15 magazine stradale se inchid in fiecare zi in Marea Britanie, in locul acestora aparand peste noapte cabinete medicale, birouri ale agentiilor imobiliare sau tutungerii.
Magazinele de moda trec printr-o criza in insula, dupa cum relateaza The Guardian, iar analistii de piata din Regatul Unit cred ca tendinta va persista, publicul cumparator fiind din ce in ce mai orientat spre comertul online.
Absenta retailerilor de pe arterele comerciale din orasele britanice incepe sa devina sesizabila cu ochiul liber, dupa cum arata o analiza efectuata de companiile Local Data si Pricewaterhouse Cooper.
Lantul de magazine BHS a intrat in faliment, inchizand toate cele 164 de magazine detinute in regat, in vreme ce Gap a anuntat retragerea brandului Banana Republic din Marea Britanie.
Pentru retailerii din fashion care detin magazine fizice, piata britanica se transforma intr-un peisaj de cosmar: migratia clientilor catre online, reducerea cheltuielilor pe imbracaminte, incaltaminte si accesorii cu 700 de lire in medie si numarul mare de magazine pun mari probleme investitorilor.
"Este cea mai dura piata de retail din ce am vazut pana acum. Si asta inca nu-i nimic, de la anul va fi si mai rau. Sunt deja prea multe magazine si magazine online.
Zicala 'deschide un magazin si clientii vor aparea singuri' e valabila doar in visele copiilor mici, in afaceri, lucrurile nu stau deloc asa", considera Richard Hyman, analist pe piata de retail din Marea Britanie.
Spusele... mai mult
Miercuri, 26 Octombrie 2016, ora 10:20
In conditiile in care compania americana de retail online Amazon.com monopolizeaza din ce in ce mai mult piata prin serviciile diversificate pe care le ofera, mai exista loc "sub soare" pentru companiile mici si mijlocii? Randy Komisar si Bayard Winthrop, liderii companiei American Giant, ofera o speranta in cartea recent lansata "I F**king Love That Company", scrisa cu scopul de a servi drept ghid companiilor mici despre cum sa supravietuiasca pe o astfel de piata aparent monopolizata.
Afacerea Amazon a debutat in 1994 ca o mica firma de comert electronic ce vindea carti online. In timp, gama de servicii ale companiei s-a diversificat semnificativ, astazi devenind un gigant la nivel mondial in vanzarea de programe web, electronice, mobilier, jucarii, imbracaminte etc. Este greu sa concurezi si sa tii pasul cu un astfel de colos pe aceasta piata.
Cu toate acestea, in cartea lor, Winthrop si Komisar sustin ca este loc pe piata pentru un val nou de retaileri, principala conditie fiind aceea ca acestia sa fie specializati sau "hiper-focusati":
"Este un model de business care a disparut de pe piata in ultimii 20 sau 30 de ani. A fost imposibil de pus in practica pentru mult timp, dar acum este posibil, datorita tehnologiei", marturiseste Komisar pentru BusinessWeek.
Sase previziuni despre viitorul retailului:
1. Amazon nu poate fi oprit in acest moment, lanturile de aprovizionare prea mari si tehnologia prea avansatail fac de neinvins; atat Amazon, cat si... mai mult
Vineri, 21 Noiembrie 2014, ora 16:00
Premiul Nobel pentru economie i-a fost inmanat saptamana trecuta francezului Jean Tirole, pentru analiza sa vizand dificultatile de a impune reguli corecte ale comportamentului pe piata libera a corporatiilor care detin pozitii dominante. Un studiu care reprezinta un moment oportun pentru unii teoreticieni de a evidentia pericolele care pandesc in spatele derapajelor comportamentale ale unor giganti din piata, precum Amazon.
"Amazon.com are prea multa putere si isi foloseste aceasta putere intr-un mod care raneste America", a declarat, nu cu mult timp in urma, Paul Krugman, fostul laureat al premiului Nobel din 2008, vizand strict comportamentul in piata al firmei lui Jeff Bezos. Gigantul comertului online, Amazon, este in mijlocul unui intreg scandal legat de impunerea unui pret arbitrar pentru cartile editate de Hachette, dictand de pe pozitia dominanta pretul la care ar trebui vandute produsele editurii, se arata intr-un articol al revistei The Economist.
Reguli dictatoriale
Editura Hachette s-a trezit victima distribuitorului in momentul in care a refuzat sa accepte pretul minim al contractului de vanzare pentru cartile in format electronic. Incercarea lor de a-si stabili singuri politica de vanzari s-a lovit de un adevarat razboi intesat cu tehnici de sabotaj deloc subtile din partea retailerului care a refuzat sa pastreze in inventar mai multe editii print ale cartilor Hachette sau a intarziat nejustificat livrarea comenzilor pentru aceste produse, sustin... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 12:55
Piata romaneasca de retail online a atins anul trecut aproximativ 600 milioane euro si inregistreaza o crestere de peste 30% in fiecare an.
"Comertul electronic romanesc creste constant de la un an la altul cu 33-35%; putine - daca nu chiar deloc - sunt industriile in care se mai inregistreaza o asemenea crestere. Chiar daca in alte tari vecine precum Polonia, Cehia sau Ungaria, piata de comert electronic este mult mai dezvoltata, Romania prezinta un potential fantastic de crestere si este pe lista de prioritati pentru investitorii din domeniu, atunci cand vine vorba de Europa de Est", a spus Andrei Radu, Founder & CEO GPeC (Gala Premiilor eCommerce).
Aici sunt incluse exclusiv produsele comercializate online si nu servicii, plata facturilor de utilitati, bilete de avion, bilete la spectacole, vacante si calatorii, etc, conform informatiilor publicate de GpeC.
Peste un sfert dintre romanii conectati la internet fac cumpoaraturi online
Numarul utilizatorilor de internet a ajuns la 10 milioane anul trecut, cu un milion mai mult fata de anul 2012, iar dintre acestia, 27%, cumpara online, iar majoritatea cumparatorilor online (84%) locuiesc in mediul urban, in timp ce 16% locuiesc in mediul rural.
In acelasi timp, numarul de tranzactii online cu cardul a crescut in 2013 cu aprox. 35% comparativ cu anul 2012, potrivit declaratiilor oficialilor VISA, MasterCard si RomCard. Totusi, metoda preferata de plata a romanilor ramane rambursul (plata la livrare), fiind... mai mult
Luni, 27 Ianuarie 2014, ora 17:00
Vanzarile in domeniul retailului online au crescut cu 141% in perioada ianuarie-iulie 2013 fata de acelasi interval al anului trecut, uand in considerare valoarea totala a produselor comandate din magazinele din retail ce colaboreaza cu PayU.
In categoria retail sunt incluse magazinele care comercializeza carti, produse electronice si electrocasnice, IT&C, flori, jucarii, cadouri, confectii, dar si alte produse, transmit reprezentantii companiei.
Cresterea de 141% este justificata atat prin atragerea in portfoliul PayU a peste 200 de noi magazine din retail in ultimul an, de cresterea increderii cumparatorilor in platile online, dar si de intrarea unorjucatori de talia Carrefour - cu primul hypermarket online ce ofera produsealimentare, cosmetice si de igiena casei cu livrare la domiciliu - care vor influenta semnificativ piata de plati online.
"Carrefour este un jucator cu un puternic impact in randul utilizatorilor online. Este singura companie cunoscuta de majoritatea romanilor care a introdus plata cu cardul online ca metoda exclusiva de plata pe site. Pentru ca acestlucru sa fie posibil, s-a implementat sistemul de refund astfel incat, daca un client comanda un produs care nu se afla pe stoc, suma aferenta este deblocata imediat, nefiindu-i retrasa de pe card.
Modalitatea de implementare, alaturi de serviciile oferite sistandardelestabilitede un jucatoratat de mare vor conduce inevitabil la cresterea increderii utilizatorilor in comertul electronic in... mai mult
Marti, 13 August 2013, ora 12:50
Piata de retail din Romania are un viitor pozitiv, crede Graham Kilbane, COO Argo, companie care detine pe piata locala patru parcuri de retail, cu o suprafata inchiriabila de 271.000 de metri patrati.
Managerul companiei spune ca face tot posibilul sa se adapteze la digitalizarea pietei, pentru ca aceasta este noua tendinta.
COO-ul Argo a observat ca, in Romania, primul pas pentru retaileri pare sa fie un fel de cursa pentru a deschide cat mai repede cat mai multe magazine prin toata tara.
De asemenea, centrele comerciale au inceput sa adapteze afacerea la mediul online, intrucat orice domeniu de activitate antreprenoriala poate fi profitabil, daca folosesti social media si comunicarea. "Nu putem ignora dezvoltarea comertului online, care este in fiecare an in crestere in Europa", mai spune Kilbane, intr-un interviu acordat Business24.
Managerul compara piata locala cu Marea Britanie, unde retailul traditional nu a reusit sa se adapteze repede la cresterea componentei online a comertului, iar rezultatul a fost un nivel record de spatii libere neinchiriate.
In schimb, cei care s-au adaptat la comertul online au inregistrat cresteri ale vanzarilor. "Multi retaileri din Marea Britanie au cresteri anuale de peste 10% ale vanzarilor din comertul online, iar pentru altii acestea reprezinta aproape 50% din toate vanzarile", spune seful Argo.
Graham Kilbane, Argo: Centrele comerciale isi adapteaza afacerea la comertul online
In opinia sa, piata de retail... mai mult
Duminica, 10 Martie 2013, ora 09:27
Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), vorbeste despre provocarile unui post de management la nivel inalt in retail, unde se resimt toate greutatile chiriasilor, in criza. Asta nu l-a speriat, ci vede totul ca pe o provocare.
Piata de retail din Romania are un viitor pozitiv, spune managerul companiei care detine in Romania In Romania, patru parcuri de retail: Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea si Era Shopping Park Iasi, cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 de metri patrati.
Situatia nu a fost roz nici in Marea Britanie, tara sa natala si locul de unde a pornit businessul ARGO: "Mai multi retaileri cunoscuti, precum Jessops, HMV sau Comet au esuat din cauza competitiei unor retaileri online, precum Amazon", a declarat Graham Kilbane, intr-un interviu acordat Business24.
El face tot posibilul sa se adapteze la digitalizarea pietei si ramane mereu legat de tehnologie. Ii plac telefoanele inteligente, in special cele Apple, si foloseste in fiecare zi multe dintre functiunile oferite de acestea.
"De exemplu, Craciunul trecut am comandat totul online. Folosesc e-commerce-ul destul de des", spune acesta.
Pentru inceput, ce v-a atras spre zona de retail si, mai mult, spre o pozitie de management intr-una dintre marile companii ce detin parcuri de retail in Europa?
Retailul este unul dintre cele mai provocatoare domenii de activitate pentru un manager: este un sector foarte competitiv,... mai mult
Sambata, 09 Martie 2013, ora 00:00
Retailerul german de bricolaj Praktiker va investi in extinderea gamei de articole vandute sub marca proprie si va incepe sa comercializeze produse pe Internet, ca parte a unui program prin care vizeaza imbunatatirea profitabilitatii, transmite Reuters, citat de Mediafax. Praktiker intentioneaza sa majoreze ponderea vanzarilor de produse proprii in cifra de afaceri totala de la 26% in prezent la 40% pana in 2013.
Compania a anuntat, de asemenea, ca va deschide curand un magazin de vanzari online in Germania.
Afacerile retailerului, care are aproximativ 440 de magazine in zece state, au fost afectate anul trecut, printre altele, de scaderea cererii in Romania si Grecia, din cauza masurilor de austeritate introduse in aceste state.
Vanzarile au scazut si pe piata germana, in conditiile in care compania a lansat mai putine campanii de reduceri de preturi in incercarea de a imbunatati competitivitatea.
Programul mentioneaza ca "politici de genul 20% reducere pentru orice" sunt de domeniul istoriei.
In Romania, Praktiker a avut in primele noua luni din 2010 vanzari de 153,6 milioane euro, in scadere cu 18%. mai mult
Miercuri, 16 Februarie 2011, ora 17:50
Interviu Marius Ghenea, PCFun.
mai mult
Miercuri, 25 Martie 2009, ora 01:41