Yahoo! este de vanzare incepand de astazi. Ofertele au fost depuse, iar actionarii vor trebui sa aleaga cea mai buna varianta.
Insa, speranta unor castiguri impresionante din vanzarea companiei-pioner a epocii digitale e de domeniul trecutului, deoarece Yahoo! nu mai reprezinta un competitor de temut pentru Google sau Facebook, se arata intr-o analiza Idea Stream.
Costuri prea mari
Conform evaluarii comScore, site-urile gestionate sub umbrela Yahoo!: Yahoo! Finance, News, Search, Mail, Tumblr si Flickr reusesc inca sa cumuleze un trafic de internet care plaseaza corporatia in pozitia a III-a in clasament.
Din punct de vedere al profitabilitatii insa, Yahoo! nu mai reuseste de mult sa aduca un zambet de multumire pe chipurile actionarilor. Fondata in 1994, compania a intrat in declin la inceputul noului mileniu, odata cu criza ".com" care a lovit Statele Unite.
"Nu este ca si cum Yahoo! nu ar genera venituri, dar acestea nu mai reusesc sa acopere cheltuielile", explica analistul Rob Enderle.
Trista realitatea le-a dat batai de cap celor 6 directori generali care s-au perindat in ultimul deceniu la carma companiei si nici Marissa Mayer, actualul CEO al Yahoo, nu are sansa de a rezolva acest puzzle.
O cota de piata redusa
In competitia privind veniturile din publicitatea online, Yahoo! ar putea incasa 2,6 miliarde de dolari, dar aceasta suma reprezinta doar 1,5% din veniturile generate de aceasta industrie, arata o estimare eMarketer.
Grosul de 40%... mai mult
Luni, 18 Aprilie 2016, ora 14:00
Fostul pionier al internetului Yahoo! are termen pana pe 18 aprilie pentru a decide daca isi vinde afacerile vreunuia dintre ofertantii care si-au manifestat interesul de a cumpara compania cu totul sau pe bucati.
Actionarii firmei spera ca numai afacerea de baza sa le aduca in conturi 8 miliarde de dolari, insa Marissa Mayer, directorul executiv al Yahoo!, ar putea sa nu mai asiste la perfectarea tuturor tranzactiilor, relateaza CNN Money.
Oferte de la rivali si parteneri
Cele 50 de afaceri administrate sub umbrela Yahoo! au atras atentia unei largi categorii de potentiali cumparatori.
Times si Daily Mail sunt reprezentantii media care au anuntat ca sunt interesati de preluarea fostului gigant IT.
Pe de alta parte, nici actualii jucatori de forta din IT, precum Google si Microsoft, nu au ramas insensibili la vestea ca Yahoo! este de vanzare.
Chiar daca legea antitrust ar bloca preluarea Yahoo! de catre Google, Microsoft nu pare sa aiba astfel de probleme, avand chiar si o colaborare in gestionarea rezultatelor oferite de motorul de cautare Bing, afacere pe care, desigur, doreste sa o protejeze.
Verizon, operatorul mobil care a preluat anul trecut AOL, o companie rivala a Yahoo!, se arata la fel de interesat si de achizitionarea companiei din Sunnyvale.
Fonduri private precum General Atlantic, TPG si KKR au mentionat de asemenea interesul pentru depunerea unor oferte de achizitie a Yahoo1.
Iar castigatorul este...
Cumparatorul, in cazul in... mai mult
Marti, 12 Aprilie 2016, ora 15:35
Analiza ofertelor preliminare pentru preluarea Yahoo! arata ca sfarsitul companiei nu mai poate fi evitat, dupa unii analisti de peste ocean. Chiar daca Microsoft a anuntat ca va face o oferta, gestul ar putea fi doar unul de imagine.
Intr-o interventie la postul TV CNBC, analistul Trip Chowdry a prevestit un final trist pentru Yahoo!, considerand ca pana pe 11 aprilie nu vor aparea oferte concrete pentru preluarea companiei.
Fara oferte serioase
Chowdry, care conduce si firma Global Equities Research, considera ca, dintr-un punct de vedere fundamental, nicio firma nu va fi interesata sa cumpere Yahoo!, nici macar Microsoft.
Saptamana trecuta, un raport al Re/Code anunta ca gigantul IT din Seattle ar fi interesat sa sustina o oferta a fondurilor de capital privat pentru achizitionarea Yahoo!.
"Cred ca Microsoft se va alia cu orice orice competitor din randul fondurilor de capital privat pentru a demonstra ca inca isi mentine influenta si pentru a continua sa foloseasca sistemul sau de cautare Bing pe domeniile Yahoo!", considera Trip Chowdry.
Yahoo! si Microsoft au dezvoltat un parteneriat in 2009, dar contractul a fost supus unor amendamente anul trecut, data de la care Microsoft a inceput sa plateasca catre Yahoo! un procent din veniturile generate de publicitate plasata pe Bing.
O singura speranta
In 2008, Microsoft a facut o oferta de aproape 45 de miliarde de dolari pentru a prelua Yahoo!, in speranta ca va bloca astfel ascensiunea Google.... mai mult
Miercuri, 30 Martie 2016, ora 17:25