Premierul Dacian Ciolos a declarat, joi seara, ca Tarom "are clar nevoie de restructurare", precizand ca acesta companie inca face datorii si indiferent ca ramane de stat sau va fi privatizata trebuie imbunatatit managementul, decizia unei eventuale privatizari urmand sa apartina viitorului Executiv.
"Si ministrul urmareste direct ce se intampla acolo, pe de-o parte pentru a ne asigura ca verificarile se fac la sange si ca atunci cand exista dubii se iau decizii de intarziere sau de suspendare a curselor decat sa ne asumam probleme, sunt probleme la intretinere din cate am inteles.
Per global, Tarom clar are nevoie de restructurare. A fost nevoie acolo de schimbarea managementului, de un nou proiect de restructurare", a afirmat premierul Dacian Ciolos, intrebat fiind la Realitatea TV cum vede situatia de la compania Tarom.
Prim-ministrul a spus ca o eventuala decizie de privatizare a Tarom apartine Guvernului care va fi veni dupa alegerile parlamentare.
"Tarom are nevoie, ...citeste mai departe despre "Ciolos anunta restructurari la Tarom: E nevoie de schimbarea managementului" pe Ziare.com mai mult
Joi, 27 Octombrie 2016, ora 23:07
Evaluarea pachetului de actiuni de 20% din capitalul TAROM s-a finalizat, actiunile urmand sa fie vandute pe bursa, iar autoritatile estimeaza sa obtina 50 milioane de euro din aceasta tranzactie, au declarat luni, reprezentanti ai companiei.
Cele 20 de procente ar trebui sa fie listate in luna noiembrie a acestui an, cu intarziere fata de calendarul initial, care stabilise luna mai a anului pentru listarea pe bursa.
In cadrul procesului de privatizare a TAROM, decizie luata avand in vedere angajamentele asumate de Guvern in fata Fondului Monetar International, consultantul care va asista compania in procesul de listare este format din societatile de investitii financiare Carpatica Invest - Swiss Capital, singurul care a depus oferta in cadrul licitatiei.
Initial, cele 20 de procente fusesera evaluate la minumum 20 milioane si maximum 60 milioane de euro. TAROM a selectat recent un nou director general, in persoana lui Christian Edouard Heinzmann, activitatea acestuia urmand sa inceapa din data de 19 noiembrie. Acesta a fost selectat tot in urma deciziei, luata impreuna cu FMI, de a a avea management privat la operatorul aerian national.
In data de 17 octombrie, Heinrich Vystoupil, fost manager pentru Romania al Austrian Airlines, a fost ales director general executiv al companiei TAROM, acestea renuntand dupa o saptamana deoarece pretentiile salariale au fost considerate exagerate de membrii Consiliului de Administratie al companiei TAROM. mai mult
Luni, 12 Noiembrie 2012, ora 16:47
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) va incepe luni selectarea membrilor Consiliului de Administratie si a directorului general la Tarom. Noua conducere a companiei aeriene va trebuie sa ofere o strategie pentru vanzarea a 20% din actunile companiei.
Interviurile pentru selectarea noii conduceri a Tarom se vor face pe baza listelor furnizate de consultanti, iar selectia se va termina saptamana viitoare, potrivit Mediafax.
"Pentru Consiliul de Administratie interviurile incep luni, iar cele pentru directorul general vineri, urmand ca selectia sa se incheie in saptamana urmatoare", a declarat vineri seara ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
"Dorim ca pana la sfarsitul anului sa privatizam 20% din Tarom (...) Ne bazam pe capacitatea magerilor privati de a veni cu o strategie", a afirmat Silaghi.
Pentru pozitia de director general al Tarom au ramas in cursa zece candidati straini, a declarat Ovidiu Silaghi, citat de Ziarul Financiar.
Interviurile pentru selectarea managementului privat la celelalte companii din subordinea ministerului vor fi derulate in saptamanile viitoare dupa incheierea procedurilor in cazul Tarom, a mai spus ministrul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a mandatat, la finalul lunii iulie, asocierea PwC-D&B David si Baias-George Butunoiu sa recruteze managementul superior, respectiv directorii generali si membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea institutiei cu o cifra de afaceri... mai mult
Sambata, 22 Septembrie 2012, ora 13:00
Privatizarea companiei Tarom este greu de indeplinit, pe fondul indeciziilor politice, proastei administrari si din cauza pierderilor uriase pe care le genereaza in fiecare an.
Cifrele seci cu care se poate "lauda" recent Tarom sunt urmatoarele: anul trecut compania a inregistrat pierderi de 60,9 milioane de euro (262 milioane de lei), in conditiile in care a transportat aproximativ 2,2 milioane de pasageri, sub nivelul prognozat.
In ultimii patru ani, Tarom a acumulat pierderi in valoare de 181 milioane de euro. Mergand mai departe, in 2004, cand compania urma sa beneficieze de un ajutor din partea statului in valoare de 600 de milioane de euro, pierderile anuale (2003) erau de 14,5 milioane de dolari, la o cifra de afaceri de 220 milioane de dolari.
Oficialii Tarom sperau, in acel moment, ca din 2005 compania va deveni profitabila. Intr-adevar, Tarom a obtinut un profit de 3 milioane de dolari, la o cifra de afaceri de 250 milioane de dolari.
Directorul general al Tarom de atunci, Gabriel Dumitrescu, spunea ca investitorii nu sunt foarte interesati de preluarea Tarom din cauza ca aceasta inregistreaza profituri mici.
In 2008, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) includea Tarom in planul de privatizare. Privatizarea Tarom nu s-a realizat, chiar daca fiecare Guvern al Romaniei o trecea pe lista sa de prioritati.
Citeste si- FMI: Privatizarea Tarom si CFR Marfa, prioritatea Romaniei
In decembrie 2011, Ministerul Transporturilor si... mai mult
Luni, 20 August 2012, ora 16:19
Privatizarea companiilor Tarom si CFR Marfa ramane o prioritate pentru Guvernul Romaniei, a afirmat seful delegatiei FMI la Bucuresti, Erik de Vrijer.
"Guvernul trebuie sa aduca aceste companii pe bursele de privatizare si cred ca oferta publica secundara pentru Tarom, de 20% din actiuni si pachetul majoritar al CFR Marfa raman o prioritate pentru acest an", a declarat, in cadrul unei conferinte de presa, Erik de Vrijer, aflat la prima sa misiune in Romania.
Cu toate acestea, seful misiunii FMI admite ca "nu este usor sa vinzi o companie aeriana in acest moment". In perioada urmatoare, se vor face eforturi pentru gasirea unui partener care sa investeasca in Tarom
Transgaz si Oltchim sunt alte doua companii de stat care trebuie privatizate, conform acordului cu FMI, acestea reprezentand conditii necesare pentru inmanarea catre board-ul FMI a scrisorii de intentie.
"Guvernul trebuie sa arate ca este serios in ceea ce priveste implementarea programului. Este linia pe care Guvernul trebuie sa mearga, sa ne arate ca este hotarat in implementarea politicilor economice. Guvernul poate controla cine va fi consultantul, dar nu cine sunt cumparatorii. Prioritatea este alegerea consultantului, nu neaparat vanzarea; aceasta poate aparea mai tarziu," a declarat seful misiunii FMI in Romania. mai mult
Marti, 14 August 2012, ora 10:59
Privatizarea TAROM atrage interesul companiilor importante din Orientul Mijlociu si Asia, a declarat Septimiu Buzasu, secretar de stat la Ministerul Transportului si Infrastructurii, in timpul discutiilor cu reprezentantii misiunii Fondului Monetar International.
Oficialul MTI a explicat ca privatizarea TAROM si CFR Marfa va avea loc, insa termenele au fost amanate intrucat ministerul doreste privatizarea la cel mai bun pret.
"De exemplu, pentru privatizarea TAROM suntem intr-o perioada de vacanta, e si Ramadanul (n.r. - cea mai importanta sarbatoare a Islamului), avem solicitari si din Asia, din tari arabe, asa ca am fost sfatuiti de consultant sa amanam o luna de zile iesirea pe piata, iar FMI a fost de acord", a declarat Buzasu, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, ministerul este hotarat sa privatizeze CFR Marfa in 2012 si sa extinda calendarul de listare pe Bursa pana la zece companii aflate in subordinea Ministerului Transportului.
El a adaugat ca CFR marfa se va privatiza chiar daca suma nu va fi prea mare, intrucat psubiectul privatizarii CFR este dicuta deja de cativa ani.
"Cu cat amanam, pretul scade", a sublinuat acesta spunand ca in urma cu trei ani, cel mai probabil privatizarea CFR Marfa ar fi adus mai multi bani ministerului.
"In septembrie o sa avem in loc de doua - trei companii, cat a fost lista initiala de listare, zece din marile companii din transporturi pe bursa. Dorim ca aceste companii sa functioneze o piata ca actori... mai mult
Sambata, 11 August 2012, ora 15:00
Delegatia Fondului Monetar International s-a aratat nemultumita de intarzierea procesului de privatizare la TAROM si CFR Marfa, in cursul discutiilor de luni cu oficialii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).
Potrivit reprezentantilor Ministerului, care au participat la discutii, delegatia Fondului s-a aratat nemultumita de faptul ca privatizarea CFR Marfa si a TAROM se va face in luna noiembrie, cu intarziere fata de calendarul initial.
La CFR Marfa, procesul trebuia finalizat in luna octombrie a acestui an, dupa ce compania negocia o schema de anulare a arieratelor si casa un numar de 3.000 de vagoane, proces prevazut pentru sfarsitul acestei luni. Publicarea anuntului de vanzare de actiuni trebuia realizata pana la mijlocul lunii iunie.
Privatizarea TAROM urma sa se finalizeze in iunie, iar anterior, respectiv in luna mai, compania ar fi trebuit listata la bursa. Calendarul a fost, insa, intarziat pana in luna noiembrie.
Discutiile au vizat si managementul privat la companiile din subordinea MTI
Discutiile purtate la sediul MTI au vizat si managementul privat la cele zece companii din subordinea MTI, reprezentantii Fondului solicitand finalizarea acestui proces in luna septembrie.
In total, vor fi recrutati mai mult de 50 de manageri privati: zece directori generali si 43 de membri ai Consiliilor de Administratie.
Cele zece companii de stat aflate in subordinea MTI pentru care vor fi recrutati manageri privati sunt CFR SA, CFR... mai mult
Marti, 07 August 2012, ora 14:04
Privatizarea Tarom considerata, de catre stat, singura solutie pentru companie, prinde contur. Pachetul de 20% din actiunile Tarom va fi pus la vanzare pe Bursa, iar statul se asteapta sa primeasca minim 20 de milioane de euro si maxim 60 de milioane de euro.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a semnat cu asocierea S.S.I.F. Carpatica Invest si S.S.I.F. Swiss Capital contractul pentru intermedierea ofertei publice secundare de vanzare a 20% din pachetul de actiuni al companiei aeriene TAROM, a anuntat vineri MTI.
Oferta castigatoare, respectiv comisionul de intermediere, este de 1,99% din valoarea totala a tranzactiei cu actiuni Tarom. Pachetul de actiuni emise de TAROM reprezinta 20% din capitalul social al acestei societati comerciale si va fi lansat pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
Guvernul a stabilit cu FMI, in aceasta vara, sa inceapa procedurile de vanzare a unui pachet de actiuni ce reprezinta 20% din capitalul social al Tarom. Executivul a convenit cu Fondul ca pachetul de 20% sa fie vandut pana la finele acestui an, urmand ca ulterior, atunci cand conditiile pietei o vor permite, sa fie cedat controlul companiei.
In Europa, toate companiile de transport aerian sunt private. Singurele exceptii se afla in Finlanda si Portugalia, unde companiile Finnair si TAP Portugal apartin statului. In contextul acesta, este dificil de spus in ce masura privatizarea a doar 20% din Tarom poate reprezenta o salvare pentru firma nationala romaneasca.
Pe... mai mult
Vineri, 16 Decembrie 2011, ora 18:59
Secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA), Ulrich Schulte-Strathaus, sustine ca Tarom trebuie sa ia masuri strategice pentru scaderea costurilor si restructurare inainte de privatizare, intrucat este dificil de gasit un investitor intr-o perioada de criza pentru aviatia europeana, anunta Mediafax."Daca Tarom este privatizata sau nu, nu conteaza foarte mult.
Ceea ce conteaza cu adevarat este ca managementul companiei sa poata lua masuri strategice. In ceea ce priveste privatizarea Tarom, parerea mea este ca pasii spre privatizare conteaza.
Primul pas este scaderea costurilor companiei, apoi restructurarea sa pentru a te asigura ca nivelul costurilor ramane scazut si apoi, ultimul pas, luarea unei masuri strategice in ceea ce priveste privatizarea", a declarat agentiei MEDIAFAX secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA - Association of European Airlines).
El a aratat ca industria aviatica din Europa nu a iesit inca din criza economica, situatie ce face dificila identificarea unui cumparator pentru Tarom.
"Pentru cumparatorul strategic, este dificil pentru ca trebuie sa se consolideze mai intai el, si asta ingreuneaza procesul de privatizare. Sunt unii care spun ca acum privatizarea Tarom este prematura", a spus Schulte-Strathaus.
Referitor la pierderile Tarom, care anul trecut au ajuns la aproape 80 milioane de euro, reprezentantul AEA a spus ca toate companiile europene au avut de suferit de pe urma crizei economice si a... mai mult
Marti, 12 Iulie 2011, ora 17:36