Piata de publicitate online a fost de 45,5 milioane de lei in primul semestru al acestui an, industria telecom mentinandu-si suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea online autohtona in prima jumatate a lui 2013.
Potrivit celui mai recent studiu ROADS, industria telecom isi mentine suprematia in ceea ce priveste sumele investite in publicitatea online autohtona in prima jumatate a anului 2013, contribuind cu 7,3 milioane de lei la o piata de 45,5 milioane de lei.
Conform celei mai recente editii a studiului ROADS, valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 milioane de lei, cu 2% mai putin comparativ cu primul semestru al anului 2012.
Topul celor mai mari industrii investitoare este completat la distanta de sectorul bancar (4,4 milioane lei) si auto (4,2 milioane lei).
In privinta formatelor, cele embedded raman de departe cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru al anului 2013, urmate la o distanta considerabila de interruptive formats.
"Legat de dinamica pietei masurate in cadrul studiului, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului - S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%). Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta - 23% fata de S2 2012 si 17% fata de S1 2012", se spune in comunicat.
Potrivit sursei... mai mult
Luni, 16 Decembrie 2013, ora 13:00
Piata locala de publicitate pe telefonul mobil va ajunge anul acesta la o valoare de aproximativ 10 milioane de euro, iar cel mai folosit canal de comunicare ramane, in continuare, SMS-ul.
"Toate serviciile de publicitate pe telefonul mobil vor forma anul acesta o piata de 10 milioane de euro", a declarat pentru Business24 Dan Virtopeanu, managing partner in cadrul agentiei Breeze Mobile, parte a Leo Burnett Group Romania.
Acesta a estimat ca la nivel national sunt intre 15 si 16 milioane de utilizatori unici de telefonie mobila, adica persoane care au cel putin un telefon mobil. Dintre acestia, in jur de sapte milioane de utilizatori folosesc Internetul mobil in Romania, spun Dan Virtopeanu.
"Am luat in calcul doar persoanele care folosesc telefonul mobil pentru Internet", spune Dan Virtopeanu. Utilizatorii care se conecteaza la Internet prin intermediul unor conexiuni 3G, Wi-Fi sau alte metode de conectare pentru dispozitive mobile, sunt in jur de 1,4 milioane.
Cum se face publicitate pe telefonul mobil in Romania
"SMS-ul ramane la putere. Anul trecut a reprezentat 80% din piata de publicitate pe mobil, anul acesta ponderea va mai scadea, datorita penetrarii smartphone-urilor, care vor permite si alte forme de campanii publicitare", spune Dan Virtopeanu.
Penetrarea smartphone-urilor pe piata locala este in crestere constanta, iar anul acesta va depasi o rata de 20%.
In 2013, dupa SMS, urmatorul canal cel mai folosit pentru publicitatea pe mobil va... mai mult
Marti, 22 Ianuarie 2013, ora 14:46
Mohammad Gawdat, vicepresedinte Google pentru pietele emergente, spune ca obiectivele Google Romania nu sunt legate in mod absolut, in primii doi, trei ani de activitate, de nivelul veniturilor.
"Perioada de 2-3 ani in care veniturile nu se afla in topul prioritatilor este valabila pentru Romania, in tarile din Africa, de exemplu, perioada este de zece ani", a declarat oficialul Google intr-un interviu pentru Ziarul Financiar.
Gawdat spune ca Google nu s-a uitat la indicatorul venituri in Orientul Mijlociu decat dupa cinci ani de prezenta pe acea piata.
"Ceea ce vrem sa facem in Romania - daca vreti sa rezum obiectivele intr-o fraza, atunci aceasta ar fi ca noi urmarim sa organizam informatiile si sa le facem universal valabile. Cum sa faci acest lucru_ Sunt multiple arii. Un exemplu - ne uitam la disponibilitatea produselor si serviciilor pe piata, la disponibilitatea in limba romana a anumitor servicii, la cat de actualizate sunt hartile, ce date sunt afisate pe aceste harti, daca serviciile bazate pe locatie sunt disponibile etc", a spus vicepresedintele Google.
Oficialul Google nu a oferit informatii despre cota companiei americane pe piata locala, dar a afirmat ca exista inca loc de crestere.
Potrivit informatiilor din piata, veniturile Google sunt estimate la cateva milioane de euro pe an, in timp ce intreaga piata de publicitate online a fost estimata intre 20 si 24 de milioane de euro la nivelul anului 2010. mai mult
Luni, 19 Decembrie 2011, ora 20:28