Serviciul Roman de Informatii (SRI) informeaza, marti, ca in luna aprilie a fost identificata o campanie de atacuri cibernetice a unei grupari de criminalitate cibernetica care utilizeaza troianul bancar Qbot (QakBot, Plinkslipbot, QuakBot), iar acest troian vizeaza preponderent clientii organizatiilor din domeniul financiar-bancar din SUA, Romania, Canada si Grecia.
Conform SRI, intr-o masura mai redusa, Qbot a vizat si clienti ai organizatiilor din domeniul tehnologic, comercial si al telecomunicatiilor.
In Romania, campania a vizat clientii unor platforme care utilizeaza servicii de internet banking prin browser (Chrome, FireFox, Microsoft Edge) si nu prin aplicatii dedicate.
Prin transmiterea unor e-mail-uri capcana (spear-phishing), Qbot este programat sa sustraga credentiale de acces pentru platforme specifice companiilor financiar-bancare si serviciilor de e-mail si date financiare.
Aceste mesaje pot avea fie un link in continut, fie un atasament.
Atasamentul este un fisier de tip zip, care contine un document MS Word ce ruleaza un macro prin care se descarca troianul si se realizeaza infectarea dispozitivului. Odata instalat, Qbot verifica existenta unui antivirus, isi asigura persistenta in sistem si utilizeaza certificate de securitate valide pentru a evita detectia.
Ulterior, troianul extrage credentiale de acces si date financiare de pe dispozitivul infectat.
De asemenea, Qbot are capabilitati prin care pot fi infectate si alte dispozitive... mai mult
Marti, 28 Aprilie 2020, ora 15:15
Procurorii americani au prezentat in fata justitiei hackerii vinovati de cel mai complex atac cibernetic dat asupra unei institutii de credit. In 2004, baza de date a bancii JP Morgan a fost tinta atacului declansat de Joshua Samuel Aaron, Gery Shalon si Ziv Orenstein.
Cei trei au fost incriminati in 23 de capete de acuzare, infractiunile comise de ei fiind atat de complexe si uluitoare, incat acuzarea le descrie ca "un furt de titluri de valoare comis pe ciber-steroizi", relateaza postul american NBC.
Multinationala infractorilor
Rechizitoriul intocmit de procurorii americani impresionant. Acesta dezvaluie o intreaga increngatura de infractiuni si retele internationale, care au transformat spargerea sistemului de protectie de la JP Morgan intr-o operatiune de business derulata de hackeri.
Cei trei sunt acuzati de comiterea unui sir de infractiuni din care se disting violarea sitemelor de protectie cibernetice, furtul de date, furt de titluri de valoare, furt de identitate, practicarea de jocuri de noroc ilegale pe Internet si complicitate la spalarea de bani.
Este un adevarat cocktail de infractiuni pe care cei trei au incercat sa il transforme intr-un model de business folosindu-se de datele preluate dupa spargerea sistemelor de securitate a zeci de companii.
"Din orice punct de vedere, aceste atacuri au fost uluitoare ca mod de aplicare si ca dimensiune, demonstrand existenta unei lumi a infractorilor cibernetici pregatiti sa scoata profit.
Intr-un... mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2015, ora 16:56
Libra Internet Bank a lansat o noua versiune imbunatatita a platformei sale de Internet Banking, care, pe de o parte asigura o mai mare viteza de acces, dar pastreaza si optiunile precedente cum ar fi posibilitatea de a verifica online a unui partener de afaceri cu date de la RECOM, CIP, etc.
In noua versiune, clientii pot vedea din prima pagina soldurile conturilor actualizate in timp real dupa fiecare operatiune in timpul zilei, precum si calea directa spre cele mai frecvente operatiuni (plati, vizualizare solduri si extrase de cont, autorizare operatiuni, constituire/spargere depozite etc), au anuntat, marti, reprezentanti ai bancii.
De asemenea, pot efectuate rapid, intr-o singura pagina, mai multe plati din acelasi cont, catre mai multi beneficiari (OP multiplu) si parcurg mai putini pasi pentru autorizarea unui ordin de plata. Formularul pentru schimburi valutare a fost simplificat, iar evolutia cursului valutar BNR poate fi urmarita mai usor.
Noua versiune pastreaza optiunile precedente, cum sunt facilitatea setarii de alerte gratuite prin email/sms la procesarea unei plati sau o noua incasare, posibilitatea de import/export de ordine de plata din fisiere de tip CSV, optiunea de activare/dezactivare a cardului pentru utilizarea online (numai persoane fizice) si serviciul ACCES INVESTIGATOR, produs taxabil creat de Libra Internet Bank, care permite clientului investigarea online a partenerilor de afaceri, prin acces instant la bazele de date ale RECOM, CIP,... mai mult
Marti, 12 Februarie 2013, ora 11:50
Credit Europe Bank a extins functiile aplicatiei Internet Banking Credit Europe Net prin introducerea unui modul destinat vizualizarii informatiilor despre cardurile de debit si de credit.
"Suntem consecventi strategiei noastre de a dezvolta canalele de distributie alternative si oferim de acum clientilor nostri posesori de carduri un modul dedicat, complet nou, pentru serviciul de Internet Banking. Acesta ofera in premiera utilizatorilor atat informatii detaliate cat si posibilitatea de a efectua noi operatiuni, pentru un grad ridicat de usurinta in utilizare si un control sporit asupra resurselor financiare", a declarat Engin Alaybayoglu, Chief Retail Banking Officer la Credit Europe Bank.
Noul modul permite efectuarea de operatiuni precum vizualizarea si rambursarea sumelor datorate pentru cardul de credit - cu optiuni presetate pentru plata sumei minime obligatorii sau a sumei totale pentru luna in curs (fara rate viitoare), vizualizarea dar si modificarea de catre utilizator, in aplicatie, a permisiunii de utilizare a CardAvantaj pentru tranzactii electronice de tip e-commerce, vizualizarea numarului si valorii ratelor aferente cumparaturilor efectuate cu CardAvantaj, pana la rambursarea totala a acestora, vizualizarea tranzactiilor in curs de decontare, afisarea canalelor prin care au fost efectuate platile CardAvantaj (POS, e-commerce, cont card), interogarea soldului dar si a bonusului acumulat aferent CardAvantaj si interogarea tranzactiilor efectuate dupa... mai mult
Marti, 19 Iunie 2012, ora 17:16
Banca Comerciala Carpatica (BCC) a lansat platforma online ce contine informatii despre serviciul de Internet banking, BCC e-Smart, in acelasi timp anuntand si o noua tehnologie, aplicatia Mobile Token.
Potrivit unui comunicat de presa al bancii, noul microsite (www.carpaticaonline.ro) include un filmulet demo care arata clientilor pas cu pas operatiunile care se pot face prin intermediul BCC e-Smart, serviciul bancar din mediul online.
Totodata, prin intermediul aplicatiei Mobile Token ce poate fi instalata direct pe telefonul mobil, utilizatorul poate beneficia de aceleasi functii ca si dispozitivul digipass sau cardul Mastercard e-Smart.
Astfel, softul, odata instalat pe terminalul mobil al clientului, genereaza codurile necesare autentificarii in aplicatia de Internet banking si genereaza codurile necesare autorizarii operatiunilor initiate prin serviciul de Internet Banking.
BCC precizeaza ca pentru toate cererile depuse pana la data de 29 iunie 2012, instalarea serviciului Carpatica m-Token este gratuita, ulterior acestei date costul fiind de 30 de lei. mai mult
Vineri, 25 Mai 2012, ora 10:42
Banca Comerciala Romana (BCR) lanseaza primul joc educativ interactiv din Romania in aria serviciilor electronice de plata - "24 Banking".
Toti utilizatorii online indiferent daca sunt sau nu clienti BCR se vor putea bucura de "24 Banking". Jocul interactiv este disponibil la adresa www.24banking.ro.
Utilizatorii vor parcurge mai multe misiuni pe baza indiciilor si a interactiunii cu platforma online cat si pe baza cunostiintelor financiare dobandite cu fiecare misiune.
Misiunile sunt inspirate din cele mai des utilizate operatiuni realizate de clientii serviciului existent 24banking.ro
"Scenariul jocului este urmatorul: Cu totii ne gasim adesea in situatia in care avem nevoie de informatii despre conturile bancare sau in situatia de a realiza platile de zi cu zi. Obiectivul tau este de a folosi un serviciu electronic de plata - o platforma de internet banking animata, creata special pentru a te familiariza cu utilizarea functionalitatilor 24banking.ro".
"Misiunile tale sunt: identificarea codului IBAN si furnizarea lui catre angajator pentru a incasa salariul, verificarea faptului ca rata pentru credit a fost perceputa sau plata unei uzuale facturi de utilitati. Dupa finalizarea jocului esti pregatit sa folosesti 24banking.ro cu beneficii clare de cost, timp si siguranta", a declarat Bogdan Marin, Director Executiv Canale Retail BCR.
O experienta completa de joc dureaza in medie in jur de 10 minute. Cu toate acestea jocul poate fi jucat de mai multe... mai mult
Joi, 02 Februarie 2012, ora 15:13
Banca Comerciala Romana a anuntat miercuri lansarea oficiala a platformei de internet banking optimizata pentru telefoane mobile cu acces la internet - m.24banking.ro, conform NewsIn.Pentru lansarea acestui serviciu, BCR a colaborat, in premiera pentru piata romaneasca, cu 500 dintre cei mai activi clienti ai serviciului de internet banking la BCR - Click 24 Banking. Acestia au testat platforma si au transmis opiniile lor cu privire la usurinta in utilizare si utilitatea optiunilor.
Conform sugestiilor primite de la cei mai activi 500 de clienti utilizatori ai solutiei de internet banking la BCR - Click 24 Banking, aspectul si grafica serviciului m.24banking.ro au fost apreciate ca "foarte buna" si "buna" de catre majoritatea celor chestionati. Totodata, 80% din respondenti au declarat ca vor folosi de acum ambele modalitati de acces la internet banking (Click 24 Banking de pe calculator si m.24banking.ro - versiunea optimizata pentru telefoanele cu acces la internet).
Cele mai frecvente tranzactii pe care le fac clientii BCR, utilizatori de internet banking, sunt platile de facturi si transferurile intre conturi proprii, iar cele mai utilizate telefoane mobile (smartphones) sunt Nokia, HTC si Iphone.
Solutia m.24banking.ro a fost utilizata in general pentru efectuarea de tranzactii in lei (95%), de tip intrabancar (65%). "Tranzactiile deja inregistrate prin aceasta platforma mobila ne indica nivelul de incredere al clientilor in serviciul de internet banking al BCR, unele... mai mult
Miercuri, 05 Octombrie 2011, ora 11:51
Banca Comerciala Romana (BCR) va lansa platforma de internet banking special pentru telefoane mobile cu acces la internet - m.24banking.ro, se arata intr-un comunicat, anunta NewsIn.Potrivit bancii, aceasta este dezvoltata impreuna cu 500 dintre cei mai activi clienti ai serviciului de internet banking la BCR - Click 24 Banking. Acestia testeaza platforma si noteaza usurinta in utilizare si utilitatea optiunilor.
"Bancile extind in permanenta posibilitatile de a face banking la bancomat, prin internet ori prin telefon. Clientii au devenit din ce in ce mai familiarizati cu aceste canale alternative sucursalelor traditionale. Traim in era mobilitatii, iar clientii mobili au banca in buzunar.
Fac plati, transferuri si chiar investitii oricand si de oriunde, de pe telefoanele mobile", a declarat Bogdan Marin, Director Executiv Canale Retail BCR.Serviciul de internet banking disponibil pentru telefoanele cu acces la internet vine in intampinarea tendintelor mondiale de crestere a gradului de acces la internet de pe telefonul mobil, beneficiind si de efectul de accelerare indus de raspandirea pe scara tot mai larga a telefoanelor mobile inteligente (smart phones).
Platforma este securizata si adaptata special pentru accesul de pe telefonul mobil.Potrivit BCR, serviciul de internet banking pentru telefoane mobile este proiectat pentru o utilizare facila, urmand intocmai aceeasi pasi precum pentru cel standard, alaturi de dispozitivul token pentru securizarea tranzactiilor.... mai mult
Miercuri, 14 Septembrie 2011, ora 12:17
Libra Bank a relansat serviciul de internet banking, pe o noua platforma online performanta, cu o interfata moderna si foarte usor de folosit, serviciul de Internet Banking de la Libra Bank se pozitioneaza incepand din aceasta luna sub conceptul: Next- Level Internet Banking. „Next Level Internet Banking inseamna a merge dincolo de operatiunile elementare, standard, regasite la majoritatea serviciilor de tip Internet Banking. Folosim tehnologia pentru a aduce avantaje reale clientilor nostri, pentru a satisface nevoile complexe pe care acestia le au, depasind nivelul strict al operatiunilor bancare.
Pentru aceasta, imbunatatim constant serviciul atat la nivel de facilitati oferite cat si la nivel de intuitivitate si accesibilitate, transformand interactiunea online pe care clientii o au cu banca intr-o experienta pozitiva si realmente utila.” a declarat Emil Bituleanu, Presedinte Libra Bank.
Noua pozitionare este sustinuta de serviciile superioare oferite care transforma serviciul IBK de la Libra Bank intr-un instrument cotidian in desfasurarea activitatilor financiare, pastrand in acelasi timp avantajele de baza ale internet banking-ului: securitate, rapiditate si comoditate. In plus, specialistii Libra Bank sunt alaturi de clienti si acorda suportul necesar – direct sau prin telefon - pentru orice operatiune desfasurata prin intermediul serviciului IBK.Next Level Internet Banking vine cu doua noi servicii, Acces Investigator si Serviciul de Alerte,... mai mult
Luni, 24 Ianuarie 2011, ora 16:13