Amazon a creat un nou domeniu de activitate, iar acest model de business a ajuns deja in Romania la o cifra de afaceri anuala de cel putin 50 de milioane de dolari.
In contextul cresterii accelerate a numarului de cumparatori de pe Amazon.com si numarul celor care isi doresc sa faca bani din listarea produselor a crescut considerabil.
Vanzatorii de succes din top 10 mondial au realizat anul trecut vanzari de peste 25 de milioane de dolari.
Acest nou mod de business atrage tot mai multi oameni prin flexibilitatea pe care o ofera.
Business pe Amazon: Punctul de start
"Platforma Amazon, in momentul de fata, este cel mai simplu mod de a porni o afacere in domeniul comertului electronic datorita resurselor pe care le ofera, fiind cel mai mare retailer din lume.
Prin serviciul FBA, vei avea un stoc in depozitele Amazon care ajunge acolo direct de la furnizor, iar comenzile vor fi prelucrate de angajatii Amazon.
Astfel, vei putea administra afacerea din orice loc unde ai un calculator cu conexiune la internet.
Pentru independenta si modalitatile nelimitate de scalare va fi insa nevoie sa-ti diversifici canalele de vanzare, Amazon ramanand o parte importanta din ele", explica Sergiu Nichitean, fondatorul comunitatii amazon-seller.ro.
Acesta va lansa impreuna cu Creative Business Management un curs dedicat celor care vor sa inceapa o afacere pe Amazon, pe 24-25 martie la Bucuresti.
Amazon Business Boost este raspunsul pe care Sergiu Nichitean il da... mai mult
Luni, 12 Martie 2018, ora 12:30
UniCredit Bank a realizat, impreuna cu Exact Cercetare si Consultanta, primul studiu din Romania care isi propune sa faca o radiografie a antreprenoriatului in industriile creative.
"Cu sustinerea potrivita, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de crestere pentru economia romaneasca. Barometrul Mintilor Creative ne arata care sunt problemele pe care le intampina acesti antreprenori, care sunt nevoile lor, dar si faptul ca au o dorinta puternica de crestere.
In pofida faptului ca percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45% dintre ei planuiesc sa isi dezvolte afacerile in urmatoarele 12 luni.
UniCredit Bank, banca mintilor creative, va continua sa ii sustina pe cei care aleg sa isi urmeze calea in acest domeniu, chiar daca de multe ori nu le este usor. Ne-am bucura ca in acest demers sa ni se alature cat mai multi actori din mediul de business, dar si institutional din Romania", a declarat Anca Ungureanu, Director Identitate si Comunicare in cadrul UniCredit Bank.
"Barometrul Mintilor Creative ne arata cum e viata antreprenorilor din industrii creative din Romania in momentul de fata - in ce masura au incredere in economie, ce planuri de extindere au, ce obstacole resimt, de unde obtin finantare, ce instrumente financiare folosesc, cum recruteaza si pe cine. In prezent, dezvoltarea presupune sacrificii pentru majoritatea afacerilor din industrii creative: 3 din 4 companii care realizeaza investitii o pot face numai cu economii substantiale in alte... mai mult
Marti, 31 Octombrie 2017, ora 11:05
Care e principalul obstacol cu care se confrunta antreprenorii si proprietarii de afaceri atunci cand isi dezvolta afacerile?
Contrar parerii majoritatii sau impulsului pe care il avem cu totii sa raspundem ca problema e reprezentata de bani sau context (factori externi pe care nu ii controlam), adevarul este ca noi suntem adesea adevarata cauza, fie prin prisma limitelor pe care ni le stabilim constient sau subconstient, fie prin competentele care ne lipsesc la un moment dat pentru a trece la "nivelul urmator".
Daca in cazul limitarii competentelor, lucrurile stau relativ simplu, pentru ca odata ce iti dai seama ce competente iti lipsesc, incepi sa cauti solutii sa le dobandesti cat mai repede, in cazul limitarii personale, lucrurile au tendinta sa se complice putin, pentru ca de cele mai multe ori nu stii ca ele te tin pe loc.
Si, totusi, exista oameni care reusesc sa depaseasca aceste obstacole si sa aiba succesul dorit. Vrei sa stii ce fac ei diferit?
Iata 3 modalitati ...citeste mai departe despre "3 modalitati prin care poti sa depasesti obstacolele care apar in calea dezvoltarii afacerii tale" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Noiembrie 2016, ora 06:27
Care e principalul obstacol cu care se confrunta antreprenorii si proprietarii de afaceri atunci cand isi dezvolta afacerile?
Contrar parerii majoritatii sau impulsului pe care il avem cu totii sa raspundem ca problema e reprezentata de bani sau context (factori externi pe care nu ii controlam), adevarul este ca noi suntem adesea adevarata cauza, fie prin prisma limitelor pe care ni le stabilim constient sau subconstient, fie prin competentele care ne lipsesc la un moment dat pentru a trece la "nivelul urmator".
Daca in cazul limitarii competentelor, lucrurile stau relativ simplu, pentru ca odata ce iti dai seama ce competente iti lipsesc, incepi sa cauti solutii sa le dobandesti cat mai repede, in cazul limitarii personale, lucrurile au tendinta sa se complice putin, pentru ca de cele mai multe ori nu stii ca ele te tin pe loc.
Si, totusi, exista oameni care reusesc sa depaseasca aceste obstacole si sa aiba succesul dorit. Vrei sa stii ce fac ei diferit?
Iata 3 modalitati ...citeste mai departe despre "3 modalitati prin care poti sa depasesti obstacolele care apar in calea dezvoltarii afacerii tale" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 02 Noiembrie 2016, ora 06:27
Noi insine ne punem bete-n roate si tocmai de aceea nu ajungem la adevaratul nostru potential. Insa ne putem reprograma modul de gandire pentru ca sa avem succes chiar si in afaceri.
Despre aceasta tema am stat de vorba cu Rebel Brown, expert in neurostiinte si specialist in aplicarea lor in afaceri, care are o experienta vasta in a lucra cu manageri de top din lume.
Ea a explicat in interviul acordat Ziare.com care sunt motivele pentru care ne dam cu stangul in dreptul, ce inseamna sa fii un lider bun si a dat cateva sfaturi tinerilor care vor sa intre in mediul de business.
De ce ati ales neurostiintele? Cand ati realizat ca exista o conexiune intre neurostiinte si afaceri?
Lucram deja de 20 de ani cu directori si cu echipe de angajati cand am inceput sa explorez neurostiintele. Am vrut sa inteleg de ce oamenii inteligenti se blocheaza in modul in care au facut-o dintotdeauna si ajung pana in punctul in care nu vad oportunitatile si obstacolele din fata lor. Am vrut sa ...citeste mai departe despre "Vrei sa ai succes in afaceri si sa iei deciziile corecte? Reprogrameaza-ti creierul - Interviu" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 01 Octombrie 2016, ora 20:06
In articolul precedent impartaseam cu tine doua blocaje "grele" cu care ne confruntam destul de frecvent si ce putem face sa le depasim.
Daca nu l-ai citit inca, o poti face aici. Astazi urmeaza sa le afli pe celelalte.
Blocajul nr.3 - Nu ai uneltele necesare sa iti dezvolti afacerea
Cand spun unelte, nu ma refer la resursele de care dispui, in sensul clasic (resurse umane, logistice, materiale, de timp s.a.m.d.), ci mai degraba la cunostintele, expertiza, nivelul de leadership necesar ca sa-ti dezvolti afacerea.
Spre exemplu, in ziua de azi, afacerea ta pierde mii de potentiali clienti daca nu ai o prezenta credibila in mediul online. Insa pentru a face acest lucru ai nevoie de cunostinte si expertiza sau de cineva priceput in domeniu.
Ce poti face? Iti recomand sa te analizezi singur si sa vezi in ce domenii este necesar sa-ti imbunatatesti cunostintele si competentele. Iar apoi sa treci la actiune.
Blocajul nr.4 - Nu iti alegi luptele potrivite
Daca ai vazut ...citeste mai departe despre "Iti pui singur bete-n roate si afacerea ta are de suferit - Cum treci peste blocajele personale (II)" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 14 Septembrie 2016, ora 08:10
Cinci din cele sase principale provocari pentru afacerile din regiunea de vest a Romaniei tin, in perceptia celor chestionati, de fiscalitate, de birocratie si de coruptie, conform unei cercetari realizate in Timis, Arad si Bihor de Business Days, una dintre cele mai mari platforme de business networking din Romania.
Pentru cei mai multi respondenti chestionati in cadrul cercetarii Business Days, principalul factor de succes in afaceri este reprezentat de echipa companiei, aceasta optiune de raspuns intrunind voturile majoritatii celor chestionati - cu exceptia profesionistilor, care au indicat inovatia drept factorul principal al succesului in business.
In ordinea descrescatoare a voturilor inregistrate, factorii care determina succesul in afaceri au fost: echipa, inovatia, planul de afaceri, ideea de afaceri, networking-ul, intelegerea si folosirea tehnologiei, sistemul de taxare si fiscalitatea, accesul la finantare facila, capitalul de pornire, nivelul competitional al pietei, suportul din partea autoritatilor si norocul.
Raspunsurile au indicat o anumita omogenitate de opinii intre antreprenori, manageri de top si manageri, pe de o parte, fata de grupul profesionistilor, de cealalta parte. Daca pentru primii cei mai importanti factori de succes indicati au fost, in ordine, echipa, inovatia si planul de afaceri, profesionistii au pus pe primul plan inovatia, apoi planul de afaceri, echipa si ideea de afaceri (ultimele doua la egalitate de voturi).
Daca... mai mult
Vineri, 18 Martie 2016, ora 13:50
Administrarea taxelor, coruptia si instabilitatea politica sunt cele mai importante obstacole cu care se confrunta companiile din Romania, potrivit unui studiu realizat de Banca Europeana pentru Dezvoltare si Reconstructie (BERD) si Banca Mondiala (BM) in perioada 2013-2014.
Administrarea taxelor reprezinta cel mai mare obstacol intampinat de companiile din Romania, potrivit managerilor de firme intervievati in cadrul cercetarii.
Managerii au consumat aproximativ 18% din timpul lor pentru chestiunile legate de reglementari fiscale, cu 6 puncte procentuale mai mult decat in urma cu cinci ani, cand a fost realizat raportul anterior. Media in statele din Europa de Sud-Est se situeaza la 14,3%.
Activitatea netaxata si nedeclarata reprezinta 28% din PIB-ul national, potrivit datelor BERD, Romania fiind a doua tara din Uniunea Europeana, dupa Bulgaria, in ceea ce priveste dimensiunea economiei negre ca pondere din PIB.
In schimb, Romania a redus frecventa cu care trebuie ...citeste mai departe despre "David contra lui Goliat: Cei care fac afaceri in Romania se confrunta cu trei obstacole uriase" pe Ziare.com mai mult
Joi, 09 Aprilie 2015, ora 22:24
Poti fi clientul fidel al unei marci de incaltaminte sport, dar acest lucru nu va conta foarte mult atunci cand iti propui sa intri in afaceri cu un magazin adidasi online.
Reprezentarea unui brand in comertul online este un segment care se supune unor reguli destul de stricte stabilite intre compania producatoare si distribuitorul national exclusive al marcii. Iata ce trebuie sa sti daca vrei sa deschizi de maine un magazine de adidasi si tenisi de marca online.
Magazin Adidas: activitate pe canale neoficiale
Poti evita raportarea directa la politica stabilita de producator si distribuitorul sau national autorizat intrand intr-un segment de mic comert online cu produsele tale preferate.
Insa, acest lucru nu iti va permite decat sa pui in vanzare produse din clectiimai vechi, achizitionate in cadrul unor lichidari de stocuri ale unor mari magazine din afara tarii.
Dezavantajul este ca nu vei putea miza niciodata pe suportul logistic al producatorului pentru mediatizarea afacerii tale. Iar publicul s-ar putea dovedi neinteresat de marfa pusa in vanzare de tine in cadrul unui magazin virtual de articole sport, de exemplu.
Magazin de adidasi si tenisi online: avantajele cooperarii
Daca planurile afacerii tale vizeaza dezvoltarea treptata a magazinului online de pantofi sport pe care il ai in proiect, atunci este indicat sa urmezi canalele oficiale. Primul pas consta in contactarea producatorului sau a reprezentantului sau commercial din regiune pentru... mai mult
Miercuri, 11 Februarie 2015, ora 12:34