Directorul general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomanda cumparatorilor sa fie foarte atenti la preturi in perioada reducerilor de iarna si sa solicite informatii suplimentare atunci cand au nelamuriri in privinta campaniilor publicitare.
"Consumatorii trebuie sa stie ca orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile 'pret nou', 'pret vechi' langa sumele corespunzatoare, fie prin mentionarea procentului de reducere a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat, indiferent de tipul de vanzare cu pret redus (soldare, lichidare, promotionale).
Orice vanzare cu pret redus, indiferent de tip, trebuie sa fie insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea ei ('soldare/soldari/solduri', 'lichidare', 'promotii'), insotita de data de debut si de durata acesteia", afirma Paul Anghel.
De asemenea, comisarul ANPC precizeaza ca, in cazul in care oferta este deja in derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau ca oferta este valabila numai "in limita stocului disponibil".
"In momentul cumpararii, consumatorii trebuie sa verifice daca oferta mai este valabila si daca reducerea de preturi anuntata este identica cu cea reala, la cititoarele de cod... mai mult
Miercuri, 06 Ianuarie 2021, ora 09:54
Strategia de stabilire a preturilor face parte dintr-o importanta campanie de marketing ce priveste un produs. Mai mult decat orice alt element implicat in aceasta campanie, strategia de pret are un impact direct care va genera profituri.
Alegand o strategie buna de preturi, compania isi va putea indeplini obiectivele de vanzari si isi va imbunatati reputatia. O strategie de reduceri este utila pentru a vinde mai mult pe termen scurt.
Companiile dezvolta strategii de stabilire a preturilor pentru un produs, dupa efectuarea unor analize de piata.
Distribuirea produselor, pozitia pe piata si alte decizii promotionale sunt determinate, iar cererea este estimata. Strategia de stabilire a preturilor este formulata tinand cont de factori cum ar fi costurile, concurenta si tintele privind veniturile.
Astfel de strategii pot sa includa strategia de stabilire a preturilor integrale, preturilor competitive, reduceri de pret sau un amestec din toate acestea. Strategiile de pret integral si pret redus sunt adecvate pentru produse speciale si piete exclusive.
Preturile competitive sunt potrivite pentru produse de inalta calitate, care sunt vandute cu amanuntul. Acest lucru necesita o monitorizare constanta pentru a se asigura ca pretul este comparabil cu alte produse similare de pe piata.
Companiile folosesc strategia de reduceri pentru a vinde produse la preturi mici in volum mare. Cu aceasta strategie este important sa se reduca costurile si sa ramana competitive.... mai mult
Vineri, 23 Iunie 2017, ora 15:15
Ryanair a lansat, marti, doua noi rute din Bucuresti spre Londra si Dublin, care vor transporta anual pana la 150.000 de pasageri si vor sustine 150 de locuri de munca, potrivit sefului Departamentului comercial al companiei, Kate Sherry.
"Suntem aici sa celebram doua noi rute ale Ryanair, de la Bucuresti la Londra (1 aprilie - n.r.) si Dublin, din 2 aprilie, adica 150.000 de noi pasageri Ryanair catre Bucuresti. Traficul companiei este estimat la 81,5 milioane de pasageri in 2014. Operam 1.600 de rute in 30 de tari. Avem 65 de baze in peste 180 de aeroporturi. Suntem linia aeriana cea mai mare si mai ieftina din Europa, suntem numarul 1 la serviciile pentru pasageri. Cel mai aproape competitor este easyJet, care transporta anual in jur de 64 milioane de pasageri. Media preturilor la Ryanair este de 48 de euro pentru charter, cele mai apropiate fiind preturile easyJet, dar la o distanta destul de mare", a declarat, marti, Kate Sherry, intr-o conferinta de presa, pe Aeroportul Otopeni.
Zborul inaugural catre Londra Stansted a avut loc marti, cu 182 de pasageri la bordul avionului, iar cel spre Dublin este programat pentru miercuri, 2 aprilie.
Cursele spre Londra vor fi operate zilnic, in timp ce spre Dublin sunt programate patru zboruri pe saptamana - luni, miercuri, vineri si duminica.
Ryanair a marcat lansarea noilor rute prin preturi speciale de 28,99 euro/zbor, care includ taxele si alte costuri pentru calatoriile efectuate in lunile mai si iunie. Acest... mai mult
Marti, 01 Aprilie 2014, ora 17:59
Toyota lanseaza noua generatie Auris in Romania, cu motorizari pe benzina, diesel si hibrid si preturi promotionale de la 14.500 euro la 22.430 euro, cu TVA inclus.
Modelul pastreaza atributele actualului Auris, dar este mai bine echipat si mai economic, arata constructorul auto, intr-un comunicat.
Noua generatie Auris vine in Romania cu trei niveluri de echipare: Terra (varianta standard), Luna si Sol. Totodata, masina este lansata cu doua motorizari pe benzina, doua motorizari diesel si o motorizare hibrid. mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2013, ora 13:18
Fiecare sofer trebuie sa-si doteze masina cu anvelope de iarna, incepand cu 1 noiembrie, altfel riscand amenzi cuprinse intre 2.500 si 4.000 de lei.
Achizitia unui set de cauciucuri noi poate fi la fel de costisitoare, daca nu apelati la discount-urile oferite, in aceasta perioada, atat de producatori, cat si de magazinele de specialitate.
Daca aveti o masina Dacia Logan sau Dacia Sandero, la Norauto puteti cumpara toate cele patru anvelope de iarna, marca Tigar Winter 1, dimensiunile 185/65 R15, cu tot cu jante, la pretul promotional de 1.549 de lei. In aceasta suma sunt incluse si serviciile de montaj si echilibraj al rotilor.
In plus, chiar producatorul Dacia are o oferta speciala pentru anvelopele de iarna. In magazinele autorizate Dacia, pneurile de iarna pentru modelele Logan si Sandero au preturi pentru toate pretentiile si buzunarele. Astfel, costul per anvelopa marca Motrio este de 199 de lei, aceasta fiind cea mai ieftina. Ceva mai scump, la 249 de lei bucata, va sunt oferita pneuri marcile Kleber sau BFG.
Daca doriti sa va dotati masina cu anvelope de renume, un cauciuc Bridgestone sau Michelin costa 329 de lei, iar Goodyear are un pret de 339 de lei, fiind cel mai mare pret pentru anvelope de iarna in reteaua Dacia, pentru cele doua modele mentionate.
In cazul modelului Duster, preturile sunt cuprinse intre 429 de lei/cauciuc (Motrio) si 695 de lei/cauciuc (Dunlop).
Citeste mai multe despre Nu ai cauciucuri de iarna? Vezi unde le gasesti la preturi... mai mult
Joi, 20 Octombrie 2011, ora 14:22
Research in Motion a inceput sa reduca preturile pentru prima sa tableta cu touchscreen la cativa dintre marii retaileri din SUA si Canada, oferind, in plus, discounturi pentru angajatii a cel putin unuia dintre marii sai parteneri din telecom, Rogers Communications.Cand RIM a lansat pentru prima data PlayBook in aprilie, versiunea de 16 GB a tabletei de 7 inci cu ecran tactil era vanduta cu 499 de dolari. Cu toate acestea, cativa retaileri au inceput deja sa ofere carduri de fidelizare si alte discounturi care scad pretul tabletei pana la 249 de dolari, scrie The Gazette.Intr-un comunicat lansat luni, RIM sustine ca reducerile de preturi faceau parte dintr-un plan promotional mentionat in declaratia de venituri pentru cel de-al doilea trimestru din 2011, realizata la inceputul acestei luni. Planul era menit sa sporeasca vanzarile si contribuie la cresterea vizibilitatii tabletei in fata publicului, potrivit oficialilor companiei."Deja observam ca o serie din promotiile noastre au fost implementate de retaileri sub forma unor bonusuri instant si carduri de cadouri si ne asteptam ca promotiile sa continue si in sezonul sarbatorilor de iarna", se arata in comunicatul RIM.Potrivit reprezentantilor, BlackBerry PlayBook si-a consolidat imaginea de tableta performanta. Acestia sunt increzatori ca toate incercarile de promovare, alaturi de actualizarea de software pregatita prin lansarea BlackBerry Play-Book OS 2.0, vor contribui la cresterea cererii si a vanzarii BlackBerry... mai mult
Marti, 27 Septembrie 2011, ora 11:08
Real Hypermarket Romania a anuntat, miercuri, ca majorarea TVA pentru catalogul promotional aferent perioadei 1-14 iulie va fi suportata integral de catre companie, astfel incat clientii pot achizitiona produsele din acest catalog cu preturile neschimbate, potrivit Newsin.Pe de alta parte, compania a informat ca magazinele cu program non-stop din Bucuresti vor fi inchise in noaptea de 30 iunie spre 1 iulie, in intervalul orar 22:00 - 9:00, pentru actualizarea noii cote de TVA si adaptarea sistemului informatic.
De asemenea, pentru ca pe 1 iulie, casele de marcat sa poata afisa noul TVA, magazinele din tara care au program 8:00-23:00 vor inchide in data de 30 iunie la orele 22:00 si vor deschide pe 1 iulie, la ora 9:00 dimineata. mai mult
Joi, 01 Iulie 2010, ora 00:36