Profitul Renault, al treilea mare producator auto european, a crescut cu 25% in primul semestru din 2014, datorita cererii mai solide pentru brandul Dacia si a reducerii cheltuielilor, transmite Bloomberg.
In primele sase luni ale acestui an, profitul inainte de taxe, dobanzi si elemente exceptionale a urcat la 729 milioane de euro (979 milioane de dolari), de la 583 milioane de euro in primul semestru din 2013, in timp ce analistii se asteptau la un castig de 673 milioane de euro. Cererea pentru masinile Dacia a devenit o sursa cheie a profitului Renault si a majorarii cotei sale de piata, in special in Europa, afectata de incetinirea cresterii economiei.
"Rezultatele sunt bune si usor mai ridicate decat ne-am asteptat. Aceste evolutii dovedesc succesul noilor modele lansate de Renault", a declarat analistul Erich Hauser, de la International Strategy & Investment Group, Londra.
Castigurile au fost sprijinite de masurile de reducere a costurilor, estimate la 412 milioane de euro. Vanzarile din primul semestru au scazut cu 3%, la 19,8 miliarde de euro, din cauza fluctuatiilor cursului de schimb.
Renault se asteapta la o crestere a pietei auto din Europa
Profitul net a urcat la 749 milioane de euro in perioada ianuarie-iunie 2014. Renault se asteapta ca piata auto din Europa sa inregistreze anul acesta o crestere de 3-4%.
In primele sase luni, livrarile Renault au urcat cu 4,7%, la 1,37 milioane de masini si vehicule comerciale usoare. Vanzarile Dacia in... mai mult
Marti, 29 Iulie 2014, ora 13:34
Dacia a devenit o investitie importanta pentru cei de la Renault, care au cumparat constructorul auto roman in 1999.
Chiar si inainte de achizitie, compania avea mici legaturi cu grupul francez, avand in vedere ca a reprodus doua modele Renault, 8 si 12, scrie autoblog.com.
"Preluarea Dacia a venit de la sine pentru constructorul francez, in 1999. Dupa ce au realizat un automobil de tranzitie, numit Solenza, Dacia a dat lovitura cu Logan, model care a fost comercializat initial doar in pietele emergente, insa in cativa ani a ajuns in toata Europa si a avut un succes urias", scrie publicatia citata.
Cititi mai multe despre Dacia, o afacere profitabila pentru Renault pe Ziare.com mai mult
Luni, 07 Ianuarie 2013, ora 17:58
Unul dintre motivele care explica rezistenta relativa a companiei Renault este deschiderea de fabrici "low-cost" in Romania si Maroc. Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici, relateaza Financial Times (FT).
Cand vorbesti cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni in mai mare masura la fel ca marele lor rival intern, Renault, noteaza ziarul mentionat.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva ravagiilor crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In cele trei luni care au precedat luna septembrie, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen si producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a declarat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, cu o performanta deosebit de puternica in America Latina, care i-a ajutat sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este o miza de 43% in Nissan din Japonia. Producatorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault in prima... mai mult
Duminica, 02 Decembrie 2012, ora 12:18
Profitul grupului francez Renault a stagnat anul trecut din cauza scaderii vanzarilor din Europa pentru cel de-al patrulea an consecutiv si impactului competitiei tot mai dure asupra preturilor.
Profitul inainte de dobanzi, taxe si elemente exceptionale a stagnat la aproximativ 1,1 miliarde euro, potrivit unui comunicat transmis joi de Renault.
Profitul net al grupului a scazut de la 3,5 miliarde euro la 2,1 miliarde euro, insa rezultatul de anul trecut a fost sprijinit de un castig de capital de 2 miliarde euro dupa vanzarea unor actiuni la Volvo.
Veniturile Renault au crescut cu 9,5%, de la 38,9 miliarde euro la 42,6 miliarde euro, iar profitul operational s-a dublat, de la 635 miliarde euro la 1,24 miliarde euro, potrivit sursei citate.
Renault si principalul rival francez PSA Peugeot Citroen, al doilea mare constructor auto european dupa Volkswagen, au redus productia anul trecut pentru a restrange inventarul, incercand sa se adapteze la scaderea vanzarilor de automobile din Europa.
Renault anticipeaza contractarea pietei cu 3-4% in acest an, al cincilea consecutiv de declin.
"Sunt vesti bune pentru actionari, care cresc sansele distribuirii unui dividend bun, spre deosebire de Peugeot, unde probabil nu va fi niciun dividend", comenteaz- Sascha Gommel, analist pe industria auto la Commerzbank Frankfurt.
Profitul operational al PSA Peugeot a scazut anul trecut cu 27%, potrivit rezultatelor anuntate miercuri de grup.
Renault a propus actionarilor... mai mult
Joi, 16 Februarie 2012, ora 15:13
Vanzarile la nivelul industriei auto din Europa vor inregistra o scadere de 3% in acest an, a declarat, luni, la Salonul Auto de la Detroit, directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn.
"Cel mai rezonabil scenariu (pentru vanzarile auto din Europa, n.r.) este o scadere de circa 3%", a spus el.
Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, are de asemenea asteptari slabe pentru anul acesta.
Marchionne, prezent la Detroit, a declarat reporterilor ca anul in curs nu va fi mai bun pentru industria auto din Europa comparativ cu 2011.
Fiat, care controleaza compania americana Chrysler, negociaza in continuare cu statul american un eventual imprumut pentru schimbarea echipamentelor fabricilor din SUA, astfel incat Chrysler sa poata produce autoturisme cu un consum de combustibil mai eficient. mai mult
Luni, 09 Ianuarie 2012, ora 21:45
Constructorul de automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a avut anul trecut un profit de 230,28 milioane lei, in crestere cu 3,7% fata de 2008, conform datelor publicate de companie intr-un proiect de fuziune cu Auto Chassis International Romania.In 2008, compania a raportat un profit net de 222,02 milioane lei. La finele anului trecut, potrivit situatiei patrimoniale, creantele Automobile Dacia se ridicau la 851,99 milioane de lei, din care creantele comerciale insumau 651,02 milioane de lei, in timp ce datoriile totalizau 1,51 miliarde de lei, cea mai mare parte, de 96%, fiind reprezentate de cele comerciale.
"Absorbtia Auto Chassis International Romania de catre Automobile Dacia vizeaza simplificarea organizarii juridice a grupului Renault in Romania, facilitand coordonarea activitatilor de fabricatie motoare, cutii viteza si sasiuri si limitand eventualele restrictii juridice si administrative impuse de mediul social si economic romanesc", se arata in proiectul de fuziune publicat in Monitorul Oficial.
Documentul cuprinde informatii care nu au fost auditate si nu au fost aprobate de actionari, au declarat reprezentantii Dacia, contactati de MEDIAFAX. "Raportul final va fi modificat/aprobat de catre AGA in care se va decide fuziunea, in primavara.
Rezultatele oficiale vor fi date publicitatii dupa modificarea/aprobarea lor de catre AGA", conform acestora. Totodata, Dacia precizeaza ca documentul contine un bilant estimativ al fuziunii si nu are valoare de... mai mult
Miercuri, 10 Februarie 2010, ora 00:15