Hennes&Mauritz AB (H&M), unul dintre cei mai mari retaileri de imbracaminte din Europa, a anuntat un profit in scadere cu 2,4% pe al patrulea trimestru al anului 2011. Potrivit reprezentantilor companiei, vremea frumoasa a redus vanzarile la imbracamintea de iarna.
Profitul net a scazut la 797 milioane de dolari in cele trei luni, incheiate la 30 noiembrie, potrivit Bloomberg.
Retailerul a raportat un profit in scadere in ultimele cinci trimestre chiar si la articolele de imbracaminte ieftine, fiindca preturile la bumbac si costurile cu forta de munca din Asia au crescut.
Cu toate acestea, in luna ianuarie 2012, vanzarile lantului H&M au crescut cu 12%, odata cu inrautatirea conditiilor meteo.
Retailerul suedez, care a scos la vanzare o colectie realizata de casa de moda italiana Versace, a raportat in luna decembrie un declin de 3% in vanzari, potrivit reprezentantilor companiei.
Actiunile H&M au crescut cu 1,3% in 2011, cu 6% mai putin decat cele ale rivalului sau principal Inditex S.A, proprietar al lantului de magazine Zara.
In 2010, H&M a avut vanzari de peste 15 milioane de dolari, dar cifra nu a fost suficient de importanta incat sa impiedice amanarea deschiderii mai multor magazine.
Retailerul suedez are contracte cu mai mult de 700 de furnizori din Asia (70%) si Europa (30%), printre care si cu companii din Romania. Suedezii colaboreaza cu firmele din Romania din 1994, in sistem lohn.
In prezent, in Romania, H&M are deschise mai multe... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 12:37