Producatorul auto francez Peugeot Citroen vrea sa profite de scandalul emisiilor care a lovit concurenta din Germania pentru a face publice datele reale privind consumul si nivelul noxelor la principale modele produse de firma.
Activistii de mediu de la Transport & Environment ii vor ajuta pe francezi sa puna cap la cap datele ce vor rezulta in urma testelor facute in conditii de trafic real, anunta postul BBC.
Reprezentantii Peugeot considera ca datele referitoare la consumul real al masinilor produse de firma vor putea fi prezentate in primavara anului viitor, in timp ce nivelul noxelor emise de acesta va fi cunoscut de public abia in primavara anului 2017.
"In aceste vremuri tulburi pentru industria auto trebuie sa pastram increderea clientilor nostri", a comentat directorul executiv al companiei franceze, Carlos Tavares, ca un apropo la recentul scandal al emisiilor care a afectat firma Volkswagen.
Conducerea Peugeot Citroen a precizat ca toate testele vor fi audiate si confirmate de o a treia parte neimplicata in masuratori.
Scandalul Volkswagen s-a soldat cu un numar de peste 11 milioane de masini depistate ca incalcand legislatia de mediu de pe mai multe continente, ca urmare a folosirii un soft care trisa in timpul testelor de laborator pentru stabilirea nivelului de noxe emise.
Peugeot sustine ca noile teste ce vor fi derulate vor include consumul si emisiile masinilor realizate in traficul urban, extra-urban si pe autostrazi.
Producatorul... mai mult
Miercuri, 25 Noiembrie 2015, ora 17:22
Grupul francez PSA Peugeot Citroen va reduce la jumatate numarul de modele produse si va transforma automobilele "DS" ale Citroen intr-o marca separata, in incercarea de a reveni pe profit in urmatorii trei ani.
Peugeot, cel mai mare producator auto francez si al doilea din Europa, spera sa ajunga la o marja de profit operational de 2% din vanzari pana in anul 2018 si tinteste o profitabilitate de 5% in perioada 2019-2023, a declarat luni directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie, transmite Bloomberg.
Tavares (55 de ani) a devenit CEO la Peugeot la finele lunii martie si va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro in ultimii doi ani si jumatate.
Noua strategie se bazeaza pe reducerea numarului de modele produse la 26, de la 45 in prezent, precum si pe extinderea agresiva pe piete din afara Europei, finantata partial prin planul de recapitalizare in urma caruia compania va fi controlata de statul francez, compania chineza de stat Dongfeng Motor si familia Peugeot.
Dongfen si guvernul francez vor contribui cu parti aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluand in schimb cate 14% din actiunile Peugeot, potrivit unui acord anuntat in luna februarie. Familia Peugeot va detine, dupa operatiune, 14% din titluri, fata de 25,5% in prezent.
Tavares a fost, pana anul trecut, director de operatiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.... mai mult
Luni, 14 Aprilie 2014, ora 15:07
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a confirmat recrutarea fostului director operational al Renault, Carlos Tavares, care va intra din ianuarie in consiliul de administratie al grupului si va prelua, anul viitor, functia de director general.
Actualul CEO, Philippe Varin, se va concentra in urmatoarea perioada pe negocierile cu partenerii, a precizat grupul francez, transmite Bloomberg.
Peugeot a propus o majorare de capital de 3 miliarde euro, in urma careia statul francez si partenerul din China al companiei, Dongfeng Motor, ar urma sa preia cate 20% din actiuni, au declarat in luna octombrie surse apropiate situatiei.
Dongfeng vrea insa o participatie mai redusa, de aproximativ 10%, deoarece prefera sa se concentreze pe extinderea parteneriatului cu Peugeot pe piata chineza, unde cele doua companii produc automobile in joint-venture, au afirmat ulterior alte surse apropiate discutiilor.
Peugeot incearca sa-si reduca dependenta de piata auto europeana, aflata aproape de minimul ultimilor 20 de ani in urma crizei financiare si recesiunii.
In prezent, mai mult de jumatate din vanzarile grupului francez sunt generate in Europa, iar parteneriatul cu Dongfeng este considerat cea mai buna optiune pentru extinderea in afara cotinentului. Singura alternativa probabila ar fi un bailout de la guvernul francez.
"Aparent, chinezii sunt ultima barca de salvare pentru Peugeot. Intr-un fel, PSA are noroc ca a atras interesul unei companii... mai mult
Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 13:55
PSA Peugeot Citroen, al doilea producator auto din Europa dupa vanzari, ar putea rupe alianta cu grupul american General Motors, estimand ca nu va atinge tinta privind reducerile de cheltuieli, cu un miliard de dolari pana in 2016.
Grupul francez analizeaza rezultatele aliantei pentru a decide daca va mai produce automobile in parteneriat cu GM, evaluand si "conditii relevante" din acordul de dezvoltare incheiat intre cele doua companii, a anuntat miercuri Peugeot.
"Numai aceasta alianta ii mai putea salva; este inceputul sfarsitului. Tintele convenite la incheierea protocolului de alianta au fost minime, iar acum Peugeot a ramas pe cont propriu. Pierde pe toate fronturile", comenteaza pentru Bloomberg un analist financiar francez.
Protocolul dateaza de anul trecut si este unul dintre pilonii strategiei de redresare a Peugeot, care a incercat sa scada cheltuielile prin accesarea resurselor GM.
Impactul financiar al aliantei a fost insa mai slab decat anticipa conducerea companiei franceze, care are probleme financiare si trebuie sa-si gaseasca rapid noi parteneri.
Peugeot pregateste o majorare de capital de cel putin 3 miliarde euro, finantata de statul francez si de grupul chinez Dongfeng Motor, care vor prelua cate 20% din actiunile companiei, au declarat saptamana trecuta surse apropiate situatiei, citate de Bloomberg.
"Ne concentram pe identificarea unor proiecte profitabile, pe termen lung, si apoi cautam solutii pentru a le finanta. Trebuie sa... mai mult
Miercuri, 23 Octombrie 2013, ora 12:50
Ford Europe, GM Europe, Fiat si Peugeot-Citroen vor inregistra in acest an pierderi cumulate de 4,9 miliarde de euro in Europa, similare cu cele din 2012, din cauza cererii care se afla la cel mai redus nivel din ultimele doua decenii, anticipeaza Moody's.
Actiunile companiilor din sectorul auto au fost cotate in scadere miercuri, in urma publicarii raportului agentiei de evaluare financiara, care considera ca situatia de pe piata europeana "este de nesuportat", transmite CNBC.
Aceste companii vor fi afectate in mod special pentru ca sunt mai vulnerabile la declinul vanzarilor de masini din Spania, Italia si Franta, potrivit Moody's.
"Continuam sa anticipam ca vanzarile de vehicule usoare in Europa vor scadea cu 5% in acest an", avertizeaza Moody's, adaugand ca marjele de profit ale companiilor mentionate vor fi sub presiune din cauza supracapacitatii de productie si a cererii reduse din Europa Occidentala.
Conform analizei, estimarile reduse referitoare la vanzarile de masini in Franta si Italia vor fi compensate de cresterea peste asteptari din Marea Britanie. La nivel global este prognozat pentru acest an un avans de 3,2% al livrarilor de vehicule.
In luna iunie, vanzarile de masini din Uniunea Europeana au scazut la cel mai redus nivel din 1996, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar analistii au avertizat ca datele vor continua sa se inrautateasca.
Moody's considera ca vanzarile auto din Europa Occidentala au... mai mult
Joi, 05 Septembrie 2013, ora 09:03
Opel, divizia europeana a General Motors (GM), va inregistra pierderi si in urmatorii doi ani, sau chiar o perioada mai indelungata, in functie de conditiile de pe piata, a avertizat duminica Steve Girsky, seful diviziei din Europa a GM, transmite AFP.
"Vom fi pe rosu in 2013 si 2014, sper ca in 2014 pierderile sa fie mai reduse. Un bilant echilibrat va fi realizat numai in 2015 sau 2016, in functie de situatie de pe piata auto", a afirmat Steve Girsky, intr-un interviu acordat revistei "Focus".
GM a inregistrat pierderi de 478 milioane de dolari pe piata auto europeana in trimestrul al treilea din 2012, iar cumulat in perioada care a trecut din 1999 si pana in prezent grupul american a pierdut 17,3 miliarde de dolari in Europa. Initial GM a vrut sa vanda Opel, dar a renuntat deoarece nu a gasit un cumparator adecvat.
Afectat de declinul pietei auto europene, Opel a anuntat ca ar putea inchide uzina de la Bochum, in 2016, aceasta urmand sa fie prima uzina auto din Germania care va fi inchisa dupa cel de al Doilea Razboi Mondial. Opel are 37.400 de angajati in Europa, inclusiv 20.300 la patru fabrici din Germania, in Ruesselsheim, Bochum, Eisenach si Kaiserslautern.
Seful Opel, Thomas Sedran, a declarat pentru "Focus" ca nu vor fi inchise si alte fabrici Opel. Saptamana trecuta, el a insistat ca "Opel nu este de vanzare", pe fondul zvonurilor privind o posibila alianta dintre compania germana si producatorul auto francez PSA Peugeot Citroen.
Recent, compania... mai mult
Luni, 14 Ianuarie 2013, ora 08:40
Constructorul auto PSA Peugeot Citroen va vinde 75% din actiunile diviziei de logistica Gefco doar companiei nationale de cai ferate din Rusia, Russian Railways.
Negocierile dintre cei doi parteneri sunt inca in curs de desfasurare, a declarat, marti, Christophe De Korver, managing director Gefco Romania.
"PSA a inceput negocieri exclusive cu Russian Railways pentru o parte din Gefco. Aceste negocieri sunt in curs de desfasurare, deci nu am mai multe informatii acum despre acest lucru. Ceea ce este sigur in acest moment este ca, daca se va intampla, s-ar putea intampla numai cu Russian Railways, nu cu altcineva", a spus Christophe De Korver.
In ceea ce priveste afacerile Gefco in Romania, Christophe De Korver a aratat ca, in opinia sa, aceasta tranzactie nu va avea niciun impact, ci, mai mult, va oferi o mai mare putere financiara.
Potrivit Reuters, PSA Peugeot Citroen a anuntat, pe 20 septembrie, ca poarta discutii exclusive cu Russian Railways privind vanzarea a 75% din actiunile diviziei sale de logistica Gefco pentru 800 milioane de euro.
Peugeot vrea sa vanda rusilor 75% din divizia de logistica, pentru extinderea acoperirii
In cadrul acordului, Peugeot va primi un dividend special de 100 de milioane de euro. Un acord final va depinde de obtinerea aprobarilor de reglementare, iar cele doua parti intentioneaza sa incheie tranzactia pana la finele anului, a declarat purtatorul de cuvant al Peugeot, Jean-Baptiste Mounier.
Peugeot a decis sa-si... mai mult
Marti, 09 Octombrie 2012, ora 18:11
Constructorul auto francez Peugeot Citroen vrea sa vanda o parte din actiunile Gefco catre Russian Railways, tranzactie estimata la 800 de milioane de euro.
Gefco este divizia de logistica din cadrul Peugeot si transporta automobile Peugeot si Citroen in intreaga lume. Unitatea are 10.300 de angajati.
In cadrul acordului, Peugeot, care urmareste vanzare unui pachet de 75% din actiunile diviziei Gefco, va primi un dividend special de 100 milioane de euro, transmite Reuters, preluat de Agerpres.
Cele doua parti intentioneaza sa incheie tranzactia pana la finele anului, semnarea acordului va depinde, insa, de obtinerea aprobarilor de reglementare, a declarat purtatorul de cuvant al Peugot, Jean-Baptiste Mounier.
"Gratie acestei tranzactii, Gefco isi va extinde acoperirea geografica in China, India si America Latina si de asemenea isi va accelera cresterea in Europa Centrala si de Est, in special in Rusia", a informat Peugeot intr-un comunicat.
Anul trecut Gefco a realizat vanzari de 3,8 miliarde de euro.
Pe lista clientilor Gefco se mai regasesc BMW, Ford, Dacia, L'Oreal si Royal Philips Electronics NV. Industria auto este responsabila pentru 60% din veniturile Gefco.
Peugeot a decis sa-si vanda pachetul majoritar de actiuni la cea mai profitabila divizie a sa pentru a-si consolida finantele.
Recent cel mai mare constructor auto francez a anuntat ca are de gand sa elimine 8.000 de locuri de munca si sa inchida o uzina din apropiere de Paris in... mai mult
Joi, 20 Septembrie 2012, ora 14:30
Agentia de evaluare Mooody's a retrogradat joi seara rating-ul celui de-al doilea mare producator auto din Europa, Peugeot Citroen.
Rating-ul Peugeot a fost retrogradat de la "Baa3" la "Ba1" din categoria junk, nerecomandata pentru investitii, iar perspectiva este negativa din cauza inrautatirii situatiei financiare a grupului, potrivit Bloomberg.
Actiunile Peugeot au scazut miercuri cu pana la 7,7%, dupa anuntul unei aliante strategice cu General Motors. Divizia auto a Peugeot a inregistrat in cel de-al doilea semetsru al lui 2011 pierderi de 497 milioane de euro.
Profitul net al companiei pe anul trecut a scazut cu 48%, pana la 588 de milioane de euro. Peugeot a anuntat luna aceasta un plan de vanzare de active si amanarea unor investitii, in conditiile dublarii datoriilor in semestrul al doilea din 2011, la 3,4 miliiarde de euro.
GM si Peugeot au anuntat miercuri o alianta prin care grupul american va cumpara 7% din actiunile producatorului auto francez, urmand sa participe si la o emisiune de drepturi a acestuia de 1 miliard de euro, in vederea obtinerii unor economii anuale de 2 miliarde de dolari. mai mult
Joi, 01 Martie 2012, ora 18:20