Turistii se indreapta tot mai mult catre rezervarile online de tip do-it-yourself, de aceea multe agentii de turism traditionale vor disparea de pe piata in urmatorii 10-15 ani, iar accentul se va pune tot mai mult pe tehnologie, pe brand si marketing, dar si pe calitatea serviciului oferit, a precizat pentru AGERPRES Razvan Pascu, consultant in marketing turistic.
"Munca agentilor de turism a evoluat foarte mult in ultimii ani. Aproape 100% dintre rezervari se fac acum folosind sistemele electronice, care dau acces in timp real la preturi si la disponibilitatea locurilor de cazare sau a biletelor de avion. Agentiile mari si tur-operatorii au propriile sisteme de rezervari, iar agentiile revanzatoare folosesc si pana la cateva zeci de sisteme diferite pentru a gasi cea mai buna varianta de calatorie pentru turisti", spune Razvan Pascu.
Acesta apreciaza ca nu crede in disparitia definitiva a agentiilor de turism si a consultantilor de turism, atat timp cat clientul va simti ca a primit de la consultantul de turism un serviciu de calitate care i-a economisit timp, poate chiar bani, si ca i-a adus expertiza si know-how.
"Nu cred in concurenta reala dintre companii aeriene si agentii de turism pentru ca au cu totii acelasi interes si anume de a vinde cat mai multe bilete de avion. Este adevarat, insa, ca tot mai multe companii aeriene incearca sa vanda bilete de avion online, pe site-ul propriu, oferindu-le pasagerilor inclusiv acces la servicii extra, de genul... mai mult
Miercuri, 19 Septembrie 2018, ora 11:46
Industria agentiilor de turism din Romania asteapta scuze din partea ministrului Turismului, Bogdan Trif, pentru declaratiile acestuia facute in conferinta de bilant, potrivit carora "agentiile de turism opun rezistenta si se impotrivesc" garantarii pachetelor turistice si ca aceleasi agentii sunt "smecheri" care incaseaza bani in avans de la turisti si ii folosesc in alte scopuri, se arata intr-o scrisoare deschisa a Consiliului Director al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
"Am asteptat si ascultat cu mare interes conferinta de presa de bilant la sase luni a ministerului pe care il conduceti. Am sperat ca ministerul pe care cu totii l-am dorit, cel al Turismului, ne va face sa fim mandri de meseria pe care, cu pasiune, o exercitam. Rezultatul a fost insa altul: ne-am intristat si ne-am revoltat! (...) Ati ales sa creati asteptari false turistilor romani, in sensul in care serviciile turistice vor fi garantate 100%, desi stiti foarte bine ca majoritatea serviciilor oferite de agentiile de turism nu se incadreaza in scopul directivei transpuse recent in legislatia romaneasca. Ati ales sa comunicati ca este treaba noastra, a agentiilor de turism, sa gasim solutii de garantare in piata, in contextul in care statul roman a abandonat peste noapte fondul de garantare, pentru ca a inteles ca cerintele formulate de dumneavoastra nu sunt realiste si implementabile. Ati ales sa dezinformati, spunand ca in toate tarile din Europa serviciile sunt garantate 100%,... mai mult
Marti, 07 August 2018, ora 16:13
Mii de romani au fost lasati cu ochii in soare in aceasta vara, dupa ce doua agentii de turism au intrat in insolventa. In aceste conditii, autoritatile cauta solutii ca asa ceva sa nu se mai intample.
Situatia sta cam asa: clientul vine si isi alege un pachet, achita un avans pentru a se face rezervarea, insa banii sunt folositi pentru platile curente si uneori nu obtine reducerile de tarife la care a lansat oferta.
TVR arata ca acest model de business e riscant pentru firmele care nu au capital subtantial.
Ce e de facut, avand in vedere ca doua agentii de turism, Mareea si Genius Travel, au intrat in incapacitate de plata in plin sezon estival?
Patronatele din industrie cer de patru ani infiintarea unui fond la care sa contribuie toate agentiile de turism, din care clientii sa fie despagubiti, dupa modelul european, insa acest lucru nu s-a concretizat.
O alta solutie ar fi si intarirea capacitatii financiare a agentiilor, prin majorari de capital, potrivit Asociatiei ...citeste mai departe despre "Doua agentii de turism si-au lasat clientii fara bani si fara vacante: Ce e de facut sa nu se mai repete situatia" pe Ziare.com mai mult
Marti, 06 Septembrie 2016, ora 10:26
Apetitul romanilor pentru vacante de lux este in continua crestere, lucru confirmat de cererea mare de pachete turistice din segmentul premium pus la dispozitie de agentiile de profil din tara noastra.
City-break-uri de 5 stele, destinatii exotice, croaziere de lux, toate acestea sunt de acum puncte de interes in planificarea vacantelor de vara, sustine Oana Dunel, director General si fondator al agentiei Terra Turism, intr-un interviu acordat Business24.
Cum se anunta sezonul estival 2016 prin prisma destinatiilor de vacanta alese de turistii romani?
Sezonul estival 2016 este unul extrem de dinamic si de divers. Si anul acesta, foarte multi turisti romani au ales pentru vacanta lor destinatii populare precum insulele grecesti, Grecia continentala, litoralul Bulgariei si Turcia.
Pe langa insulele cunoscute din Grecia precum Rhodos, Corfu, Creta, Santorini, Mykonos, Zakynthos si Thassos, anul acesta am promovat in mod special insule mai putin cunoscute, dar autentice, precum cele din Arhipelagul Cicladelor, Insulele Syros, Naxos si Paros.
Noutatile sezonului 2016 - charterul pe destinatia Algarve din sudul Portugaliei, charterul pe Split in Croatia si pachetele turistice in Cipru de Nord - au atras un numar considerabil de turisti dornici sa descopere noi orizonturi.
Ca si trenduri de sezon 2016 am remarcat de asemenea un interes crescut catre destinatii inedite din Italia, precum Sicilia, Sardinia, Rimini si Coasta Amalfitana, iar Portugalia devine si ea... mai mult
Sambata, 02 Iulie 2016, ora 00:00
1Agentiile de turism membre ANAT nu modifica de la 1 iulie preturile pentru vacante, iar aceste tarife, negociate inca de la 'Bursa Litoral' si lansate in noiembrie 2013 in cadrul programului 'Inscrieri Timpurii', vor ramane neschimbate pe toata durata sezonului estival 2014, informeaza Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism.
"Informatiile din presa referitoare la cresterea preturilor se refera strict la pretul de la receptie, pe care fiecare agent economic in parte (structura de cazare) il poate schimba dupa cum doreste, in functie de diversi factori, cum ar fi cererea din partea turistilor sau agentiilor de turism sau situatia meteorologica. Nu exista o data anume la care unitatile de cazare sa-si modifice unanim si dirijat tarifele practicate la receptie, acest mecanism fiind unul dinamic si dependent de politica de management a fiecarui hotelier in parte", se precizeaza in comunicat.
Acesta mentioneaza ca tarifele de cazare la unitatile de pe litoral, la agentiile de turism membre ANAT raman neschimbate.
"Continuam sa atragem turisti prin tarife atractive, programe si oferte speciale, conditii de cazare pentru toate bugetele si o serie bogata si atractiva de evenimente in toate statiunile de pe Litoral", afirma Corina Martin, presedinte Asociatia Litoral - Delta Dunarii. mai mult
Marti, 01 Iulie 2014, ora 09:06
Agentiile de turism incep vineri reducerile de Black Friday, de pana la 50%, iar ofertele includ destinatii de vara in tara si strainatate, dar si pachete de Craciun si Revelion, pentru Valea Prahovei, Malta sau Laponia.
Desi, traditional, Black Friday este programat in ultima vineri din noiembrie, agentiile de turism incep cu o saptamana mai devreme reducerile, lansand astfel conceptul de "early black friday" ("vinerea neagra timpurie").
Reprezentantii agentiei care a dat startul anul trecut campaniei de reduceri de Black Friday, Mareea, spun ca in acest an tendinta pietei, si nu doar in domeniul turismului, este sa decaleze data reducerilor.
"Anul acesta am decis sa ne aliniem de trendului generat de marii retaileri de electronice, care au inceput promovarea black friday cu o saptamana mai devreme, respectiv in data de 22 noiembrie. Astfel, suntem convinsi ca turistii care si-au creat o traditie din a vana aceste reduceri deosebit de importante vor fi prezenti in mediul online si offline pe 22 noiembrie. De aceea, pentru aceasta zi de vineri am decis aplicarea reducerilor maximale, de pana la 50% pentru destinatiile de vacanta cele mai atractive si solicitate", a declarat Marius Usturoiu, directorul general al Mareea.
Astfel, o camera dubla la un hotel all inclusive de 3 stele din statiunea Mamaia, care costa in intervalul 28 iunie - 3 iulie aproximativ 2.500 de lei, va putea fi achizitioanta vineri cu 1.500 de lei.
Potrivit lui Usturoiu, destinatia... mai mult
Joi, 21 Noiembrie 2013, ora 15:20
Cea mai mare agentie online de turism din Romania, Vola.ro, anunta parteneriatul cu portalul Infoturism.ro, accesat de peste 500.000 de turisti lunar.
In urma parteneriatului, Vola.ro estimeaza o crestere cu 5% a vanzarilor biletelor de avion in urmatoarele doua luni.
"Acest modul este in dezvoltare de cateva luni si consideram ca am ajuns la perfectionarea lui prin integrarea intregii experiente de pana acum. Ne asteptam ca aceasta sa fie prima colaborare ce foloseste noua platforma de afiliere whitelabel si suntem convinsi ca vom incheia parteneriate si cu alte site-uri importante din Romania", a declarat Daniel Truica, managing partner Vola.ro.
Colaborarea implica o integrare a tehnologiei de cautare si rezervare Vola.ro pe site-ul partenerului, pastrand nealterate elementele portalului Infoturism.ro. Clientii vor putea astfel efectua rezervari pentru servicii Vola.ro direct prin intermediul Infoturism.ro, fara costuri suplimentare.
"Parteneriatul nostru cu Vola.ro are la baza dorinta comuna de a oferi pasionatilor de calatorii acces la informatie cat mai utila si servicii de calitate. Suntem bucurosi ca portalul nostru, cel mai vizibil din piata turistica din Romania, ofera acum vizitatorilor acces la serviciile celei mai mari agentii online de turism, Vola.ro", a precizat Doru Marculescu, director general Infoturism Media.
Portalul Infoturism.ro reprezinta deja un nume pe piata turistica online, cu peste 100.000 oferte de vacanta si 400 de agentii de... mai mult
Marti, 19 Iunie 2012, ora 14:01
Intr-o perioada marcata de criza globala, cheia succesului in turism consta in gasirea de noi destinatii la preturi mici si servicii de buna calitate. Anul acesta, majoritatea romanilor vor cauta destinatii low cost.
De aceea, litoralul romanesc, Bulgaria si Grecia raman primele in top. Cu toate acestea, revin in trend destinatii precum Muntenegru sau Kefalonia.
Romanii nu renunta la vacante nici pe timp de criza, spun agentiile de turism, insa dupa trei ani in care criza s-a resimtit in buzunare, profilul turistului roman s-a schimbat. Acesta cauta destinatii cu buget limitat, insa servicii de calitate.
"Operatorii de turism trebuie sa-si amplifice eforturile pentru a oferi familiilor vacante in locurile unde doresc sa ajunga, cu bani mai putini decat in anii precedenti. Asa se face ca, pe langa varianta transportului cu avionul, avem noi destinatii in care folosim autocarele, respectiv Kefalonia, Skiathos si Muntenegru", declara directorul general al agentiei Europa Travel.
Prima dintre ele, Kefalonia, cea mai mare insula ioniana, este inca destul de putin cunoscuta de catre turistii romani. Insula este faimoasa si pentru plaja Myrthos, considerata drept una dintre cele mai frumoase din lume.
Pentru Kefalonia, cu doar 379 de lei, turistii pot beneficia de sase nopti de cazare, mic dejun si asistenta turistica, la hotelul de doua stele Ocean View, din statiunea Skala. Tot atat costa si o saptamana la hotelul Kalipso, din statiunea Poros.
Directorul... mai mult
Luni, 13 Februarie 2012, ora 19:05
Vacantele din timpul sarbatorilor de iarna reprezinte aproximativ 10% din profitul unei agentii de turism, iar cele mai cautate destinatii in 2011 sunt Ungaria, Austria, Israel, a declarat pentru Business 24, Bikfalvi Martin, manager Calibra Invest.
Ca element de noutate in 2011, turistii au fost interesati de destinatii exotice precum Republica Dominicana, Jamaica sau Dubai, obtinute la jumatate de pret, sub conditia sa fie achizitionate cu mult timp inainte, potrivit unui raport ANAT.
"In 2011 a avut de castigat Dubaiul, ca destinatie calda, cosmopolita si relativ aproape fata de Romania", potrivit ANAT.
Agentiile de turism s-au adaptat cerintelor publicului, si au introdus noi destinatii in ofertele lor. Pentru CalibraTour destinatiile incluse in oferta agentiei pentru 2011 au fost Franta, Ucraina, Sri Lanka, Maldive.
O explicatie a acestui fenomen ar fi aceea ca pe fondul general al crizei mondiale, tarifele au devenit mult mai accesibile si tendinta a fost de transformare in turism de masa, cu suport de zboruri charter pe langa toate variantele de zboruri regulate.
Destinatiile preferate ale romanilor si-au pastrat si in acest an ponderea pe piata turismului. Astfel, numarul de turisti care au plecat in Antalya s-a mentinut la nivelul anului trecut, chiar daca tarifele pentru destinatia Turcia au inregistrat cresteri de aproximativ 10%, lucru care se poate afirma si despre litoralul bulgaresc si regiunea Halkidiki (Grecia). Aceste destinatii au... mai mult
Luni, 26 Decembrie 2011, ora 13:35