Black Friday 2012 a fost o zi speciala pentru cei care si-au cumparat un telefon mobil sau un laptop, acestea fiind optiunile principale ale vanatorilor de reduceri, potrivit unui sondaj realizat de Business24.
Cei mai multi dintre cititorii Business24 care au raspuns la sondaj, inainte de lansarea Black Friday 2012, doreau sa-si cumpere un telefon mobil (20%) sau un laptop (20%).
Pe de alta parte, 18,5% dintre cei care au raspuns nu au fost impresionati de amploarea Black Friday 2012 si au optat pentru varianta "Nu cumpar nimic".
Ce au mai bifat cititorii Business24 ca vor sa-si cumpere de Black Friday 2012:
- tableta (15,2%)
- televizor (13,4%)
- aparat foto (6,19%)
- consola de jocuri (2,18%)
- software (1,82%)
- sistem audio (1,09%)
- multifunctionala (0,73%)
Un sondaj similar a realizat si Cristian Manafu pe blogul sau. Potrivit rezultatelor, categoriile "Electronice" si "Calculatoare" au fost cele mai cautate. Au urmat categorile "Smartphones", "Electrocasnice" si "Haine".
La capitolul "buget personal de Black Friday", 17% dintre cititorii manafu.ro au spus ca vor cheltui pana in 2.000 lei, 16% nu au avut o limita inainte de eveniment, 14% au pregatit maximum 400 lei, iar 10% au pornit de la 400 lei in sus.
eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, a inregistrat de Black Friday 2012 peste 100.000 de produse comandate si peste 70.000 de comenzi, generand 1,2 milioane de vizite pe site-ul magazinului.
In prima ora si jumatate a... mai mult
Duminica, 25 Noiembrie 2012, ora 11:30
Black Friday 2012, cea mai asteptata zi din an de reduceri, a generat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, pentru comercianti. Cea mai mare campanie de marketing din an, reprezinta un dublu beneficiu: companiile mari isi adancesc profitul, iar cele mici dobandesc notorietate.
Chiar daca la inceputul zilei, site-urile principalelor magazine online, cum ar fi altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, nu au putut fi accesate, pe parcursul zilei de vineri, probelemele s-au remediat, iar accesarile au ajuns la un nivel record. Comenzile mari inregistrate de cele mai mari companii de electronice, dar si de catre site-uri care comercializeaza carti, cosmetice sau jucarii au rotunjit veniturile retailerilor.
Flanco a incasat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, eMAG a epuizat stocul de produse electrocasnice in cateva ore, iar elefant.ro a vandut cu aproape 60% mai multe carti ca de obicei.
Cele mai bine vandute produse au fost laptopurile, tabletele, dar si sistemele home cinema, televizoarele sau electrocasnicele.
Business24 a prezentat in format LIVE TEXT principalele momente ale zilei de Black Friday 2012.
- 16.40 - Cele mai multe stocuri au fost epuizate la eMAG, Flanco si domo.ro.
- 15:37 - Vizibilitatea Black Friday in social media: peste 24 de milioane de vizualizari estimate, peste 4.000 de mentionari pe Twitter si peste 18 milioane de vizualizari pe Facebook - via Cristian Manafu.
- 14:05... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 17:38
Retailerii prezinta campania Black Friday drept o ocazie de face cumparaturi la preturi imbatabile, valabile numai o zi din an, insa o analiza Wall Street Journal/Decide Inc. releva ca multe produse sunt mai ieftine in alte perioade ale anului.
"Consumatorii asociaza Black Friday cu preturi bune, fapt care elimina impulsul de a compara preturile", explica Rob Docters, consultant pe probleme de preturi la McKinsey & Co.
Astfel, retailerii se bazeaza pe prejudecatile consumatorilor legate de Black Friday, pariind ca clientul va presupune oricum ca preturile care ii sunt prezentate sunt cele mai avantajose din an.
"Cu ocazia fiecarei Black Friday, retailerii ii ademenesc pe consumatori sa astepte la cozi in orele reci ale diminetii, cu promisiunea unor oferte valabile o singura zi, care nu pot fi intrecute. In fiecare an, consumatorii se intreaba . Se pare ca raspunsul este de multe ori ", noteaza Wall Street Journal in urma unei analize a celor mai mediatizate oferte, efectuata impreuna cu compania Decide Inc., specializata in agregarea datelor privind preturile. mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 12:26
In aceasta noapte, dupa ora 00:00, incep cele mai asteptate reduceri ale anului. Vezi care sunt principalele magazine si ce produse au reduceri.
Spre deosebire de anul trecut, reducerile de Black Friday 2012 nu au fost adoptate doar de retailerii IT&C. Business24 iti prezinta principalele companii care au anuntat reduceri.
Din categoria IT&C
- eMAG, Altex, Flanco, Domo, Koyos.ro, evoMAG, pcgarage.ro, F64, clickshop.ro, EuroGSM
Seful eMAG: Black Friday va fi cel mai tare eveniment de shopping din Romania
Din categoria fashion
TinaR, Zorile Store, La Femme, fashionfun.ro, laredoute.ro, Mini Prix, cbstore.eu (magazinul lui Catalin Botezatu)
Black Friday 2012: Afla ce site-uri au mai intrat in campanie
Din categoria carti
Elefant.ro, Humanitas, Libris, Litera, Art, Nemira, bookcity.ro
Black Friday 2012: Peste 4 milioane de romani se pregatesc de cumparaturi
Din categoria anunturi
- Okazii.ro
Black Friday 2012: Okazii.ro, reduceri de pana la 70%
Din categoria jucarii
Strollers.ro, bebeblis.ro, edukid.ro, 101jucarii.ro
Ce sa nu cumparati de Black Friday mai mult
Joi, 22 Noiembrie 2012, ora 16:49
Black Friday 2012 este ziua celor mai mari reduceri din an si a fost anuntata anul acesta si de retailerii din alte domenii decat IT.
Romanii sunt invitati sa cumpere carti, cu ocazia Black Friday 2012. In afara de magazinele online, care si-au anuntat deja oferta, mai putem cumpara carti la reduceri de la targul Gaudeamus, cu reduceri de pana la 65%, de la edituri precum Humanitas, Litera, Art sau Nemira.
Anul acesta, accesul general al vizitatorilor in incinta targului este permis pe baza biletelor de intrare, in valoare de cinci lei, si a abonamentelor valabile pentru intreaga perioada a evenimentului, in valoare de 10 lei.
Targul se desfasoara in Pavilionul Central Romexpo, reunind, intr-un spatiu expozitional de 14.000 mp, oferta a peste 400 de edituri romanesti si straine, tipografii, institutii de invatamant, centre si institute culturale, institutii mass-media, agentii de difuzare de carte, firme multimedia, agentii literare, organizatii non-guvernamentale cu profil cultural si educational, asociatii profesionale, librarii, biblioteci etc.
Black Friday 2012 la Carrefour
Carrefour va derula in perioada 17-26 noiembrie campania de reduceri Black Friday, la electronice - televizoare, tablete si laptop-uri -, electrocasnice si aparate foto sunt. Reducerile aplicate sunt pana la 50%.
Ce oferte au mallurile de Black Friday
Anul acesta, in premiera, au intrat in competitie Black Friday si retailerii de cosmetice sau librariile.
In Bucuresti, doua... mai mult
Joi, 22 Noiembrie 2012, ora 16:16
Peste jumatate dintre romanii care au auzit de Black Friday 2012 si-au manifestat intentia de a face cumparaturi, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown.
Black Friday 2011 a atras peste 2 milioane de romani care au vanzat ofertele retailerilor online si offline.
Anul acesta, interesul publicului fata de Black Friday s-a dublat si aproximativ 59,3% dintre romani si-au manifestat intentia de cumparare.
Studiul, realizat pe un esantion de 2.000 de respondenti, reprezentativ pentru populatia Romaniei din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, a aratat ca 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizati cu acest eveniment de shopping si asteapta sa vada care vor fi ofertele in acest an.
Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut in Statele Unite 226 de milioane de oameni au vanat reducerile de Black Friday, adica mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani.
Black Friday 2012: Cele mai scumpe tablete ar putea beneficia de reduceri
"Dintre toti cei care si-au manifestat intentia de a cumpara de Black Friday, 28,9% au spus ca vor sa cumpere ceva de la eMAG", a declarat Radu Apostolescu, vicepresedinte si director de dezvoltare eMAG.
"Ne asteptam ca inca din primele ore sa avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe intreaga zi sa primim pana la 2 milioane de vizite".
Se apropie Black Friday 2012. Ce ne pregateste cea mai mare campanie de vanzari a... mai mult
Miercuri, 21 Noiembrie 2012, ora 10:45
Black Friday 2012 are parte nu doar de interesul crescut al utilizatorilor, ci si de un numar mult mai mare de magazine care vor oferi reduceri, din diverse domenii, precum fashion sau carti.
Dupa ce magazine precum eMAG, Flanco, F64, Altex, Koyos, Elefant.ro sau Watchshop.ro si-au anuntat intentia de a oferi reduceri de Black Friday 2012, mai multe companii, din diverse domenii, au anuntat luni ca participa si ele la ziua dedicata marilor promotii.
Orange Romania
Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, a lansat campania Black Week, exlusiv online, in perioada 19-25 noiembrie.
"Timp de 7 zile, vizitatorii paginii orange.ro isi pot cumpara din magazinul online telefoane, tablete si laptopuri cu reducere de pana la 90%, alaturi de un nou abonament sau cu prelungirea celui existent", au anuntat luni oficialii operatorului.
Orange va avea reduceri si la accesorii, precum casti Bluetooth, carduri micro-SD, huse, rucsacuri, camere foto, GPS-uri sau HDD-uri.
Produsele vor avea pana la 90% reducere si vor putea fi achizitionate exclusiv online, in limita stocului disponibil, de catre vizitatori, indiferent daca sunt sau nu clienti Orange.
Editura Nemira
Editura Nemira se alatura firmelor care vor avea reduceri de Black Friday 2012. Oficialii companiei vor oferi mai multe detalii noi. Pana atunci, libraria digitala a editurii ofera reduceri de pana la 20% al cartile in curs de aparitie si la noutati.
Editura Libris... mai mult
Luni, 19 Noiembrie 2012, ora 16:44
De Black Friday 2012, retailerii din Romania se vor lupta pentru clienti cu cei din strainatate, precum Amazon, eBay sau Asos, care asigura transport gratuit in tara noastra.
Romanii au facut plati la magazinele online din strainatate in valoare de 500 milioane de euro, din totalul de 700 milioane de euro al platilor facute cu cardul in 2012, potrivit unei declaratii recente facute de Catalin Cretu, directorul general pentru Romania din cadrul Visa Europe.
In acest context, retailerii online din Romania vor avea o concurenta serioasa de Black Friday. Retaileri straini precum Amazon, au oferte de multe ori mai bune, accepta plati cu cardul din Romania si ofera transport gratuit tara noastra, in functie de valoarea comenzii.
Amazon, cel mai mare magazin online din lume, va da startul Black Friday 2012 inca de marti, 19 noiembrie. Retailerul va avea oferte speciale in fiecare zi, timp de o saptamana intreaga, inclusiv pe 23 noiembrie, cand se organizeaza Black Friday la noi. Magazinul va avea reduceri speciale la electronice, DVD-uri, reviste, jucarii, imbracaminte, incaltaminte, bijuterii si multe alte categorii.
Surprinzator, in Statele Unite, cele mai mari reduceri online nu sunt in ziua de Black Friday, ci in prima zi a saptamanii imediat urmatoare, numita Cyber Monday, iar Amazon promite clientilor sai reduceri masive cu aceasta ocazie. Compania a creat deja o pagina speciala pentru aceasta ocazie.
Black Friday 2012 va fi si pe eBay, cel mai mare website... mai mult
Vineri, 16 Noiembrie 2012, ora 14:24
Black Friday 2012, cea mai mare campanie de vanzari a anului, poate fi o modalitate perfecta pentru retaileri sa isi rotunjeasca veniturile si sa inregistreze vanzari record.
Anul trecut, produsele electronice au avut preturi mai mici chiar si cu 60%, iar stocurile de telefoane, tablete, smartphone-uri si electrocasnice s-au epuizat rapid.
In 2011, magazinele din Romania s-au umplut de la primele ore ale diminetii, iar sute de mii de clienti au facut numeroase tranzactii online. Cele mai cautate produse au fost LCD-urile, iar dupa trei ore stocurile erau epuizate.
Black Friday a adus magazinelor online din Romania recorduri dupa recorduri in 2011: milioane de vizitatori online, sute de mii de produse vandute si comenzi in valoare de zeci de milioane de euro.
Printre magazinele online care vor avea oferte cu ocazia Black Friday 2012, se numara eMAG.ro, Domo.ro, Flanco.ro, Altex.ro, evoMag.ro, PCgarage.ro, Koyos.ro, F64.ro, Elefant.ro. Probabil ca promotia Black Friday 2012 va fi si in magazinele fizice ale marilor retaileri, chiar daca niciunul dintre ei nu a anuntat in mod oficial acest lucru.
Anul trecut, eMAG.ro a avut 1,1 milioane de vizitatori, 90.000 de produse comandate si comenzi in valoare de opt milioane de euro.
eMAG.ro a creat deja o pagina dedicata reducerilor Black Friday 2012, care momentan redirectioneaza utilizatorii catre pagina principala. La cautarea pe Google dupa cuvintele "Black Friday 2012", pagina eMAG.ro -... mai mult
Vineri, 09 Noiembrie 2012, ora 13:56