Eurodeputatul ecologist Yannick Jadot s-a pronuntat marti pentru obligativitatea vaccinarii anti-COVID-19, la o zi dupa anuntul laboratoarelor Pfizer (SUA) si BioNTech (Germania) privind eficienta vaccinurilor lor aflate in faza de testare, transmite AFP.
Intrebat de Franceinfo in legatura cu introducerea obligativitatii vaccinarii anti-COVID-19, Jadot a raspuns afirmativ.
"Din momentul in care va exista vaccinul, sper ca toata lumea va merge sa se vaccineze", a adaugat el.
Potrivit unui sondaj Ipsos publicat in septembrie, Franta se afla printre tarile unde intentia de a recurge la vaccin este cea mai slaba. Astfel, doar 59% din populatie s-ar vaccina impotriva COVID-19 in Franta, fata de media de 74% la nivel mondial.
Eurodeputatul a salutat anunturile facute luni de Pfizer si BioNTech, dar a lansat un apel catre francezi sa nu isi relaxeze eforturile intrucat "astazi ceea ce ne salveaza sunt regulile, nu vaccinul care va veni, speram, in cateva luni".
Laboratoarele Pfizer si BioNTech au anuntat luni ca vaccinurile lor ar avea o "eficacitate de 90%" impotriva COVID-19, potrivit testarii pe scara larga, in desfasurare, a treia si ultima etapa inainte de prezentarea unei cereri de omologare. ...citeste mai departe despre "Un eurodeputat ecologist sustine obligativitatea vaccinarii anti-COVID-19" pe Ziare.com mai mult
Marti, 10 Noiembrie 2020, ora 12:35
In unul dintre articolele anterioare din cadrul rubricii Educatie Financiara vorbeam despre drepturile pe care clientul unei banci le are, dar acestuia ii revin, odata cu drepturile, si anumite obligatii, pe care, uneori, "uita" sa si le indeplineasca.
Ziare.com iti explica, in cadrul rubricii Educatie Financiara,, obligatiile pe care clientul trebuie sa le respecte in relatia cu banca.
Una dintre cele mai importante obligatii ale clientului este de a se informa cu privire la toate caracteristicile unui produs financiar, inainte de a lua decizia de contractare. De asemenea, una dintre cele mai ignorate obligatii de catre client este aceea de a notifica banca imediat ce au survenit modificari cu privire la adresa, locul de munca, veniturile titularului de contract/codebitor/garant.
Mai mult, clientul este obligat sa comunice imediat bancii optiunea sa de acceptare sau de neacceptare a noilor conditii, in cazul modificarilor contractuale propuse de banca.
Clientul mai este obligat sa pastreze integritatea garantiilor constituite la garantarea creditului, pe toata perioada de valabilitate a contractului de credit. Nu putine sunt cazurile in care, de exemplu, cei care au "pierdut" locuinta cu care garantasera un credit, au vandalizat-o inainte de a fi evacuati.
Le fel, clientul este obligat sa semnaleze, fara intarziere nejustificata, prestatorului sau de servicii de plata, dar nu mai tarziu de 13 luni de la data debitarii, faptul ca a constatat o operatiune de... mai mult
Marti, 13 Octombrie 2020, ora 08:00
ANAF analizeaza situatia celor care amana, pe perioada starii de urgenta/starii de alerta, plata obligatiilor fiscale si se pregateste ca dupa data la care expira facilitatile fiscale acordate de autoritati, 25 octombrie, sa treaca la recuperarea sumelor la buget, inclusiv prin atragerea raspunderii solidare a persoanelor care sunt raspunzatoare pentru neplata, potrivit unui document analizat de Profit.ro.
Pana la finele lunii iunie, firmele au declarat, dar fara sa si achite, obligatii de plata in cuantum de 10,3 miliarde de lei in baza facilitatii acordate de Guvern in martie. Guvernul a decis in martie, in contextul crizei economice cauzate de combaterea epidemiei de coronavirus, ca firmele sa poata amana plata obligatiilor fiscale fara riscul de executari/popriri din partea ANAF si fara sa acumuleze dobanzi si penalitati.
Conform Profit.ro, ANAF are in vedere facilitati fiscale pentru bunii platitori si mediatizarea celor mai buni platitori de impozite si taxe printr-o "lista alba", identificarea primilor 100 de contribuabili mari platitori si a primilor 100 de mari debitori.
De asemenea, va solicita si va analiza soldurile disponibilitatilor din conturile la banci ale contribuabililor mari platitori/debitori care nu si-au achitat obligatiile scadente in perioada starii de urgenta si a starii de alerta.
ANAF se pregateste si pentru instituirea de masuri asiguratorii pentru a garanta recuperarea obligatiilor bugetare, dar si pentru mediere astfel incat sa... mai mult
Luni, 17 August 2020, ora 10:25
Din 15 iunie, in Bulgaria nu va mai fi obligatoriu portul mastii de protectie ca masura impotriva coronavirusului, a anuntat miercuri premierul Boiko Borisov.
Conform noilor reguli, vor inceta toate restrictiile legate de epidemie si vor ramane in vigoare doar masurile sociale.
Starea de urgenta din cauza epidemiei de COVID 19, declarata in 13 martie, a incetat in Bulgaria dupa mai putin de doua luni, fiind inlocuita de o "situatie epidemica exceptionala" timp de o luna, interval care se incheie in 14 iunie.
De la 1 mai, mastile au ramas obligatorii doar in spatiile publice inchise, cum ar fi magazinele, bisericile, institutiile si mijloacele de transport public.
Bulgaria a fost mai putin afectata de epidemie decat statele vest-europene si a permis intrarea celor sositi din mai multe tari membre ale Uniunii Europene, fara perioada de carantina, incepand de la 1 iunie. S-au redeschis restaurantele, muzeele, bibliotecile, cinematografele, salile de sport si mallurile, cu masuri stricte de igiena si distantare.
Din 12 iunie, se reiau si campionatele de fotbal din prima si a doua divizie, cu prezenta suporterilor in tribune, de asemenea permisa cu conditia respectarii igienei si a distantarii. ...citeste mai departe despre "In Bulgaria mastile nu vor mai fi obligatorii din 15 iunie si inceteaza toate restrictiile legate de epidemie" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 03 Iunie 2020, ora 19:31
Amanarea platii obligatiilor fiscale fara instituirea accesoriilor pana la 30 de zile de la incetarea situatiei de urgenta este considerata cea mai utila masura luata de guvern in contextul pandemiei COVID-19 de catre 90% dintre companiile respondente in cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC Romania.
"Mediul de afaceri se confrunta cu un climat imprevizibil, fara precedent, care duce la o scadere neasteptata a veniturilor intr-un termen scurt.
Multe companii gasesc cu greu solutii pentru a-si asigura lichiditati si au nevoie de sprijinul guvernului.
Amanarea platii taxelor reprezinta o gura de oxigen in aceste conditii. In continuare, va fi nevoie de alte masuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19.
Totusi asteptarile trebuie sa ramana realiste, raportate la posibilitatile bugetare.
Spun asta pentru ca in ultimii ani, desi am avut crestere economica, a fost aplicata o politica fiscala prociclica care a dus la restrangerea spatiului fiscal, limitand mijloacele de interventie ale guvernului intr-o situatie de criza, asa cum este cea pe care o traversam acum", a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.
In ceea ce priveste impactul masurilor luate de autoritati in contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondentilor au apreciat ca benefice si alte masuri luate in zona fiscala, astfel:
- 88% considera ca binevenita masura de amanare a termenului de plata pentru impozitul pe cladiri, teren,... mai mult
Joi, 02 Aprilie 2020, ora 17:14
Amanarea platii obligatiilor fiscale fara instituirea accesoriilor pana la 30 de zile de la incetarea situatiei de urgenta este considerata cea mai utila masura luata de guvern in contextul pandemiei COVID-19 de catre 90% dintre companiile respondente in cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC Romania.
"Mediul de afaceri se confrunta cu un climat imprevizibil, fara precedent, care duce la o scadere neasteptata a veniturilor intr-un termen scurt.
Multe companii gasesc cu greu solutii pentru a-si asigura lichiditati si au nevoie de sprijinul guvernului.
Amanarea platii taxelor reprezinta o gura de oxigen in aceste conditii. In continuare, va fi nevoie de alte masuri pentru a combate efectele negative ale pandemiei COVID-19.
Totusi asteptarile trebuie sa ramana realiste, raportate la posibilitatile bugetare.
Spun asta pentru ca in ultimii ani, desi am avut crestere economica, a fost aplicata o politica fiscala prociclica care a dus la restrangerea spatiului fiscal, limitand mijloacele de interventie ale guvernului intr-o situatie de criza, asa cum este cea pe care o traversam acum", a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner PwC Romania.
In ceea ce priveste impactul masurilor luate de autoritati in contextul pandemiei COVID-19, marea majoritate a respondentilor au apreciat ca benefice si alte masuri luate in zona fiscala, astfel:
- 88% considera ca binevenita masura de amanare a termenului de plata pentru impozitul pe cladiri, teren,... mai mult
Joi, 02 Aprilie 2020, ora 16:02
Situatia cu care se confrunta in prezent tara noastra este una care produce, inevitabil, o serie de consecinte, care impacteaza raporturile juridice, in general, si raporturile contractuale, in special, in conditiile in care exista numeroase situatii in care una din partile contractante nu-si mai poate indeplini, in tot sau in parte, obligatiile asumate.
Probabil ca una dintre cele mai des intalnite intrebari, zilele acestea, se refera la posibilitatea de a invoca forta majora sau alta institutie juridica, pentru a nu mai executa un contract care a devenit fie imposibil de executat, fie prea impovarator, ori pentru a obtine o reducere a prestatiilor.
Dat fiind ca exista importante deosebiri intre diversele institutii juridice aplicabile intr-o astfel de situatie, ne propunem ca, in prezenta analiza, sa ne referim la distinctiile dintre forta majora, cazul fortuit si impreviziune, la efectele acestora asupra obligatiilor asumate de catre parti si a caror executare este afectata de starea de urgenta decretata in Romania precum si, in concret, de situatia personala in care se pot afla partile contractante sau reprezentantii lor.
Nu vom trata acele efecte care sunt reglementate prin Decretul de instituire a starii de urgenta, si care se vor aplica per se, ci ne vom raporta la situatia concreta existenta, la impactul efectiv pe care masurile administrative si legale impuse il au, precum si la situatia economica generala cu impact asupra mediului de afaceri.
Trebuie... mai mult
Joi, 19 Martie 2020, ora 16:56
Deseurile de echipamente electrice si electronice ("DEEE") cum ar fi computere, televizoare, frigidere si telefoane mobile sunt o parte din deseurile cu cea mai rapida crestere din Uniunea Europeana. Conform informatiilor publicate pe site-ul Comisiei Europene, acestea vor depasi cantitatea de 12 milioane de tone pana in 2020.
Ca urmare a gestionarii defectuoase a deseurilor electrice si electronice, la inceputul anului 2019, Comisia Europeana a transmis Romaniei o scrisoare de notificare oficiala cu privire la deficientele in adoptarea normelor UE privind DEEE, acesta fiind primul pas in cazul inceperii procedurii de constatare a neindeplinirii obligatiilor.
Daca Romania nu ia masuri in acest sens, Comisia Europeana poate decide sa trimita mai departe o notificare catre Curtea Europeana de Justitie si sa impuna sanctiuni financiare semnificative.
In acest context, e important de reamintit companiilor ca au ramas mai putin de 3 luni pana la intrarea in vigoare a contributiei pentru nerealizarea obligatiilor anuale de colectare a deseurilor de echipamente electrice si electronice.
In prezent, o contributie de 4 lei/kg, respectiv 20 lei/kg (pentru lampi), se datoreaza pentru diferenta dintre cantitatile de echipamente electrice si electronice ("EEE") declarate ca fiind introduse pe piata nationala si cantitatile constatate de Administratia Fondului pentru Mediu. Incepand cu anul viitor, aceasta contributie pentru nedeclararea EEE se transforma in contributie... mai mult
Vineri, 18 Octombrie 2019, ora 11:14
Viorica Dancila a anuntat faptul ca Guvernul urmeaza sa adopte, miercuri, un set de facilitati pentru a incuraja companiile sa-si plateasca obligatiile bugetare restante.
Masura se aplica atat pentru companiile cu capital privat, mixt sau de stat cat si pentru unitatile administrativ teritoriale.
"Adoptam in sedinta de astazi un set de facilitati fiscale pentru incurajarea contribuabililor sa isi plateasca obligatiile bugetare. Masurile se vor aplica fara discriminare persoanelor fizice companiilor private si de stat, organizatiilor neguvernamentale, institutiilor publice si unitatilor administrativ teritoriale. Avem in vedere abordarea pe urmatoarele paliere: companiile cu capital privat, mixt sau de stat care au acumulat pana la sfarsitul anului trecut obligatii bugetare restante de peste un milion de lei pot beneficia in baza unui plan de restructurare de o serie de facilitati fiscale care sa mentina viabilitatea acestora si repunerea in circuitul economic.
In cazul companiilor care au acumulat datorii sub un milion de lei pana la finalul anului trecut, vor fi anulate penalitatile si dobanzile daca obligatiile bugetare principale sunt achitate pana la 30 noiembrie 2019. In ceea ce priveste persoanele fizice si entitatile personalitate juridica, se aplica masura anulari dobanzilor si penalitatilor indiferent de cuantumul datoriilor acumulate catre bugetul de stat, daca achita obligatiile principale pana la data de 30 noiembrie, 2019", a precizat premierul, in... mai mult
Miercuri, 31 Iulie 2019, ora 15:09