Tara noastra a fost in ultimii ani un adevarat magnet pentru investitori din zona pieselor auto, la fel ca majoritatea tarilor din Europa de Est, care face tot posibilul sa atraga investitori straini.
In ultimii ani, la noi s-au deschis numeroase uzine destinate producerii de piese auto, astfel ca acum se construiesc 80% din componentele necesare construirii unei masini.
Piesele auto necesare pentru o Dacie provin din Romania
Cei doi producatori de automobile prezenti in tara noastra, Dacia si Ford, profita din plin de componentele auto produse local, deoarece preturile sunt mult mai bune. Oficialii Renault spun insa ca este de dorit ca toate piesele necesare Daciilor produse in Arges sa fie facute in Romania pentru a creste productivitatea uzinei din Mioveni.
In prezent, o Dacie contine 80% componente facute in Romania, restul de piese auto necesare unui automobil fiind importat de pe piata asiatica, unde preturile sunt foarte mici. In ceea ce priveste partea de mecanica, necesarul de la Dacia este acoperit in proportie de 60%, asa ca in aceasta arie sunt asteptati preponderent investitorii, a explicat presedintele Dacia, Nicolas Maure, pentru Digi 24.
Din cele 600 de companii de piese auto prezente in Romania, 158 de firme reprezinta furnizori pentru Dacia. O masina fabricata la Mioveni are anvelope Pirelli sau Continental made in Romania, cablaje si interioase de la Draxlmaier, stergatoare de la Federal Mogul si module electronice de la Bosch. Printre... mai mult
Vineri, 23 Octombrie 2015, ora 17:33
Gigantii auto General Motors (GM), Audi si Jaguar Land Rover au anuntat ca au suspendat vanzarile in Rusia, pe fondul deprecierii masive a rublei.
Ei se confrunta cu efectele cauzate de o scadere cu 40% a monedei, din iunie pana in prezent, arata Autonews.com, care citeaza Bloomberg.
Probleme tot mai mari pentru Rusia - Cum ar putea profita Romania - Interviu
De teama unei crize, in ultimele saptamani, rusii s-au grabit sa cumpere masini Porsche si alte marci scumpe pentru a-si transforma economiile in ceva palpabil.
Insa ei nu s-au putut bucura de un boom al pietei auto, deoarece declinul puternic al rublei a "mancat" toate castigurile din ultima perioada.
In aceste conditii, multi producatori au decis sa supende vanzarile in Rusia, pentru a stabili preturi noi.
Ce decizii au luat producatorii auto
GM a anuntat, marti, ca intrerupe livrarile de ...citeste mai departe despre "Producatorii auto, loviti puternic de deprecierea rublei - Decizia drastica luata in Rusia" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 19 Decembrie 2014, ora 12:02
Vanzarile Dacia au crescut la nivel mondial cu 19,3%, in 2013, in comparatie cu anul precedent, ajungand la aproape 430.000 de unitati, in timp ce cota de piata a constructorului auto in Romania s-a situat la 31%, arata rezultatele comerciale ale Grupului Dacia-Renault, prezentate marti de catre directorul comercial al Grupului Renault in Romania, Thomas Dubruel, intr-o conferinta de presa.
Potrivit datelor oficiale, anul trecut Dacia a comercializat un numar de 429.540 de vehicule, in contextul in care piata de profil in care modelele constructorului autohton sunt prezente au cunoscut un recul, respectiv de-1,7% in Europa si de-3% in regiunea Eurasia.
Vanzarile Dacia provin din comercializarea mai multor tipuri de modele, Sandero devenind cea mai vanduta marca a constructorului, cu 150.591 de unitati.
In Romania, producatorul a reusit sa-si sporeasca volumul vanzarilor cu 12,4%, pana la 24.890 de unitati, iar cel mai bine vandut model a ramas Logan, cu 11.366 unitati, urmat de Sandero (4.706 unitati), Duster (4.644) si Dokker (3.304).
Totodata, Romania este tara in care Dacia detine cea mai mare cota de piata din lume la vanzarile de vehicule noi, de 31,6%. Din totalul clientilor romani care au optat pentru marca Dacia, 77,1% au fost persoane juridice.
In afara Romaniei, vanzarile Dacia au inregistrat, anul trecut, un record, cu peste 404.000 de unitati, din care 290.000 de vehicule au fost comercializate pe pietele din Europa, ceea ce corespunde unei cote... mai mult
Marti, 21 Ianuarie 2014, ora 16:50
Pana acum, 2012 nu a fost un an bun pentru producatorii de autovehicule, care spera ca din 2013 vor recupera din pierderi. Printre elementele cheie pe care se bazeaza acestia se numara reducerea consumului de carburant si schimbarea designului.
Piata auto a suferit anul acesta, cu exceptia celei din Statele Unite, unde vanzarile au depasit estimarile din luna iunie. Cei trei giganti ai industriei auto americane, General Motors, Ford si Chrysler, au raportat in iunie cifre cu mult peste cele inregistrate in aceeasi perioada din 2011.
Conform datelor Autodata, citate de Bloomberg, livrarile de vehicule usoare din Statele Unite au crescut in iunie, propulsand volumul anualizat la 14,1 milioane de unitati, fata de cele 13,8 milioane prognozate.
Pe de alta parte, piata auto din Europa nu va creste in al doilea semestru al acestui an, in contextul in care tari precum Spania, Italia sau Portugalia se confrunta cu cea mai mare scadere a inmatricularilor de la inceputul anilor 2000, scrie ziarul elvetian Le Temps. .
Situatia din Europa se reflecta si pe plan local. Piata auto din Romania a incheiat prima jumatate a anului cu rezultate sub asteptari. In primul semestru din 2012 vanzarile de autovehicule au scazut cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Reducerea consumului de carburant
Producatorii auto sunt constienti ca trebuie sa modifice strategia de piata, in asa fel incat sa revitalizeze vanzarile. Printre schimbarile avute in vedere se numara... mai mult
Marti, 04 Septembrie 2012, ora 10:35
Desi intreaga piata auto europeana este afectata de criza economica, producatorii auto cred ca Europa de Est va inregistra o crestere mai ridicata a vanzarilor, comparativ cu pietele mai mature din Europa Occidentala,
"Estimam ca piata romaneasca se va revigora. Rata de crestere este destul de acceptabila si este nevoie doar de un avans al cresterii pentru a reveni la nivelul inregistrat de piata auto in 2006-2007. Totusi, cred ca va mai dura cativa ani", a declarat Jerome Olive, director general al Automobile Dacia, companie detinuta de Renault, citat de se arata intr-o analiza a inautonews.com.
In 2007-2008, cand Europa a fost lovita de criza, majoritatea statelor au fost puternic afectate de scaderea substantiala a vanzarilor de masini noi deoarece bancile si guvernele au redus creditarea. In 2011 vanzarile de masini noi au scazut cu 41%, la 750.000 unitati, de la 1,3 milioane in 2008, in zece state importante din Europa Centrala si de Est.
Printre cele mai afectate state si in care se va inregistra o redresare mai lenta se afla Ungaria, unde vanzarile de masini noi au scazut la 61.000 unitati, de la 200.000 in 2007, si Romania, unde vanzarile de masini noi au scazut la 168.4000 unitati in 2011, de la 367.000 in 2007.
"Este o parte foarte dinamica a Europei care va inregistra o dezvoltare extraordinara in urmatorii ani", a afirmat Hans Schep, director regional de vanzari al Ford, responsabil pentru pietele din Europa Centrala si de Est.
Unul din factorii... mai mult
Miercuri, 08 August 2012, ora 14:07
Romania ocupa a 12-cea pozitie intr-un top al producatorilor de masini din Europa, potrivit Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA).
In Romania s-au produs, anul trecut, 310.000 unitati, in scadere cu 4,5% fata de 2010. Dacia este "motorul" care a adus Romaniei locul 12 in clasamentul celor mai importanti producatori auto, celalalt mare jucator de pe piata, Ford ocupandu-se, in prima jumatate a acestui an, doar cu pregatirea productiei pentru B-Max.
Proiectul B-Max ar putea aduce Romaniei, in urmatorii ani, un loc mai bun in topul producatorilor de masini. Modelul B-Max a fost demarat in luna iunie a acestui an la Craiova, compania urmand sa produca 60.000 de unitati in 2012.
Pentru urmatorii ani este estimata o productie de cel putin 100.000 de masini Ford B-Max la Craiova.
Ford a demarat productia B-MAX la Craiova. Va produce un motor in plus
Cel mai mare producator auto din Europa a ramas, in 2011, Germania cu 6,31 milioane de masini produse, in crestere cu 6,9% fata de 2010.
Locul al doilea este ocupat de Spania, care a produs in 2011 2,35 milioane de masini, pe cand, Franta ocupa abia locul al treilea cu 2,29 milioane de autovehicule produse anul trecut.
La nivel mondial, pe prima pozitie se afla China, cu peste 18 milioane de masini produse anul trecut. mai mult
Marti, 07 August 2012, ora 16:53
SAAB, Opel, Renault, PSA Peugeot-Citroen, Mitsubishi - lista constructorilor care au probleme cu fabricile din Europa. Producatorii s-au confruntat cu presiuni politice, pentru a nu reduce numarul locurilor de munca, mentindand astfel uzinele neprofitabile.
Iata ca vine si randul celor de la Mitsubishi sa intampine reale dificultati cu unitatile de productie din Europa. Daca unii constructori auto au pus lacatul pe usile de la fabrica, precum Opel in Belgia si SAAB in Suedia, japonezii au ales sa vanda pe 1 euro fabrica din Olanda, catre VDL, un constructor authton de autocare.
Fabrica vanduta un euro
Constructorul auto japonez Mitsubishi Motors Corp a anuntat miercuri ca isi va vinde uzina de asamblare din Olanda, singura sa uzina din Europa Occidentala, catre producatorul olandez de autobuze VDL pentru suma simbolica de un euro, in schimbul promisiunii ca cei 1.500 de angajati nu vor fi concediati.
In luna februarie, Mitsubishi a informat ca pana la finele anului va inceta productia de autovehicule la uzina sa de la Born (Olanda), unde sunt asamblate modelul subcompact Colt si modelul SUV Outlander.
Mitsubishi Motors a precizat ca un acord definitiv ar urma sa fie incheiat pana la finele lunii august referitor la transferul efectiv a 100% din actiunile uzinei NedCar catre VDL Groep. Grupul japonez a adaugat ca ar urma sa inregistreze o pierdere exceptionala de 28 miliarde yeni (280 milioane euro) din cauza vanzarii uzinei sale din Olanda pentru un euro.... mai mult
Miercuri, 11 Iulie 2012, ora 13:46
Grupul francez Renault a incheiat in aceasta saptamana un acord cu partenerul local AvtoVAZ privind producerea de componente, anunta Mediafax.Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, pare ca, in urma a trei ani de negocieri, va avea de castigat chiar mai mult din colaborarea cu AvtoVAZ, dupa ce Rusia a introdus in acest an penalizari pentru producatorii auto care folosesc componente importate."Investitia parea riscanta in 2008 si chiar mai proasta in 2009, dar acum pare ca Rusia poate deveni o China a Renault", a declarat Gaetan Toulemonde, analist la Deutsche Bank.Ascensiunea Chinei, care a ajuns cea mai mare piata auto din lume, a facut ca Volkswagen (VW) sa devina cel mai important producator strain din aceasta tara.Renault, care a platit in 2008 un miliard de dolari pentru o participatie de 25% la AvtoVAZ, cel mai mare producator de automobile din Rusia, vrea sa se foloseasca de brandul Lada pentru a reduce costurile, prin impartirea productiei si a furnizorilor cu AvtoVAZ.Alianta Renault-Nissan se afla in proces de majorare a participatiei detinute la Avtovaz de la 25% la 51% plus o actiune, iar procesul ar trebui sa se incheie pana la sfarsitul anului.AvtoVAZ urmeaza sa fabrice motoare si cutii de viteza pentru cele trei branduri in anul urmator, a anuntat Renault in aceasta saptamana.Renault produce patru modele la fabrica Avotframos din Moscova, majoritatea motoarelor fiind importate de la fabrica Dacia din Romania si din Spania.
Grupul francez intentioneaza sa... mai mult
Luni, 25 Iulie 2011, ora 09:28
Exporturile si industria au fost motoarele cresterii economice a Romaniei din primul trimestru din acest an, iar segmentul auto a reprezentat o parte importanta. In continuare, producatorii din domeniul auto, fie ca este vorba de producatori de masini sau de diverse componente, efectueaza numeroase angajari. Producatorul roman de automobile Dacia are mai multe posturi disponibile pentru fabrica din Pitesti. Unul din aceste joburi este analist de calitate - matrite Dacia, pentru care reprezentantii companiei vor candidati absolventi de studii superioare tehnice profil mecanic, bune cunostinte in realizarea stantelor si matritelor pentru repere din tabla si cunostinte de limba franceza.Persoana angajata va fi responsabila de efectuarea de analize calitative tehnice in cadrul proiectelor, gasirea cauzelor generatoare de defecte si eliminarea lor si propunerea de planuri de optimizare a proceselor.De asemenea, compania cauta un conceptor CAO - matrite Dacia, care sa locuiasca in Pitesti sau sa fie dispus sa se mute in acest oras. Acesta va realiza proiectarea asistata a ansamblelor si subansamblelor, va concepe asamblarea 2D sau 3D si va realiza programele de masinare pentru masini unelte.
Citeste continuarea pe Ziare.com mai mult
Vineri, 10 Iunie 2011, ora 12:01