CFR Marfa poate sa devina rentabila, trebuie doar sa vrea managementul acest lucru, insa in sistem sunt in continuare persoane care lucreaza mai mult in avantajul concurentei, a afirmat, marti seara, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Ea a admis ca o companie nu poate obtine pierderi decat in cazul in care exista un management neperformant.
"Pierderile apar atunci cand exista un management neperformant, un mod de a conduce lucrurile intr-o directie gresita, pentru ca aceste datorii nu apar din senin, ci din contracte prost facute, fie din cauza unor interese care nu au nicio legatura cu cele ale companiei, fie din faptul ca poate nu sunt suficient de consecventi in a gasi solutii pentru profitabilitatea companiilor pe care le conduc", a spus Manescu, la Realitatea TV.
Ea a precizat ca doreste sa dea o sansa companiei sa revina pe profit.
"Ce ma intereseaza pe mine, si ce m-a interesat si la TAROM, pana la urma a fost sa dau o sansa companiei in sine sa isi revina, pentru ca, discutand si cu Banca Mondiala si cu Fondul Monetar International, spre exemplu, despre CFR Marfa, concluzia este una singura: CFR Marfa poate sa devina rentabila, trebuie doar sa vrea managementul sa devina rentabila", a subliniat ministrul Manescu.
Seful de la Transporturi si-a exprimat speranta ca actuala conducere a CFR Marfa vrea redresarea companiei.
"Actualul management, eu sper ca doreste acest lucru. Am discutat cu managementul de la CFR Marfa, si stiu ca domnul... mai mult
Miercuri, 27 Noiembrie 2013, ora 09:13
Termenul limita de plata de catre cumparator a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din actiunile CFR Marfa ramane 14 octombrie, data dupa care Ministerul Transporturilor va anunta cum va fi finalizata procedura de privatizare, a declarat ministrul de resort, Ramona Manescu.
Ea a precizat ca va avea, joi, o discutie cu premierul Victor Ponta pe aceasta tema.
Ministrul a aratat totodata ca proiectul de hotarare prin care termenul de finalizare a privatizarii era prelungit a fost promovat de catre secretarul de stat Cristian Ghibu, dar nu s-a aflat pe agenda sedintei de miercuri a Guvernului astfel ca "nu a putut fi promovat".
"Nu exista nicio actiune in instanta, suntem in termenii contractului, cum a fost si pana acum", a adaugat Manescu.
Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.
In sedinta de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea pana la 20 decembrie a datei limita pentru privatizarea CFR Marfa, astfel ca, in lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Roman ar trebui sa achite in urmatoarele zile inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Pozitia GFR
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirma ca "nu are nicio treaba" cu... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2013, ora 15:02
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, spune ca in institutia pe care o conduce exista o nevoie acuta de personal competent si de oameni "care sa si munceasca" si intentioneaza sa organizeze concursuri pentru a face angajari pe locurile vacante.
"La nivelul ministerului intentionez sa angajez oameni competenti, pentru ca, ceea ce am gasit in minister ... au fost foarte multe locuri vacante si o nevoie foarte mare, o nevoie acuta, de personal calificat, competent, de oameni care intr-adevar sa si munceasca", a declarat ministrul Transporturilor, pentru Mediafax.
Ea a aratat ca angajarile vor fi facute pe posturi vacante, fiecare directie din minister facand propriile evaluari legate de numarul necesar de angajati, in functie de volumul de munca. In prezent, exista directii in care "dosarele zac pe birouri", pentru ca personalul existent nu are timpul fizic sa le solutioneze, potrivit ministrului.
Manescu a precizat ca in perioada urmatoare vor fi organizate concursuri pentru angajari, dar nu a avansat un numar de oameni care urmeaza sa fie recrutati si nici nu a precizat cate locuri sunt vacante.
Structura organizatorica a Ministerului Transporturilor prevede un numar de maxim 485 de posturi, exclusiv demnitarii si cele aferente cabinetului ministrului.
Pe de alta parte, ministrul a afirmat ca a decis sa retraga atributiile secretarului de stat Cristian Ghibu.
"Cel putin pe domeniul pe care il avea in atributii domnul Ghibu, am considerat ca am nevoie... mai mult
Vineri, 27 Septembrie 2013, ora 10:06
Premierul Victor Ponta il va elibera din functie, in perioada urmatoare, pe secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Cristian Ghibu, au declarat pentru Mediafax surse oficiale.
Ghibu este cel care a semnat contractul de asigurare CFR Marfa, in contextul in care noul ministru Ramona Manescu nu a fost disponibila imediat dupa investitura sa.
Eliberarea din functie a demnitarului ar fi fost propusa de ministrul Manescu, potrivit surselor oficiale.
De asemenea, Ghibu a asigurat conducerea executiva a Ministerului, in perioada intermatului lui Ponta la Transporturi, survenita dupa demiterea lui Relu Fenechiu. Secretarul de stat, numit in ianuarie la propunerea lui Fenechiu, a fost si seful comisiei de privatizare a CFR Marfa in perioada in care a activat in conducerea Ministerului.
Anterior el a ocupat functia de director general al CFR SA. mai mult
Vineri, 13 Septembrie 2013, ora 14:48
Liderii PNL au hotarat, dupa trei ore de discutii, sa il lase pe Victor Ponta sa decida pe cine va nominaliza pentru sefia Ministerului Transporturilor. La mai putin de jumatate de ora de la anuntul liberalilor, Victor Ponta a spus ca este de acord cu Ramona Manescu si va trimite propunerea presedintelui Traian Basescu.
Conducerea PNL a luat in calcul, duminica, doua propuneri pentru portofoliul de la Transporturi, respectiv Nini Sapunaru si Ramona Manescu. Biroul Politic National al PNL s-a reunit duminica, de la ora 11,00, in sedinta, pentru a face o noua propunere privind conducerea acestui minister, dupa ce deputatul Ovidiu Silaghi, nominalizat pentru aceasta functie in urma cu o saptamana, si-a retras candidatura.
Cine este Ramona Manescu
Ramona Manescu este europarlamentar din noiembrie 2007, fiind realeasa in iunie 2009. Anterior, intre 2002 si 2004 a fost expert parlamentar, iar in perioada 2005-2007 a fost vicepresedinte cu rang de subsecretar de stat la Autoritatea Nationala pentru Tineret.
Manescu a intrat in politica in 1990, s-a inscris in Partidul National Liberal (PNL). In perioada 1996-1997 a fost presedinte al Organizatiei Tineretului National Liberal sector 6, iar intre 1996-2004 a fost membru al Departamentului de Relatii Externe a PNL. In perioada 2001-2002 a fost Ofiter International al Tineretului National Liberal (TNL) si vicepresedinte al TNL (2002-2005), scrie Agerpres.
Intre 2003-2005 a fost vicepresedinte al Federatiei... mai mult
Duminica, 25 August 2013, ora 15:14