Constructorul auto german Mercedes-Benz si-a aparat cu succes titlul de cel mai mare producator mondial de automobile de lux, dupa ce si-a devansat rivalii BMW AG si Audi pentru al patrulea an consecutiv, transmite Bloomberg.
Vineri, producatorul a informat ca livrarile sale de vehicule marca BMW au crescut anul trecut cu 2%, pana la 2,17 milioane de autoturisme. Anterior, Mercedes-Benz a informat ca livrarile sale au crescut cu 1,3%, pana la un nivel record de 2,34 milioane vehicule. Audi se situeaza pe locul trei.
Pe viitor, BMW mizeaza pe o usoara crestere a vanzarilor la nivel de grup in acest an, gratie unei cresteri solide a vanzarilor pe piata din China. In schimb, in Europa, vanzarile BMW ar urma sa fie comparabile cu cele din 2019.
Cererea pentru vehiculele premium s-a dovedit a fi mai rezistenta decat pe segmentul vehiculelor de masa, unde vanzarile au scazut in unele regiuni ale lumii afectate de incetinirea cresterii economice si tensiunile comerciale.
"Gratie ofensivei noastre de produs, am reusit din nou sa ne majoram vanzarile la un nou record in 2019. Sunt increzator ca vom continua acest drum de succes si in actualul an", a declarat directorul de vanzari de la BMW, Pieter Nota.
Anterior, directorul de vanzari de la Audi, Hildegard Wortmann, a declarat si el ca noua linie de produse ar trebui sa ajute marca de lux a grupului Volkswagen sa recupereze terenul pierdut in fata rivalilor Mercedes-Benz si BMW in ultimii ani. La nivel global,... mai mult
Vineri, 10 Ianuarie 2020, ora 12:11
Vanzarile grupului BMW au depasit 2 milioane de automobile pentru prima oara in istorie anul trecut, asigurand pozitia de lider a producatorului german pe piata masinilor de lux pentru al zecelea an consecutiv, in pofida competitiei tot mai stranse din parte Audi si Mercedes.
Vanzarile sub marca BMW au urcat cu 9,5% anul trecut fata de 2013, la 1,81 milioane de automobile, in timp ce la nivel de grup producatorul german a stabilit un record al livrarilor, ajungand la 2,12 milioane de unitati, potrivit datelor publicate vineri de constructorul auto german, informeaza Mediafax.
Audi a inregistrat un avans al vanzarilor anuale de 10,5%, la 1,74 de milioane de masini, iar Mercedes a consemnat o crestere de 12,9%, la 1,65 de milioane de automobile sub marca proprie, se arata in comunicatele emise vineri de cei doi producatori.
"Succesul modelelor BMW X4 si BMW Seria 2 Active Tourer demonstreaza abilitatea noastra de a dezvolta noi vehicule si de a atrage clienti. Popularitatea modelelor i3 si i8 indica rezultatele bune ale strategiei noastre bazate pe motoare electrice", a declarat Ian Robertson, directorul de vanzari al BMW.
In 2013, BMW a vandut 1,66 de milioane de automobile sub brand propriu, in timp ce Audi a ocupat locul al doilea pe piata auto de lux, cu 1,58 de milioane de unitati comercializate, urmat de Mercedes, cu 1,46 de milioane de automobile vandute.
BMW este lider mondial pe piata auto premium din 2005, cand a depasit Mercedes, in timp ce Audi... mai mult
Vineri, 09 Ianuarie 2015, ora 13:52
Cu o luna inainte de lansarea marcii Lexus in America, in 1989, Toyota pregatise o reclama al carei mesaj era ca, dupa ce au dominat piata masinilor de lux aproape 60 de ani, producatorii germani de automobile mai au doar 30 de zile sa se bucure de aceasta pozitie.
Reclama nu a mai ajuns pe ecranele televizoarelor, iar cele trei marci germane, Mercedes, BMW si Audi, au devenit tot mai puternice, odata cu cresterea cererii de automobile premium venita de pe pietele emergente.
Lexus, Acura si Infinity, marcile de lux ale companiilor japoneze Toyota, Honda si Nissan, au ramas in urma. Cele trei marci germane acopera 70% din piata automobilelor premium, in timp ce japonezii doar 10%. Si acestia sunt prinsi din urma de Jaguar Land Rover (JLR), o marca britanica, dar detinuta de indieni, care a vandut anul trecut circa o jumtate de milion de automobile, aproape la fel ca Lexus, conform The Economist
Cei trei japonezi depun eforturi pentru a se apropia de germani. Luna trecuta, Infiniti si-a "redesenat" automobilele, incepand cu noul Q50, pentru mai multa "pasiune" latina, in incercarea de a se distinge de modelele germane "reci". Lexus va lansa un SUV, NX, care este rivalul modelului Range Rover Evoque al celor de la Jaguar si al modelelor similare ale Audi si BMW. Acura isi pune sperantele in noul model RLX.
Pentru Toyota, Honda si Nissan, diviziile premium sunt sau ar trebui sa fie importante. Profitul obtinut pe piata modelelor de baza este, de multe ori,... mai mult
Marti, 10 Iunie 2014, ora 16:46
Constructorul de automobile de lux Bentley a anuntat miercuri ca anul trecut vanzarile sale globale au crescut cu 19% pana la cifra record de 10.120 de unitati, ceea ce aduce compania mai aproape de obiectivul de a vinde 15.000 de automobile anual in 2018, transmite Wall Street Journal.
Bentley, divizie a grupului auto german Volkswagen, a precizat ca cele doua Americi au ramas cea mai importanta piata a sa, in conditiile in care vanzarile in aceasta regiune au crescut cu 28% pana la 3.140 de unitati. China a ramas a doua mare piata pentru Bentley cu 2.191 de autovehicule vandute in 2013, in scadere totusi fata de cele 2.253 de autovehicule vandute in 2012.
De asemenea, in Orientul Mijlociu vanzarile Bentley au crescut cu 45% pana la 1.185 de unitati, gratie succesului inregistrat de modelul Mulsanne, al carui pret de cost se ridica la 300.000 de dolari. In Europa continentala vanzarile Bentley au crescut cu 11% pana la 1.480 de autovehicule.
"2013 marcheaza cel de al patrulea an consecutiv in care vanzarile noastre au inregistrat o crestere de doua cifre. Continuam sa castigam noi clienti si suntem increzatori ca 2014 va fi un nou an de succes pentru Bentley", a declarat presedintele director general de la Bentley, Wolfgang Schreiber.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, a preluat Bentley in 1998 de la compania britanica Vickers PLC in urma unei competitii acerbe cu rivalul BMW AG. La final marca Bentley a fost separata de Rolls-Royce Motors... mai mult
Miercuri, 08 Ianuarie 2014, ora 15:30
Vehiculele crossover compact, care combina confortul cu alura sportiva, au fost introduse si in gama constructorilor de automobile de lux, precum Porsche, Jaguar si Mercedes, care vor astfel sa atraga clientii mai tineri.
Porsche a prezentat in premiera, la salonul auto de la Los Angeles, noul crossover compact Macan, fapt care scoate in evidenta interesul in crestere al producatorilor de automobile de lux pentru vehicule cu alura de 4X4 dar cu echipare si confort demne de o berlina premium.
Provocarea pentru producatorii de prestigiu este sa profite de interesul cumparatorilor, la nivel mondial, pentru astfel de vehicule, si sa atraga clientii mai tineri, pentru care achizitia unei berline de lux ar putea fi intimidanta.
"In ultimii cativa ani, dupa declansarea crizei, cererea mondiala pentru crossoverele compact a fost de 65 de milioane de vehicule pe an, cifra care urmeaza sa creasca pana la 100 de milioane de unitati pe an pana la sfarsitul acestui deceniu", a explicat Bernhard Maier, director de vanzari la Porsche.
Cresterea anuala, intre debutul crizei si sfarsitul deceniului, va fi astfel de 3%. Pe segmentul crossoverelor de lux, cresterea va fi de 4,5%-4,6% pe an, a precizat Maier.
Porsche a revolutionat deja gama cu SUV-ul Cayenne, dar cu modelul Macan constructorul german vizeaza clientii din zona urbana, care nu au nevoie de spatiul oferit de Cayenne dar care nu vor sa renunte la un SUV si nici la spiritul sportiv al marcii, a spus Maier.
"Cel... mai mult
Vineri, 22 Noiembrie 2013, ora 16:59
Producatorul italian de automobile sportive Lamborghini a anuntat marti ca a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 469 milioane de euro, in crestere anuala cu 46%.
Lamborghini, controlat de grupul german Volkswagen, a precizat ca numarul autovehiculelor livrate anul trecut a crescut cu 30% pana la 2.083 de unitati, dar cu toate acestea ramane inferior nivelului de dinaintea crizei, transmite AP.
In anul 2008, inainte ca criza globala sa afecteze piata de lux, Lamborghini a vandut un numar record de 2.430 de autovehicule.
"Avand in vedere incertitudinile financiare si economice mondiale, Lamborghini a inregistrat in 2012 rezultate satisfacatoare, confirmand validitatea strategiei sale comerciale", a declarat presedintele Lamborghini, Stephan Winkelmann.
Anul trecut, Lamborghini a livrat 1.161 de autovehicule modelul Gallardo si 922 de exemplare din noul model Aventador LP 700-4.
Recent, la Salonul auto de la Geneva, Lamborghini a dezvaluit un coupe cu un pret de trei milioane de euro denumit Veneno pentru a marca cea de-a 50-a aniversare. mai mult
Marti, 12 Martie 2013, ora 16:10
Noilor bogati ai Chinei le place sa se afiseze la volanul unui Audi sau al unui Porsche, iar din anul 2016 aceasta tara ar putea depasi SUA pe piata autoturismelor de lux.
Anul trecut, in China au fost vandute 1,25 milioane de autoturisme din gama premium, in timp ce in SUA numarul acestora a ajuns la 1,7 milioane, se arata intr-un studiu publicat luni de societatea de consultanta McKinsey si preluat de AFP.
Se estimeaza insa ca in urmatorii ani China va ajunge din urma si va depasi SUA la acest capitol, prognoza de vanzari pentru astfel de autoturisme la orizontul anului 2020 fiind de 3 milioane pentru China si 2,3 milioane pentru SUA.
Cu peste 400.000 de autoturisme vandute in anul 2012, China a devenit prima piata a companiei germane Audi. La randul sau, Daimler, care detine marca Mercedez-Benz, a anuntat in luna decembrie crearea unui nou post in cadrul conducerii sale, special pentru piata chineza.
Piata auto chineza a depasit-o in ansamblu pe cea americana inca din anul 2009. McKinsey prevede ca pana in anul 2015 China va absorbi o treime din produsele de lux vandute la nivel global. mai mult
Luni, 04 Martie 2013, ora 14:14
Rolls-Royce, marca de automobile de lux, care este detinuta in prezent de BMW, planuieste sa-si mareasca cu 14% numarul reprezentantelor in urmatorii cinci ani, odata ce numarul potentialilor clienti a crescut in lume.
Rolls-Royce doreste sa isi creasca numarul de dealeri de la 105 la 120, pentru a ajunge la milionarii de pe piete precum Chile, Thailanda si Vietnam, transmite Bloomberg.
Producatorul britanic preconizeaza vanzari record, pentru cel de-al doilea an consecutiv, la versiunea updatata de sedan Phantom, care are un pret de 380.000 de dolari. In 2011 s-au vandut 3.538 de unitati de Rolls-Royce Phantom.
Compania conteaza pe cresterea la nivel mondial a numarului de persoane cu venituri foarte mari, pentru a compensa problemele de pe piata europeana.
Directorul Rolls-Royce si-a dezvoltat aceasta strategie pe baza unei estimari ca numarul familiilor cu o avere de peste cinci milioane de dolari va creste anual cu 3 - 5% in perioada urmatoare si vor apare astfel noi potentiali clienti pentru companie. mai mult
Marti, 27 Noiembrie 2012, ora 16:20
China a devenit cea de-a doua piata pentru masini de lux din lume, depasind piata germana si pozitionandu-se imediat dupa Statele Unite ale Americii, care isi mentin pozitia ca lider in vanzarea de automobile de lux.
Estimarile privind vanzarile de automobile de lux se ridica la circa 969.000 de modele in acest an, in timp ce in Germania vor fi livrate doar 914.000 de modele, scrie Businessinsider.com.
In prezent, Audi, este cel de-al doilea producator de masini de lux din lume, intrecand Mercedes si planuind ca pana in 2015 sa depaseasca si BMW, iar dezvoltarea pietei chineze ar putea reprezenta un factor important in lupta pe piata a celor 3 marci germane de lux.
Audi a crescut cu 69% in comparatie cu 2010, in timp ce BMW a castigat un surplus de 9,8%, iar Mercedes 24%. Astfel, Audi a vandut aproximativ 85.000 de masini mai mult decat BMW in China pe parcursul anului 2011.
Prognozele pentru 2012 arata ca piata de lux a Chinei va creste la peste un milion de automobile.
Pe de alta parte, cresterea economica a Chinei a incetinit, ceea ce a determinat BMW si Mercedes sa planuiasca si sa adauge stimulente si reduceri de pret la anumite modele cu scopul de a stimula vanzarile. mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 08:39