Peste 1,1 milioane de numere de telefon au fost portate din octombrie 2008 pana la 1 octombrie, cele mai multe, 759.273, fiind pe segmentul telefoniei mobile, potrivit datelor anuntate de autoritatea de reglementare in telecom, ANCOM.
"In luna octombrie a acestui an se implinesc 5 ani de cand in Romania este posibila portarea numerelor de telefon. In cei cinci ani de functionare a portabilitatii au avut loc 1.125.959 de portari, ceea ce inseamna ca 759.273 de numere de telefonie mobila si 366.686 de numere de telefonie fixa si-au schimbat reteaua, dar nu si posesorul", se arata intr-un comunicat al ANCOM.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie sa isi pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixa, mobila si numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar in cadrul aceleasi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil in Romania din 21 octombrie 2008.
De la lansarea serviciului numarul de portari a crescut constant. Astfel, in ultimele trei luni din 2008 au fost realizate 15.681 de portari, in 2009 circa 180.240 de portari, in anul 2010 s-au inregistrat alte 221.219 de numere noi portate, in crestere cu 23% fata de 2009, trend mentinut si in anul 2011, cand numarul portarilor a continuat sa urce, la 260.256.
Anul trecut, numarul portarilor a atins 255.881, iar in perioada ianuarie - octombrie a acestui an s-au realizat 192.683 de... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2013, ora 14:34
Termenul de activare a unui numar portat va fi, incepand de luni, de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii se reduce de la zece la trei zile lucratoare, se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii(ANCOM).
Decizia ANCOM privind modificarea conditiilor tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon a intrat in vigoare la data de 2 septembrie 2012.
Astfel, termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare.
Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare se reduce la patru ore in loc de cinci ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la trei ore in loc de patru ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).
In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe semestrul I din 2012 fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 30 de minute pentru numerele mobile.
Peste 800.000 de numere au fost portate din 21... mai mult
Luni, 03 Septembrie 2012, ora 13:16