Ministrul Transporturilor Ioan Rus a vorbit, vineri, despre privatizarea CFR Marfa, comparand procedura cu...maritisul la domnisoare.
Ioan Rus a declarat, dupa discutiile cu delagatia Fondului Monetar International (FMI), ca CFR Marfa a trecut pe profit si ca prioritatea in procesul de privatizare nu este viteza, ci pretul pe care l-ar putea obtine statul roman.
Mugur Isarescu, despre FMI: Suntem pregatiti pentru orice scenariu. Negocierile merg bine
"CFR Marfa este in acest moment in situatia de a angaja un consultant juridic, dupa aia urmeaza consultantul de tranzactie si procesul in sine. CFR Marfa este in acest moment o companie adusa pe profit; nu mai este o companie pe pierdere, ca si CFR Calatori, ca si CFR Infrastructura. Toate trei sunt in acest moment pe profit.
Ii vom reduce si mai mult costurile si vom creste veniturile, astfel incat, pana la momentul privatizarii, sa aiba pret la vanzare. Nu este importanta viteza cu care vindem ceva ce ne apartine, ci pretul ...citeste mai departe despre "Privatizarea CFR Marfa: "E ca la domnisoare - nu e cand si-a propus sa se marite, ci cand vrea unul s-o ia"" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 06 Februarie 2015, ora 17:59
Privatizarea CFR Marfa va fi din nou discutata cu finantatorii internationali care vor veni in Romania saptamana viitoare si este posibil sa fixam alt calendar, in functie de interesul nostru, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Ioan Rus
"Pentru privatizarea CFR Marfa este un calendar agreat inca de anul trecut. De saptamana viitoare vine FMI. Vom avea discutii. Am avut discutii si cu ei si cu Banca Mondiala si cu Comisia Europeana. Am explicat ca suntem absolut de acord cu privatizarea CFR Marfa - si nu numai CFR Marfa, sunt de acord cu ideea in sine, dar sa-mi dea ragazul necesar sa aduc aceste companii in situatia de a putea fi vandabile pe bani adevarati. Privatizarea nu poate fi doar un scop in sine: hai sa scapam de ceva. Sa reusim sa si incasam si sa facem si din punct de vedere economico - financiar o afacere buna si incet-incet aceste lucruri se materializeaza si atunci vom agrea cu dansii un calendar care chiar sa se intample. Pana in august 2015 trebuia lansata licitatia, dupa calendarul vechi. Este posibil sa se intample exact in interiorul acelui program si este posibil sa se inteleaga - de fapt inteleg, ca am avut aceste discutii - nevoia sa miscam calendarul in functie de interesul nostru", a explicat Rus, intr-o conferinta de presa, informeaza Agerpres.
CFR Marfa a inregistrat rezultate bune, in primele noua luni din 2014, a anuntat ministrul, in conditiile in care volumul de marfuri expediate a crescut cu 6,9%, iar cota de piata a urcat de... mai mult
Miercuri, 26 Noiembrie 2014, ora 09:10
Grup Feroviar Roman a primit inapoi garantia de 20,2 milioane de euro abia la sase luni de la incercarea de privatizare a CFR Marfa, informeaza, marti, compania.
"Procedura de privatizare a obligat participantii, inclusiv GFR, ca, in cadrul procesului de privatizare, sa depuna, impreuna cu oferta de pret, si o scrisoare de garantie bancara in scopul garantarii indeplinirii obligatiilor ulterioare, cea mai importanta fiind semnarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni de catre ofertantul declarat castigator si depunerea intr-un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s-a conformat acestei obligatii si impreuna cu oferta de pret a constituit si scrisoarea de garantie bancara emisa de o banca straina', au explicat reprezentantii companiei.
Potrivit acestora, scrisoarea de garantie bancara a fost emisa in temeiul prevederilor Codului Civil Roman si a reglementarilor bancare care prevad in mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garantia, cat si conditiile pentru care poate fi executata o astfel de garantie.
"In consecinta, scrisoarea de garantie bancara depusa de GFR in procedura de privatizare a CFR Marfa nu putea fi executata intr-o alta cauza, alta decat privatizarea CFR Marfa. Finalizarea tranzactiei nu a fost posibila din cauza neindeplinirii conditiilor suspensive, din motive care nu au tinut de culpa cumparatorului GFR, situatie in care contractul de privatizare a incetat de drept, potrivit clauzelor din cuprinsul... mai mult
Marti, 13 Mai 2014, ora 16:48
Presedintele Traian Basescu le-a spus, vineri, jurnalistilor germani, ca Romania ar fi foarte interesata ca Deutsche Bahn sa participe la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa.
Seful statului a declarat, in cadrul unei conferinte cu jurnalistii acreditati in Bundestag, ca economia de stat din Romania trebuie privatizata, intrucat nu este competitiva.
"Economia de stat care n-a fost inca privatizata, si asta reprezinta circa 45% din economia romaneasca, nu este inca la un nivel de competitivitate suficient. Si atunci au fost declansate operatiuni de privatizare a marilor companii de stat din energie, din transport (...) Vom privatiza marile ...citeste mai departe despre "Basescu vrea cea mai mare companie feroviara din Europa la privatizarea CFR Marfa" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 01 Februarie 2014, ora 16:10
Guvernul si delegatia FMI au convenit sa reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfa, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operatiunii, fara sa stabileasca deocamdata un termen pentru incheierea procesului de vanzare.
Surse oficiale au declarat ca printre subiectele discutate de reprezentantii FMI cu premierul Ponta si o parte dintre ministri s-a aflat si procedura de privatizare a CFR Marfa.
"S-a convenit cu acest prilej ca procedura de privatizare sa fie reanalizata, in vederea identificarii acelor prevederi care au impiedicat finalizarea cu succes a procesului. Vor fi analizate toate aspectele tehnice", au aratat sursele.
La intrebarea daca aceasta presupune o eventuala schimbare a procedurii de licitatie sau a conditiilor de privatizare, sursele citate au precizat ca, vineri, nu a fost luata nicio decizie in acest sens, dar ca vor fi analizate impreuna cu FMI toate variantele, urmand sa se stabileasca cum vor proceda autoritatile romane.
Printre subiectele de discutie cu FMI s-au mai aflat rectificarea bugetara, colectarea veniturilor la buget si absorbtia fondurilor europene.
Cronica unei privatizari anuntate
Vanzarea a 51% din CFR Marfa catre Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu... mai mult
Sambata, 26 Octombrie 2013, ora 10:14
Mirel Palada, consilier al premierului, a declarat ca, potrivit prim-ministrului Victor Ponta, au fost puse piedici procesului de privatizare CFR Marfa de catre "cineva" anume, consilierul adaugand doar ca informatia va fi prezentata publica de ministrul de resort la dezbaterea motiunii opozitiei.
Intrebat daca in sedinta de vineri a Guvernului a fost discutat un nou calendar pentru privatizarea CFR Marfa, Mirel Palada a afirmat ca au fost discutate, la modul general, conditiile in care aceasta privatizare a fost intarziata.
Palada a precizat ca a fost vorba de un comentariu al prim-ministrului referitor la piedicile puse privatizarii CFR Marfa.
"A fost un comentariu general la adresa felului in care a fost intarziat acest proces de privatizare si ca urmeaza sa se faca privatizarea din nou. S-a discutat despre piedicile care au fost puse privatizarii si despre felul in care acestea s-au reflectat intr-o motiune de cenzura (simpla - n. red.) ce urmeaza sa fie discutata saptamana viitoare", a spus consilierul premierului.
Solicitat sa precizeze cine a pus piedici privatizarii, conform declaratiilor premierului, Palada a aratat ca jurnalistii vor obtine aceste informatii dintr-o pozitie publica a ministrului Transporturilor, in momentul in care motiunea va fi dezbatuta in Parlament.
Intrebat daca, in principiu, premierul a spus ca "cineva" a pus piedici privatizarii CFR Marfa, Palada a raspuns afirmativ, dar nu a vrut sa faca alte precizari pe acest subiect.... mai mult
Vineri, 25 Octombrie 2013, ora 18:05
In urma intalnirii de la ora 15 intre Gruia Stoica si reprezentantii Ministerului Transporturilor, mai multe surse au declarat pentru mai multe posturi de televiziune ca privatizarea a esuat. Pe de alta parte, tot pe "surse" se anunta o noua intalnire pentru continuarea negocierilor.
Cine este "acarul Paun" in afacerea CFR Marfa
Un scretar de stat la Ministerul Transporturilor, Cristian Ghibu, este omul cheie in prizatizarea de la CFR Marfa. Omul lui Relu Fenechiu si fost director la CFR SA, Ghibu este cel pe care Ramona Manescu il face responsabil cu un eventual esec al privatizarii companiei de stat. O decizie cu privire la "soarta" CFR Marfa va fi luata in urmatoarele ore.
Cristian Ghibu a fost numit secretar de stat in Ministerul Transporturilor in ianuarie 2013 printr-o decizia a premierului Victor Ponta. Nascut in 1967 in Focsani, judetul Vrancea, Ghibu a absolvit Facultatea de Mecanica la Universitatea Tehnica "GH. Asachi" din Iasi.
Timp de 5 ani a lucrat ca inginer la BMW Germania. In perioada 2007-2008 a ocupat functia de director la CFR SA Infrastructura si in 2012, pentru cateva luni a fost director general la Compania Nationala de Cai Ferate (CNFC) CFR SA. Este membru al Clubului Rotary.
Ghibu a condus activitatea de zi cu zi a ministerului in perioada interimatului lui Victor Ponta, adica de la demiterea lui Relu Fenechiu si pana la instalarea in functia de ministru a Ramonei Manescu.
La inceputul lunii septembrie au aparut "zvonuri"... mai mult
Luni, 14 Octombrie 2013, ora 11:54
Privatizarea CFR Marfa va esua daca omul de afaceri Gruia Stoica nu va plati, luni, la termenul stabilit, diferenta de 170 de milioane de euro, a precizat, vineri, Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Ramona Manescu a precizat ca va astepta pana la termenul mentionat ca firma omului de afaceri amintit - GFR - sa achite actiunile pe care le-a adjudecat de la CFR Marfa.
"Termenul de plata a diferentei de 170 de milioane de euro, de catre GFR, nu mai poate fi extins peste ziua de luni. Cu alte cuvinte privatizarea esueaza daca nu se respecta termenul de plata din contract si procedura de privatizare se va relua|, a declarat Manescu.
In acelasi timp, ministrul Transporturilor a respins afirmatiile facute de patronul GFR, Gruia Stoica, vineri, potrivit carora termenul de plata final, stabilit pentru luni 14 octombrie, nu ar putea fi respectat pentru ca nici Ministerul Transporturilor nu si-ar fi respectat obligatiile din contractul de privatizare.
"Ministerul Transporturilor si-a respectat toate obligatiile, asa cum si domnul Gruia Stoica, sunt convinsa ca si-a respectat toate obligatiile. Eu nu vreau sa acuz pe nimeni, deocamdata", a mai spus Ramona Manescu. mai mult
Sambata, 12 Octombrie 2013, ora 10:00
Executivul a publicat miercuri seara in Monitorul Oficial Hotararea de Guvern privind vanzarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa. Guvernul a stabilit ca termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa este jumatatea lunii octombrie.
Printre conditiile impuse pentru incheierea tranzactiei figureaza si constituirea unui depozit bancar de aproximativ 20 milioane de euro de catre GFR si o adresa sau un aviz de la Consiliul Concurentei.
Actul normativ stabileste ca finalizarea tranzactiei, constand in transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni, va fi realizata sub conditia incheierii unui contract de escrow in termen de 30 de zile de la data semnarii contractului de vanzare de actiuni.
Contractul de escrow va fi anexa la contractul de vanzare de actiuni si va avea ca obiect, in principal, plata de catre cumparator a 10% din pretul de cumparare (90,49 milioane lei) in termen de doua zile de la data contractului de escrow.
Executivul nu indica insa un termen limita pentru semnarea contractului de vanzare a actiunilor.
Transferul dreptului de proprietatea asupra actiunilor majoritare la CFR Marfa este conditionat totodata de "emiterea de catre Consiliul Concurentei a unei adrese sau decizii" in conformitate cu dispozitiile Legii concurentei "si/ sau emiterea unui asemenea document de catre alte autoritati de concurenta competente".
Incheierea vanzarii actiunilor se va realiza de asemenea doar prin creditarea contului... mai mult
Joi, 15 August 2013, ora 13:17