Nexstar Media Group, cel mai mare furnizor de stiri locale din SUA, a facut un test pentru a vedea ce se intampla daca timp de o luna nu mai foloseste tehnologiile Google care plaseaza reclame pe site-urile sale, transmite publicatia Washington Post.
Veniturile din publicitate ale Nexstar au scazut semnificativ, in doar cateva zile. Dupa un test scurt, Nexstar a reactivat reclamele furnizate de companie.
Google are probleme cu autoritatile din cauza pozitiei dominante pe care o are pe piata de publicitate online. Departamentul Justitiei din SUA ancheteaza furnizorul de servicii online pentru a vedea daca nu cumva abuzeaza de aceasta pozitie.
Washington Post a analizat masina de publicitate a Google, care este "opaca" si complexa. Compania si-a consolidat pozitia de broker de publicitate prin achizitia de firme din domeniu, cel mai cunoscut exemplu fiind DoubleClick, care a intrat in proprietatea Google in 2008. Autoritatile antitrust au aprobat atunci tranzactia in valoare de 3,1 miliarde de dolari, dar au avertizat ca vor lua masuri daca Google va actiona in mod anticompetitiv.
Mai multe companii din industrie au acuzat Google ca abuzeaza de pozitia dominanta prin intermediul unor produse interconectate. Compania opereaza uneltele pentru vanzarea si cumpararea de publicitate, dar si piata pe care sunt vandute reclamele.
Din aceasta cauza, unii politicieni au cerut impartirea gigantului in companii mai mici. De exemplu, senatorul Elizabeth Warren a propus... mai mult
Joi, 07 Noiembrie 2019, ora 21:45
Pentru prima data in istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online in SUA in acest an il va depasi pe cel consacrat pentru media traditionale, iar tendinta se va accelera in urmatorii ani, arata un studiu publicat de firma de cercetare de piata eMarketer.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online in SUA vor creste cu 19% in acest an, pana la 129 miliarde de dolari, in timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile traditionale vor scadea cu 4%, pana la 109 miliarde dolari. In plus, eMarketer prognozeaza o crestere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitala intre 2018 si 2021, fata de o scadere de 4% pentru suporturile traditionale (afisaj, presa, televiziune, radio), informeaza AFP.
"Tranzitia treptata a atentiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, fortandu-i sa se indrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
Potrivit eMarketer, in 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta doua treimi (62%) din bugetele publicitare.
O alta tendinta este cresterea ponderii Amazon in sectorul publicitatii. Astfel, in 2019, Amazon ar urma sa revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital in SUA, fata de doar 1,5% in 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca si in anii precedenti, in detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piata pana la 37,2%, a Microsoft si a Verizon (care controleaza in... mai mult
Joi, 21 Februarie 2019, ora 09:33
Pentru prima data in istorie, bugetul alocat pentru publicitatea online in SUA in acest an il va depasi pe cel consacrat pentru media traditionale, iar tendinta se va accelera in urmatorii ani, arata un studiu publicat miercuri de firma de cercetare de piata eMarketer, informeaza AFP.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile cu publicitatea online in SUA vor creste cu 19% in acest an, pana la 129 miliarde de dolari, in timp ce cheltuielile cu publicitatea pentru suporturile traditionale vor scadea cu 4%, pana la 109 miliarde dolari. In plus, eMarketer prognozeaza o crestere de 58% a cheltuielilor cu publicitatea digitala intre 2018 si 2021, fata de o scadere de 4% pentru suporturile traditionale (afisaj, presa, televiziune, radio).
"Tranzitia treptata a atentiei consumatorilor spre platformele digitale a ajuns la un punct de inflexiune pentru advertiseri, fortandu-i sa se indrepte spre digital", a declarat directorul de prognoze de la eMarketer, Monica Peart.
Potrivit eMarketer, in 2021 cheltuielile cu publicitatea online vor reprezenta doua treimi (62%) din bugetele publicitare.
O alta tendinta este cresterea ponderii Amazon in sectorul publicitatii. Astfel, in 2019, Amazon ar urma sa revendice 8,8% din cheltuielile cu publicitatea pe suport digital in SUA, fata de doar 1,5% in 2016. Progresia Amazon se va face, la fel ca si in anii precedenti, in detrimentul Google, care ar pierde un punct din cota de piata pana la 37,2%, a Microsoft si a Verizon (care... mai mult
Miercuri, 20 Februarie 2019, ora 20:42
Google a preluat locul intai de la Facebook pe piata americana a anunturilor publicitare afisate online, intarindu-si astfel rolul deja dominant de pe piata.
In acest an Google va avea o cota de piata de 15,4%, reprezentand 2,31 miliarde de dolari, fata de cei 14,4% detinuti de Facebook, conform eMarketer, o companie de cercetare in publicitatea digitala, citata de Reuters.
Urmatoarele firme din acest clasament sunt Yahoo, Microsoft si AOL. Castigurile au fost insa reduse de cererea in scadere pentru campanii publicitare on-line a marilor branduri, pe fondul crizei economice.
Youtube, respectiv Admob in cazul telefoniei mobile, au fost serviciile care au ajutat Google sa castige locul intai.
Google va avea insa de recuperat in alte sectoare, dupa ce Apple a renuntat sa utilizeze Google Maps la iPhone5, iar aplicatia Youtube nu mai este preinstalata pe acest telefon. mai mult
Joi, 20 Septembrie 2012, ora 16:40
Piata de publicitate online din Romania este in prezent in jur de 30 de milioane de euro, iar Google nu detine inca 50% din piata, asa cum o face in Statele Unite.
Google, care in Statele Unite are 52-54% din piata, cu venituri totale de 36,5 miliarde de dolari din adertising, are mai putin de 50% din piata online din Romania, adica in jur de 8-9 milioane de euro, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group.
Oficialul scrie pe blogul sau ca se bazeaza "pe informatie si matematica".
"Au in jur de 8-9 mil. euro/an (n.r. Google). Piata, cu tot cu ei si Facebook si long tail, e undeva peste 30 mil euro", spune Nicoara.
Piata de publicitate online din Romania nici nu exista in comparatie cu piata de publicitate online din Statele Unite, care a fost anul trecut de 31 de miliarde de dolari, in crestere cu 22% fata de anul precedent.
Cea mai mare crestere a pietei din SUA a inregistrat-o piata de publicitate online pe mobil, de 149%, pana la 1,6 miliarde de dolari.
In Romania, piata de publicitate online pe mobil va fi undeva intre opt si noua milioane de euro, a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, mobile marketer si fost director general al Voxline Communications.
Publicitatea online din Romania in 2011
Publicitatea online a generat venituri de 22,6 milioane de lei in prima jumatate din 2011, conform unui studiu ROADS derulat de IAB Romania si PWC.
Veniturile cele mai mari au fost obtinute din bannere sau reclame... mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 09:01
Motoarele de cautare ale Google si Microsoft au castigat cota de piata in luna decembrie in Statele Unite, in timp ce Yahoo! a pierdut teren, potrivit ComScore, citat de Bloomberg, anunta Mediafax.Cota de piata a Google a crescut in decembrie la 66,6%, de la 66,2% in luna anterioara, in timp ce Microsoft a urcat la 12%, de la 11,8%.
Yahoo! a scazut de la 16,4% la 16%.
Google isi mentine inca pozitia dominanta pe piata cautarilor pe internet, in timp ce Microsoft si Yahoo! au incheiat in 2009 un parteneriat menit sa consolideze pozitia celor doua companii.
Yahoo! a cedat functiile de cautare catre motorul Bing al Microsoft, cele doua companii impartind veniturile aferente cautarilor de pe site-urile Yahoo!.
Piata americana de publicitate prin cautare online a generat venituri de 12,4 miliarde de dolari anul trecut, in urcare cu 16% fata de nivelul din 2009, potrivit EMarketer mai mult
Luni, 17 Ianuarie 2011, ora 16:02