Romanii cauta online oferte si preturi mici, iar cei mai multi le cauta de pe telefonul mobil. Insa magazinele romanesti nu par sa profite inca la maxim de aceasta tendinta.
"Din nefericire, sunt inca magazine neoptimizate pentru mobil. Aceasta e o problema reala, daca ne gandim ca luna trecuta am raportat pentru proiecte din agentie un procent de 94% pentru comenzile de pe dispozitive mobile", spune Adelina Oprea, fondator Champaigns, agentie de performance marketing dedicata magazinelor online, pentru Business24.
Apoi, sunt magazinele online care nu tin cont de optimizarea SEO si nu utilizeaza poze care pun in evidenta produsele. "Sunt multe probleme de rezolvat", mai spune Adelina.
Ea a inceput sa lucreze in marketing acum 7 ani, ca Marketing Manager pentru ZorileStore, magazin pe care il are acum in portofoliul Champaigns. A lucrat pentru ZorileStore trei ani, timp in care, impreuna cu echipa, l-a transformat in cel mai vizibil magazin online in 2013, imediat dupa eMAG.
Apoi a urmat proiectul Sandalandala si campania de lansare pe care am numit-o "Tatueaza-te Sandalandala".
In cadrul proiectului, le-a propus celor care doresc cazare gratuita pe viata sa se tatueze permanent cu logo-ul campingului. "Spre surprinderea noastra placuta, 30 de persoane s-au oferit", isi aminteste Adelina.
"M-am mutat in Bucuresti si am lucrat La Redoute Romania si FashionUP. In echipa FashionUP am dezvoltat mult magazinul online si, odata cu el, m-am dezvoltat si eu,... mai mult
Miercuri, 04 Iulie 2018, ora 14:32
Potrivit cifrelor si estimarilor principalilor jucatori din comertul electronic romanesc impreuna cu GPeC, valoarea cumparaturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro in 2017, cu peste 40% mai mult decat in 2016, cand s-au inregistrat 1,8 - 2 miliarde de euro.
Acest lucru ar insemna ca romanii au cheltuit, in medie, 7,67 milioane de euro in fiecare zi din an pentru cumparaturi prin internet.
Valoarea de 2,8 miliarde de euro face referire strict la e-tail, adica la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse serviciile, platile de facturi la utilitati, biletele de avion, vacantele, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, continutul download-abil etc. Daca le-am adauga si pe acestea, valoarea totala a achizitiilor online ar creste considerabil.
E-Commerce Share din total Retail: 5,6%
Cresterea de aprox. 40% de la un an la altul inregistrata de piata romaneasca de e-commerce este una din cele mai mari cresteri la nivelul Uniunii Europene.
Valoarea pietei de e-commerce din totalul pietei de retail se situeaza la aprox. 5,6%, in crestere fata de 4%, cat se inregistra in 2016.
Cu toate acestea, procentul este inca mic comparativ cu tarile dezvoltate, dar arata potentialul urias de crestere al pietei romanesti de comert electronic.
GPeC este, de 13 ani, cel mai important eveniment de e-commerce din Romania care, printre altele, centralizeaza datele si publica in fiecare an raportul oficial... mai mult
Joi, 11 Ianuarie 2018, ora 14:35
Vrei sa cumperi ceva de pe Net? S-ar putea sa ai o surpriza neplacuta atunci cand vei accesa magazinul online de pe un smartphone sau de pe o tableta.
Motivul este simplu: 38% dintre site-urile autohtone care vand produse nu sunt optimizate pentru dispozitivele mobile, ceea ce inseamna ca paginile nu vor fi afisate sau ca navigarea pe site e un calvar.
Cifra apare intr-un studiu realizat de agentia de marketing online Today's, care cuprinde 556 de magazine online din Romania, potrivit unui comunicat remis luni Ziare.com.
Problema este destul de grava pentru romanii care detin astfel de platforme, caci trendul este ca oamenii sa intre tot mai mult pe Internet de pe smartphone-uri si tablete si mai putin de pe desktop.
Analiza arata ca intre 20 si 30% din clientii magazinelor online intra de pe dispozitive mobile, iar daca site-urile nu ofera o experienta de utilizare buna, impactul este mare si se pierd potentiali clienti.
Afla cat cumpara romanii de pe Internet
Nici ...citeste mai departe despre "Vrei sa cumperi ceva de pe mobil? S-ar putea sa ai o surpriza neplacuta" pe Ziare.com mai mult
Luni, 30 Mai 2016, ora 14:59
Tot mai multe magazine online au de gand sa-si optimizeze designul si continutul pentru dispozitivele mobile, in 2015, pentru a tine pasul cu ultimele tendinte in domeniu si pentru a le permite clientilor sa-si vada de cumparaturi direct de pe telefon.
Este vorba despre o miscare strategica normala, cred specialistii, avand in vedere ca piata comertului electronic din Romania a fost estimata la 650 de milioane de euro, pentru anul acesta.
"Piata de e-commerce din Romania creste de la an la an si odata cu ea si calitatea magazinelor online, dar si a serviciilor oferite de comercianti. Trendul acesta continua puternic si anul acesta.
Explozia de mobile la nivel global isi va face din ce in ce mai simtita prezenta si in Romania, unde tot mai multe magazine online vor alege si varianta de mobile pentru website.
Toate aceste evolutii se vor concretiza intr-o crestere puternica a cererii de servicii de programare", sustine Vlad Stanescu, CEO Mind Magnet, intr-un comunicat remis Business24.
Rezultatele unui studiu recent iVox, la comanda Mind Target, arata ca peste 74% dintre adultii din mediul urban detin un smartphone ca telefon principal, pe care majoritatea il folosesc in timp ce asculta muzica, se uita la televizor sau se afla la cumparaturi.
Mai mult, pentru perioada urmatoare se estimeaza o crestere de 85% a numarului de utilizatori de smartphone, ceea ce conform specialistilor va genera o crestere a volumului total de vanzari online.
Cand vine vorba... mai mult
Luni, 23 Februarie 2015, ora 15:49
Orice magazin online trebuie sa aiba o versiune de mobil, in ziua de azi, pentru ca tot mai multi romani fac cumparaturi direct de pe telefoanele inteligente, sustin specialistii in domeniu. In plus, de sarbatori aglomeratia creste inclusiv in magazinele virtuale "din buzunar".
Alexandru Diaconu, spre exemplu, este un specialist in vanzarile online si proprietarul magazinului online LaRedoute.ro, care de Black Friday a inregistrat un cos mediu de cumparaturi de 90 de euro si care estimeaza o crestere a acestei medii, de sarbatori.
Diaconu vorbeste pentru Business24 despre strategiile pe care le-a folosit pentru magazinul sau online pentru a fideliza cumparatorii si a-i atrage pe site-ul sau, mai ales ca inainte de sarbatori utilizatorii au tendinta de a petrece cu pana la 50% mai mult timp in magazinele virtuale din buzunarul lor.
Comertul online in 2015: Tendinte si previziuni
Daca de Black Friday 2014 cosul mediu a fost de 90 de euro, ce asteptari aveti pentru Sarbatori, anul acesta?
Estimarea noastra este ca pana de Sarbatori valoarea cosului mediu va continua sa creasca peste valoarea de 90 de euro, urmand ulterior un usor declin in perioada dintre Craciun si lansarea noii colectii primavara-vara.
LaRedoute tocmai si-a schimbat designul, am implementat recent posibilitati flexibile de plata si lucram la noi functionalitati pentru imbunatirea procesului de cumparare.
Cu ocazia Craciunului am dezvoltat un parteneriat cu World Class, leader in... mai mult
Marti, 23 Decembrie 2014, ora 10:00
Magazinele online de "fashion" au zilnic vanzari de aproximativ 350.000 de euro, in total, in Romania. Iar moda vanduta online este doar o mica parte din intregul numit "piata de comert online", ce ia amploare de la an la an.
"Estimarea de crestere (a pietei de comert electronic- n.red.) este 33-35% in acest an, astfel ca, daca in momentul acesta piata este estimata la aproximativ 1,3 - 1,5 miliarde de euro (...), consideram ca pana la sfarsitul anului va ajunge foarte aproape de 2 miliade de euro", spune Camelia Ganga, director de marketing Fashion Days, unul dintre cele mai mari magazine online de fashion din Romania.
Cresterea se datoreaza in principal datorita faptului ca marii retaileri vor intra si ei puternic pe acest segment, dar si a aplicatiilor mobile, ce functioneaza ca un magnet, mai ales pe segmentul de moda.
"Credem ca piata de comert electronic va creste semnificativ in urmatorii ani odata cu intrarea unor mari jucatori ecommerce internationali si a marilor magazine 'brick and mortar' care vor incepe vanzarile si prin acest canal", mai spune aceasta.
Asadar, brandurile din Romania trebuie sa se pregateasca intens pentru a veni in intampinarea noului val de cresteri din mediul online, crede Camelia Ganga.
Cum ar trebui sa arate aceasta pregatire?
Orice brand ar trebui sa aiba un website de calitate si o aplicatie dedicata pentru dispozitivele mobile. "In al doilea rand, toate magazinele online ar trebui sa aiba foarte bine puse la punct... mai mult
Vineri, 04 Iulie 2014, ora 09:11
Cea mai mare plata online din 2012 a fost de peste 8.000 de euro, pentru un pachet de servicii turistice. E un fapt, care demonstreaza ca afacerile online din Romania au inceput sa-si miste rotitele, chiar daca 85% dintre romani nu au efectuat vreodata o plata online.
Cristian Herghelegiu, country manager pentru PayU, cel mai mare procesator de plati electronice din Romania, a raspuns intrebarilor Business24, facand o radiografie a comertului online din Romania si a cifrelor care s-au vehiculat anul acesta in mediul de business online.
50-60% dintre romani nu au efectuat niciodata o plata cu cardul, iar 80-85% nu au facut o plata online, spunea Catalin Cretu (Visa) la ZF Digital. In cat timp estimati ca se va inversa aceasta statistica? Cand vom putea spune ca 80% dintre romani au efectuat cel putin o plata online?
Personal nu m-as hazarda la o astfel de estimare. Evolutia platii online depinde in primul rand de evolutia accesului la internet. In acest moment, aproximativ 40% din populatia tarii are acces la internet si sunt mai putini cei care il si utilizeaza frecvent. Practic, accesul la internet in mediul rural este sporadic. Pentru a ajunge la nivelul in care 80% sa faca cel putin o plata online ar trebui ca aproape toti romanii sa aiba acces la internet si sa il si utilizeze frecvent.
In consecinta, probabil nu vom vedea un astfel de procent in viitorul apropiat, sunt putine tari in lume unde acest lucru chiar se intampla.
Cat la suta dintre... mai mult
Miercuri, 31 Octombrie 2012, ora 07:10
Magazinul online de produse IT&C eMag a consemnat in primele sase luni vanzari de 62 milioane euro, in crestere cu 52% fata de perioada similara din 2010, si isi mentine obiectivul de 150 milioane euro pentru 2011, reprezentand un avans de 50% fata de anul anterior, transmite Mediafax."Inca de la inceputul anului ne-am setat un obiectiv de dezvoltare accelerata, in conditiile in care estimam cresterea ponderii comertului online la peste 20% din piata electro-IT in 2011.
Rezultatele foarte bune de la jumatate de an au fost impulsionate de diversificarea portofoliului de produse si de lansarea platformei Marketplace", a declarat, intr-o conferinta, directorul general al eMag, Iulian Stanciu.
Potrivit estimarilor eMag, piata de comert electronic electro-IT s-a majorat cu aproximativ 50% in prima jumatate a acestui an.
"Piata online din Romania este cea mai avansata din regiune, fiind mai dezvoltata chiar decat unele tari din Europa de Vest. In aceste conditii, traficul inregistrat pe site-ul eMag a crescut la peste 1,8 milioane de vizitatori unici lunar, aproape dublu fata de aceeasi perioada din 2010", a mai aratat Stanciu.
Potrivit lui reprezentantului magazinului online, eMag a vandut un milion de produse electro-IT in primul semestru, interval de timp in care site-ul a inregistrat sase milioane de vizitatori si 22 milioane de vizite.
"Avem un model de business foarte bine pus la punct care ne aduce rezultate solide pe termen lung. eMag este cel mai mare magazin online... mai mult
Joi, 25 August 2011, ora 11:36