In cazul Facebook, grupul american a considerat ca spoturile publicitare distribuite pe reteaua de socializare au un impact redus asupra consumatorilor, iar in cazul finalei campionatului de fotbal american - SuperBowl, GM spune ca preturile sunt mult prea mari pentru bugetul sau.
"Stim ce impact are un eveniment de genul finalei SuperBowl, insa, preturile au crescut destul de mult in utima perioada, asa ca nu ne mai putem permite acest lux", sustine Joel Ewanick, directorul de marketing al constructorului auto american.
Decizia General Motors de a renunta la campaniile publicitare de pe Facebook si din timpul finalei SuperBowl coincide cu eforturile lui Joel Ewanick de a reorganiza strategia de marketing a companiei, in speranta ca vor fi reduse costurile cu doua miliarde de dolari pe o perioada de cinci ani.
Schimbarile de anul acesta mai includ si un nou contract cu compania Carat, care apartine de Aegis Gruoup, pentru media planning si achizitii, si consolidarea imaginii marcii Chevrolet alaturi de o noua companie denumita Commonwealth. Chevrolet a utilizat, in trecut, peste 70 de agentii de publicitate de pe intreg mapamondul.
"Impreuna cu cealalta decizie importanta, renuntarea la promovarea prin intermediul Facebook, noua agentie de publicitate globala a Chevrolet, Commonwealth, transmite mesajul ca, acum este un nou sef in oras pe domeniul acesta", sustine Michelle Krebs, analist la siteul auto Edmunds.com.
"Unii analisti sunt de parere ca aceasta... mai mult
Luni, 21 Mai 2012, ora 08:41
Celebrii mascote Coca-Cola, ursii polari, vor participa activ la cel mai mare eveniment sportiv american, Super Bowl. Ursuletii vor reactiona in timp real la ce se intampla pe teren, marea companie americana reusind sa gaseasca o modalitate de a-si exprima originalitatea.
Una din mascote, suporter a echipei Patriots, poarta o esarfa albastru cu gri, in timp ce cea de-a doua, sustinatoare a echipei Giants, poarta o esarfa rosie. Companie promite ca animatiile vor topai de fericire, vor incuraja echipele si, isi vor ascunde privirea in caz ca e nevoie, scrie
Astfel, Coca Cola face referire la "accidentele vestimentare", cum ar fi momentul in care Janet Jackson a ramas aproape goala pe scena, inainte de meciul de fotbal.
Secretul ursuletilor este pastrat la agentia de publicitate cu care lucreaza Coca Cola, Wieden+Kennedy, de unde vor fi controlate reactiile mascotelor.
Competitia din afara terenului
La Super Bowl, competitia nu are loc doar pe terenul de fotbal, ci si in afara acestuia. In ultimii ani, datorita numarului mare de telespectatori, pretul pentru o reclama a crescut foarte mult. Astfel, anul trecut, cand celebra competitie a avut peste 100 milioane de telespectatori, pretul pentru 30 de secunde de reclama a fost de 3,5 milioane de dolari.
Astfel, intre agentiile de publicitate s-a nascut o adevarata competitie pentru cele mai inovatoare si bune reclame.
Coca Cola a lansat deja o campanie pentru a entuziasma publicul, prezentand cei doi... mai mult
Duminica, 29 Ianuarie 2012, ora 11:35