Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat ca pana in 2020, Romania va avea trenuri de mare viteza.
Ramona Manescu a explicat, la Antena 3, ca in ultimii ani eforturile au fost indreptate catre infrastructura rutiera, chiar daca succesul nu a fost pe masura asteptarilor.
Urmeaza insa si modernizarea cailor ferate, cu fonduri europene, a spus ea: "In acest moment, noi avem in vedere o retea, agreata cu Comisia Europeana, care va fi modernizata cu fonduri europene".
Ramona Manescu a calatorit, in sfarsit, cu trenul: Ar putea fi "un pic mai curat".
"Si eu as vrea sa vedem cat de curand trenuri de mare viteza si ca, in sfarsit, ne concentram pe infrastructura feroviara", a spus ministrul, mentionand ca a avut, recent, o surpriza placuta intr-o calatorie cu trenul: "In ultima ...citeste mai departe despre "Ramona Manescu se plimba cu trenul: E promitator! Pana in 2020, trenuri de mare viteza in Romania" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 18 Ianuarie 2014, ora 16:58
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a dat asigurari ca nu va vinde Tarom si a confirmat ca vor fi achizitionate avioane noi, astfel incat, pe termen mediu si lung, compania aeriana sa redevina un brand si sa isi recapete pozitia.
"Categoric nu vindem Tarom-ul. Vedeti ca eu nu prea dau. Eu in general nu prea dau nimic de la minister. Am fost criticata. (..) Cat sunt eu la Ministerul Transporturilor, nu vand Tarom-ul", a spus Ramona Manescu.
In ceea ce priveste achizitia noilor avioane, ministrul a precizat ca in prezent se analizeaza ofertele pentru a vedea care este cea potrivita pentru modelul de business pe care Tarom il va alege.
"Este adevarat ca vom cumpara avioane noi. Am discutat cu absolut toate companiile si, in prezent, suntem intr-un proces de analiza, de studiu, prin care vom vedea ce oferta este cea mai potrivita companiei Tarom, pentru modelul de business pe care Tarom il va alege, astfel ca, pe termen mediu si lung, Tarom sa redevina un brand asa cum a fost, sa isi recapete pozitia", a precizat seful de la Transporturi.
In ceea ce-l priveste pe managerul privat de la compania Tarom, Christian Heinzmann, ministrul a reiterat faptul ca acesta isi va finaliza mandatul de patru ani, intrucat actul aditional care il limita la un an era ilegal si a starnit multe reactii.
"Eu incerc sa stabilesc acum ce masura managementul privat existent este o solutie buna sau este cea mai buna solutie pentru companiile pe care le avem in subordine. In... mai mult
Miercuri, 27 Noiembrie 2013, ora 10:08
CFR Marfa poate sa devina rentabila, trebuie doar sa vrea managementul acest lucru, insa in sistem sunt in continuare persoane care lucreaza mai mult in avantajul concurentei, a afirmat, marti seara, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Ea a admis ca o companie nu poate obtine pierderi decat in cazul in care exista un management neperformant.
"Pierderile apar atunci cand exista un management neperformant, un mod de a conduce lucrurile intr-o directie gresita, pentru ca aceste datorii nu apar din senin, ci din contracte prost facute, fie din cauza unor interese care nu au nicio legatura cu cele ale companiei, fie din faptul ca poate nu sunt suficient de consecventi in a gasi solutii pentru profitabilitatea companiilor pe care le conduc", a spus Manescu, la Realitatea TV.
Ea a precizat ca doreste sa dea o sansa companiei sa revina pe profit.
"Ce ma intereseaza pe mine, si ce m-a interesat si la TAROM, pana la urma a fost sa dau o sansa companiei in sine sa isi revina, pentru ca, discutand si cu Banca Mondiala si cu Fondul Monetar International, spre exemplu, despre CFR Marfa, concluzia este una singura: CFR Marfa poate sa devina rentabila, trebuie doar sa vrea managementul sa devina rentabila", a subliniat ministrul Manescu.
Seful de la Transporturi si-a exprimat speranta ca actuala conducere a CFR Marfa vrea redresarea companiei.
"Actualul management, eu sper ca doreste acest lucru. Am discutat cu managementul de la CFR Marfa, si stiu ca domnul... mai mult
Miercuri, 27 Noiembrie 2013, ora 09:13
Consiliul de Administratie al Tarom se va intruni saptamana viitoare, urmand sa analizeze numirea a doi noi administratori si prelungirea mandatului de director executiv al lui Christian Heinzmann, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Manescu a afirmat ca adunarea actionarilor, programata marti, nu a avut loc din cauza neprezentarii reprezentantilor SIF Muntenia, confirmand astfel informatiile publicate marti seara de MEDIAFAX.
"Am inteles ca saptamana viitoare este o sedinta a CA (...) Probabil ca vor fi cooptati cei doi noi membri, ca urmare a locurilor lasate libere", a afirmat ministrul, aflat in vizita la santierul metroului din Drumul Taberei.
Intrebata cine sunt noii administratori, Manescu l-a nominalizat doar pe reprezentantul Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Manuel Donescu.
"Sunt mai multe CV-uri date consultantilor, cei care fac selectia, vom vedea, la momentul sedintei CA se vor alege cele doua persoane. Sigur, il stiu pe cel de la Ministerul Transporturilor, deocamdata", a spus ministrul.
Manescu a adaugat ca si revenirea mandatului CEO-ului Christian Heinzmann la perioada stabilita initial, de patru ani, va fi discutata de CA.
"Daca saptamana viitoare CA va decide prelungirea mandatului domnului Heinzmann el va ramane si atunci nu mai avem niciun conflict. Domnul Pascariu (Dan Pascariu, presedintele CA, n.r.) este deocamdata in CA", a spus ministrul.
In cazul in care nu va fi prelungit, mandatul... mai mult
Miercuri, 23 Octombrie 2013, ora 14:11
A trecut o luna de cand Ramona Manescu a preluat portofoliul de la Transporturi, insa noul ministru a reusit deja sa se descotoriseasca de o buna parte din planurile predecesorului Relu Fenechiu.
Debarcarea baronului de Iasi, Relu Fenechiu, de la Ministerul Transporturilor, pe fondul problemelor cu legea, i-a pus in dificultate pe liderii PNL. Mai exact, Crin Antonescu a gasit un inlocuitor, in persoana Ramonei Manescu, dupa doua incercari esuate: Ovidiu Silaghi si Nini Sapunaru.
Ce teme a primit Ramona Manescu pentru Ministerul Transporturilor
"Soldat constiincios al PNL", dupa cum s-a autocaracterizat, Ramona Manescu a parasit Parlamentul European pentru fotoliul de la Transporturi. In noul mandat, ministrul a anuntat trei obiective: accesul la finantare, administrarea si integritatea.
Cu ocazia depunerii mandatului, presedintele Traian Basescu a invitat-o pe Manescu sa priveasca in patru directii: "privatizarea CFR, absorbtia fondurilor europene, autostrada Arad-Nadlac si metroul bucurestean" - cele mai urgente probleme ale Transporturilor.
In schimb, premierul Ponta a declarat ca i-a trasat Ramonei Manescu, sarcini care tin de Transporturi, nu de alte ministere, dupa cum a subliniat: absorbtia fondurilor europene prin POS Transport, rezolvarea problemelor de la CFR Infrastructura si CFR Calatori, salvarea Tarom si privatizarea CFR Marfa.
Curatenie generala in minister, inainte de toate
In prima luna de mandat, Ramona Manescu a suprins prin... mai mult
Vineri, 27 Septembrie 2013, ora 13:59
Mandatul directorului executiv al TAROM, Christian Heinzmann, se va incheia pe 19 noiembrie, iar pana acum nu a fost demarata nicio procedura pentru alegerea unui alt manager privat, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Ea a precizat ca a avut discutii cu managerul belgian al companiei aeriene si i-a solicitat acestuia sa spuna care sunt masurile pe care doreste sa le implementeze la TAROM.
"Am avut discutii cu Heinzmann. Mandatul domnului Heinzmann se va termina pe 19 noiembrie. Ceea ce am cerut domnului Heinzmann a fost sa vedem si noi care sunt masurile pe care, pana la 19 noiembrie, doreste sa le implementeze si in ce fel aceste masuri vor avea un impact pozitiv asupra companiei TAROM. Este singurul lucru care ma intereseaza si ne intereseaza ca minister: compania TAROM sa fie eficienta si ce masuri sunt luate pentru a eficientiza, pentru ca este un management privat si nu putem sa interferam in managementul privat", a afirmat ministrul.
Intrebata daca are in vedere un inlocuitor pentru Heinzmann, Ramona Manescu a raspuns negativ.
"Nu am alta solutie si nu am demarat nicio procedura pentru alegerea unui alt manager privat. Va vom anunta in momentul in care acest lucru va fi evident ca se va intampla", a subliniat aceasta.
Directorul general al TAROM, Christian Heinzmann, a aratat, in 13 septembrie, ca a lucra in Romania este mai complicat decat in tari precum Albania sau Bangladesh.
'Este foarte complicat, ca sa fiu... mai mult
Marti, 24 Septembrie 2013, ora 16:18