Reprezentantii lantului olandez de magazine Royal Ahold NV si belgienii de la Delhaize Group, care detin Mega Image, au confirmat, marti, ca poarta discutii despre o fuziune estimata la aproape 26 miliarde de dolari.
Cu toate ca au sediile in Europa, cele doua companii inregistreaza cele mai multe vanzari (peste 60%) in Statele Unite, in special pe Coasta de Est.
Wall Street Journal arata ca nu au fost inaintate date oficiale legate de aceasta posibila mega-tranzactie.
Mai mult, e posibil ca discutiile sa nu se concretizeze.
Daca luam in calcul pretul actiunilor de vineri, atunci compania care ar rezulta in urma fuziunii ar valora 22,91 miliarde de euro (25,79 ...citeste mai departe despre "Fuziune in piata de retail: Se va crea un gigant, cu operatiuni si in Romania?" pe Ziare.com mai mult
Marti, 12 Mai 2015, ora 17:00
Premiul Nobel pentru economie i-a fost inmanat saptamana trecuta francezului Jean Tirole, pentru analiza sa vizand dificultatile de a impune reguli corecte ale comportamentului pe piata libera a corporatiilor care detin pozitii dominante. Un studiu care reprezinta un moment oportun pentru unii teoreticieni de a evidentia pericolele care pandesc in spatele derapajelor comportamentale ale unor giganti din piata, precum Amazon.
"Amazon.com are prea multa putere si isi foloseste aceasta putere intr-un mod care raneste America", a declarat, nu cu mult timp in urma, Paul Krugman, fostul laureat al premiului Nobel din 2008, vizand strict comportamentul in piata al firmei lui Jeff Bezos. Gigantul comertului online, Amazon, este in mijlocul unui intreg scandal legat de impunerea unui pret arbitrar pentru cartile editate de Hachette, dictand de pe pozitia dominanta pretul la care ar trebui vandute produsele editurii, se arata intr-un articol al revistei The Economist.
Reguli dictatoriale
Editura Hachette s-a trezit victima distribuitorului in momentul in care a refuzat sa accepte pretul minim al contractului de vanzare pentru cartile in format electronic. Incercarea lor de a-si stabili singuri politica de vanzari s-a lovit de un adevarat razboi intesat cu tehnici de sabotaj deloc subtile din partea retailerului care a refuzat sa pastreze in inventar mai multe editii print ale cartilor Hachette sau a intarziat nejustificat livrarea comenzilor pentru aceste produse, sustin... mai mult
Miercuri, 22 Octombrie 2014, ora 12:55
Piata de retail din Romania va creste in acest an cu 4,3%, dupa ce anul trecut a inregistrat un avans de 4,9%, la 26 miliarde de euro, performanta sectorului local fiind printre cele mai bune din Europa, reiese dintr-un studiu al Gfk.
"Cresterea comertului online pune presiune asupra formatelor de retail traditional in toata Europa. De aceea, anticipam o crestere moderata pentru acestea din urma, de 0,6% (in medie) pentru tarile UE in 2014. Printre fruntasi se numara Romania (+4,3%) si tarile baltice (+4,8-5,9%).
De asemenea, cresterea puternica pe care o previzionam pentru Turcia (9,5%) va fi contrabalansata de nivelul ridicat al inflatiei. Ne asteptam ca situatia retailului sa inceapa sa se stabilizeze anul acesta in special in statele din sudul Europei cu economia greu afectata", se arata in studiul privind piata de retail din Europa.
Scaderi ale vanzarilor de retail sunt asteptate in Grecia (-3%), dar intr-un ritm mai redus decat in 2013, dar si in Germania (-1%, pentru prima data din 2009) si in Olanda (-1,5%).
Cresterea pietei de retail are loc in conditiile in care Romania are printre cele mai reduse suprafete de vanzare pe cap de locuitor din Romania (0,67 metri patrati), fata de media de 1,11 metri patrati in cele 32 de tari analizate.
"Cele 32 de tari analizate au beneficiat in 2013 de o suprafata de vanzare de 1,11 mp/ cap de locuitor, ceea ce inseamna o crestere de aproape 2% fata de valoarea din 2012. Cea mai mare crestere a avut loc in tarile... mai mult
Vineri, 11 Iulie 2014, ora 12:30
Principiile pe care se bazeaza astazi industria internationala de retail s-ar putea transforma curand, pe masura ce marile lanturi de magazine patrund pe piete noi cu potential imens, dar unde clientii nu cauta, precum "occidentalii", cel mai mare magazin cu cele mai mici preturi.
Un exemplu elucidant este cel al celui mai mare retailer la nivel mondial, care se confrunta cu dificultati serioase pe piata chineza, dupa ce a incercat sa aplice strategii folosite in Occident. Mai exact, Wal-Mart Stores, renumit pentru preturile reduse, a intrat pe o piata unde consumatorii nu tin foarte mult cont de acestea pentru a decide ce cumpara.
Aici, consumatorii spun ca vor alimente sigure si autentice si, dupa 17 ani, Wal-Mart isi schimba modul de abordare, inchizand cateva unitati mari care nu au "prins" in piata. Pe langa aceasta, se orienteaza catre marci proprii si importuri, punand accent pe calitate si siguranta, transmite Reuters
Wal-Mart este al treilea retailer din China
Abordarea optima a pietei chineze este cruciala pentru ambitiile internationale Wal-Mart. Cel mai mare retailer la nivel mondial ocupa a treia pozitie pe aceasta piata, dupa Sun Art Retail Group si China Resources Enterprise (CRE), grup sustinut de statul chinez, conform Euromonitor. Alte doua provocari pentru americani sunt pietele din Brazilia si India.
"Daca intrebi clientii 'Care este principala voastra grija?', ei vor raspunde 'incredere si autenticitate'. Odata ce le-ai castigat... mai mult
Luni, 24 Februarie 2014, ora 10:16
GOVNET Conferences continua seria evenimentelor destinate celor mai importante sectoare din domeniul business, aducand in prim plan cele mai stringente aspecte din sfera de retail si shopping mall-uri.
"The New Age of Retail" Real Estate Forum 2013 va avea loc la Hotelul Intercontinental Bucuresti, in 23 octombrie 2013 intre orele 9:00 - 14:00 si aduce laolalta unele dintre cele mai importante figuri din top managementul companiilor din bransa si nu numai.
Evenimentul, programat sa inceapa la ora 9:00 a.m. va fi deschis de o prima sesiune, The future retail model - between innovation and dynamics. Discutiile vor viza viitoarele modele de retail care trebuie sa se adapteze noilor tendinte si nevoi, elementele-cheie care pot asigura succesul in domeniu, precum si caracteristicile pietei de retail din Romania.
A doua parte a conferintei care se va incheia la ora 13:00 p.m. - New retail formats - vehicles to adapt to changing shopping habits, va fi axata pe impactul tehnologic asupra noului tip de client, dar si pe noile tendinte de consum.
Conferinta propriu-zisa, la care vor participa alaturi de manageri ai unor centre comerciale, dezvoltatori din segmentul de retail, reprezentanti ai unor banci ori institutii financiare, dar si delegati ai autoritatilor care reglementeaza sectorul constructiilor va fi urmata de un networking lunch, destinat unor discutii complementare, intr-un cadru mai putin formal, ale acelorasi teme legate de climatul financiar aflat intr-o... mai mult
Vineri, 18 Octombrie 2013, ora 15:55
Valoarea totala a pietei de telefoane mobile si smartphone-uri a crescut in Romania cu 18% in primele trei luni din 2013 comparativ cu perioada similara a anului trecut, insumand 88 de milioane de euro, valoare estimata nesubventionata, releva datele unui studiu realizat de GfK TEMAX Romania.
In sectorul telecom, noile modele de smartphone-uri lansate in ultimele perioade au contribuit la cresterea segmentului de smartphone-uri cu 58%, in timp ce o scadere a cererii pentru telefoane mobile a produs o rata de crestere negativa de 29% pentru aceste produse.
Avand in vedere predominanta telefoanelor mobile din punct de vedere al unitatilor vandute si preferinta actuala a consumatorilor pentru smartphone-uri, se intrevede un mare potential pentru acest segment in 2013.
Pe zona de IT, tabletele media si perifericele au fost pe un trend crescator. In primul trimestru al anului, piata de IT a inregistrat o usoara crestere de 0,9% fata de T1 2012, ajungand la o valoare de 105 milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare crestere a fost cel al tabletelor media, o piata tanara aflata in plina expansiune.
PC-urile desktop si monitoarele pierd tot mai mult teren
In acest context, piata de computere portabile a inregistrat o usoara descrestere. De asemenea, perifericele (tastaturi, mouse-i) au fost pe un trend crescator, in timp ce calculatoarele desk si monitoarele au scazut mult si continua sa piarda teren pe piata de IT.
GfK Temax este un indice utilizat de GfK... mai mult
Luni, 20 Mai 2013, ora 12:11
Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), vorbeste despre provocarile unui post de management la nivel inalt in retail, unde se resimt toate greutatile chiriasilor, in criza. Asta nu l-a speriat, ci vede totul ca pe o provocare.
Piata de retail din Romania are un viitor pozitiv, spune managerul companiei care detine in Romania In Romania, patru parcuri de retail: Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea si Era Shopping Park Iasi, cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 de metri patrati.
Situatia nu a fost roz nici in Marea Britanie, tara sa natala si locul de unde a pornit businessul ARGO: "Mai multi retaileri cunoscuti, precum Jessops, HMV sau Comet au esuat din cauza competitiei unor retaileri online, precum Amazon", a declarat Graham Kilbane, intr-un interviu acordat Business24.
El face tot posibilul sa se adapteze la digitalizarea pietei si ramane mereu legat de tehnologie. Ii plac telefoanele inteligente, in special cele Apple, si foloseste in fiecare zi multe dintre functiunile oferite de acestea.
"De exemplu, Craciunul trecut am comandat totul online. Folosesc e-commerce-ul destul de des", spune acesta.
Pentru inceput, ce v-a atras spre zona de retail si, mai mult, spre o pozitie de management intr-una dintre marile companii ce detin parcuri de retail in Europa?
Retailul este unul dintre cele mai provocatoare domenii de activitate pentru un manager: este un sector foarte competitiv,... mai mult
Sambata, 09 Martie 2013, ora 00:00
Comertul de proximitate este noul trend pe piata romaneasca, iar retailerii au intrat in lupta pentru cota de piata, in ciuda esecului rasunator al lantului de magazine Mic.ro.
"Dupa falimentul rasunator al Mic.ro, diverse lanturi de retail au incercat sa exploateze aceasta nisa: Mega Image a evoluat cu o viteza foarte mare in aceasta directie, pe urma este franciza La Doi Pasi a lantului Metro, Profi etc. Asadar, exista resurse de dezvoltare in urnatorii ani", considera analistul imobiliar Prof. Dr. Ion Radu Zilisteanu.
Mega Image, parte a grupului belgian Delhaize, este cel mai extins lant de supermarketuri din Romania, cu o retea care cuprinde 193 de magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (132) si Shop&Go (61).
Insa cea mai extinsa retea de magazine de proximitate este detinuta de METRO Cash&Carry Romania. Astfel, brandul La Doi Pasi, lansat in martie 2012, cuprinde deja 500 de unitati operationale.
Tot la inceputul acestui an, Profi s-a repozitionat pe piata de retail autohtona, devenind retea de magazine de proximitate. Anterior lantul de magazine Profi era cunoscut ca retea de magazine de tip discount, segment de piata pe care activa alaturi de Lidl si Penny Market.
Oportunitatile pe piata de retail sunt numeroase. Analizele arata ca Romania are inca mari disponibilitati de constructie de spatii comerciale, iar criza economica aduce si beneficii investitorilor, nu doar greutati.... mai mult
Marti, 08 Ianuarie 2013, ora 07:03
Ansamblul urbanistic multifunctional Palas Iasi a primit premiul pentru "Best Retail Development" din Romania in anul 2012, in cadrul Galei Construction & Investment Journal, revista de top in Real Estate din Europa Centrala si de Est.
Palas Iasi a fost dezvoltat de compania Iulius Group, al carei presedinte, Iulian Dascalu, a primit cu aceasta ocazie premiul "Industry Leadership Award", se precizeaza intr-un comunicat de presa al companiei.
Premiile au fost acordate in urma voturilor unui grup independent de profesionisti in domeniul Real Estate, cu suportul PwC.
Ansamblul Palas a fost deschis la Iasi pe 31 mai 2012, in urma unor investitii de 265 de milioane de euro si a creat peste 4.000 de locuri de munca permanente. mai mult
Luni, 10 Decembrie 2012, ora 17:15