Ministrul delegat pentru Dialog Social, Aurelia Cristea, a declarat, vineri, ca dezvoltarea zonei Turda - Campia Turzii este o prioritate pentru guvernul condus de Victor Ponta.
Oficialul a subliniat ca investitiile de peste 500 de milioane de euro pentru Autostrada Sebes-Turda, alaturi de cei peste 1 miliard de lei alocati etapizat pana in 2016 pentru Autostrada Transilvania, vor transforma zona intr-un nod de autostrazi, se arata n comunicatul remis Ziare.com.
Autostrada Transilvania: Statul cauta constructor pentru 37 de kilometri. Cat plateste pe kilometru
"Guvernul a demarat investitii de peste 500 de milioane de euro in infrastructura din zona Turda - Campia Turzii. Includem aici autostrada Turda-Sebes, o investitie de peste 550 de milioane de euro,care va aduce beneficii zonei si va lega Transilvania, prin coridorul IV, de Europa.
Mai vorbim si de reluarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, unde, din nou, Guvernul a alocat peste 1 miliard de lei, etapizat, pana ...citeste mai departe despre "Ministrul pentru Dialog Social dezvaluie ce zona va deveni un nod de autostrazi" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 30 August 2014, ora 12:31
Ministrul Transporturilor Ioan Rus apreciaza ca Autostrada Transilvania are "un viitor luminos" si estimeaza ca finalizarea constructiei ar putea avea loc in anul 2017.
"Gilau - Nadasel, cred ca intr-o luna incepem lucrarile, organizare de santier si inceperea efectiva a lucrarilor, si din banii din acciza la motorina mai departe, Suplacu de Barcau - Bors, unde, de altfel, o parte din lucrari sunt facute. (...) Pentru Campia - Turzii, inapoi spre Targu Mures, avem finantare europeana, pe fonduri de dezvoltare regionala, si nu avem de la Targu Mures la Brasov. Deocamdata, in zona aceasta nu avem identificata o finantare clara. Vom vedea pe bugetul de anul viitor ce putem introduce", a declarat Rus.
Intrebat despre viitorul acestei autostrazi, Rus a replicat ca acesta este unul "luminos". "Eu cred ca in 2017 o vom avea gata", a mai spus ministrul.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumita Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman platind companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Premierul Victor Ponta i-a cerut lui Ioan Rus sa sprijine continuarea lucrarilor la aceasta autostrada, oprite in 2005 de "niste indivizi", precizand ca autostrazile nu apartin de acest minister, dar amintind ca Rus a fost... mai mult
Vineri, 25 Iulie 2014, ora 08:32
Contractul pentru Autostrada Comarnic- Brasov va fi semnat pana la sfarsitul anului, iar lucrarea va fi gata la finalul anului 2016, a anuntat premierul Victor Ponta luni seara, la Antena 3.
"Eu va garantez ca suntem intr-o faza foarte avansata si semnam anul acesta Comarnic-Brasov. Anul viitor avem in buget pusi banii pentru autostrada Transilvania, cea inceputa in 2004 si abandonata din 2005", a spus seful Guvernului, avansand ca data pentru incheierea lucrarilor pentru tronsonul Comarnic Brasov "finalul lui 2016".
Intrebat daca introducerea unei taxe suplimentare pe carburanti era singura solutie pentru Guvern, in conditiile relansarii economice, premierul a negat explicand insa ca banii proveniti din aceasta taxa vor finanta investitiile in infrastructura
"Nu era singura solutie. Am avut de ales intre a face ceea ce a facut Traian Basescu - sa taie pensii, salarii sau sa mareasca taxe cum a fost TVA ul pe care realmente o plateste orice om din aceasta tara - si a gasi in paralel cu cresterile de pensii, cu marirea salariului, o solutie prin care sa putem sa finantam investitiile in infrastructura (...) legate de autostrada Comarnic Brasov, de autostrada Transilvania si de toate celelalte proiecte pe care le avem", a spus Victor Ponta. mai mult
Marti, 03 Decembrie 2013, ora 08:57
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine, Dan Sova, a depus plangere la Directia Nationala Anticoruptie (DNA) pentru disparitia contractului incheiat de statul roman cu americanii de la Bechtel.
"Nu avem de unde sa stim cine l-a furat. Noi in plangere nu spunem ca a fost furat de cineva anume, ci ca este furat, nu mai este de gasit. Sa afle Parchetul cine l-a furat. Sper sa il gaseasca procurorii. Numai doamna Boagiu poate sa-si imagineze ca l-am furat eu. Cu aceasta ocazie, sper ca nu ma va mai acuza nimeni ca l-am luat eu", a afirmat Dan Sova, citat de agentia de presa r/News.
Ministrul crede ca solutionarea cererii sale nu ar trebui sa dureze foarte mult. De asemenea, prin depunerea plangerii la DNA urmeaza sfatul premierului Victor Ponta, care ii spunea sa reclame la Parchet lipsa originalului, pentru a afla unde se afla.
"Este extrem de bizar ca in toti acesti ani, in care s-a tot renegociat acel contract, nimeni nu stia unde e contractul pana l-a cerut Sova. El, sigur, a avut copia legalizata, a avut toate celelalte cand a lucrat la reziliere. Primul exemplar, cel de la CNADNR de atunci, cum se numea, pur si simplu nu este in arhiva CNADNR", a declarat marti seara premierul Victor Ponta, intr-o emisiune la Romania TV.
Anca Boagiu a depus plangere la DNA impotriva lui Sova
Prim-vicepresedintele PDL Anca Boagiu a anuntat, la inceputul lunii august ca a depus o plangere penala impotriva ministrului... mai mult
Miercuri, 21 August 2013, ora 11:30
Contractul cu americanii de la Bechtel, care se angajasera in 2003 ca vor construi 415 kilometri de autostrada ar fi trebuit reziliat azi, dupa ce americanii au finalizat doar 52 de kilometri, care i-a costat pe statul roman aproximativ 1,5 miliarde de euro.
Premierul Victor Ponta a cerut, luni, verificarea acestui contract de catre Corpul de Control.
Ministrul pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine Dan Sova spunea, joi, ca azi contractul va fi reziliat si ca valoarea despaguburilor pe care statul roman le va plati constructorului american, pentru ca reziliaza contractul mai devreme de termen, va fi anuntat luni.
Desi ministrul Dan Sova spunea, la sfarsitul saptamanii trecute, ca se cunoaste valoarea despaguburilor pe care statul roman trebuie sa le dea americanilor, azi s-a razgandit si spune ca nu stie exact suma. La scurt timp dupa declaratia facuta de ministrul Infrastructurii, premierul a cerut verificarea contractului de Corpul de Control.
In cei 10 ani scursi de la semnarea contractului, statul a cheltuit aproape 1,5 miliarde de euro pentru doar 86 de kilometri de sosea, din care 52 dati in circulatie. mai mult
Luni, 27 Mai 2013, ora 10:58
Premierul Victor Ponta a declarat, miercuri, ca in cazul autostrazii Transilvania resursele financiare nu pot proveni numai de la bugetul de stat.
"Toate proiectele care tin de municipiu, de judet, cele care tin de Transilvania si pe care le putem face in mod real incepand de la prelungirea pistei aeroportului si mutarea Somesului, continuand cu ceea ce e esential pentru Transilvania, anume autostrada. Nu-i mai spunem Bechtel, ca sa nu ne mai aducem aminte. Haideti sa-i spunem Transilvania si sa gasim o solutie prin care nu stand tot timpul si depinzand de un contract care, iata, nu se mai termina niciodata cu Bechtel, de fapt sa nu avem o autostrada... Este esential pentru Romania, nu doar pentru Transilvania, ca acel proiect corect si bun si inteligent din 2004 sa fie continuat. Nu cu cei de la Bechtel. Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Altfel le-ar fi dat si domnul Boc, cat a fost prim-ministru", a afirmat Victor Ponta.
Primul ministru a spus ca banii pot proveni din parteneriat public-privat.
"Pot veni din bugetul de stat si pot veni din dezvoltarea a ceea ce incercam acum si vom avea primul rezultat la sfarsitul lunii, si anume dezvoltarea parteneriatelor public-private. La sfarsitul lunii avem primele rezultate referitoare la Comarnic-Brasov, pornim pentru alte zone ale tarii, insa pentru autostrada Transilvania, ca sa intram pe procedurile de parteneriat public-privat, trebuia sa inchidem o data contractul cu Bechtel, ca altfel nu puteam sa... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2013, ora 17:00
Premierul Victor Ponta a declarat luni ca nu va mai candida la alegerile parlamentare din 2016 daca pana la acea data autostrada Comarnic-Brasov nu va fi terminata.
"Pe 28 februarie, se anunta precalificarea pentru - nu e Comarnic-Brasov, probabil ca va fi Bucuresti-Brasov. Daca nu e gata pana in 2016 nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", a spus Victor Ponta, la Realitatea TV.
Referitor la autostrada Transilvania, el a spus ca lucrarile nu pot continua cu fonduri de la buget, ci doar printr-un parteneriat public-privat.
Potrivit primului-ministru, proiectul unei autostrazi Targu Mures-Iasi este foarte costisitor.
"Targu Mures-Iasi este o autostrada extrem importanta, marea problema este ca e foarte scumpa, fiindca trece peste munte si ca nu exista nici pe fonduri europene o solutie de finantare. Daca se gaseste o solutie de parteneriat public-privat, ar fi un lucru extraordinar sa unesti Transilvania cu Moldova la o suta dupa ce ne-am unit politic", a adaugat Ponta. mai mult
Marti, 19 Februarie 2013, ora 09:34
Premierul Victor Ponta a declarat ca proiectele importante de infrastructura incepute in judetul Cluj vor continua, dar "nu tripland pretul sau furand la toate podurile", relateaza Ziua de Cluj.
"Vom continua si Autostrada Transilvania si centura Clujului, dar nu tripland pretul sau furand la toate podurile, asa cum a facut gasca lui Boc", a declarat premierul Ponta, prezent la Cluj, la lansarea candidatilor USL pentru alegerile locale.
El a mai afirmat ca pentru un oras este o mandrie sa dea un prim-ministru, dar ca rolul premierului nu este acela de a crea grupuri de interese locale catre care sa dirijeze sume mari de bani, potrivit sursei citate.
Si ministrul Transporturilor, Ovidiu Ioan Silaghi, a declarat, vineri, ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua.
"Chiar ieri (joi . n.r.) am avut o discutie cu Bechtel si pana la sfarsitul lunii ar trebui sa le mai dam 240 de milioane de lei, asa e scadentarul facut. Avem deja 98 de milioane, iar ei au zis ca se multumesc cu 98. Sa nu credeti ca am gasit o bogatie in bugetul ministerului, n-am gasit o bogatie.
Acum se multumesc cu cei 98, vor continua sa lucreze, urmand sa gasim solutii pentru diferenta. Lucrarile continua la Autostrada Transilvania, fiind interesul Transilvaniei pana la urma, noi toti suntem aici in inima Transilvaniei, nu avem cum sa abandonam proiectul", a afirmat Silaghi.
Ministru a precizat ca se va lucra in continuare "spre Oradea, spre vama". Silaghi a criticat "smecheria"... mai mult
Sambata, 19 Mai 2012, ora 17:01