BMW, cel mai mare producator de automobile de lux la nivel mondial, a anuntat o scadere de 8,8% a profitului pentru trimestrul al doilea, determinata in principal de cresterea investitiilor in modele noi, inclusiv primul autoturism electric dezvoltat de grup.
Profitul inainte de dobanzi si taxe a scazut la 2,07 miliarde euro, de la 2,27 miliarde euro in perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit unui comunicat transmis joi de BMW. Rezultatele grupului corespund estimarilor analistilor, transmite Bloomberg.
Veniturile producatorului auto german au urcat cu 1,8% in perioada analizata, la 19,6 miliarde euro, in timp ce livrarile de automobile au avansat cu 6,6%.
"Din cauza nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii si modele noi, precum si investitiilor in reteaua de productie, profitul inainte de taxe pentru anul 2013 va fi la acelasi nivel ca anul trecut, de 7,82 miliarde euro", a declarat intr-un comunicat directorul general al BMW, Norbert Reithofer.
BMW a prezentat recent modelul electric i3, noul Seria 4 coupe si o noua varianta a SUV-ului X5. Compania incearca sa-si mentina pozitia de lider, amenintata de Audi, parte a grupului Volkswagen, si Mercedes-Benz, controlata de grupul Daimler, care au ca tinta pozitia de lider pana la sfarsitul acestui deceniu.
Actiunile BMW au decshis joi la Frankfurt in scadere cu 3,1%, avand in vedere rezultatele usor dezamagitoare in raport cu Volkswagen si Daimler, care au depasit asteptarile pietei in... mai mult
Joi, 01 August 2013, ora 15:14
Volkswagen a avut in trimestrul al doilea un profit operational de 3,44 miliarde euro, in urcare usoara fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, si vanzari de 52,1 miliarde euro, in crestere cu 8,5%, depasind estimarile analistilor in pofida crizei din Europa.
Succesul noilor modele si reducerea cheltuielilor au ajutat cel mai mare producator auto european sa acopere efectele crizei economice din zona euro, unde vanzarile de automobile sunt aproape de minimul ultimilor 20 de ani.
Profitul operational a urcat de la 3,38 miliarde euro in al doilea trimestru al anului trecut la 3,44 miliarde euro in perioada aprilie-iunie din acest an, potrivit rezultatelor preliminare prezentate de companie. Analistii anticipau scaderea indicatorului la 3,07 miliarde euro, potrivit Bloomberg.
Profitul operational al Volkswagen a scazut cu 26% in primul trimestru, insa a revenit in urmatoarele trei luni datorita cererii solide la nivel mondial pentru modelele Audi si Porsche, care a acoperit scaderea din Europa.
In prima jumatate a anului, profitul operational al Volkswagen a scazut cu 12%, la 5,78 miliarde euro.
Grupul german a reiterat ca profitul operational din acest an se va plasa la un nivel similar cu cel din 2012, datorita cererii de masini de lux. Compania estimeaza venituri in urcare pentru acest an, generate de cresterea vanzarilor de autovehicule. mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 10:24
BMW, cel mai mare producator de automobile premium la nivel mondial, a inregistrat in primul trimestru un profit net in scadere usoara, la 1,3 miliarde de euro, in timp ce vanzarile au coborat la 17,5 miliarde euro, dar au depasit estimarile, in pofida crizei din Europa.
Compania a confirmat tinta pentru acest an, respectiv un profit inainte de taxe in stagnare fata de nivelul record inregistrat in 2012, potrivit Bloomberg.
Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a scazut cu 4,5% in primul trimestru, la 2,04 miliarde euro, in timp ce media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg indica un rezultat de 1,82 miliarde euro.
Vanzarile BMW au coborat totodata cu 4,1%, la 17,5 miliarde euro, iar profitul net s-a redus cu 3%, la 1,31 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul german.
Producatorul automobilelor BMW, Mini si Rolls-Royce anticipeaza ca evolutia pozitiva a pietelor din SUA si China va estompa efectul declinului vanzarilor din Europa, unde piata auto s-a restrans la minimul ultimilor 20 de ani.
Mizand pe cateva modele noi, BMW anticipeaza vanzari record in acest an ca volum, efectuand in acelasi timp investitii costisitoare pentru a se mentine lider in fata Audi (Volkswagen) si Mercedes-Benz (Daimler).
"Pe fondul nivelului ridicat al cheltuielilor pentru tehnologii si modele noi, precum si investitiilor in reteaua de productie, anticipam sa inregistram in 2013 un profit inainte de taxe de marime similara celui din 2012", a... mai mult
Joi, 02 Mai 2013, ora 12:14
Volkswagen se asteapta ca rezultatele financiare din primul trimestru al lui 2013 (T1) sa fie mai proaste decat cele din aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul sau operational nu il va depasi probabil pe cel din 2012.
Rezultatele primului trimestru din 2013 vor fi in mod clar sub cele din primul trimestru al anului trecut, a anuntat directorul financiar al companiei, Hans Dieter Poetsch , fara sa ofere insa amanunte suplimentare, scrie Bloomberg.
Anuntul vine in contextul in care, cu o saptamana in urma, compania si-a redus estimarile pentru profitul aferent lui 2013. Acesta ar urma sa fie primul an dupa 2009 cand constructorul auto nu ar reusi sa isi mareasca profiturile anuale.
Volkswagen incearca sa compenseze declinul pietei auto europene prin vanzarile de pe segmentul de lux si cresterea vanzarilor din China si SUA.
Compania germana va genera astfel peste 50% din profitul la nivel de grup cu ajutorul diviziilor Audi si Porsche, a anuntat Poetsch.
Oficialul a anuntat ca fuziunea cu Porsche ar putea duce la economii de un miliard de euro, peste prognoza anterioara ce prevedea economii in valoare de 700 milioane de euro. mai mult
Luni, 25 Februarie 2013, ora 11:12