Retailerul suedez Hennes & Mauritz (H&M) a avut in Romania vanzari de 331 milioane de coroane suedeze (37,3 milioane de euro), inclusiv TVA, de la intrarea pe piata, in martie 2011, pana in luna noiembrie, cand se incheie anul fiscal al companiei.
La sfarsitul lunii noiembrie, H&M avea o retea de 11 magazine in Romania.
In intervalul septembrie-noiembrie, ultimul trimestru al anului fiscal, vanzarile din Romania au totalizat 138 milioane de coroane (15,6 milioane de euro), potrivit raportului financiar al companiei.
Vanzarile la nivel de companie au urcat de la 127 miliarde de coroane in anul fiscal anterior la 129 miliarde de coroane (14,6 miliarde de euro).
Profitul net a scazut, insa, cu 15,5%, de la 18,7 miliarde de coroane la 15,8 miliarde de coroane (1,8 miliarde de euro), din cauza costurilor mai mari pentru bunurile comercializate si a avansului cheltuielilor operationale.
In ultimul trimestru, vanzarile au urcat de la 34,8 miliarde de coroane la 36,2 miliarde de coroane (4,1 miliarde de euro), iar profitul a coborat usor, de la 5,5 miliarde de coroane la 5,36 miliarde de coroane (605 milioane de euro).
Perspectivele nesigure ale economiei globale afecteaza cererea de consum, iar iarna neobisnuit de calduroasa este responsabila de cresterea stocurilor, a anuntat compania, citata de Reuters.
H&M, al doilea mare retailer de imbracaminte la nivel mondial, obtine cea mai mare parte a veniturilor in Europa.
In timp ce principala piata a... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 17:06
Hennes&Mauritz AB (H&M), unul dintre cei mai mari retaileri de imbracaminte din Europa, a anuntat un profit in scadere cu 2,4% pe al patrulea trimestru al anului 2011. Potrivit reprezentantilor companiei, vremea frumoasa a redus vanzarile la imbracamintea de iarna.
Profitul net a scazut la 797 milioane de dolari in cele trei luni, incheiate la 30 noiembrie, potrivit Bloomberg.
Retailerul a raportat un profit in scadere in ultimele cinci trimestre chiar si la articolele de imbracaminte ieftine, fiindca preturile la bumbac si costurile cu forta de munca din Asia au crescut.
Cu toate acestea, in luna ianuarie 2012, vanzarile lantului H&M au crescut cu 12%, odata cu inrautatirea conditiilor meteo.
Retailerul suedez, care a scos la vanzare o colectie realizata de casa de moda italiana Versace, a raportat in luna decembrie un declin de 3% in vanzari, potrivit reprezentantilor companiei.
Actiunile H&M au crescut cu 1,3% in 2011, cu 6% mai putin decat cele ale rivalului sau principal Inditex S.A, proprietar al lantului de magazine Zara.
In 2010, H&M a avut vanzari de peste 15 milioane de dolari, dar cifra nu a fost suficient de importanta incat sa impiedice amanarea deschiderii mai multor magazine.
Retailerul suedez are contracte cu mai mult de 700 de furnizori din Asia (70%) si Europa (30%), printre care si cu companii din Romania. Suedezii colaboreaza cu firmele din Romania din 1994, in sistem lohn.
In prezent, in Romania, H&M are deschise mai multe... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 12:37
Nintendo a anuntat rezulte financiare slabe pentru ultimul trimestru al 2011, iar H&M inregistreaza scaderi de profit, dar conforme cu estimarile analistilor. Noile masuri anuntate de Fed au fost primite cu entuziasm pe pietele financiare, dar afecteaza evolutia dolarului.
Business 24 va prezinta revista presei de business internationala.
Nintendo: Rezultate foarte slabe
Nintendo a anuntat o scadere a profitului operational pentru ultimul trimestru al 2011 cu 61% mai mic si preconizeaza pierderi de 580 milioane de dolari pana in martie, scrie Reuters.
Cele aproape 570 milioane de dolari raportate pentru perioada octombrie-decembrie 2011 sunt cu mult mai mici decat estimarile analistilor, care sperau la o cifra cu 100 milioane de dolari mai mare, din cauza vanzarilor slabe.
Masurile Fed, primite cu entuziasm
Pietele europene si moneda unica au reactionat pozitiv dupa ce Federal Reserve a anuntat ca va mentine ratele dobanzilor la un nivel scazut pentru o perioada mai lunga decat se astepta, lasand loc pentru crestere economica, scrie Reuters
Moneda americana s-a depreciat fata de euro, scazand pana la minimul ultimelor cinci saptamani pe masura ce banca centrala americana a "furat" centrul atentiei de la criza in care se afla Europa.
H&M: Vremea afecteaza vanzarile. Profitul companiei, mai mic cu 2,4%
H&M, cel de-al doilea cel mai mare retailer de haine din Europa a anuntat o scadere a profitului cu 2,4 procente in cel de-al patrulea trimestru... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 10:33
Suedezii de la H&M, cunoscutul brand de moda, au anuntat ca planuiesc sa continuie strategia agresiva pe piata locala, prin deschiderea unui numar de sase magazine noi, pana in primavara.
H&M (Hennes&Mauritz) este al treilea retailer de imbracaminte la nivel mondial, dupa grupul american Gap si Inditex din Spania. Pentru a tempera pierderile inregistrate din cauza crizei in alte locatii din lume, suedezii mizeaza pe interesul romanilor pentru haine si accesorii Cea mai mare piata de desfacere pentru H&M este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.
Retailerul suedez are contracte cu mai mult de 700 de furnizori din Asia (70%) si Europa (30%), printre care si cu companii din Romania. Suedezii colaboreaza cu firmele din Romania, din 1994, in sistem lohn (n.r: productie intr-o tara cu forta de munca ieftina, cu materiile prime importate si specificatiile tehnice in detaliu de la cel care a efectuat comanda).
Vanzari afectate de criza
Criza din zona euro a afectat si vanzarile H&M, care au anuntat, in decembrie anul trecut, ca vanzarile au scazut cu 1%. Prognozele initiale mizau pe o crestere de 0,4%, arata Reuters.
In cel de-al patrulea trimestru fiscal, vanzarile au crescut pana la 30,9 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 4,4 miliarde de dolari) de la 29,7 miliarde de coroane suedeze cand inregistrasera in 2010.
Profitul net al H&M in trimestrul al treilea din 2010 a crescut cu 23%, la 4,24 miliarde coroane suedeze (461,7 milioane euro), iar cel... mai mult
Luni, 16 Ianuarie 2012, ora 08:01
Profitul net al retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M), prezent si in Romania, a scazut cu 30% in primul trimestru al anului financiar 2010-2011, incheiat in luna februarie, la 2,6 miliarde de coroane (291 milioane euro), in timp ce vanzarile s-au redus cu 1%, conform Mediafax. Vanzarile nete ale H&M au scazut de la 24,8 miliarde de coroane in intervalul decembrie 2009-februarie 2010 la 24,5 miliarde de coroane (2,7 miliarde euro) in perioada corespunzatoare a anului financiar 2010-2011, se arata intr-un raport al retailerului.
In moneda locala, incasarile s-au redus cu 9%.
Diferenta dintre evolutia vanzarilor in moneda locala si cea in coroane reflecta efectele negative ale cursurilor de schimb valutar, in conditiile in care coroana suedeza s-a apreciat in raport cu monedele statelor in care compania are operatiuni, mentioneaza raportul.
"Multi factori externi au avut efecte negative asupra rezultatelor la trimestru.
Printre acestia se numara cursurile de schimb valutar si cresterea preturilor materiilor prime.
In loc sa acoperim aceste costuri prin majorarea preturilor, am ales sa nu modificam preturile pentru a ne consolida pozitia pe piata", a declarat CEO-ul H&M, Karl-Johan Persson. mai mult
Joi, 31 Martie 2011, ora 11:23