Grupul francez PSA si producatorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au anuntat miercuri ca au finalizat un acord de fuziune cu caracter obligatoriu, care va crea al patrulea producator auto global, dupa Volkswagen, alianta Renault-Nissan-Mitsubishi si Toyota, transmit Reuters si DPA.
Entitatea combinata, cu o capitalizare bursiera de aproximativ 50 de miliarde de dolari, va avea vanzari anuale de aproape noua milioane de vehicule.
Grupul PSA detine brandurile Peugeot, Citroen si Opel.
PSA si Fiat Chrysler, care inca trebuie sa decida numele noii lor companii, au anuntat in urma cu sase saptamani planurile care vor schimba semnificativ industria auto globala, care se confrunta acum cu incetinirea vanzarilor si trecerea costisitoare de la vehiculele pe benzina si motorina la cele electrice.
Presedintele Fiat Chrysler, John Elkann, va prezida Consiliul de Administratie, compus din 11 membri, iar directorul general al PSA, Carlos Tavares, isi va mentine pozitia in noua entitate, pentru o perioada initiala de cinci ani, au anuntat PSA si Fiat Chrysler.
Tranzactia, care trebuie aprobata de autoritatile de reglementare, ar urma sa se incheie in urmatoarele 12-15 luni. Va fi creat un grup cu venituri combinate de aproape 170 de miliarde de euro (190 de miliarde de dolari), iar reducerile anuale de costuri ar urma sa se situeze la 3,7 de miliarde de euro (patru miliarde de dolari), fara inchiderea vreunei fabrici, ci prin combinarea tehnologiilor,... mai mult
Miercuri, 18 Decembrie 2019, ora 11:29
Alianta Renault - Nissan - Mitsubishi a pierdut titlul de cel mai mare cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, in primul semestru din 2019, fiind depasita de rivalele Volkswagen AG si Toyota Motor, transmite Kyodo.
Alianta Renault - Nissan, extinsa in 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupeaza 10 marci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariati si 122 de uzine pe toate continentele.
In primele sase luni din acest an, alianta a vandut pe plan global 5,21 milioane de vehicule, in scadere cu 5,9% fata de perioada similara din 2018.
Grupul german Volkswagen AG, care anul trecut a fost cel mai mare producator mondial in functie de vanzari, a livrat 5,36 milioane de unitati (un declin de 2,8% fata de primul semestru din 2018), in timp ce compania nipona Toyota si subsidiarele sale au vandut 5,31 milioane de vehicule (un avans de 2% comparativ cu primul semestru din 2018 si un nivel record pentru al treilea an consecutiv).
In perioada ianuarie - iunie 2019, Nissan a vandut 2.627.672 vehicule (un declin de 7,9%), grupul francez Renault a livrat 1.938.579 unitati (un recul de 6,7%), in timp ce vanzarile Toyota Motor au urcat la 647.422 vehicule (un avans de 5%).
Renault si Nissan au un parteneriat din anul 1999, in care Renault detine 44,3% din actiunile Nissan, in timp ce Nissan controleaza un pachet de 15% din actiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez.
Alianta... mai mult
Marti, 30 Iulie 2019, ora 15:02
Motoarele diesel ar putea disparea de pe piata mult mai devreme decat se estima.
Nu mai putin de patru mari producatori auto au anuntat anul acesta ca vor renunta la propulsoarele diesel.
Inceputul anului a adus si primul anunt soc in industria auto, Toyota urmand sa scoata din gama motorizarile diesel pana la sfarsitul acestui an.
Motivul? "Masinile cu motoare diesel reprezinta mai putin de 10% din vanzarile inregistrate de Toyota in Europa", a explicat, la vremea respectiva, Toyota Europe, Johan van Zyl.
A venit apoi randul celor de la Porsche sa anunte ca vor renunta la motorizarile diesel. Constructorul auto cu sediul la Stuttgart spune ca masura a fost luata pentru ca interesul pentru masinile diesel a scazut foarte mult in urma scandalului Dieselgate, clientii dorind in schimb propulsoare hibride.
Producatorul auto nipon Nissan a decis, de asemenea, sa renunte la vanzarea de automobile echipate cu motoare diesel pe pietele europene.
Decizia vine pe fondul reglementarilor stricte de mediu, dar si pentru a-si concentra resursele pe dezvoltarea de vehicule electrice.
In fine, saptamana aceasta, Volvo a anuntat ca urmatorul model sedan S60 pe care il lanseaza nu va fi produs si in varianta diesel, ci doar in varianta electrica.
Daca deciziile luate de Toyota, Nissan si Porsche au avut un rationament de ordin financiar, situatia e cu totul diferita in cazul Volvo, unde 70% din vanzarile inregistrate anul trecut de producatorul auto suedez au fost... mai mult
Vineri, 18 Mai 2018, ora 11:52
Industria auto germana trebuie sa investeasca semnificativ in dezvoltarea masinilor electrice si a facilitatilor de productie pentru baterii in Europa, pentru a face fata concurentei pe plan global, a afirmat ministrul Economiei, Peter Altmaier, intr-un interviu aparut luni in publicatia Bild.
Producatorii auto trebuie sa investeasca peste zece miliarde de euro in dezvoltarea masinilor electrice, a explicat Altmaier, adaugand ca nu intelege de ce companiile au ezitat atata timp, transmite Reuters.
De asemenea, sunt necesare investitii in productia de baterii, tinand cont ca asteptata cerere pentru milioane de baterii care vor echipa vehiculele electrice ar putea ajuta producatorii auto sa obtina castiguri semnificative, a apreciat oficialul german.
Acesta a adaugat: "Altfel, va trebui sa acceptam ca o mare parte din valoarea adaugata va fi produsa in Asia sau SUA, in loc sa fie aici, la noi".
Industria auto germana, unde lucreaza aproximativ 800.000 de angajati, este afectata de reactia negativa fata de automobilele echipate cu motoare diesel dupa ce, in luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut ca a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul intregii industrii si a stimulat in alte tari investitiile in vehiculele electrice.
Pentru a reduce nivelul poluarii si a evita interzicerea totala a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler si alti producatori auto si-au accelerat eforturile de dezvoltare... mai mult
Luni, 16 Aprilie 2018, ora 10:29
Vanzarile Volkswagen AG au urcat anul trecut la aproximativ 10,7 milioane de vehicule, grupul german fiind in grafic pentru a-si pastra titlul de cel mai mare producator auto din lume, inaintea companiei nipone Toyota, a anuntat publicatia Bild am Sonntag, citand estimari din interiorul VW, transmite Reuters.
Majorarea livrarilor la nivel de grup, care includ si brandurile de lux Audi si Porsche, au ajutat la o crestere a veniturilor de peste 220 de miliarde de euro, pentru prima data dupa nivelul record din 2016, de 217 miliarde de euro, sustine publicatia germana.
Un purtator de cuvant al VW a refuzat sa comenteze informatia. Grupul german va publica in 17 ianuarie datele oficiale privind vanzarile in 2017 si rezultatele financiare spre sfarsitul lunii februarie.
Scandalul Dieselgate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie 2015, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursiera. In 2016, vanzarile grupului au urcat cu 3,8%, la nivelul a record 10,3 milioane de vehicule, datorita majorarii cererii in China si Europa.
Luna trecuta, Toyota a anuntat ca se asteapta sa vanda pe plan global 10,35 milioane de vehicule in 2017, in crestere cu 2% fata de 2016. Compania nipona, care detine brandurile Toyota, Lexus, Daihatsu si Hino, estimeaza ca va livra anul acesta 10,5 milioane de vehicule. mai mult
Luni, 08 Ianuarie 2018, ora 13:27
Producatorii auto germani vad o oportunitate foarte mare in valul recent de imigranti.
Directorul executiv al Daimler, Dieter Zetsche, a vorbit inainte de deschiderea Salonului de la Frankfurt despre integrarea milionului de refugiati in tara sa, transmite Bloomberg.
El considera ca va fi o incercare demna de personajul mitologic Hercule, insa acest lucru va aduce numeroase avantaje economice, comparand situatia cu cea de dupa Al Doilea Razboi Mondial.
Mesajul sau: desi nu toti cei care ajung in Germania nu sunt ingineri geniali, mecanici sau antreprenori, cei mai multi dintre imigranti veniti din tarile macinate de razboi sunt calificati si ar putea acoperi "gaura" din forta de munca, care imbatraneste tot mai mult.
"Cazul ideal ar fi ca valul de refugiati sa determine un nou miracol economi", a transmis Zetsche, luni, referindu-se la boom-ul pe care ...citeste mai departe despre "Criza imigrantilor: Producatorii auto germani ar putea profita de refugiati" pe Ziare.com mai mult
Marti, 15 Septembrie 2015, ora 23:10
Gigantii auto General Motors (GM), Audi si Jaguar Land Rover au anuntat ca au suspendat vanzarile in Rusia, pe fondul deprecierii masive a rublei.
Ei se confrunta cu efectele cauzate de o scadere cu 40% a monedei, din iunie pana in prezent, arata Autonews.com, care citeaza Bloomberg.
Probleme tot mai mari pentru Rusia - Cum ar putea profita Romania - Interviu
De teama unei crize, in ultimele saptamani, rusii s-au grabit sa cumpere masini Porsche si alte marci scumpe pentru a-si transforma economiile in ceva palpabil.
Insa ei nu s-au putut bucura de un boom al pietei auto, deoarece declinul puternic al rublei a "mancat" toate castigurile din ultima perioada.
In aceste conditii, multi producatori au decis sa supende vanzarile in Rusia, pentru a stabili preturi noi.
Ce decizii au luat producatorii auto
GM a anuntat, marti, ca intrerupe livrarile de ...citeste mai departe despre "Producatorii auto, loviti puternic de deprecierea rublei - Decizia drastica luata in Rusia" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 19 Decembrie 2014, ora 12:02
Lista producatorilor autorizati sa participe in Programul Rabla 2014 a fost publicata recent, anunta Administratia Fondului pentru Mediu pe site-ul propriu.
Totusi, institutia nu a dat inca publicitatii si data de la care persoanele fizice se pot inscrie in program si isi pot casa autoturismul la operatorii economici autorizati.
Sesiunea de depunere si validare a dosarelor producatorilor, importatorilor de autoturisme si distribuitorilor pentru Programul "Rabla 2014" s-a desfasurat in perioada 24-31 martie, conditiile de participare la Program fiind disponibile in Ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, publicat in Monitorul Oficial, nr. 204, din 21 martie 2014.
Potrivit unui anunt publicat recent de Administratia Fondului pentru Mediu, din cele 107 dosare depuse de producatorii/dealerii auto, 87 au fost aprobate si 20 au fost respinse.
Citeste mai multe despre Lista producatorilor auto validati in cadrul Rabla 2014 a fost publicata. Vezi unde iti vei putea casa vechea masina pe AvocatNet.ro mai mult
Joi, 03 Aprilie 2014, ora 11:30
General Motors (GM) a vandut in trimestrul al doilea mai multe automobile decat rivalul japonez Toyota si a preluat pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane dupa masurile ample de restructurare din ultimii ani.
Astfel, vanzarile GM a comercializat in trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane unitati si Volkswagen cu 2,39 milioane, transmite Bloomberg.
GM si Ford Motor Co. au anuntat in ultimele zile rezultate financiare peste asteptarile pietei pentru trimestrul al doilea, in timp ce Toyota a raportat vanzari in scadere, reflectand reducerea cererii din Japonia.
In prima jumatate a anului, Toyota a reusit sa-si conserve pozitia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmata de GM cu 4,85 milioane si Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii.
Toyota estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 10 milioane unitati, prag care nu a fost depasit niciodata de vreun producator auto.
Constructorii auto japonezi beneficiaza de deprecierea puternica a yenului din ultimele luni, care sprijina exporturile. Analistii estimeaza ca profitul Toyota a crescut cu 48% in trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.
Yenul a scazut in acest an cu peste 12% fata de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economistii anticipeaza un curs de 105 yeni/dolar in trimestrul al patrulea. mai mult
Vineri, 26 Iulie 2013, ora 10:26