Profitul net al Google a urcat cu 11,6% anul trecut in comparatie cu 2013, de la 12,9 miliarde de dolari la 14,4 miliarde de dolari, sub estimarile analistilor, pe fondul cresterii cheltuielilor pentru extinderea afacerilor in domenii ca sistemele digitale de plata sau automobilele autonome.
Veniturile totale au crescut cu 18,9% in 2014, la 66 de miliarde de dolari fata de 55,5 miliarde de dolari in 2013, in conditiile in care cea mai mare parte a acestora a fost reprezentata de publicitate. Anul trecut, publicitatea a generat 59 de miliarde de dolari, in urcare fata de 50,5 miliarde de dolari in 2013.
In acelasi timp, cheltuielile au avansat de la 40,1 miliarde de dolari in 2013 la 49,5 miliarde de dolari anul trecut, in conditiile in care Google investeste in domenii precum furnizarea de servicii de Internet, sisteme digitale de plata sau dezvoltarea automobilelor fara sofer.
La nivelul trimestrului al patrulea, profitul a crescut cu 41%, la 4,8 miliarde de dolari de la 3,4 miliarde de dolari in perioada corespunzatoare din 2013. Excluzand unele cheltuieli, Google a raportat un castig mediu pe actiune de 6,88 de dolari, sub estimarile analistilor, care au anticipat un castig de 7,12 dolari pe actiune, conform FactSet, potrivit The Wall Street Journal.
Google a inregistrat venituri in urcare cu 15% in trimestrul al patrulea, de la 15,7 miliarde de dolari la 18,1 miliarde de dolari.
Patrick Pichette, directorul financiar al Google, a declarat ca aprecierea... mai mult
Vineri, 30 Ianuarie 2015, ora 11:41
Profitul Google a scazut cu 5,3% in cel de-al treilea trimestru al acestui an, la 2,81 miliarde de dolari, fata de aceeasi perioada a anului trecut, in pofida unui avans puternic al veniturilor, pe fondul incasarilor mai mici generate de publicitatea online si al cheltuielilor mai mari.
Profitul net a scazut cu 5,3%, la 2,81 miliarde de dolari, prin comparatie cu al treilea trimestru din 2013, cand s-a situat la 2,97 de miliarde de dolari.
In schimb, veniturile totale ale companiei au urcat cu 20% in al treilea trimestru, la 16,52 miliarde de dolari, fata de 13,75 miliarde de dolari in perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit unui comunicat publicat joi seara, transmis de Mediafax.
Rezultatul este putin sub asteptarile analistilor, care au anticipat venituri totale in valoare de 16,58 miliarde de dolari, potrivit The Wall Street Journal.
Excluzand vanzarile aferente partenerilor din afara grupului, veniturile Google au fost de 13,2 miliarde de dolari in perioada analizata, sub prognoza analistilor financiari, potrivit datelor Bloomberg.
Rezultatele includ si divizia Motorola Mobility, care este in proces de vanzare catre grupul Lenovo din China si este incadrata la operatiuni discontinue.
Cheltuieli mai mari cu 28%
Cheltuielile au urcat cu 28% in cel de-al treilea trimestru, in timp ce costurile pentru cercetare si dezvoltare au inregistrat un avans de 46%, in conditiile in care Google investeste in constructia unor noi centre de date, pentru... mai mult
Vineri, 17 Octombrie 2014, ora 14:38
Profitul grupului american Google a crescut cu 16% in trimestrul al doilea, de la 2,8 miliarde de dolari anul trecut la 3,23 miliarde de dolari, dar actiunile au scazut pe piata americana dupa anuntarea datelor, intrucat acestea s-au situat sub asteptarile analistilor.
Actiunile Google au scazut cu pana la 5,7%, potrivit Bloomberg. La declinul actiunilor a contribuit si anuntul Google ca va "continua sa faca investitii semnificative".
Profitul pe actiune inainte de anumite elemente exceptionale s-a situat la 9,56 dolari, fata de estimari ale analistilor consultati de Bloomberg de 10,8 dolari.
Veniturile, mai putin costurile de achizitie de trafic, au crescut de la 9,61 miliarde de dolari in trimestrul al doilea al anului fiscal anterior la 11,1 miliarde de dolari.
Analisti consultati de FactSet anticipau venituri de 11,37 miliarde de dolari, potrivit MarketWatch.
"Sunt multe lucruri neplacute in acest raport", a declarat Colin Gills, analist la BGC Partners.
Costul per clic, pretul platit pentru publicitatea pe Google, a scazut cu 6% in intervalul analizat, a spus Gills. In primul trimestru al anului, declinul costului per clic s-a situat la numai 4%.
"Merge in directia gresita. Nu s-a imbunatatit, s-a inrautatit", a spus Gills.
Trendul de scadere este surprinzator, din cauza asteptarilor pentru imbunatatirea acestui indicator, odata cu introducerea unui nou sistem Google de vanzare de publicitate, care permite derularea de campanii atat pentru... mai mult
Vineri, 19 Iulie 2013, ora 12:54
1Profitul net al Yahoo a crescut in trimestrul al doilea cu 46%, la 331 milioane dolari, insa estimarile prezentate pentru urmatoarele trei luni sunt mai slabe fata de asteptarile analistilor, compania punand mai mult accent pe dezvoltarea produselor decat pe vanzarile de publicitate pe termen scurt.
Vanzarile Yahoo, fara venitul transferat mai departe catre site-urile partenere, se va plasa in timestrul al treilea in intervalul 1,06-1,1 miliarde de dolari, anticipeaza compania.
Media estimarilor analistilor indica insa incasari de 1,12 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
Veniturile companiei au scazut in trimestrul al doilea cu 1%, la 1,07 miliarde de dolari, usor sub proiectiile din piata.
Dupa un an la conducerea Yahoo, directorul general, Marissa Mayer, a declarat ca se afla in primele etape ale unui plan de revigorare a afacerilor bazat pe dezvoltarea de noi produse, cu scopul de a atrage atat utilizatori, cat si clienti pe partea de advertising, de la Google si Facebook.
Actiunile la firmele din China si Japonia, responsabile, in principal, pentru performanta financiara a companiei
Masurile implementate in ultimul an la Yahoo au condus la cresterea numarului de utilizatori ai serviciilor companiei, iar investitorii care asteapta cresterea veniturilor ar trebui sa aiba rabdare, comenteaza un analist al Bloomberg Industries.
"Investitiile in produse reprezinta o strategie pe termen lung pentru a stimula utilizatorii si, in final, veniturile.... mai mult
Miercuri, 17 Iulie 2013, ora 11:00
Profitul Google a crescut in primul trimestru al acestui an cu 16%, la 3,35 miliarde de dolari, cu venituri in crestere, in timp ce pretul publicitatii vandute pe site-uri si prin aplicatii mobile a continuat sa scada, chiar daca mai lent decat in trimestrele anterioare.
O parte mai mare a activitatii pe motorul de cautare online al Google vine de pe smartphone-uri si tablete, segment pe care publicitatea este in general mai ieftina decat cea care tinteste utilizatorii de PC-uri, scrie cotidianul Wall Street Journal.
Veniturile pentru primul trimestru, fara divizia Motorola Mobility, incorporata la mijlocul anului trecut, au urcat cu 22% la 12,95 miliarde de dolari, avans similar celui din trimestrul al patrulea. Incluzand si Motorola, veniturile au avansat cu 31%, la 13,97 miliarde de dolari.
Pretul mediu platit de clienti pentru publicitate la click-uri date de utilizatorii de internet a scazut cu 4%, fata de un declin de 6% in trimestrul al patrulea.
Scaderea de pret, inregistrata concomitent cu un avans de 20% al numarului de clikuri, a fost cea mai redusa din trimestrul al patrulea din 2011, cand compania a inceput sa inregistreze evolutia negativa.
"Investitorii sunt mai pozitivi in privinta Google decat in ultimii doi ani, pentru ca sunt mai putin ingrijorati de impactul preturilor la publicitatea pe dispozitive mobile asupra operatiunilor Google", a declarat Mark Mahaney, analist la RBC Capital Markets.
Divizia Motorola Mobility a inregistrat o... mai mult
Vineri, 19 Aprilie 2013, ora 10:54
Google a raportat venituri consolidate de 14,42 miliarde de dolari pentru trimestrul incheiat la 31 decembrie 2012. Daca ar fi fost incluse si veniturile generate de Motorola, veniturile totale ale companiei s-ar fi ridicat la 15,24 miliarde de dolari.
"Am incheiat 2013 cu un trimestru puternic", a declarat Larry Page, directorul executiv al Google.
"Veniturile au fost in crestere cu 36% de la an la an si cu 8%, de la trimestru la trimestru. Si am inregistrat pentru prima oara venituri 50 de miliarde de dolari", a declarat oficialul companiei.
Profitul operational al Google a fost de 3,39 miliarde de dolari in trimestrul patru din 2012, adica 24% din venituri. Compania generase un profit de 3,51 de miliarde de dolari in trimestrul patru din 2011, adica 33% din venituri.
Profitul net, incluzand si pierderile nete, din trimestrul patru al anului trecut, a fost de 2,89 miliarde de dolari, comparativ cu 2,71 miliarde de dolari, profit inregistrat in trimestrul patru din 2011.
Veniturie Google din publicitate au fost de 12,91 miliarde de dolari, adica 89% din veniturile consolidate, in cel de-al patrulea trimestru din 2012, reprezentand o crestere de 22% fata de trimestrul patru din 2011, cand veniturile din publicitate s-au ridicat la 10,58 miliarde de dolari.
Site-urile proprii ale Google au generat venituri de 8,64 miliarde de dolari, adica 67% din veniturile totale ale companiei.
Peste 54% din veniturile Google au fost generate din afara Statelor Unite... mai mult
Miercuri, 23 Ianuarie 2013, ora 08:53