Grupul telecom american Verizon a vandut Tumblr, la doar doi ani dupa ce a cumparat reteaua sociala ca parte a achizitiei gigantului IT Yahoo.
Fondata in 2007 ca unul dintre primele servicii de "microblogging", platforma Tumblr a fost achizitionata de Automattic, o companie de servicii web care este cunoscuta pentru rularea platformei de blogging Wordpress.com.
Conform The Guardian, pretul la care a fost cumparata Tumblr nu a fost dezvaluit.
Totusi, potrivit unor surse citate de Axios, suma tranzactiei a fost sub 20 de milioane de dolari, in conditiile in care Tumblr fusese achizitionata in 2013 pentru 1,1 miliarde de dolari, de catre Yahoo.
Directorul general al Automattic, Matt Mullenweg, a confirmat achizitia intr-o postare pe contul sau personal de Tumblr.
Totodata, directorul general al Tumblr, Jeff D'Onofrio, a salutat achizitia, adaugand ca este "extrem de incantat de ce va insemna acest lucru pentru intreaga comunitate Tumblr".
"Exista mult mai multe lucruri de facut pentru ca experienta utilizatorilor sa fie una si mai buna. Tumblr si Wordpress impartasesc principii comune de fondare", a declarat D'Onofrio.
A.D. ...citeste mai departe despre "Tumblr a fost cumparata de cei care detin WordPress" pe Ziare.com mai mult
Marti, 13 August 2019, ora 09:31
Site-ul de socializare Tumblr vrea sa concureze celelalte platforme digitale pe nisa serviciilor video oferite utilizatorilor si lanseaza in aceasta saptamana propriul serviciu de video live.
Portalul de tehnologie TechCrunch confirma mesajul promotional postat in weekendul recent incheiat de bloggerul David Chartier pe contul sau de Twitter privind lansarea serviciului livevideo.tumblr.com.
Deocamdata nu se stie daca ambitiile celor de la Tumblr pentru noul serviciu video sunt de a concura in mod real competitorii Facebook Live, ...citeste mai departe despre "Tumblr lanseaza serviciul sau de video live" pe Ziare.com mai mult
Joi, 23 Iunie 2016, ora 08:30
Directorul general al Tumblr, David Karp, care a fondat compania in anul 2007, numara la doar 26 de ani un castig cash de peste 250 de milioane de dolari in urma vanzarii companiei de microblogging catre Yahoo, pentru 1,1 miliarde de dolari.
Pe langa castigul financiar semnificativ, Karp va pastra functia de CEO la Tumblr in pofida schimbarii proprietarului si a anuntat deja ca nu intentioneaza sa altereze "caracterul" compainei.
Yahoo a precizat deja ca Tumblr va functiona autonom, sub conducerea lui Karp, si ca nu are de gand "sa o dea in bara" cu serviciul online.
"Nu ne mutam sediul. Echipa nu se schimba. Þintele noastre raman aceleasi. Misiunea noastra, de a incuraja creatorii sa dea ce au mai bun si de a aduce continutul in fata publicului pe care il merita, cu siguranta nu se schimba", a declarat Dacid Karp, citat de Bloomberg.
Karp va obtine in urma tranzactiei un castig personal, in cash, de 253 milioane de dolari, potrivit estimarilor PrivCo, companie de cercetare specializata in firme cu actionariat particular.
Prin preluarea Tumblr, Yahoo castiga o platforma web cu peste 13 miliarde de vizualizari pe luna si atrage in echipa inca un tanar antreprenor din online. In martie, Yahoo a preluat Summly, dezvoltatorul unei aplicatii de distribuire de stiri, pentru 30 milioane de dolari. Fondatorul firmei, Nick D'Aloisio, a devenit milionar la numai 17 ani.
Karp a monetizat munca depusa in ultimii 6 ani la Tumblr dupa ce evitat sa puna accentul pe... mai mult
Marti, 21 Mai 2013, ora 15:54
Yahoo a ajuns la o intelegere pentru achizitia serviciului de blogging Tumblr, pentru 1,1 miliarde de dolari, pentru a conta in cartile social media, alaturi de Google, Facebook si Twitter.
Consiliul de administratie al Yahoo a aprobat achizita Tumblr, care ar putea fi anuntat in mod oficial chiar luni, in cadrul unei conferinte Yahoo tinuta in New York, unde Tumblr isi are, de asemenea, sediul.
Achizitia, de o importanta strategica pentru Yahoo, este cea mai indrazneata miscare a Marissei Mayer, de cand a fost angajata, anul trecut, pentru a repune pe picioare gigantul Yahoo de altadata.
Marissa Mayer, CEO Yahoo
Tumblr este o platforma de blogging, dar care are multe in comun cu o retea sociala, o mare parte din caracteristicile Facebook si Twitter regasindu-se aici.
Tumblr ii va permite companiei Yahoo sa construiasca o comunitate, sa puna bazele unei alternative al Facebook si Twitter. Pentru a face acest lucru Yahoo nu are nevoie s-o ia de la inceput, asa cum a procedat Google, cu reteaua sa sociala Google+.
Platforma Tumblr a fost fondata in 2007 de catre dezvoltatorul web David Karp si, ulterior, a devenit o comunitate sociala de blogging, care atrage in mod special audienta tanara.
Ce a cumparat Yahoo
Potrivit unei cercetari efectuate de catre firma Quantcast, 29% dintre membrii Tumblr au varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, iar 19% dintre utilizatorii plaformei sunt mai tineri de 18 ani.
Tumblr, spre deosebire de Facebook, nu-si... mai mult
Luni, 20 Mai 2013, ora 12:36
Pana la sfarsitul anului, Tumblr ar putea deveni mai cautat decat insusi cuvantul blog, iar acest lucru este posibil datorita cresterii spectaculoase pe care a inregistrat-o platforma de blogging.
Fie ca iti doresti sa te apuci de blogging sau ca vrei doar o improspatare a designului pentru blogul actual, iata care sunt cele mai apreciate cinci teme gratuite pe care le ofera platforma, potrivit Mashable.com.
1. Watercolor
Arunca putina culoare peste header cu acest design modern, care inspira cititorul, lasand impresia texturii colii de hartie.
2. Block Digital
Liniile negre ingrosate ale acestei teme, pe fundalul alb, vor pune in evidenta textele pe care le publici.
3. Boston Polaroid
Ai ceva fotografii cu care vrei sa te lauzi? Aceasta tema este ideala pentru blogurile de forografie, datorita simplitatii si spatiului mare oferit pentru prezentare.
4. Color Shades
Daca te-ai saturat de spatiul alb, ar trebui sa incerci aceasta tema amuzanta! Iti permite sa schinbi paleta de culori oricand doresti.
5. The Stitch
Un pic neortodoxa, dar foarte creativa, aceasta tema este caracterizata de fundalul cu aspect de material textil si de meniul ingenios, pe sistem de slide-uri.
mai mult
Miercuri, 18 Aprilie 2012, ora 12:16
Cuvantul "Tumblr" e pe cale sa inlocuiasca cuvantul "blog" in cautarile efectuate pe diverse motoare online.
Asa cum Kleenex sau Band Aid ajuns sa reprezinte intreaga categorie de produse (servetele si plasturi), asa si Tumblr este pe cale de a deveni cuvant generic pentru blogurile personale, scrie Mashable.
Conform Google, in urma analizei trendului de cautari, pana la finalul anului 2012 vor exista mai multe cautari pentru cuvantul "Tumblr" decat pentru "blog".
Randall Munroe, creator al benzii desenate online XKCD, este primul care a facut aceasta observatie. El nu e singurul care mentioneaza ascensiunea Tumblr din ultima perioada. Conform datelor ComScore, Tumblr a avut 21,8 milioane de vizitatori unici din SUA in luna martie, comparativ cu 8,4 milioane in aceeasi luna a anului precedent.
In ciuda cresterii in trafic, CEO-ul companiei, David Karp, a declarat ca nu doreste sa monetizeze platforma prin intermediul reclamelor. "Atitudinea noastra vizavi de atentia pe care o primeste Tumblr este alta. Desi am putea foarte usor sa punem reclame pentru a face profit, asta nu e pe lista noastra. Ne vindem birourile pentru a evita monetizarea site-ului. Aceasta ar fi un pas luat doar daca nu avem alte optiuni". mai mult
Marti, 17 Aprilie 2012, ora 19:24