Alianta Renault-Nissan isi extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.
Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd, transmite Dow Jones Newswires.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati.
Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 10:16
Alianta Renault-Nissan va investi 30 de miliarde de yeni (250 milioane de euro) intr-o noua uzina de asamblare in India care va produce automobile ieftine, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul japonez Nikkei, preluat de AFP.
Potrivit Nikkei, cei doi constructori auto vor construi aceasta uzina la Chennai (sudul Indiei), unde au deja o fabrica in comun. Noua uzina ar urma sa demareze productia in a doua jumatate a anului viitor si va avea o capacitate anuala de 200.000 de vehicule pe an, precizeaza Nikkei.
Noua facilitate ar urma sa produca doar vehicule ieftine, in special automobile Datsun, o veche marca pe care Nissan vrea sa o relanseze din 2014, dar si noile modele ieftine ce urmeaza a fi lansate de Renault. Cea mai mare parte a productiei realizata la aceasta uzina este destinata pietei locale, dar o parte ar putea fi exportata spre Europa, Orientul Mijlociu si Africa, sustine Nikkei.
Un purtator de cuvant de la Nissan nu a confirmat dar nici nu a infirmat aceste informatii. 'Avem de gand sa producem autovehicule ieftine la uzina comuna Nissan-Renault pe care o avem deja, dar nu va putem spune mai mult', a declarat purtatorul de cuvant.
La fel ca si Nissan, Renault incearca sa se extinda pe o piata indiana in crestere. In 2012 grupul auto francez a vandut pe piata din India putin peste 35.000 de vehicule (marcile Renault si Dacia), adica de 25 de ori mai mult decat in 2011, gratie succesului inregistrat de modelul Duster.
Partenerul... mai mult
Vineri, 22 Februarie 2013, ora 10:15
Producatorul auto Renault pregateste un nou model Duster, adaptat pentru piata din India, care va fi produs la Chennai si va fi lansat anul viitor, anunta reprezentantii companiei auto, citati de Mediafax.La fel ca in America Latina, Dusterul indian va fi comercializat sub marca Renault Duster.
Renault va lansa in India cinci modele pana la sfarsitul anului viitor si dezvolta in acelasi timp o retea nationala de servicii pentru a-si asigura o felie cat mai consistenta dintr-o piata aflata in plina explozie.
Primul model introdus de Renault pe piata indiana este Fluence, lansat in luna mai, urmat de Koleos pe segmentul SUV premium si de Duster.
Gama va fi completata de un model compact construit pe o platforma a aliantei cu Nissan si de un vehicol inca necunoscut.
Piata indiana creste cu circa 20% pe an, de la 1,2 milioane de automobile noi vandute in 2005 la 3 milioane estimate pentru 2011. Pana in 2015, Renault estimeaza ca India va fi a patra piata la nivel mondial.
Renault a prezentat vineri, la salonul auto de la Buenos Aires, un model Duster adaptat pietei sud-americane, care va fi produs in Brazilia si lansat in Brazilia si Argentina in acest an, respectiv in Columbia anul viitor. mai mult
Marti, 21 Iunie 2011, ora 13:03
Nissan Motor vrea sa propuna o gama de noua vehicule destinate pietei indiene, dintre care cinci ar urma sa fie construite in India, a declarat miercuri directorul de operatiuni al grupului japonez in India, Kiminobu Tokuyama, potrivit cotidianului francez Les Echos, informeaza NewsIn. Nissan are o prezenta foarte scazuta pe piata indiana, unde n-a vandut anul trecut decat 400 de masini.
"Sunt intrebat adesea de ce Nissan si-a intarziat atat de mult intrarea pe piata Indiei, iar eu raspund intotdeauna ca niciodata nu e prea tarziu", a declarat Tokuyama.Al treilea constructor japonez va incepe in luna mai productia unei noi masini de mici dimensiuni in uzina sa din Madras, detinuta in parteneriat cu Renault. Volumele locale de productie ar urma sa le depaseasca anul viitor pe ale concurentului sau Honda, deoarece Nissan vrea sa transforme India in baza sa de export catre numeroase tari.Uzina din Madras ar urma sa produca 110.000 de masini ale noului model in 2011, din care o mare parte ar trebui sa fie destinata pietei europene, apoi "intr-un viitor apropiat", productia ar urma sa urce la 180.000 de masini, a mai spus Tokuyama.Nissan vizeaza o cota de piata de 5,5% in India, egala cu cea pe care o detine la nivel mondial. Gama de noua modele noi nu cuprinde masina low-cost, pe care Nissan si Renault si-a propus sa o lanseze in 2012 cu partenerul indian Bajaj Auto. mai mult
Miercuri, 06 Ianuarie 2010, ora 15:06