Momentan, Romania nu reprezinta o piata prea atragatoare pentru jucatorii de lux, ca urmare a mediului economic incert, taxelor ridicate, marimii si evolutiei populatiei cu venituri mari.
In perioada 2008-2012, in conditiile unor fluctuatii semnificative ale cifrei de afaceri, cuprinse intre -39% (2009 vs. 2008) si +24% (2011 vs. 2010), ritmul mediu anual al evolutiei indicatorului a fost de -12,2%, reiese din analiza realizata de manageranticriza.ro la nivelul celor mai importante companii care activeaza pe piata de lux din Romania.
Evolutia pietei produselor de lux in perioada 2008-2012 a fost influentata de factori precum: scaderea puterii de cumparare (in special datorita restrangerii accesului la creditare si leasing); preturile practicate in Romania, mai mari decat in alte orase ale lumii, precum si de reducerea costurilor de cazare si transport aerian pentru marile destinatii de shopping.
Cercetarea a vizat sapte segmente caracteristice pietei, ce au inregistrat in anul 2012 urmatoarele ponderi in totalul cifrei de afaceri a esantionului analizat: moda - 3%; aeronave (transport aerian de lux) - 5%; autoturisme - 53%; ambarcatiuni 1%; parfumuri si cosmetice - 16%; accesorii - 4%; bijuterii - 19%.
Segmentul ambarcatiuni a contribuit semnificativ la evolutia pietei in perioada 2008-2012, ca urmare a crizei economice reducerea cifrei de afaceri realizandu-se intr-un ritm mediu anual de 27%. Cresteri ale cifrei de afaceri au fost inregistrate in perioada... mai mult
Luni, 23 Decembrie 2013, ora 15:07
Daimler va lansa 13 noi modele de automobile in urmatorii opt ani, in cadrul unui plan agresiv de recastigare a pozitiei de lider in functie de vanzarile de masini de lux, cel tarziu pana in 2020, transmite Bloomberg.
"Am mare incredere ca vom redobandi pozitia de lider. In primul rand este vorba de design si de atractivitatea produselor noastre", a declarat directorul general al grupului, Dieter Zetsche.
Seful Daimler, al carui contract ar putea fi prelungit in aceasta luna pe inca cinci ani, are ca obiectiv majorarea veniturilor si a livrarilor in fiecare din urmatorii doi ani, prin lansarea unei noi versiuni a sedanului Mercedes clasa E, a modelului coupe cu patru usi CLA si a noii versiuni Mercedes clasa S.
Anul trecut, Daimler a lansat versiuni actualizate ale masinilor Mercedes clasa A si clasa B.
Grupul va cheltui in urmatorii doi ani 21 de miliarde de euro pentru cercetare si dezvoltare, fabrici si echipamente, in incercarea de a propulsa Mercedes-Benz de pe pozitia a treia in randul producatorilor de masini de lux pe cea de lider de piata, inaintea BMW si Volkswagen.
"Suntem convinsi ca avem cel mai puternic brand. Din punct de vedere tehnologic suntem pe prima pozitie", a spus Zetsche.
Grupul anticipeaza pentru acest an un profit inainte de deducerea taxelor si dobanzilor similar cu cel din 2012, care a scazut cu 10%, la 8,1 miliarde de euro. mai mult
Vineri, 08 Februarie 2013, ora 08:46
Reprezentantii companiilor care activeaza pe segmentul produselor de lux vad diferit modul in care poate fi solutionata criza economica din Europa.
In timp ce unii dintre ei sustin ca statul trebuie sa joace un rol important in sprijinirea agentilor economici, altii pun accent pe cresterea calitatii produselor de lux sau pe necesitatea existentei unui context stabil, la nivel politic si economic.
CPP-Luxury a prezentat opiniile unor jucatori de pe piata produselor de lux in ceea ce priveste criza economica, fiind evidentiate o serie de perspective asupra acestui fenomen.
Patrick Thomas, CEO Hermes, este de parere ca nu exista o masura globala care ar putea rezolva criza din zona euro, pentru ca economiile tarilor sunt diferite. Patrick Thomas adauga ca reconcilierea politica ar putea reprezenta singura masura cu aplicabilitate globala.
Oficialul Hermes atrage atentia ca este nevoie ca statele sa lanseze planuri de stimulare economica pentru companii: "Exista un subiect in care sunt de acord cu presedintele francez - daca o companie se confrunta cu probleme financiare, reducerea costurilor nu o poate salva, astfel ca lansarea simultana a unui plan de stimulare economica, atat timp cat poate fi finantat fara crearea altor pagube, este o idee buna".
Giorgio Armani, presedinte al companiei Griorgio Armani SpA, insista pe ideea valorii produselor achizitionate: "Cred ca situatia se poate imbunatati daca exista un scop in procesul de achizitie, astfel ca ceea ce... mai mult
Miercuri, 22 August 2012, ora 16:57
Vanzarile pe piata produselor de lux din Romania au scazut cu 30% in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, potrivit CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.
Cele mai importante scaderi s-au inregistrat pe segmentele de moda, accesorii, bijuterii si ceasuri, conform CPP-Luxury.
Brandurile de lux Belstaff si Pal Zileri au anuntat rezultate in scadere luna trecute. In luna iunie, mai mult de 40% dintre locatiile premium de pe Calea Victoriei au fost inchise. Brandurile Furla si Guess si-au inchis magazinele, mutandu-se intr-unul din cele mai importante mall-uri din Romania.
Cele mai slabe rezultate inregistrate de brandurile de lux in primele sase luni ale acestui an in Romania au apartinut firmelor Gucci, Moschino, Alfred Dunhill, Valentino, Emporio Armani, Hugo Boss and Burberry. Louis Vuitton si-a mentinut pozitia de lider de piata, insa este putin probabil ca cifra sa de afaceri sa atinga valoarea record de anul trecut, si anume 5,1 milioane de euro.
Brandurile rmenegildo Zegna, Canali, Gucci, Max Mara si Emporio Armani inregistreaza fiecare o cifra anuala a afacerilor de 1,5 milioane de euro pe an. Desi magazinele de pe Calea Victoriei sunt pe jumatate goale, chiriile nu au scazut semnificativ.
Christian Dior, care are magazin pe Calea Victoriei 46, este cel mai bine vandut brand de lux, cu o gama larga de produse. Brandurile care au disparut de pe piata magazinelor multi-brand sunt Chloe, Bottega Veneta,... mai mult
Marti, 07 August 2012, ora 18:32
Bucurestiul este tot mai pregatit pentru noi proiecte in domeniul bijuteriilor de lux, considera Andreea Ionita-Loukas, director general Micri Gold.
Managerul vorbeste despre stadiul in care se afla piata bijuteriilor de lux in 2012, despre tendinte, dar si despre ce inseamna sa investesti in diamante, atat ca om de afaceri, cat si ca iubitor de bijuterii.
Calea Victoriei isi recastiga usor, usor, titlul de gazda a luxului, lucru incurajator pentru orice plan de a infiinta un magazin monobrand pe aceasta strada in viitorul apropiat, recunoaste Andreea Ionita-Loukas.
Ea nu s-a gandit niciodata sa vanda acest business, dar nu respinge complet ideea. In acest moment are in plan o noua abordare pentru afacerea sa: "Incepand cu anul acesta vrem sa surprindem nu numai femeile, dar si barbatii si sa ne axam si pe branduri de ceasuri foarte frumoase si recunoscute in toata lumea", a declarat managerul Micri Gold, intr-un interviu acordat Business24.
Cele mai mari investitii pentru propria placere le-a facut tot in magazinul propriu: este pasionata de bijuteriile Micri Gold si ii place sa aiba accesorii in functie de cerintele anotimpului. Tinuta ei business nu poarta eticheta unui brand anume, ci este un adevarat concept alcatuit dupa reguli clar stabilite.
Pentru inceput, spuneti-ne mai multe despre afacerea Micri Gold si stadiul in care se afla ea in 2012
Afacerea Micri Gold a fost infiintata in 1991 ca o afacere de familie si care a dorit sa aduca in Romania... mai mult
Sambata, 26 Mai 2012, ora 00:00
LVMH, cel mai mare grup producator de bunuri de lux, a anuntat o crestere peste estimari a veniturilor pe primul trimestru al 2012, datorita unei accelerari a cererii de pe pietele emergente ale lumii.
Venitul companiei a crescut cu 25% pana la 6,58 miliarde de euro, a anuntat miercuri compania cu sediul in Paris. Analistii intervievati de Bloomberg estimau un venit mediu de 6,39 miliarde de euro pentru aceasta perioada, scrie Bloomberg.
Vanzarile companiei au crescut cu 14 procente, in crestere de la cele 12 puncte procentuale castigate la finalul ultimului trimestru al 2011.
Cererea pentru produsele LVMH este in crestere in ciuda efectului asupra puterii de cumparare, a incetinirii economiei chineze si a crizei datoriilor suverane din Europa.
"LVMH a continuat in 2012 pe acelasi trend pe care a terminat anul 2011, cu cresteri rapide pe piata asiatica si in SUA, dar si in Europa, in ciuda mediului economic", scrie in comunicatul de presa al companiei.
Conform estimarilor, piata bunurilor de lux ar putea inregistra o crestere de 10 procente in 2012, sustine analistul CA Cheuvreux, Thomas Mesmin.
Lantul de cosmetice Sephora si magazinele duty-free DFS au inregistrat cresteri in vanzari de 18%. Aceste magazine din aeroporturi sau alte locatii au inregistrat cresteri substantiale pe masura ce turismul in Asia a cunoscut un avant, mai ales in Hong Kong si Macao. Cresterea consistenta inregistrata si de Sephora, indica cota de piata in crestere in diverse... mai mult
Miercuri, 18 Aprilie 2012, ora 12:31
Cel mai mare grup de produse de lux din lume, LVMH, a raportat saptamana aceasta o crestere pozitiva in primul trimestru al lui 2012, in crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Vanzarile nete pentru primul trimestru s-au dovedit a fi mai mari, asa ca anul nu incepe prost. Avem de ce sa fim increzatori cu privire la dezvoltarea afacerii noastre", a declarat Bernardd Arnault, proprietarul LVMH.
Mai multe companii LVMH, cum ar fi Louis Vuitton, Celine, Givenchy si Dom Perignon au anuntat la inceputul lui februarie rezultate record pe anul 2011, cu vanzari de peste 23 de miliarde de euro si un profit net de mai mult de 3 miliarde de euro.
"Cu toate acestea, trebuie sa fim atenti la potentiale turbulente care pot avea loc la nivel mondial cu consecinte care pot afecta moneda europeana. Noi vom continua pe drumul nostru", a mai adaugat Arnault.
Acesta spune ca obiectivul LVMH este aceea de a oferi in continuare produse de cea mai buna calitate, de a imbunatati imaginea marcilor si, bineinteles, de a fi profitabil pentru actionari.
Seful LVMH a salutat intrarea fondului Qatar Holding in capitalul LVMH, acesta detinand 1,03%, potrivit unui anunt facut la mijlocul lunii martie.
"Qatar a cumparat actiuni ca si alte fonduri de investitii. Sunt incantat de faptul ca grupul nostru atrage investitori dornici sa-si plaseze banii la noi", a mai precizat acesta. mai mult
Duminica, 08 Aprilie 2012, ora 10:29
Bulgari se va concentra anul acesta pe piata luxului din India, tara in care retailerul este deja prezent prin distribuitori in sase orase.
"Vom intra cu bijuterii in India. Nu stiu exact cand, dar se va intampla in scurt timp", a declarat Franck Dardenne, noul manager general al filialei indiene a Bulgari, relateaza mai mult
Joi, 23 Februarie 2012, ora 15:28
In 2010, romanii au cheltuit 450 de milioane de euro pe produse si servicii de lux. Jucatorii din domeniu nu au de ce sa se planga. Anul acesta au reusit sa scoata cu 50 de milioane de euro mai mult din buzunarele bogatasilor romani. Nu este de mirare ca 2012 va demara cu intrarea a patru noi branduri pe aceasta piata.
Produsele si serviciile de lux vor genera anul acesta o piata de 500 de milioane de euro, fara a pune la socoteala segmentul hotelier si de parfumerie. Cel mai mare procent din aceasta industrie, 50-60%, apartine masinilor de lux.
Urmeaza moda si accesoriile (excluzand bijuteriile), care detin o cota de aproximativ 30% din piata luxului. Acest lucru inseamna ca marile branduri,precum Gucci sau Hugo Boss, se bat pe o piata de 150 de milioane de euro.
Restul este generat de bijuterii, ceasuri, spa-uri si calatorii (linii aeriene, hoteluri de cinci stele si destinatii exotice).
"Industria are o valoare foarte mica in comparatie cu alte state europene. Acest lucru nu inseamna ca romanii nu dau bani pe lux, ci ca isi fac cumparaturile in strainatate", a declarat pentru Business 24 Oliver Petcu, managing director al CPP Management Consultants, singura companie companie de consultanta specializata in industria de lux din Romania.
Valentino si Burberry - "branduri disperate"
Anul 2012 va marca intrarea in Romania a cel putin patru retaileri de lux. In februarie, Valentino va deschide primul magazin din Romania, in incinta Hotelului Marriott.... mai mult
Vineri, 25 Noiembrie 2011, ora 18:46