Croatia a acceptat joi oferta Grup Feroviar Roman (GFR) pentru achizitionarea unei participatii de 75% in operatorul de transport de marfa pe calea ferata din Croatia, HZ Cargo.
Interesate de preluarea HZ Cargo au fost trei companii, insa numai oferta companiei din Romania a fost considerata completa si valida, indeplinind toate cele 11 conditii stabilite de autoritati, a declarat ministrul Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic.
Conform ofertei depuse, Grup Feroviar Roman va achizitiona HZ Cargo in termen de 30 de zile de la semnarea contractului, va plati 30 milioane de euro pentru achitarea imprumutului acoperit de garantiile de stat, 10 milioane de euro vor merge spre capitalul operational pentru plata datoriilor catre furnizori si a salariilor angajatilor iar 20 de milioane de euro vor fi folosite pentru investitii.
Pana anul viitor, Grup Feroviar Roman isi va asuma imprumuturile pe termen lung in valoare de 80 milioane de euro acoperite de garantiile de stat, pentru care compania are garantii de la Banca Romana de Dezvoltare, a precizat Hajdas Doncic.
Guvernul a aprobat garantiile pentru HZ Infrastructure si HZ Passenger Transport pentru imprumuturi de 650 milioane de kuna si, respectiv, 250 milioane de kuna. Ambele imprumuturi vor fi achitate in termen de cinci ani, cu o perioada de gratie de un an.
Hajdas Doncic a declarat ca HZ Infrastructure va utiliza creditul pentru investitii iar HZ Passenger Transport va folosi jumatate din suma pentru... mai mult
Joi, 25 Iulie 2013, ora 16:42
EximBank a negat implicarea in procesul de privatizare a CFR Marfa si a afirmat ca nu sustine direct sau indirect vreunul dintre participantii la acest proces.
'Facilitatile acordate de catre EximBank companiei Grup Feroviar Roman (care participa atat la procesul de privatizare a CFR Marfa, cat si la privatizarea BDZ Freight Services EOOD - operatorul de stat de transport de marfa pe calea ferata din Bulgaria) vizeaza participarea grupului la procesul de privatizare al companiei nationale de transport feroviar din Bulgaria. Acordarea oricaror facilitati de catre EximBank se face pentru o destinatie precisa, fondurile neputand fi utilizate in alte scopuri', se arata in punctul de vedere al bancii.
Grup Feroviar Roman (GFR), membru al Grampet Group, a accesat o linie de credit de la EximBank, in valoare de 54 de milioane de euro, fonduri care vor fi folosite pentru investitiile pe care compania le va efectua in cadrul privatizarilor in care este implicata in Bulgaria si Croatia, potrivit unui comunicat al Grampet Group.
GFR se afla pe lista scurta a investitorilor interesati de privatizarea operatorului de stat de transport de marfa pe calea ferata din Bulgaria, BDZ Cargo, iar oferta financiara irevocabila pentru preluarea operatorului de stat din Bulgaria se va depune pe 25 iunie 2013. mai mult
Miercuri, 12 Iunie 2013, ora 18:08
EximBank a aprobat recent un sprijin financiar destinat Grup Feroviar Roman (GFR) in vederea cumpararii de catre compania detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica a operatorului de transport feroviar de marfa BDZ din Bulgaria.
"Banca de Export-Import a Romaniei - EximBank a aprobat recent un mix de produse pentru Grup Feroviar Roman (GFR) in vederea achizitionarii de catre a companie a BDZ Freight Services EOOD Bulgaria, compania nationala de transport feroviar din tara vecina.
Tinand cont, pe de o parte, de cadrul legal - Legea 96/2000 - potrivit caruia banca efectueaza operatiuni specifice de finantare si garantare pentru promovarea investitiilor romanesti in strainatate, dar si de strategia EximBank de sustinere a companiilor romanesti cu proiecte in afara tarii, a fost stabilit un parteneriat strategic cu Grup Feroviar Roman pentru acordare de sprijin financiar in vederea achizitionarii unor companii din afara Romaniei", se arata intr-un comunicat transmis de EximBank, care nu mentioneaza ce cuprinde mixul de produse.
GFR, care participa si la privatizarea CFR Marfa, a anuntat in luna februarie ca a indeplinit cerintele de calificare si a intrat pe lista scurta pentru privatizarea companiei BDZ Cargo din Bulgaria.
"Parteneriatul strategic dintre GFR si EximBank se orienteaza catre alte tinte de interes din afara Romaniei, pe de o parte, si catre activitatea curenta a companiei pe de alta, insa nu ia in considerare, sub nici o forma, o implicare in... mai mult
Miercuri, 12 Iunie 2013, ora 08:50
Grup Feroviar Roman (GFR) a cumparat luni documentele de privatizare a companiei bulgare de transport feroviar de marfa BDZ Cargo, analizand actele si efectele unei eventuale tranzactii, a anuntat compania din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.
"Grup Feroviar Roman (...) a cumparat in nume propriu documentele de privatizare ale BDZ Cargo. In prezent, Grup Feroviar Roman analizeaza aceste documente de privatizare, precum si impactul pe care privatizarea o va avea asupra GFR-Grampet Group", se arata intr-un comunicat al companiei.
Noua companii au cumparat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ, a anuntat marti Agentia pentru Privatizare din Bulgaria, la expirarea termenului limita, potrivit agentiei bulgare de presa Novinite.
Pe langa Grup Feroviar Roman, documentele de privatizare au fost cumparate de trei companii din Bulgaria - First Investment Bank, Bulgarian Ship Company si Bulgarian Railway Company - precum si de alti cinci investitori care au actionat prin intermediul unor firme de avocatura.
Companiile care vor sa participe mai departe in procesul de privatizare au termen pana la sfarsitul lunii ianuarie sa completeze si sa transmita documentatia necesara. Ulterior, pana la 12 martie trebuie sa transmita o oferta angajanta si sa constituie un depozit.
La finele lunii decembrie presa bulgara a anuntat ca sapte investitori sunt interesati sa preia divizia de marfa a BDZ, printre care compania rusa de stat RZD si Grup... mai mult
Miercuri, 09 Ianuarie 2013, ora 08:34
Bulgaria a decis sa anuleze procedurile pentru privatizarea companiei de transport feroviar de marfa, parte a companiei nationale de cale ferata BDZ, dupa ce un singur investitor a ramas intresat de achizitie si va relansa licitatia cu cerinte mai putin exigente, potrivit Novinite.
Grup Feroviar Roman (GFR) a fost descalificat, la inceputul anului, din licitatie dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv.
Bulgaria a impus doua seturi de conditii la prima licitatie, pentru investitori strategici si pentru investitori financiari. Pe langa dreptul de a putea accesa informatii clasificate, investitorii strategici ar fi trebuit sa aiba 10 ani de experienta in transportul feroviar de marfa, autorizatie, venituri de cel putin 400 de milioane de euro pe an si sa fi trecut printr-un audit financiar. Investitorii financiari ar fi trebuit sa detina actiuni in valoare de cel putin 1 miliard de euro, capital propriu de minim 20 de milioane de euro anul trecut si sa fi trecut prin audituri financiare in ultimii trei ani.
"La prima tentativa de privatizare, am formulat cerinte foarte dificile, dar le vom tempera un pic pentru a atrage mai multi investitori. Doar coboram conditiile cu o treapta, nu vom vinde BDZ Transport de Marfa pe nimic", a declarat ministrul Transporturilor, Ivaylo Moskovski.
Duet Railway Bulgaria, un consortiu inregistrat in iulie in Cipru, a fost... mai mult
Luni, 23 Iulie 2012, ora 19:10