Analistii consultati de Ziare.com diseca proiectul prezentat de Romania la Bruxelles pentru cele aproximativ 30 de miliarde de euro primite in cadrul Planului National de Rezilienta si Redresare.
"Planul National de Rezilienta si Redresare ar fi trebuit sa fie unul pentru modernizare (...), dar optiunea principala care a fost pusa pe masa si care are sprijin popular este aceea de a se repara ce nu s-a reparat 30 de ani de zile. De aceea avem peste o treime din alocare pe autostrazi, modernizare infrastructura feroviara, irigatii si alte lucruri", a declarat europarlamentarul Dragos Paslaru.
Acesta recunoaste ca ar fi preferat inovatie de frontiera tehnologica decat repararea sistemelor de irigatii.
"Exista argumente foarte viabile din zona de agricultura care spun ca fara o infrastructura de irigatii, pe care apropo, noi am distrus-o, dupa 89, ca acum sa constientizam cat de tare avem nevoie de ea pentru a scapa de desertificarea in masa din sudul tarii si din mai multe regiuni. Si aici este marea tensiune, intre a repara si a construi, iar PNRR pentru mine reprezinta un echilibrui intre cele doua zone. As indrazni sa spun ca jumatate sunt bani de reparatii si jumatate sunt bani de constructii", a mai declarat oficialul in cadrul unei videoconferinte.
Premierul Citu sustine ca intalnirile delegatiei romane cu oficialii de la Bruxelles au fost fructuoase, fiind laudata inclusiv de sefa Comisiei Europene:
PNRR, inca o sansa sa ratam "glorios"
Pe de alta... mai mult
Joi, 13 Mai 2021, ora 22:15
Premierul Italiei, Mario Draghi si-a informat sambata cabinetul ca a ajuns la un acord cu Comisia Europeana privind planul national de redresare, ceea ce deschidea calea pentru ca acest plan sa fie trimis la Bruxelles pana la finele lunii, informeaza Reuters.
Italia ar urma sa primeasca peste 200 de miliarde de euro, sub forma de granturi si imprumuturi cu dobanzi reduse, din fondul european de relansare, cea mai mare suma din randul statelor UE. Banii ar urma sa fie distribuiti treptat pe parcursul a sase ani.
Purtatorul de cuvant al primului ministru Mario Draghi a spus ca premierul si-a informat sambata cabinetul ca a primit unda verde de la Comisia Europeana, chiar daca mai sunt inca de definitivat unele "ajustari minore". Purtatorul de cuvant a precizat ca acordul Comisiei a venit dupa ce premierul Draghi s-a implicat direct in discutii, inclusiv printr-o convorbire telefonica cu presedintele Comisiei, Ursula von der Leyen.
La randul sau, ministrul de Externe al Italiei, Luigi Di Maio a dezvaluit ca premierul Draghi a anuntat aprobarea venita de la Comisiei in timp ce ministrii revizuiau ultima varianta a planului. "A fost o atmosfera excelenta de colaborare si entuziasm", a spus Di Maio.
Sursele citate de Reuters au precizat ca ingrijorarile Comisiei vizau lipsa detaliilor in ceea ce priveste reformele structurale in domenii precum administratia publica, sistemul juridic si sistemul de taxe, precum si cu privire la modul in care investitiile prevazute... mai mult
Duminica, 25 Aprilie 2021, ora 15:53
Planul National de Redresare si Rezilienta, elaborat de Ministerul Fondurilor Europene, va fi prezentat, joi seara, intr-un eveniment la care participa presedintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban si membrii Guvernului. Planul prevede investitii si reforme in diferite sectoare de activitate, fiind structurat pe 12 domenii prioritare. Documentul va fi supus dezbaterii publice in perioada urmatoare si trebuie aprobat de Comisia Europeana.
"Ministerul Fondurilor Europene a finalizat propunerea de proiect a Planului National de Redresare si Rezilienta pe care il lanseaza in consultare publica, cu participarea Excelentei Sale Domnul Klaus Iohannis, Presedintele Romaniei, si a Excelentei Sale Domnul Ludovic Orban, Prim-ministrul Romaniei", a anuntat PNL.
Evenimentul va avea loc, joi seara, de la ora 19.00.
Potrivit unui anunt al Executivului, la eveniment vor participa si membrii Guvernului.
Planul National de Redresare si Rezilienta este un document strategic, care prevede investitii si refome, structurat pe 12 domenii prioritare, respectiv: sanatate, educatie, digitalizare si securitate cibernetica, transport durabil, combaterea schimbarilor climatice, protectia mediului, energie, eficienta energetica, mobilitate urbana, mediu de afaceri si antreprenoriat, cercetare-inovare, precum si cresterea capacitatii de rezilienta in conditii de criza in domeniul sanitar si alimentar.
Aceste domenii sunt grupate pe trei piloni principali ai Planului National de... mai mult
Joi, 26 Noiembrie 2020, ora 07:38
Infrastructura rutiera, feroviara si de metrou din Romania are o alocare de 9,2 miliarde de euro in Planul National de Redresare si Rezilienta, aproape jumatate din suma fiind destinata constructiei de autostrazi si drumuri expres, pe lista aflandu-se Centura de Nord a Capitalei si Autostrada Moldovei.
Transporturile au o alocare de 9,27 miliarde de euro din bugetul total. Cei mai multi bani merg catre constructia de autostrazi si drumuri expres, 3,54 miliarde de euro. Domeniul feroviar ocupa locul secund in clasament, investitiile in calea ferata ridicandu-se la 2,8 miliarde de euro, iar cele in noile magistrale de metrou trec de 1,58 miliarde de euro. Suma de un miliard de euro este destinata variantelor ocolitoare si conectarea municipiilor la reteaua trans-europeana de transport (TEN-T). Mai raman 350 de milioane de euro pentru investitii in materialul rulant: locomotive si vagoane noi pentru trenurile care circula in Romania.
Cu banii de care dispune Romania, suma de 9,2 miliarde de euro, ar urma sa se realizeze urmatoarele investitii pentru domeniul rutier, feroviar si metrou.
Rutier:
- peste 250 de kilometri de autostrada si drumuri expres cu un buget estimat de 3,54 miliarde de euro;
- peste 330 de kilometri de variante ocolitoare si drumuri de legatura la reteaua primara cu un buget estimat de 1 miliard de euro;
Feroviar:
- peste 140 de kilometri de cale ferata modernizata/electrificata cu un buget estimat de 2,8 miliarde de euro;
- 39 de unitati... mai mult
Miercuri, 25 Noiembrie 2020, ora 00:05