Amanarea platii obligatiilor fiscale fara instituirea accesoriilor pana la 30 de zile de la incetarea situatiei de urgenta este considerata cea mai utila masura luata de guvern in contextul pandemiei COVID-19 de catre 90% dintre companiile respondente in cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC Romania.
"Mediul de afaceri se confrunta cu un climat imprevizibil, fara precedent, care duce la o scadere neasteptata a veniturilor intr-un termen scurt.
Multe companii gasesc cu greu solutii pentru a-si asigura lichiditati si au nevoie de sprijinul guvernului.
Amanarea platii taxelor reprezinta o gura de oxigen in aceste conditii. In continuare, va fi nevoie de alte masuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19.
Totusi asteptarile trebuie sa ramana realiste, raportate la posibilitatile bugetare.
Spun asta pentru ca in ultimii ani, desi am avut crestere economica, a fost aplicata o politica fiscala prociclica care a dus la restrangerea spatiului fiscal, limitand mijloacele de interventie ale guvernului intr-o situatie de criza, asa cum este cea pe care o traversam acum", a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.
In ceea ce priveste impactul masurilor luate de autoritati in contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondentilor au apreciat ca benefice si alte masuri luate in zona fiscala, astfel:
- 88% considera ca binevenita masura de amanare a termenului de plata pentru impozitul pe cladiri, teren,... mai mult
Joi, 02 Aprilie 2020, ora 17:14
Amanarea platii obligatiilor fiscale fara instituirea accesoriilor pana la 30 de zile de la incetarea situatiei de urgenta este considerata cea mai utila masura luata de guvern in contextul pandemiei COVID-19 de catre 90% dintre companiile respondente in cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC Romania.
"Mediul de afaceri se confrunta cu un climat imprevizibil, fara precedent, care duce la o scadere neasteptata a veniturilor intr-un termen scurt.
Multe companii gasesc cu greu solutii pentru a-si asigura lichiditati si au nevoie de sprijinul guvernului.
Amanarea platii taxelor reprezinta o gura de oxigen in aceste conditii. In continuare, va fi nevoie de alte masuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19.
Totusi asteptarile trebuie sa ramana realiste, raportate la posibilitatile bugetare.
Spun asta pentru ca in ultimii ani, desi am avut crestere economica, a fost aplicata o politica fiscala prociclica care a dus la restrangerea spatiului fiscal, limitand mijloacele de interventie ale guvernului intr-o situatie de criza, asa cum este cea pe care o traversam acum", a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.
In ceea ce priveste impactul masurilor luate de autoritati in contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondentilor au apreciat ca benefice si alte masuri luate in zona fiscala, astfel:
- 88% considera ca binevenita masura de amanare a termenului de plata pentru impozitul pe cladiri, teren,... mai mult
Joi, 02 Aprilie 2020, ora 16:02
In ultimii zece ani, Romania a devenit un centru important in domeniul IT&C, acest sector inregistrand cresteri solide de la un an la altul.
Gradul ridicat de atractivitate generat de calitatea muncii prestate de specialistii din Romania din IT&C a determinat unele companii straine, care nu au prezenta pe piata locala, sa foloseasca expertiza acestora, oferindu-le un venit competitiv si posibilitatea de a lucra de acasa.
In relatia cu societatea straina pentru care presteaza servicii profesionale, aceste persoane sunt de obicei fie angajati, fie colaboratori persoane fizice autorizate (PFA).
Insa, faptul ca societatea angajatoare/ contractoare nu este stabilita in Romania, nu inseamna ca nu se datoreaza taxe aici, atunci cand activitatea persoanei fizice este desfasurata de pe teritoriul tarii noastre.
Fiecare dintre cele doua modalitati de colaborare genereaza acestor persoane obligatii fiscale in Romania, care adesea pot fi dificil de indeplinit.
In cazul angajatilor, procesul de raportare in Romania a veniturilor salariale obtinute din strainatate si de plata a taxelor aferente este unul complex, lunar, cu responsabilitati din partea angajatului sau din partea angajatorilor, in anumite cazuri.
Aceste obligatii trebuie avute in vedere de persoanele fizice, atunci cand incheie un contract de munca cu o societate din strainatate - oricare ar fi forma acestuia, chiar si, spre exemplu, un "gentleman's agreement" - pentru ca vor avea impact asupra salariului... mai mult
Miercuri, 06 Martie 2019, ora 11:12
Aplicarea obligatorie a sistemului de TVA la incasare pentru firmele cu cifre de afaceri de pana la 500.000 de euro a creat distorsiuni in piata si a dezavantajat intreprinderile mici si mijlocii, a declarat ministrul delegat pentru IMM, mediul de afaceri si turism, Maria Grapini.
"Se va renunta la obligatia TVA la incasare pentru firmele cu pana la 500.000 de euro, care a creat distorsiuni in piata si a creat dezavantaje pentru IMM", a declarat Grapini la conferinta anuala a Asociatiei Analistilor Financiar-Bancari din Romania.
Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Publice Dan Manolescu a declarat in mai multe randuri ca TVA la incasare pentru firmele cu pana la 500.000 de euro va deveni optionala incepand cu 1 ianuarie 2014, intrucat incalca prevederile legislatiei europene, iar Romania risca declansarea procedurii de infringement.
Guvernul a elaborat deja un proiect de ordonanta care prevede eliminarea obligativitatii si a termenului de 90 de zile.
Pe de alta parte, in primavara acestui an, Grapini apara decizia de introducere a TVA la incasare pentru IMM si afirma ca nu exista niciun risc din perspectiva legislatiei europene.
Sistemul TVA la incasare, introdus de la 1 ianuarie, presupune colectarea taxei la momentul incasarii contravalorii livrarilor sau prestarilor efectuate, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la data emiterii facturii.
Firmele obligate sa aplice acest sistem sunt cele cu o cifra de afaceri anuala inferioara plafonului de 2,25... mai mult
Miercuri, 20 Noiembrie 2013, ora 11:46
Contribuabilii care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritatile competente in gestionarea fondurilor europene vor putea solicita amanarea la plata a impozitelor si taxelor, pe o perioada de maximum doi ani, dupa cum se arata intr-un act normativ intrat in vigoare in iunie.
Etapele pe care contribuabilii urmeaza sa le parcurga pentru a obtine inlesniri la plata au fost publicate intr-un proiect de ordin al Ministerului Finantelor lansat, recent, in dezbatere publica.
Noi reguli privind amanarea la plata a obligatiilor fiscale au intrat in vigoare in luna iunie.
Cititi continuarea articolului pe Avocatnet. mai mult
Marti, 10 Septembrie 2013, ora 13:53
Persoanele juridice straine care isi desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania au obligatia ca de la 1 iulie sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin, se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
"Incepand cu data de 1 iulie 2013, prin Legea nr. 168/2013 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, s-a introdus obligatia persoanelor juridice straine care desfasoara activitatea prin intermediul mai multor sedii permanente in Romania sa stabileasca unul dintre aceste sedii ca sediu permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin potrivit Titlului II din Codul fiscal. De asemenea, in situatia in care persoana juridica straina isi desfasoara activitatea in Romania printr-un singur sediu permanent, acesta este si sediul permanent desemnat pentru indeplinirea obligatiilor care ii revin potrivit aceluiasi titlu din Codul fiscal", se spune in comunicat.
Totodata, potrivit art. III din Legea nr.168/2013, contribuabilii nerezidenti care, la data de 30 iunie 2013, desfasoara activitati pe teritoriul Romaniei prin unul sau mai multe sedii permanente, sunt obligati sa depuna declaratie de inregistrare fiscala in perioada 1-31 iulie 2013. Declaratia de inregistrare fiscala va fi insotita de Anexa la... mai mult
Marti, 02 Iulie 2013, ora 10:44
Compania de consultanta Ernst&Young a realizat o agenda a obligatiilor fiscale pentru anul 2013, de unde firmele pot afla ce taxe trebuie platite in fiecare luna.
Agenda obligatiilor fiscale are un caracter pur consultativ, dar ofera o imagine clara firmelor asupra termenelor de depunere a declaratiilor fiscale si a taxelor care trebuie platite catre statul roman.
Documentul se adreseaza tuturor firmelor din Romania, indiferent de domeiul de activitate.
Numarul total de companii din Romania a fost de 430.608 anul trecut, in scadere cu 8,4% fata de 2010, potrivit Institutului National de Statistica.
Cele mai multe companii au fost in sectorul "servicii", respectiv 40%. Sectorul "comert" a fost reprezentat de 38,3% dintre companii, sectorul "industrie" de 11,6% dintre companii si sectorul "constructii" de 10,1% dintre companii. mai mult
Luni, 28 Ianuarie 2013, ora 10:45
Compania KPMG Romania a lansat o aplicatie mobila - TaxExpress - care ajuta contribuabilii sa fie la curent cu obligatiile fiscale, potrivit informatiilor furnizate Agerpres de catre KPMG Romania.
Aplicatia ofera zilnic informatii despre declaratiile care trebuie depuse si termenele lor, dar si cele mai recente stiri despre modificarile cadrului legal si informatii despre evenimentele KPMG in Romania.
Aplicatia este disponibila pentru iPad, iPhone, iPod Touch si pentru dispozitivele Android.
Disponibila atat in Apple AppStore, cat si in Google Play Store, TaxExpress este oferita in trei limbi romana, engleza si chineza si furnizeaza informatii despre obligatiile fiscale pentru persoane fizice si pentru societati, personalizate in functie de domeniul de activitate selectat.
De asemenea, TaxExpress ofera notificari personalizate pentru obligatiile fiscale selectate si poate fi distribuita colegilor sau partenerilor de afaceri cu un singur click.
"Legislatia fiscala romaneasca este complexa si sufera modificari frecvente. Poate fi astfel foarte dificil pentru contribuabili sa ramana informati cu privire la toate obligatiile fiscale pe care le au. Totusi, neindeplinirea obligatiilor poate avea consecinte negative - depasirea unui termen poate conduce la amenzi si penalitati. Noua aplicatie oferita de KPMG in Romania permite utilizatorilor sa acceseze informatia din orice locatie unde exista conexiune la internet, sa evalueze imediat situatia lor fiscala si sa... mai mult
Vineri, 30 Noiembrie 2012, ora 17:01
Firmele care au comenzi, dar se confrunta cu dificultati financiare din cauza crizei economice vor avea posibilitatea sa esaloneze la plata obligatiile fiscale, pe o perioada maxima de cinci ani, cu conditia achitarii datoriilor curente si constituirii unei garantii, a decis Guvernul, potrivit Mediafax.Firmele au obligatia ca, in perioada esalonarii, sa achite si ratele esalonate si dobanzile aferente, conform unei ordonante de urgenta aprobata, duminica, de Guvern.
Proiectul de ordonanta prevede ca esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restante se acorda pe o perioada de maximum cinci ani, iar beneficiarii esalonarilor pot fi de drept public sau privat, persoane fizice sau juridice, indiferent de modul de organizare al acestora.
Vor putea fi esalonate la plata obligatii declarate la administratia fiscala, precum contributiile de asigurari sociale, impozitul pe profit, pe venit sau pe chirii, accizele. Pe perioada esalonarii la plata se calculeaza si se datoreaza doar dobanzi, dar nu se mai platesc si penalitati de intarziere.
Dobanzile se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere in functie de tipul garantiei constituite, respectiv 0,03% in situatia in care contribuabilul constituie intreaga garantie sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau consemnare de mijloace banesti la o unitate a Trezoreriei Statului si 0,04% pentru celelalte tipuri de garantii.
In conditiile Codului de procedura fiscala, pentru neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale de catre... mai mult
Duminica, 20 Martie 2011, ora 23:23