74% din consumatorii din Europa Centrala si de Est (CEE) au indicat telefonul mobil ca metoda alternativa preferata de plata, arata un nou studiu Mastercard cu privire la folosirea serviciilor digitale in randul populatiei.
Studiul, realizat in 13 tari din CEE, printre care Romania, Austria, Croatia, Polonia sau Ungaria, releva ca utilizarea smartphone-ului a atins un nivel de peste 90%, lasand in urma folosirea tabletei sau a laptopului. E-mail-ul, internetul si social media sunt, de asemenea, in crestere cu 17% fata de anul 2016.
In ultimii trei ani, romanii au adoptat constant un stil de viata digital, folosind tot mai multe unelte si functionalitati. In prezent, aproximativ 90% din populatie foloseste un smartphone, in crestere cu 6% fata de anul 2016. Romanii respondenti considera, insa, ca serviciile digitale disponibile pe piata nu sunt suficiente, in special in domenii precum educatie, sanatate si transport public, unde se resimte cea mai mare nevoie de inovatie digitala.
Plata de pe telefonul mobil si metodele de autentificare aferente sunt folosite din ce in ce mai des de catre populatia din Romania, aproape 80% din persoanele chestionate care folosesc acest tip de plata declarand ca procesul de achizitie si confirmare a platii pe mobil este cea mai buna alternativa digitala. Codul transmis prin SMS pentru autorizarea tranzactiilor realizate online este metoda preferata si cel mai des folosita pentru autentificare: de catre 51% din utilizatorii romani.... mai mult
Joi, 30 Mai 2019, ora 14:27
Romanii au prins gustul platilor online, avand in vedere ca in 2015 s-a inregistrat un avans de 25% fata de anul anterior.
In plus, mai bine de 45% din totalul acestora au fost realizate de pe dispozitive mobile.
Potrivit datelor NETOPIA mobilPay remise Ziare.com, a avansat si valoarea integrala a sumelor achitate digital.
Cresterea a fost de peste 60% comparativ cu anul trecut, cumuland peste 135 milioane euro. In ceea ce priveste valoarea medie achitata per tranzactie online in 2015, aceasta s-a situat la 230 lei.
Cele mai multe plati au fost facute pentru produse IT&C, servicii si pachete turistice, dar si home & deco, fashion, produse de infrumusetare, carti si jocuri digitale.
Confortabil, ieftin si rapid: Platile pe mobil ameninta suprematia bancilor
Daca o ...citeste mai departe despre "Romanii au prins gustul platilor online: Ce cumparaturi au facut pe Internet sau cu telefonul" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Martie 2016, ora 10:48
1Cumparatorii din intreaga lume isi vor putea valida identitatea si realiza o plata printr-o simpla atingere a scanner-ului de amprenta al smartphone-ului sau clipind inspre camera foto a acestuia, incepand din 2017.
MasterCard a lansat serviciul MasterCard Identity Check, o noua gama de solutii tehnice, prin care va fi eliminata necesitatea memorarii parolei la plata cumparaturilor online.
Setul de solutii va include plati biometrice, in prezent aflate in teste in tari din Europa si Statele Unite.
Noua generatie de metode de autentificare vine ca urmare a unui studiu global realizat de MasterCard, din care a rezultat ca unul din trei consumatori a abandonat cosul electronic de cumparaturi pentru ca nu si-a putut aminti parola contului personal.
"Fiecare secunda alaturi de un consumator conteaza si costa. Nimeni nu stie mai bine acest lucru decat comerciantii" a declarat Ajay Bhalla, presedintele Enterprise Security Solutions in cadrul MasterCard.
"Parolele sunt greu de retinut si irosesc timp pretios. Astazi, oamenii pot realiza cumparaturi prin intermediul a diverse dispozitive si se asteapta ca cele mai noi tehnologii sa simplifice si sa securizeze tranzactiile. Identity Check ofera exact acest lucru."
Metodele de autentificare existente pot devia cumparatorii de pe pagina unui comerciant pentru a introduce parola. Acest pas final intr-o tranzactie online poate dura si poate rezulta in refuzarea platii, in cazul in care utilizatorul de card nu isi... mai mult
Vineri, 18 Septembrie 2015, ora 11:47
3Spre finalul anului trecut, aproape una din zece plati online a fost realizata de pe dispozitive mobile, dublu fata de ianuarie 2013
Aproape una din zece plati online, respectiv 8%, au fost realizate de pe dispozitive mobile la spre finalul anului 2013, dublu fata de prima luna.
Numarul platilor online de pe dispozitive mobile se va dubla in 2014, la un total de peste un milion de tranzactii, pe masura ce tot mai multi comercianti online vor investi in dezvoltarea de versiuni mobile ale site-urilor proprii, apreciaza NETOPIA mobilPay, important procesator de plati online prin card.
"In prezent, numarul tranzactiilor online de pe smartphone sau tableta se afla intr-o crestere puternica, semn ca utilizatorii nu numai ca s-au obisnuit cu efectuarea de plati online, dar si ca tot mai multi dintre acestia prefera sa faca acest lucru de pe un dispozitiv mobil. Pentru acest an, apreciem ca rata medie a cumparaturilor online de pe dispozitive mobile se va dubla, la peste 12% la nivelul intregii piete", a declarat Antonio Eram, CEO si fondator NETOPIA mobilPay.
Majoritatea tranzactiilor online"mobile", realizate de pe smartphone
In 2013, volumul pietei locale de plati online cu cardul s-a ridicat la circa 7 milioane de tranzactii, dintre care peste 400.000 de tranzactii au fost realizate de pe dispozitive mobile, nivel calculat la o rata medie anuala de 6%.
In ceea ce priveste ponderea tranzactiilor online realizate de pe dispozitive mobile, aproximativ 60%... mai mult
Marti, 04 Februarie 2014, ora 12:45
Platile online prin intermediul cardului bancar au fost privite, la inceput, cu temere de catre consumatori, dar astazi nu exista serviciu sau produs care sa nu poate fi platit prin aceasta metoda.
In acelasi mod, tehnologia pentru platile digitale prin intermediul telefonului mobil exista deja, iar provocarea retailerilor este de a convinge publicul ca este sigura.
Platile prin intermediul telefonului mobil ofera consumatorului posibilitatea de a plati rapid si comod in acelasi timp, a declarat Phil Curtis, directorul general al First Data Solutions, citat de Travolutions.
Oficialul companiei a declarat ca factorul principal care contribuie la adoptarea tehnologiilor care asigura plati rapide, precum cele de tip NFC (o tehnologie care functioneaza la nivelul smartphone-urilor si care permite plata prin intermediul acestor dispozitive), este un raspuns la cererea consumatorilor pentru tranzactiile de tip contactless.
"Din punctul meu de vedere, consumatorul nu stie nimic despre aceste tehnologii. Consumatorul foloseste ceea ce i se ofera", a spus Phil Curtis.
"Multe dintre lucrurile de care avem nevoie in prezent sunt guvernate de timp si de cat de ocupati sunt oamenii".
Curtis a spus ca dezvoltarea noilor dispozitive, precum smartphone-urilor si tabletele si utilizarea crescanda a Internetului, pentru cercetare si recomandare, prin intermediul retelelor sociale, schimba modul in care consumatorii apeleaza la firmele de turism.
First Data proceseaza... mai mult
Vineri, 05 Octombrie 2012, ora 18:10
Platile online cu cardul vor atinge 5 milioane de tranzactii in 2012, de la 3,8 milioane in 2011, potrivit unui studiu realizat de Netopia mobilPay, arata un comunicat transmis luni de companie.
Totusi, unul din zece romani care au inceput o tranzactie online in ultimele sase luni, nu a dus-o la bun sfarsit.
"Majoritatea celor intervievati, 82%, au abandonat o tranzactie invocand motive personale, precum neincrederea in sistemul de plata, refuzul dezvaluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealalta parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau intreruperea conexiunii la internet", a declarat CEO Netopia, Antonio Eram.
Unul din cinci respondenti ai studiului declara ca nu a finalizat o comanda pentru ca suma care trebuia platita pentru un produs era prea mare, ca nu aveau bani pe card sau pentru ca doar au vrut sa vada cum functioneaza sistemul de plata.
De asemenea, o zecime dintre cei chestionati de procesatorul de plati online prin card nu a dus pana la capat o tranzactie pe internet pentru ca a omis sa completeze toate campurile de plata.
Potrivit analizei Netopia mobilPay, 11% nu doresc sa finalizeze tranzactia deoarece nu au incredere in acest sistem de plata, au ales metoda de plata gresita sau nu vor sa isi introduca datele personale.
Netopia mobilPay este lider pe piata din Romania in ceea ce priveste microplatile cu telefonul mobil si unul... mai mult
Luni, 27 August 2012, ora 11:29
Visa va lansa V.me, un sistem de plati on-line care vine sa concureze cu Paypal si pe care compania planuieste sa-l introduca oficial pe piata in 2012.
Visa vrea sa lanseze V.me pentru a stimula cumparaturile on-line si a detine mai mult control asupra securizarii tranzactiilor pe internet, dar si pentru a eradica astfel suprizele neplacute pentru clientii sai, scrie Webactus.net.
Pentru a dezvolta serviciul V.me, Visa va pune la dispozitia dezvoltatorilor de site-uri web si de aplicatii mobile o interfata de programare (API) destinata facilitatii integrarii V.me in serviciile lor.
De asemenea, grupul a anuntat ca lucreaza la un sistem de plati via telefon mobil, destinat in special pietelor emergente, unde utilizarea telefonului e mai raspandita decat cartea de credit. Astfel, acest serviciu ar putea avea forma unei aplicatii sau a unei cereri trimise prin SMS. mai mult
Marti, 22 Noiembrie 2011, ora 13:18
Cumparaturile online efectuate in timpul sezonului de iarna au atins, anul trecut, un nivel record, iar rata de e-commerce din 2011 va depasi asteptarile. Toate semnele arata cresterea apetitului consumatorilor, care s-ar putea sa "uite de criza", cel putin in perioada sarbatorilor de iarna.
PayPal si-a dublat volumul platilor din 2010, in timp ce eBay se asteapta la un volum de plati care sa depaseasca valoarea de 5 miliarde de dolari, in doar cateva luni, scrie Tech Crunch.
Reprezentantii Google se asteapta la o crestere a cautarilor de 15%, in special in Black Friday (Vinerea Neagra, imediat dupa Ziua Recunostiintei), una dintre cele mai mari zile de shopping ale anului.
Tabletele fac parte din experienta shoppingului online si isi aduc contributia la cresterea apetitului consumatorilor, care se bucura de usurinta cautarilor si identificarea cadourilor.
Reprezentantii Google, eBay, PayPal si ShopKick intervievati de publicatia amintita sustin ca anul acesta, printre produsele care vor ocupa primele pozitii in lista preferintelor consumatorilor se afla telefoanele mobile.
Steve Yankovich, seful operatiunilor eBay, se asteapta ca 2011 sa fie cel mai bun an pentru vanzarile efectuate pe telefoane mobile si estimeaza ca eBay va inregistra vanzari de 5 miliarde de dolari pe acest segment.
De aceeasi parere este si Laura Chambers, senior director la PayPal, care adauga ca se asteapta la vanzari record pe telefonul mobil.
In plus, aceasta adauga ca... mai mult
Luni, 14 Noiembrie 2011, ora 10:15
Serviciile bancare prin Internet au avut aproape cel mai mic succes in Romania, dintre tarile Europei Centrale si de Est. Astfel, procentul de penetrare de 4% pe piata romaneasca paleste in fata celui de 42% in Cehia, 34% in Austria sau 13% in Croatia, doar Bulgaria aflandu-se in urma noastra la acest capitol, cu 2% penetrare, potrivit unui studiu GfK citat de NewsIn. Dintr-o medie de 4,5 activitati derulate pe Internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare si amuzament, un numar foarte redus de utilizatori accesand Internetul pentru tranzactii.
Astfel, dintr-un total de 9,6 milioane de romani bancarizati, doar 4% isi verifica contul prin Internet banking si 3% fac tranzactii folosind acest serviciu online, arata studiul.
Un procent asemanator face plati online cu cardul (3%, fata de 9% in Austria) sau plati de pe telefonul mobil (1,6%, fata de 29% in Austria) si doar 3% au achizitionat un serviciu financiar prin intermediul Internetului.
Peste jumatate dintre romani folosesc Internetul saptamanal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% au smart phone.
Aproape o treime se declara entuziasti ai noilor tehnologii, iar alta treime, desi nu este formata din entuziasti, arata deschidere spre adoptarea acestora, potrivit GfK.
Datele care stau la baza acestor concluzii provin din studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) si au fost facute publice in cadrul Conferintei GfK Financial Market Research.
GfK FMDS este un studiu desfasurat o data la doua luni care masoara... mai mult
Joi, 09 Iunie 2011, ora 13:42