Daca ar fi existat in 1930, Facebook i-ar fi oferit lui Hitler o platforma pentru disiminarea credintelor sale antisemite, a declarat actorul britanic de comedie Sacha Baron Cohen cu ocazia unui discurs sustinut in New York.
Actorul cunoscut pentru interpretarea personajului de satira Ali G a criticat si companiile Google, Twitter si YouTube pentru ca promoveaza "absurditati", afectand miliarde de oameni, relateaza BBC.
"Daca ii platesti, cei de la Facebook vor afisa orice reclama 'politica' vrei, chiar daca este o minciuna. Si chiar te vor ajuta sa ajustezi aceste minciuni in functie de utilizatori, pentru un efect maxim. Dupa aceasta logica sucita, daca Facebook exista in 1930, l-ar fi lasat pe Hitler sa posteze reclame de 30 de secunde pentru 'solutia' sa la 'problema evreiasca'", a spus Cohen.
Comediantul a adaugat ca este timpul "pentru o regandire fundamentala a platformelor de social media si a modului in care ele contribuie la raspandirea urii, a conspiratiilor si a minciunilor".
In replica, reprezentantii Facebook au declarat ca actorul interpreteaza gresit politicile companiei si ca postarile care instiga la ura si la violenta sunt interzise pe platformele sale.
Declaratiile au loc in contextul in care gigantii din domeniul social media se confrunta cu presiuni in crestere pentru combaterea dezinformarilor din jurul campaniilor politice.
Twitter a anuntat recent ca va interzice toate reclamele politice incepand cu 22 noiembrie. La randul sau,... mai mult
Sambata, 23 Noiembrie 2019, ora 15:21
Twitter a transmis, marti, ca adresele de e-mail si numerele de telefon incarcate de utilizatori pentru a raspunde cerintelor de securitate ale paltformei au fost folosite ... "din neatentie" in scopuri publicitare.
Reteaua de micro-blogging a spus ca eroarea a fost indreptata incepand din 17 septembrie, insa nu a precizat si cati utilizatori au fost afectati, conform Reuters.
"A fost o greseala si ne cerem scuze", a transmis compania intr-o postare.
Majoritatea companiilor care au retele de socializare, inclusiv Twitter si Facebook, s-au confruntat in ultima vreme cu presiuni din partea utilizatorilor, dar si autoritatilor de reglementare la nivel global, cu privire la modul in care platformele lor gestioneaza datele utilizatorilor.
Twitter a explicat ca atunci cand agentii de publicitate si-au incarcat listele de marketing, este posibil ca unii utilizatori sa se fi potrivit cu persoanele de pe lista lor, bazandu-se pe e-mailul sau numarul lor de telefon.
Aceste date au fost furnizate de detinatorii de conturi pe Twitter, pentru a raspunde cerintelor de securitate ale paltformei.
Insa, compania a spus ca la aceste informatii nu au avut acces parti terte, dar utilizatorii au fost expusi la publicitate targetata.
Vezi si Twitter recunoaste ca a folosit din 2018 datele utilizatorilor fara acordul acestora
A.D. ...citeste mai departe despre "Twitter recunoaste ca a folosit datele personale ale utilizatorilor in scopuri publicitare... din neatentie" pe... mai mult
Miercuri, 09 Octombrie 2019, ora 11:05
Facebook a lansat o noua aplicatie prin care utilizatorii sai pot fi platiti daca accepta sa le fie colectate datele despre modul in care utilizeaza dispozitivele si aplicatiile descarcate pe acestea.
Numita Study, noua aplicatie de la Facebook, colecteaza date despre perioada dedicata utilizarii aplicatiilor instalate pe un dispozitiv, dar si despre activitatile de interes, tara de provenienta, dispozitivul detinut de utilizator si tipul retelei folosite, relateaza miercuri Press Association.
Facebook a anuntat ca participantii vor fi recrutati prin intermediul reclamelor la aplicatie, ce pot fi accesate de utilizatori care se pot inregistra si, daca se califica, vor fi invitati ulterior sa descarce aplicatia din magazinul Google Play Store.
In prima etapa, aplicatia va fi disponibila doar utilizatorilor din Statele Unite si India.
"Cercetarea de piata ajuta companiile sa conceapa produse mai bune pentru oameni. Credem ca aceasta activitate este importanta pentru a ne ajuta sa ne imbunatatim produsele utilizatorii Facebook", a declarat Sagee Ben-Zedeff, manager de produs la Facebook, in cadrul unui mesaj publicat pe blog.
"De asemenea, cunoastem faptul ca acest tip de cercetare trebuie sa specifice clar la ce se pot astepta cei care se inregistreaza, la modul in care vor fi colectate si utilizate informatiile lor si cum pot renunta la cercetare in orice moment. Avem o responsabilitate de a mentine informatiile oamenilor securizate si in siguranta.
Prin... mai mult
Miercuri, 12 Iunie 2019, ora 17:11
Comisia Nationala pentru Informatica si Libertate (CNIL) din Franta a amendat marti Facebook cu 150.000 de euro pentru mai multe incalcari ale legii protectiei datelor.
CNIL a acuzat Facebook Inc si Facebook Irlanda ca urmaresc activitatea online a utilizatorilor fara acordul acestora si fara nicun temei legal, cu scopul de a afisa reclame personalizate, transmite Xinhua.
Ca parte a unei anchete europene mai largi, desfasurate si in Belgia, Olanda, Spania si Germania, institutia franceza de protectie a datelor a identificat mai multe nereguli la Facebook.
"Avand in vedere numarul de contraventii (sase in total), gravitatea lor si numarul semnificativ de utilizatori din Franta (33 de milioane), suma si publicarea sanctiunii sunt justificate", a comunicat CNIL.
In 2016, CNIL a avertizat Facebook ca are la dispozitie trei luni pentru a se conforma legii franceze privind protectia datelor. Reteaua sociala ar fi trebuit sa inceteze compilarea pe scara larga a datelor utilizatorilor de internet si transferul acestor date in Statele Unite. ...citeste mai departe despre "Facebook a fost amendata pentru urmarirea utilizatorilor" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 17 Mai 2017, ora 09:10
Facebook va permite companiilor sa tinteasca potentiali clienti pe baza locurilor recent vizitate de catre utilizatorii retelei de socializare, acestia urmand sa primeasca reclame din partea firmelor care isi desfasoara afacerea in aria respectiva.
Anuntul a fost facut pe blogul companiei americane, potrivit Mediafax.
Astfel, acest nou serviciu al Facebook permite unei firme sa identifice persoanele care s-au aflat in apropierea sediului sau, la o distanta, de pilda, de 1 mila (1,6 km), pentru a le trimite anunturi publicitare.
De asemenea, oamenii din publicitate pot alege ca Facebook sa limiteze cautarea potentialilor clienti pe baza unor criterii ca varsta sau sexul. In aceste conditii, serviciul va permite companiilor sa stie exact cati utilizatori vor primi o anumita reclama.
Inclusiv utilizatorii care nu isi fac publice locurile vizitate vor fi luati in calcul de catre acest serviciu, in cazul in care au mentionat pe pagina personala localitatea unde s-au nascut sau unde locuiesc.
Facebook a tinut, de asemenea, sa precizeze ca noua optiune nu va afecta confidentialitatea datelor utilizatorilor sai.
"Cei care folosesc serviciul selecteaza locuri, nu persoane. Facebook nu spune oamenilor din publicitate care utilizatori se incadreaza intr-o anumita audienta", se arata in anuntul publicat de companie.
Serviciul "de reclame de constientizare la nivel local" ("local awareness ads"), asa cum a fost denumita aceasta noua optiune de catre Facebook,... mai mult
Miercuri, 08 Octombrie 2014, ora 16:18
Facebook Inc. a anuntat joi, pe blogul oficial al companiei, ca va lansa spoturi publicitare "premium". Noul serviciu va fi initial disponibil unui numar mic de advertiseri.
Atenta sa nu isi piarda utilizatorii ca urmare a acestei noi forme de publicitate mai invaziva decat actualele reclame publicate pe reteaua de socializare, compania a afirmat ca tranzitia catre noul serviciu se va face "lin", potrivit Mediafax.
De asemenea, va fi analizat modul in care utilizatorii Facebook interactioneaza cu aceste noi spoturi publicitare.
Noile spoturi video vor fi similare celor difuzate de televiziuni, vor avea o durata de 15 secunde si vor porni automat pe "News Feed" (unde sunt prezentate noutatile postate de utilizatori), insa sunetul va putea fi auzit doar daca utilizatorii il vor porni.
Prin intermediul noilor spoturi este vizata atingerea unui "public specific intr-o perioada scurta". Preturile acestor reclame va fi stabilit in functie de targetul pe care il urmaresc, care va fi evaluat de o societate specializata, Nielsen Online Campaign Rating.
Reteaua de socializare nu a precizat tarifele pe care le va percepe in cazul acestor spoturi, insa, potrivit site-ului specializat news.cnet.com, advertiserii vor trebui sa plateasca pentru aceasta noua forma de publicitate pe Facebook intre 1 milion de dolari si 2,5 milioane de dolari pe zi, pentru a ajunge la un numar mare de utilizatori, la anumite intervale orare specifice.
Facebook, considerata in momentul de... mai mult
Vineri, 14 Martie 2014, ora 17:22
Facebook, considerata in momentul de fata cea mai importanta retea de socializare din lume, implineste marti zece ani de la lansare, o varsta a maturitatii, dar totusi un moment dificil pentru acest site care se lupta sa isi pastreze utilizatorii tineri.
Facebook se apropie de a zecea aniversare, o varsta a maturitatii pentru reteaua de socializare, care a reusit sa depaseasca o listare catastrofala pe bursa si sa se transforme intr-o masinarie de atragere a publicitatii, dar care se confrunta totodata cu imbatranirea utilizatorilor sai.
"A fost o calatorie incredibila", a declarat Mark Zuckerberg, cofondatorul si directorul general al Facebook.
"Registrul" online pe care Mark Zuckerberg l-a creat in ianuarie 2004, in camera sa de la Universitatea Harvard, a devenit o companie mondiala, cu 1,23 de miliarde de utilizatori pe luna, iar Zuckerberg, unul dintre cei mai tineri miliardari ai lumii.
"Facebook a facut ca lumea sa fie mai mica, mai interactiva. A unit familii, prieteni, vecini din intreaga lume. Este un adevarat fenomen social", a declarat, pentru AFP, Trip Chowdhry, analist la compania Global Equity Research.
"Peste 20% din timpul petrecut pe internet este pe reteaua Facebook. Cei de la Facebook au realizat cu succes tranzitia de la computerul traditional la dispozitivele mobile. Ce au reusit sa faca este remarcabil", a declarat, la randul sau, Lou Kerner, fondator al societatii de investitii Social Internet Fund.
In decembrie 2013, Facebook avea... mai mult
Luni, 03 Februarie 2014, ora 17:15
Compania americana Facebook Inc a anuntat ca are pe plan mondial un milion de utilizatori activi care publica reclame si care au utilizat platforma Facebook in ultimele 28 de zile, o veste buna pentru reteaua de socializare care vrea sa-si majoreze veniturile.
Marea majoritate a celor care publica reclame sunt proprietari ai unor mici afaceri care au apelat la serviciile celei mai mari retele de socializare din lume, transmite Reuters.
Directorii Facebook spera sa atraga si mai multi afaceristi din cele 16 milioane de afaceri locale, de la vanzatori de bijuterii la proprietari de magazine de haine, care sa-si infiinteze gratuit pagini pe Facebook.
Reclamele online reprezinta 85% din veniturile Facebook
Desi este dificil de stabilit cati bani cheltuiesc persoanele care publica reclame online, in total acestea au cheltuit aproximativ 32 miliarde de dolari in Statele Unite anul trecut, conform datelor firmei de cercetare de piata eMarketer.
"Majoritatea proprietarilor de mici afaceri incep ca utilizatori de Facebook apoi migreaza devenind proprietari de pagini si de acolo devin utilizatori activi care publica reclame", a declarat Dan Levy, director Facebook pentru afaceri mici. Acesta a explicat ca Facebook nu intentioneaza sa taxeze afacerile care au pagina pe reteaua de socializare.
Reclamele reprezinta 85% din veniturile Facebook.
Trimestrul trecut, Facebook a raportat venituri de 1,46 miliarde de dolari. Veniturile din reclame au crescut cu 43%, cel... mai mult
Miercuri, 19 Iunie 2013, ora 09:34
Facebook a raportat incetinire drastica a cresterii veniturilor si nu a oferit estimari financiare pentru perioada urmatoare, dupa ce a anuntat primele rezultate de cand compania a devenit listata la bursa.
Facebook a inregistrat venituri de 1,184 miliarde de dolari in trimestrul doi al acestui an in crestere cu 32%, fata de 895 de milioane de dolari, suma obtinuta in trimestrul doi al anului precedent, potrivit rezultatelor financiare publicate de companie joi.
Compania a inregistrat o pierdere neta de 157 milioane de dolari, adica 8 centi pe actiune. Comparativ, Facebook inregistrase anul trecut un profit net de 240 de milioane de dolari, adica 11 centi pe actiune.
Actiunile Facebook, care s-au micsorat cu o treime din valoarea lor initiala, de la debutul la bursa, in mai, cand pretul unei actiuni era de 38 de dolari, au cazut la sub 24 de dolari. Reteaua sociala a fost prima companie americana care a debutat pe bursa cu o valoare mai mare de 100 de miliarde de dolari.
Buffett: Cei care au cumparat actiuni Facebook pentru a le vinde a doua zi au avut o idee groaznica.
Mark Zuckerberg, directorul executiv de 28 de ani, care a creat Facebook in dormitorul sau de la Harvard, a spus ca rezultatele sunt incurajatoare, mai ales din partea noilor servicii de publicitate. Facebook are o strategie clara pentru constructia unui business solid in segmentul mobile, a spus seful companiei.
Compania, care concureaza cu adversari mult mai vechi in lumea web, precum... mai mult
Vineri, 27 Iulie 2012, ora 08:16