Yahoo va ocupa anul viitor a treia pozitie in topul celor mai mari companii de pe piata publicitatii pe dispozitive mobile din SUA, dupa Google si Facebook, surclasand astfel Twitter.
In urma cu un an, directorul executiv al Yahoo, Marissa Mayer, a cerut unei echipe de angajati sa creeze o noua functie pentru dispozitivele mobile. Noul serviciu a fost realizat in 43 de zile si a servit ca baza pentru eforturile in vederea orientarii companiei spre publicitatea digitala pe smartphone-uri si tablete.
"Am investit masiv pe segmentul dispozitivelor mobile, ...citeste mai departe despre "Yahoo va depasi Twitter pe o piata estimata la zeci de miliarde de dolari" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 07 Decembrie 2014, ora 16:04
Piata de publicitate din Romania va inregistra o scadere de 3,6% in anul 2013, internetul fiind singurul tip de media aflat in crestere, potrivit celui mai recent raport Zenith Optimedia - Advertising Expenditure Forecasts.
Conform sursei citate, internetul ramane in continuare singurul tip de media aflat in crestere in Romania, segmentul de performance media aducand o contributie majora acestei cresteri. In 2013, internetul va atinge o cota de 12% din totalul consumului de publicitate din Romania.
Pe de alta parte, investitiile TV se afla intr-o usoara descrestere de 3% comparativ cu anul precedent, in timp ce presa ramane principalul tip de media afectat, cu o scadere de 15% pentru ziare si de 10% pentru reviste.
Zenith Optimedia preconizeaza schimbarea trendului anual in privinta pietei de publicitate in 2014 (dupa o asteptare de cinci ani) si continuarea cresterii in 2015 (insa doar one-digit).
Pe de alta parte, potrivit ultimului raport Zenith Optimedia - Advertising Expenditure Forecasts, piata globala de publicitate inregistreaza o crestere de 3,5% in 2013, aceeasi rata inregistrata in anul precedent, fara cresterea produsa de asa numitul efect cvadrienal, cel ce genereaza crestere la fiecare patru ani. Evolutia acestui an atinge in cele din urma un nivel constant, dupa o lunga perioada de eroziune lenta produsa de stirile economice negative.
Zenith Optimedia prevede pentru urmatorii doi ani o crestere mai mare - de 5,1% in 2014 si de 5,9% in 2015 -... mai mult
Joi, 03 Octombrie 2013, ora 11:20
Gigantul de internet Google a incasat mai mult de jumatate din 8,8 miliarde de dolari cheltuiti anul trecut la nivel mondial pentru publicitatea destinata telefoanelor mobile, a anuntat, compania specializata eMarketer.
Cu 4,61 miliarde de dolari, Google si-a adjudecat 52,36% din aceasta piata in crestere puternica in 2012, foarte aproape in fata retelelor sociale Facebook ( 5,35%, cu 470 milioane de dolari) si Twitter (1,57%, cu 140 milioane de dolari) sau radio online Pandora (2,71% cu 240 milioane dolari), citata de AFP.
Cheltuielile cu publicitatea mobila ar trebui sa creasca puternic in acest an, la 15,82 miliarde de dolari, iar Google si-a confirmat dominatia chiar daca Facebook ar trebui sa reduca putin decalajul, prezice eMarketer.
Google ar urma sa-si creasca astfel cota de piata la 55,97%, cu 8,85 miliarde de dolari in venituri, iar Facebook la 12,90%, cu 2,04 miliarde. mai mult
Vineri, 14 Iunie 2013, ora 12:23
Veniturile online generate de zona media si divertisment vor inregistra o crestere puternica, mai ales datorita smartphone-urilor, tabletelor si noilor platforme media.
Veniturile din media si divertisment, la nivel global, vor creste cu 38% pana in 2017, pana la 2,1 trilioane de dolari, potrivit companiei Pricewaterhouse Coopers, citata de MediaPost.
Veniturile generate din aceasta zona au fost de 1,7 trilioane de dolari in 2012.
Statele Unite continua sa fie cea mai mare piata media din lume, cu o crestere anuala de 4,8% si cu o valoare estimata pana la 632 de miliarde de dolari pana in 2017, in crestere de la 500 de miliarde de dolari, valoare atinsa in 2012.
Unul dintre motivele majore ale acestei cresteri se datoreaza zonei de media digitala, care va acapara 43% din totalul achizitiilor media din Statele Unite, in crestere cu 31% fata de 2012.
America Latina va fi a doua cea mai mare piata media la nivel global, cu o crestere de 10,6% pana in 2017. Piata media din regiunea Asia-Pacific va inregistra o crestere de doar 6,5%.
Potrivit specialistilor Pricewaterhouse Coopers, anul viitor veniturile generate prin intermediul Internetului vor inseamna 259 de miliarde dedolarsi.
Veniturile generate prin intermediul platformelor de publicitate pe mobil vor inregistra o crestere anuala de 27%, pana la o valoare de 27 de miliarde de dolari in 2017, ceea ce va insemna 15% din totalul veniturilor din publicitatea de pe Internet. mai mult
Vineri, 07 Iunie 2013, ora 17:33
Piata de publicitate pe telefonul mobil din Romania, a carei valoare a fost estimata la 10 milioane de euro pentru acest an, va creste cu pana la 30%, in contextul in care Google si Facebook si-au crescut substantial veniturile din publicitateain perioada 2012-2013.
"Atat Google, cat si Facebook, vor avea un impact puternic asupra pietei locale, care se va simti mai ales in 2014. Prin urmare o crestere cu 20-30% nu ar fi exclusa", a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, managing partner in cadrul agentiei Breeze Mobile, parte a Leo Burnett Group Romania.
Acesta estimase la inceputul anului ca piata de publicitate pe telefonul mobil va ajunge anul acesta la valoarea de 10 milioane de euro, in conditiile in care la nivel national erau intre 15 si 16 milioane de utilizatori unici de telefonie mobila.
"Google si-a crescut de patru ori veniturile din publicitatea pe mobil in ultimul an, iar Facebook vine foarte puternic din urma", spune Dan Virtopeanu.
La nivel global, analistii au estimat ca Facebook va inregistra anul acesta vanzari de 1,53 de miliarde de dolari din publicitatea pe telefoul mobil, in crestere de la 470 de milioane de dolari, suma incasata in 2011. Facebook ar putea ajunge la venituri de 2,7 miliarde de dolari in 2014, pe acest segment.
Google nu ofera date specifice in ceea ce priveste veniturile incasate din publicitea pe telefonul mobil dar, la nivel general, compania are un business de opt miliarde de dolari, venituri generate de... mai mult
Joi, 11 Aprilie 2013, ora 12:36
Piata locala de publicitate pe telefonul mobil va ajunge anul acesta la o valoare de aproximativ 10 milioane de euro, iar cel mai folosit canal de comunicare ramane, in continuare, SMS-ul.
"Toate serviciile de publicitate pe telefonul mobil vor forma anul acesta o piata de 10 milioane de euro", a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, managing partner in cadrul agentiei Breeze Mobile, parte a Leo Burnett Group Romania.
Acesta a estimat ca la nivel national sunt intre 15 si 16 milioane de utilizatori unici de telefonie mobila, adica persoane care au cel putin un telefon mobil. Dintre acestia, in jur de sapte milioane de utilizatori folosesc Internetul mobil in Romania, spun Dan Virtopeanu.
"Am luat in calcul doar persoanele care folosesc telefonul mobil pentru Internet", spune Dan Virtopeanu. Utilizatorii care se conecteaza la Internet prin intermediul unor conexiuni 3G, Wi-Fi sau alte metode de conectare pentru dispozitive mobile, sunt in jur de 1,4 milioane.
Cum se face publicitate pe telefonul mobil in Romania
"SMS-ul ramane la putere. Anul trecut a reprezentat 80% din piata de publicitate pe mobil, anul acesta ponderea va mai scadea, datorita penetrarii smartphone-urilor, care vor permite si alte forme de campanii publicitare", spune Dan Virtopeanu.
Penetrarea smartphone-urilor pe piata locala este in crestere constanta, iar anul acesta va depasi o rata de 20%.
In 2013, dupa SMS, urmatorul canal cel mai folosit pentru publicitatea pe mobil va... mai mult
Marti, 22 Ianuarie 2013, ora 14:46
Rata tot mai mare de adoptie a smartphone-urilor a crescut piata de publicitate pe telefonul mobil din Marea Britanie cu 2000% in patru ani, pana la 800 de milioane de dolari in 2012.
Piata de publicitate pe telefonul mobil din Marea Britanie era in 2008 in jur de 40 de milioane de dolari, iar in ultimul an s-a dublat, potrivit unui raport PricewaterhouseCoopers.
In 2011, in Marea Britanie cheltuielile pentru publicitatea pe telefonul mobil au fost de 324 de milioane de dolari.
Spre comparatie, in Romania intreaga piata de publicitate online este estimata in jurul valorii de 20 de milioane de euro.
Piata de publicitate online din Marea Britanie a crescut cu 12,6% de la an la an, in prima jumatate din 2012, pana la un total de 4,15 miliarde de dolari. mai mult
Miercuri, 10 Octombrie 2012, ora 09:00
Banii se revarsa pur si simplu pe piata de publicitate mobila, numai anul trecut aceasta ajungand la o valoare de 5,3 miliarde de dolari. Totusi, nu toate reclamele si actiunile de promovare isi ating scopul.
Unele dintre campaniile si spoturile publicitare sunt de-a dreptul hilare, cateva incurajandu-te sa-ti folosesti telefonul mobil, fix exact acolo unde semnalul lipseste. Insa, unele chiar te lasa cu gura cascata. De exemplu, stii ce inseamna "showrooming"? Si daca stii, ai idee cum poti sa-l previi? BusinessInsider a alcatuit un top al celor frecvente gresei de marketing pe piata mobile.
Banner cu cod QR, in statia de metrou, acolo unde semnalul lipseste
Michael Collins, CEO la agentia de publicitate Joule, a declarat ca a vazut un cod QR pus pe un autobuz: "Cum sa te gandesti, ca publicitar, ca cineva va sta sa fotografieze codul QR, aflat pe un autobuz in permanenta miscare?", se intreaba, siderat Collins.
De asemenea, prin SUA, dar si prin Romania, exista bannere cu coduri QR in metrou, acolo unde semnalul wireless este greu de gasit.
Aplicatia sau reclama te trimite intr-un singur loc: site-ul firmei cu pricina
Specialistii sustin ca aplicatiile pentru mobil trebuie sa fie noi si mai ales exclusive. Utilizatorii adora sa descopere continut nou in lumea mobila. Insa, daca intra de pe mobil, fix pe un site web simplu, mai mult ca sigur ca nu va da si a doua oara click pe aplicatia respectiva.
Absenta cupoanelor de reduceri
Cumparatorii isi... mai mult
Joi, 14 Iunie 2012, ora 18:33
Piata de publicitate online din Romania este in prezent in jur de 30 de milioane de euro, iar Google nu detine inca 50% din piata, asa cum o face in Statele Unite.
Google, care in Statele Unite are 52-54% din piata, cu venituri totale de 36,5 miliarde de dolari din adertising, are mai putin de 50% din piata online din Romania, adica in jur de 8-9 milioane de euro, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al Mediafax Group.
Oficialul scrie pe blogul sau ca se bazeaza "pe informatie si matematica".
"Au in jur de 8-9 mil. euro/an (n.r. Google). Piata, cu tot cu ei si Facebook si long tail, e undeva peste 30 mil euro", spune Nicoara.
Piata de publicitate online din Romania nici nu exista in comparatie cu piata de publicitate online din Statele Unite, care a fost anul trecut de 31 de miliarde de dolari, in crestere cu 22% fata de anul precedent.
Cea mai mare crestere a pietei din SUA a inregistrat-o piata de publicitate online pe mobil, de 149%, pana la 1,6 miliarde de dolari.
In Romania, piata de publicitate online pe mobil va fi undeva intre opt si noua milioane de euro, a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, mobile marketer si fost director general al Voxline Communications.
Publicitatea online din Romania in 2011
Publicitatea online a generat venituri de 22,6 milioane de lei in prima jumatate din 2011, conform unui studiu ROADS derulat de IAB Romania si PWC.
Veniturile cele mai mari au fost obtinute din bannere sau reclame... mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 09:01