Pierderile Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, s-au atenuat in primul trimestru din 2013, la 15,9 milioane de euro, fata de 19,1 milioane de euro in perioada similara din 2012, datorita reducerilor de costuri.
Reducerea cheltuielilor guvernamentale si somajul ridicat din Grecia si Italia, piete importante pentru Coca-Cola HBC, au afectat cererea pentru bauturi racoritoare, eclipsand cresterea robusta din Rusia, cea mai mare piata a companiei, transmit Market Watch Reuters.
Coca-Cola HBC, care isi reduce costurile si isi adapteaza preturile pentru a majora profitul, a anuntat ca va continua aceasta politica pentru a face fata mediului economic dificil din 2013.
Numarul unitatilor vandute a ajuns la 426,7 milioane in perioada ianuarie-martie 2013, in linie cu estimarile analistilor, de 426 milioane de unitati vandute. Conducerea companiei a propus un dividend de 0,34 euro pe actiune pentru 2012.
In octombrie 2012, Coca-Cola Hellenic, cea mai mare companie greaca din punct de vedere a valorii de piata, a anuntat ca va schimba listarea principala a actiunilor sale de la bursa de la Atena la bursa de la Londra, prin schimbarea tuturor actiunilor sale in actiuni Coca Cola HBC AG, o companie elvetiana, pentru a imbunatati accesul companiei la pietele internationale capital.
Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si... mai mult
Joi, 16 Mai 2013, ora 16:56
Coca-Cola Hellenic a avut in primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, fata de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro in urma cu un an, din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a masurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare imbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectata si de pretul mai mare al zaharului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.
"In pofida mediului de afaceri dificil, am crescut sau am mentinut cota de piata in functie de volum, pentru bauturile acidulate. La curs de schimb valutar constant si excluzand impactul hiperinflationist din Belarus, veniturile nete din vanzari, pe naveta, au urcat cu 3%", a declarat pentru Bloomberg directorul general, Dimitris Lois.
Excluzand costul unor masuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a inregistrat in primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, in crestere de la o pierdere de 1 milion de euro in urma cu un an.
Compania intentioneaza sa bugeteze in acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.
Masurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro in acest an, potrivit comunicatului.
Scadere de 2% a vanzarilor Coca-Cola in T1
Volumul vanzarilor a scazut cu 2% in primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza masurilor de austeritate din tari precum Grecia si... mai mult
Joi, 10 Mai 2012, ora 19:02