Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat ca a dezbatut si adoptat impreuna cu industria, in cadrul sedintei de joi a Consiliului Consultativ, decizia privind scaderea tarifelor percepute de operatori pentru portarea numerelor de telefon.
"Avand in vedere ca volumul de numere portate a crescut semnificativ, ANCOM a considerat necesara revizuirea tarifelor pe care furnizorul acceptor le datoreaza furnizorului donor pentru fiecare numar portat. Ne asteptam ca reducerea costurilor implicate de procesul de portare a unui numar de telefon sa se vada atat in cresterea numarului de utilizatori care aleg sa se porteze, dar si in ofertele furnizorilor", a declarat Eduard Lovin, vicepresedinte ANCOM.
Decizia va fi trimisa spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei si va intra in vigoare in 15 zile de la publicare.
Tariful pentru portarea numerelor geografice, a numerelor independente de locatie si a numerelor nongeografice, altele decat cele destinate furnizarii de servicii de comunicatii electronice la puncte mobile a fost stabilit la valoarea de 4,64 euro pentru fiecare numar portat, acesta fiind redus de la 7,8 euro.
Nivelul acestui tarif a fost determinat pe baza analizei comparative (benchmark), ca medie a tarifelor de portare a numerelor la nivel de gros practicate in Austria, Bulgaria, Cehia, Cipru, Grecia, Irlanda, Letonia, Macedonia, Malta, Olanda, Polonia, Portugalia, Serbia, Slovacia, Spania si Turcia,... mai mult
Joi, 19 Aprilie 2018, ora 21:32
Portatea numarului de telefon in Romania a permis o crestere a concurentei intre operatori. Digi Mobil castiga prin abonamente, altii pierd din cauza serviciilor deficitare sau prin lipsa unor oferte avantajoase.
Ultimele statistici ANCOM pentru portare aratau ca intre 21 octombrie 2008 si 2017, au fost portate peste 4,2 milioane de numere.
Dintre acestea, peste 3,5 milioane au fost pentru telefonie mobila, iar circa 694.000 pentru telefonie fixa.
Au aparut si statisticile pe 2017. Volumul total e sub un milion insa.
Vezi cine a reusit sa piarda cei mai multi clienti in 2017 ...citeste mai departe despre "Operatorii de telefonie au pierdut clienti in 2017. Cine a iesit cel mai pe minus" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 14 Februarie 2018, ora 12:28
Tarifele platite intre operatori pentru portarea numerelor de telefon ar putea scadea cu pana la 66%, potrivit unei propuneri a Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) supusa dezbaterii publice.
"Tinand cont de volumul semnificativ de numere portate la nivel national in ultimii ani si de faptul ca aceste tarife au fost stabilite in anul 2010, propunem o scadere cu 44% a tarifului pentru fiecare numar fix portat, de la 7,8 euro la maxim 4,4 euro, respectiv cu 66% a tarifului pentru fiecare numar mobil portat, de la 5,6 euro la maxim 1,9 euro.
Reducerea costurilor furnizorilor acceptori ar putea stimula operatorii sa lanseze pe piata oferte mai avantajoase pentru a atrage noi utilizatori sau a-i pastra pe cei actuali", sustine Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
Potrivit institutiei, nivelul maxim al tarifelor de portare a fost stabilit de Autoritate prin metoda analizei comparative de tip benchmark, pe baza informatiilor colectate de la 25 dintre cele 37 de tari membre ale Grupului Reglementatorilor Independenti.
Tarifele anterioare au fost stabilite de ANCOM in anul 2010, tot pe baza unei analize comparative de tip benchmark.
Noile propuneri ale arbitrului telecom prevad tariful de 4,4 euro avut in vedere pentru portarea numerelor geografice, a numerelor independente de locatie si a numerelor nongeografice, altele decat cele pentru servicii de comunicatii electronice destinate publicului furnizate la puncte mobile,... mai mult
Luni, 22 Ianuarie 2018, ora 17:20
Utilizatorii romani au portat, in prima jumatate a anului 2014, 202.778 de numere de telefon, depasind astfel pragul de 1,4 milioane de numere portate, informeaza Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.
Conform statisticii ANCOM, cel mai des isi porteaza numarul utilizatorii de servicii de telefonie mobila, portarile pe acest segment reprezentand 70% din totalul de 1.410.203 numere portate de la lansarea serviciului de portabilitate.
In primele sase luni ale anului curent, cele mai numeroase portari s-au inregistrat in luna iunie (44.658 de portari), in timp ce media pentru aceasta jumatate de an a fost de 33.796 de portari pe luna.
Pe segmentul telefoniei mobile, datele statistice ANCOM arata ca se porteaza mai frecvent utilizatorii cu abonament decat cei care folosesc o cartela preplatita. Astfel, din numarul total de utilizatori de telefonie mobila care s-au portat in primul semestru al anului, 62% erau abonati si 38% erau utilizatori de cartele prepaid.
In ceea ce priveste numerele noi de telefon primite in propria retea de catre fiecare operator de telefonie mobila, in calitate de furnizor acceptor, cele 161.441 de numere mobile portate in intervalul ianuarie-iunie 2014 se impart astfel: Vodafone a primit 44.498 de numere, Orange a primit 43.856 de numere, RCS & RDS 37.285, iar Cosmote 35.802.
Cele mai multe numere de telefonie fixa au fost portate in Bucuresti si Ilfov
In primele sase luni ale anului, cele mai multe... mai mult
Marti, 15 Iulie 2014, ora 15:30
Din ce in ce mai multi romani isi porteaza numerele de telefon. Potrivit ANCOM, 870.000 de utilizatori de telefonie au ales sa isi schimbe furnizorul.
La patru ani de la data lansarii portabilitatii numerelor in Romania, numarul de portari a ajuns la 873.213. De la data lansarii acestui serviciu in Romania, 21 octombrie 2008, numarul de portari a crescut constant. Cele mai multe numere de telefon au fost primite de Vodafone.
"La 4 ani de la lansarea serviciului de portabilitate de catre ANCOM, putem spune ca cei peste 870.000 de romani care au ales sa isi schimbe furnizorul de telefonie sunt dovada clara a unei piete dinamice si competitive, o piata care ofera libertate de alegere clientilor", a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM la implinirea a patru ani de la lansarea in Romania a portabilitatii numerelor.
Datele statistice arata in continuare ca cei mai interesati de portarea numerelor de telefon sunt utilizatorii cu abonament (74%), fata de cei care porteaza o cartela preplatita.
In segmentul telefoniei mobile, operatorii implicati in procesul de portare isi impart numerele mobile portate pana in prezent astfel: Cosmote a primit 195.349 de numere, Vodafone 194.774, Orange 189.508, RCS & RDS 5.894, Telemobil 719. In cei 4 ani de la lansarea portabilitatii numerelor, cele mai multe numere de telefonie mobila s-au portat in anul 2011 - 177.111.
In cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori impart cele 286.961 de numere portate pana in prezent.... mai mult
Joi, 18 Octombrie 2012, ora 17:30
Termenul de activare a unui numar portat va fi, incepand de luni, de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii se reduce de la zece la trei zile lucratoare, se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii(ANCOM).
Decizia ANCOM privind modificarea conditiilor tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon a intrat in vigoare la data de 2 septembrie 2012.
Astfel, termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare.
Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare se reduce la patru ore in loc de cinci ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la trei ore in loc de patru ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).
In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe semestrul I din 2012 fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 30 de minute pentru numerele mobile.
Peste 800.000 de numere au fost portate din 21... mai mult
Luni, 03 Septembrie 2012, ora 13:16
Numarul de portari a depasit cifra de 800.000, de la lansarea portabilitatii, in 21 octombrie 2008. Proportia intre numerele fixe si cele mobile portate se mentine relativ aceeasi, 68% din totalul numerelor portate, peste 550.000, fiind numere de telefonie mobila.
Pana la data de 31 iulie 2012 s-au portat 813.582 numere de telefon, dintre care 553.154 numere de telefonie mobila si 260.428 numere de telefonie fixa.
Telefonia fixa
In cele doua luni din anul 2008 in care portabilitatea numerelor a fost posibila au fost realizate 15.681 de portari, in 2009 180.239, in 2010 221.219 numere, iar in anul 2011 numarul portarilor a fost de 260.256. Cele mai multe portari (34.696) au fost realizate in luna decembrie 2011.
De la inceputul anului 2012 si pana la aceasta data au fost portate un total de 136.187 de numere, dintre care 96.820 au fost numere de telefonie mobila si 39.367 au fost numere de telefonie fixa (o medie lunara de 19.455 de portari).
Anul acesta, cele mai multe portari au fost inregistrate in luna ianuarie (27.823 numere).
Cele mai multe numere de telefonie fixa au fost portate in Bucuresti (76.663 de numere), urmat de judetul Cluj, cu 19.008 de numere portate, Timis (14.740) si Prahova (14.370).
Telefonia mobila
In ceea ce priveste telefonia mobila, datele statistice arata ca se porteaza mai frecvent utilizatorii cu abonament decat cei care folosesc o cartela preplatita. Astfel, din numarul total de utilizatori de telefonie mobila care... mai mult
Joi, 02 August 2012, ora 18:46
Termenul de activare a unui numar portat va fi de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii se reduce de la 10 la 3 zile lucratoare, potrivit Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare.
Din momentul intrarii in vigoare a prezentei decizii durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare va fi redusa la 4 ore in loc de 5 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).
In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 40 de minute pentru numerele mobile.
Decizia ANCOM introduce si o serie de prevederi legate de portarea prin intermediul unui numar cu caracter provizoriu.
Abonatii se vor putea porta si fara asignarea de catre furnizorul acceptor a unui numar de... mai mult
Miercuri, 04 Aprilie 2012, ora 19:04
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a lansat spre consultare publica un proiect de decizie care propune ca durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii sa se reduca de la 10 la 3 zile lucratoare.
Se reduce semnificativ termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare, de la 4 zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare. Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare a fost de asemenea redusa la 4 ore in loc de 5 (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila). In practica, durata intreruperii serviciului este de aproximativ o ora.
Totodata, proiectul ANCOM urmareste sa asigure abonatilor posibilitatea de a refuza asignarea de catre furnizorul acceptor a unui numar de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat pana la momentul realizarii portarii.
Mai mult decat atat, in cazul in care abonatii decid sa accepte un numar provizoriu, proiectul ANCOM urmareste protejarea acestora, prin prevederea expresa a dreptului de a alege, in... mai mult
Miercuri, 08 Februarie 2012, ora 18:38