Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anuntat ca Guvernul va anula marti parteneriatele public-private pentru autostrada Comarnic - Brasov si pentru tronsonul Targu Mures - Iasi al autostrazii Unirii.
Acesta a avut luni o intalnire cu parlamentari PNL.
"Am avut discutii si pe subiectul Comarnic - Brasov. Maine, Guvernul va lua in discutie si va adopta o ordonanta de urgenta prin care acel parteneriat public-privat propus de Valcov si Dancila devine istorie.
Dupa momentul anularii parteneriatului public-privat, obiectivul Comarnic - Brasov va fi predat catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor. Noi vom veni in fata Guvernului si vom spune care sunt solutiile pentru construirea autostrazii Comarnic - Brasov. Autostrada Comarnic - Brasov reprezinta un obiectiv major, se va realiza. Pana incepe constructia autostrazii Comarnic - Brasov avem obligatia sa gasim rute alternative", a spus ministrul Transporturilor.
El a sustinut ca variantele ocolitoare Comarnic - Busteni vor fi realizate din fonduri europene, iar pe zonele Sinaia si Azuga primarii au aratat ca exista rute alternative. "Vom avea toate avizele necesare pentru a construi acel drum", a mentionat Bode.
Citeste si:
Ca si Dancila, liberalii vor Autostrada Comarnic-Brasov in PPP. Doar ca propun alt traseu si cer bani europeniOrban: Autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti pot fi realizate in 5 ani, daca PNL ramane la guvernare
Ministrul a aratat ca, tot marti, va fi... mai mult
Luni, 27 Ianuarie 2020, ora 17:23
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Bolos, a anuntat ca Autostrada Brasov-Comarnic va putea fi decontata din fonduri europene, dar pentru acest lucru trebuie sa se respecte procedurile de achizitie publica si implementare.
"Discutia despre aceste parteneriate public-private sunt o poveste fara sfarsit. Comarnic-Brasov pentru orice studiaza retelele de transport trans-european este vede foarte usor ca este parte din reteaua TNT Comprehensive. Din acest punct de vedere, ca si eligibilitate nu este o problema pe fonduri europene.
Dar chiar daca ea pana la urma se va realiza din sursele bugetului de stat, nu are foarte mare relevanta sursa de finantare, noi, ulterior, daca respectam regulile Uniunii Europene in ceea ce priveste eligibilitatea, putem sa o decontam ulterior s-o decontam ulterior din fonduri eruopene, atata timp cat respectam procedura de achizitie publica si procedura de implementare a proiectului", a declarat ministrul la Antena 3.
El a precizat ca realizarea acestui tronson autostrada de 58 de kilometri are o valoare de aproximativ un miliard de euro.
Marcel Bolos a precizat ca din 1968 se discuta despre acest tronson de autostradata si ca din punctul sau de vedere este urgent ca documentatiile tehnico-economice sa fie actualizate.
Mai mult, ministrul a spus ca pentru realizarea unui astfel de proiect este nevoie de stabilitate atat in zona politicului, cat si in zona de specialisti care au implementat aceste proiecte.
Citeste si
Orban,... mai mult
Sambata, 25 Ianuarie 2020, ora 12:09
Premierul Ludovic Orban a sustinut, duminica, ca autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti pot fi realizate in 5 ani, daca PNL ramane la guvernare.
Seful liberalilor si liderul Guvernului a mentionat ca prima ar trebui finantata de la buget si nu in parteneriat public-privat (PPP).
"Cred ca nu are rost sa ne complicam intr-un PPP, acolo trebuie sa-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenta studiul de fezabilitate, ca studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu inseamna, dupa parerea mea, schimbarea solutiei tehnice, ceea ce inseamna o durata mai scurta de revizuire a studiului de fezabilitate si sa dam drumul la licitatie si sa finantam din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simpla, controlezi cel mai bine toti pasii procedurali", a spus Ludovic Orban despre autostrada Comarnic-Brasov, la Hotnews LIVE.
Anterior, pe 6 ianuarie, acesta anunta ca Guvernul va lua o decizie in luna ianuarie in ceea ce priveste metoda de finantare pentru acest proiect de infrastructura.
"Autostrada Comarnic-Brasov nu poate fi facuta din fonduri europene. Vom decide in luna ianuarie cum o facem. Avem in principiu doua variante. Prin parteneriat public-privat, dar nu accept decat in parteneriat cu o institutie financiara internationala, indiferent care este ea. Deci, fie faci pe parteneriat public-privat, dar ai nevoie de un partener institutional care sa iti confere incredere si mai ales garantia finantarii, sau o faci pe bugetul de stat", a declarat... mai mult
Duminica, 19 Ianuarie 2020, ora 18:27
Prim-ministrul Ludovic Orban a declarat, luni, ca Guvernul va stabili pana la sfarsitul lui ianuarie modalitatea de finantare a autostrazii dintre Comarnic si Brasov.
Orban a subliniat ca exista doar doua modalitati de finantare, si anume, parteneriatul public-privat sau de la bugetul de stat.
"Nu poate fi finantata cu fonduri europene. Vom decide in luna ianuarie cum o facem. Avem in principiu doua variante. Prin parteneriat public-privat, dar nu accept decat in parteneriat cu o institutie financiara internationala, indiferent care este ea.
Deci, fie faci pe parteneriat public-privat, dar ai nevoie de un partener institutional care sa iti confere incredere si mai ales garantia finantarii, sau o faci pe bugetul de stat", a declarat premierul la Digi 24. ...citeste mai departe despre "Guvernul decide in ianuarie cum finanteaza constructia autostrazii Comarnic-Brasov" pe Ziare.com mai mult
Luni, 06 Ianuarie 2020, ora 22:20
Guvernul Orban vrea sa faca autostrada Comarnic-Brasov tot in parteneriat public privat (PPP) cum a vrut si Viorica Dancila. Diferentele sunt ca se va schimba traseul soselei si ca liberalii nici nu se gandesc sa plece la drum fara finantare europeana.
In programul de guvernare al PNL - document obtinut de Ziare.com - se arata ca ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor vrea, in continuare, sa realizeze Autostrada Comarnic-Brasov in PPP. Au mai incercat-o si guvernarile ulterioare, de 3 ori, fara succes.
In cele din urma, Cabinetul Dancila a delegat Comisia Nationala de Strategie si Prognoza sa negocieze pentru a selecta un partener privat care sa construiasca soseaua de mare viteza in baza unui studiu de fezabilitate (SF) realizat la inceputul anilor 2000. Acel document prevedea un traseu al autostrazii care urma sa treaca prin mijlocul statiunii Busteni.
Comisia de prognoza a lansat o licitatie. Mai multi contructori mari si-au aratat interesul pentru proiect. Au cerut lamuriri de la Comisia de Prognoza, dar n-au depus oferte. In cele din urma, Comisia de Prognoza a anuntat ca negocieaza incheirea unui contract cu o asociere chinezo-turca numita China Communications Construction Company - Makyol Insaat Sanayi Turizm.
Intre timp, Viorica Dancila a decis ca soseaua de mare viteza se va construi cu bani de la buget.
N-a trecut mult, insa, pana cand ministrul demis al Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat ca intre timp Comisia de Prognoza... mai mult
Joi, 24 Octombrie 2019, ora 16:19
Premierul Viorica Dancila anunta ca Autostrada Comarnic-Brasov nu se va construi in parteneriat public-privat, ci va fi declarata in prima sedinta CSAT de importanta nationala si va fi construita din fonduri guvernamentale. Anuntul vine dupa ce, in vara anului trecut, Ministerul Transporturilor renunta la colaborarea pe proiectul de autostrada cu Banca Mondiala si a decis ca autostrada trebuie construita in parteneriat public-privat.
"Autostrada Comarnic-Brasov este in parteneriat public-privat. Am avut solicitari din partea unei societati chinezo-turce.
Eu am luat hotararea, impreuna cu colegii mei, sa scoatem din parteneriat public-privat, iar in prima sedinta de CSAT aceasta autostrada sa devina de importanta nationala sau de infrastructura critica, astfel incat sa putem sa demaram cat mai repede lucrarile la aceasta autostrada", a anuntat, duminica, la Ploiesti, premierul Viorica Dancila.
Dancila a adaugat ca procedurile sunt complicate: "La noi s-a format aceasta institutie a contestatiilor si pentru a trece de toate aceste obstacole cred ca solutia este ca aceasta autostrada sa devina de importanta nationala, astfel incat sa incepem executia cat mai repede din fonduri guvernamentale".
Citeste si: Razvan Cuc sustine ca pe Autostrada Comarnic - Brasov se va lucra si noaptea
Orban: Are un puternic iz penal. Dancila risca sa-i tina companie sefului de care s-a lepadat prea usor
La scurt timp dupa anuntul Vioricai Dancila, liderul PNL, Ludovic Orban,... mai mult
Duminica, 21 Iulie 2019, ora 16:40