Romanii au facut cumparaturi online in valoare de peste 3,5 miliarde de euro, in 2018, cu 30% mai mult decat in 2017, cand suma cheltuita a fost de 2,8 miliarde de euro, reiese din Raportul Pietei de e-Commerce GPeC 2018, intocmit de principalii jucatori din piata de comert electronic din Romania.
Conform statisticilor si estimarilor GPeC, cresterea de aproape 30% este una dintre cele mai mari din Europa, pentru al doilea an consecutiv, iar calculat ca medie, romanii au cheltuit pentru cumparaturi online aproape 10 milioane de euro in fiecare zi din 2018, in crestere comparativ cu cele 7,67 milioane de euro, medie zilnica inregistrata cu un an in urma.
Valoarea totala de peste 3,5 miliarde de euro reprezinta strict segmentul e-tail, adica produsele fizice (tangibile) care au fost cumparate prin internet. Nu sunt incluse serviciile, biletele de avion, vacantele si calatoriile, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, continutul de download etc.
Datele centralizate de 2Performant, citate in raportul GPec, arata, totodata, ca, pe parcursul anului trecut, un roman a cheltuit, in medie, 243 de lei la o achizitie online facuta de pe computer, respectiv 210 lei pentru o achizitie realizata de pe telefonul mobil. De altfel, aproximativ 80% din traficul inregistrat de principalele magazine online a fost generat, anul trecut, de dispozitivele mobile, in crestere cu 10% fata de 2017, si cu 30% in comparatie cu anul 2016.
"Totusi, rata de... mai mult
Luni, 28 Ianuarie 2019, ora 11:04