Carburanti mai ieftini inseamna mai multi kilometri parcursi de fiecare masina. Aceasta se traduce pentru producatorii de anvelope din lumea intreaga intr-o crestere a cererii de cauciucuri, pe masura ce pneurile se uzeaza in urma rulajului mare.
Pentru companii precum Michelin, Goodyear, Bridgestone, Continental sau Pirelli este un sezon de sarbatoare. Preturile mici din piata de energie nu inseamna doar o materie prima mai ieftina, ci si un consum mai mare de cauciucuri, observa reporterii Bloomberg.
Minge la fileu
Criza petrolului ameninta sa puna pe butuci zeci de sectoare industriale, dar, printre multe fete triste, cele ale producatorilor de anvelope stralucesc de satisfactie.
Cauciucul sintetic are un pret mult mai mic decat acum un an, iar soferii tocesc pneurile masinilor mult mai repede de cand pretul la pompa al carburantilor a coborat si el.
"Suntem intr-un moment in care avem mingea la fileu", a afirmat Wolfgang Schaefer, directorul economic de la Continental, in momentul in care a raportat actionarilor o crestere cu 25% a profitului realizat in al doilea trimestru al acestui an.
Perioada fasta este confirmata si de evolutia pe bursa a actiunilor celor 5 mari companii producatoare de anvelope auto. Goodyear, de exemplu, a inregistrat o crestere de 25% la pretul actiunilor fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Prin comparatie, indexul S&P 500 nu a inregistrat decat un salt de 7,4 procente in aceeasi perioada, fiind tintuit de slaba... mai mult
Miercuri, 12 August 2015, ora 16:13