Patru antrepreori romani le-au dezvaluit antreprenoarelor si femeilor manager prezente la cea de-a VIII-a editie a conferintei "Femei de cariera - Despre antreprenoriat si success in cariera" informatii utile pe care ei le-au dobandit de-a lungul mai multor ani de antreprenoriat.
Iata cateva dintre sfaturile oferite de cei patru antreprenori, speakeri ai conferintei:
Raluca Radu - Country Manager Answear Romania, Co-Organizator GPeC
Raluca se implica direct in cresterea si educarea pietei de eCommerce, este lector in eCommerce si consultant in zona de strategie online pentru startup-uri. De doi ani are si propria companie de marketing.
In cadrul evenimentului, Raluca Radu a vorbit despre "13 lucruri din 13 ani la granita dintre intraprenoriat si antreprenoriat".
Iata care sunt cele 13 lucruri pe care ea le-a invatat si le-a intalnit in antreprenoriat:
1. Chiar daca e in trend sa fii antreprenor, nu te baza ca totul va fi frumos si facil
2. E important sa te pui in papucii celuilalt, de partea cealalta a baricadei
3. Cere ajutor si sfaturi, nu-ti fie teama
4. Masoara: Cifre / Rezultate.
5. Nu sari etape
6. Nu te grabi
7. Experienta si relatiile sunt mai importante decat castigurile
8. Invata sa construiesti echipe
9. Relatii-Networking. Totul e despre oameni.
10. Nu cere permisiunea atunci cand crezi ca vei obtine un rezultat foarte bun si crezi in ceea ce faci.
Cere-ti dupa aceea iertare, daca e cazul.
11. Valoare Adaugata vs A Munci mult.... mai mult
Luni, 25 Iunie 2018, ora 12:08
Astazi povestim despre sedinte si cateva reguli pe care le consider necesare pentru a avea succes in cadrul unor astfel de intalniri.
As imparti sedintele in trei grupe, in functie de scopul lor: de informare (cele mai simple si scurte ca durata); de culegere de informatii si de rezolvare de probleme (cele mai complicate).
Trebuie intotdeauna ca o sedinta sa aiba un scop, indiferent de forma ei. Daca tineti o sedinta fara sa aveti un scop, pierdeti timpul. La fel de important e ca oamenii care participa la sedinta, sa stie in prealabil scopul acesteia.
In sedintele de informare, rolul principal este al liderului. El trebuie sa prezinte lucrurile si apoi sa dea cuvantul celorlalti, mentionand faptul ca pot pune intrebari scurte, dar doar la obiect, controlul fiind al celui care informeaza. Inevitabil daca nu sunt intrebari, se solicita un feedback si, esential, liderul (sau asistentul acestuia) noteaza feedback-ul primit.
In cazul sedintelor de culegere de informatii, liderul devine un facilitator, el incurajeaza discutiile punand intrebari deschise, astfel incat sa extraga informatiile necesare.
Intr-o sedinta de culegere de informatii, liderul vorbeste mai putin, canalizand intalnirea spre subiectele de interes prin scurte intrebari. Obiectivul unei astfel de intalniri este atins in cazul in care liderul reuseste sa extraga toate informatiile necesare de la participanti.
In sedintele de rezolvare de probleme, este foarte important ca agenda sa fie clar... mai mult
Luni, 28 Iulie 2014, ora 08:33
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in parteneriat cu Anglia Ruskin University din Cambridge si Academia de Studii Economice Bucuresti lanseaza in premiera in Romania -"The Big Pitch", o competitie dedicata ideilor de afaceri si tinerilor intreprinzatori.
The Big Pitch va conecta intreprinzatori de succes si business angels cu tineri intreprinzatori aflati la inceput de drum, in cautare de finantare si sprijin pentru planul lor de afaceri.
Competitia The Big Pitch este dedicata absolventilor Scolii ANTREMAN, creata in cadrul proiectului ANTREMAN, cofinantat din FSE prin POSDRU 2007-2013. Participantii la The Big Pitchse vor bucura de atentia a peste 15 jurati nationali, dar si internationali -intreprinzatori de succes si reprezentanti ai mediului academic.
Competitia ofera premii cu o valoare totala valoare de 22.500 de euro. Prin intermediul competitiei, cele mai bune trei idei de afaceri vor castiga capital, vizibilitate precum si posibilitatea de a stabili parteneriate sau de a primi sfaturi pentru implementarea ideii. Competitia beneficiaza de peste 20 parteneriate media, care vor asigura promovarea competitiei si a participantilor la concurs. mai mult
Marti, 28 Mai 2013, ora 14:11
Cei mai bogati oameni de pe Pamant nu sunt zgarciti atunci cand vine vorba sa dea sfaturi despre elementele cheie in a deveni un om de succes.
De la cuvinte marete la simple citate, cei mai bogati oameni din lume incearca sa dea o lectie despre cum trebuie sa te comporti, daca vrei sa devii un antreprenor de succes.
Iata cateva citate din partea celor mai bogati cetateni ai planetei, care vorbesc deschis despre filozofia lor de viata.
"Cand traiesti doar pentru opiniile altora, esti ca si mort. Nu vreau sa traiesc gandindu-ma la cum o sa-si aminteasca lumea de mine dupa moarte" - Carlos Slim, cel mai bogat om din lume.
"Purtati-va frumos cu tocilarii. Exista mari sanse sa sfarsiti prin a lucra pentru unul dintre ei!" - Bill Gates, fondatorul Microsoft.
"Nu vreau sa sar peste obstacole de doi metri. Le caut pe cele de 30 de centimetri, pentru ca pe acestea pot sa le depasesc" - Warren Buffett, presedintele Berkshire Hathaway.
"Cand trebuie sa faci ceva, fa-o! In Franta, avem multe idei bune, dar rareori le punem in aplicare" - Bernard Arnault, presedintele LVMH.
"Cand inovezi, trebuie sa te astepti ca toti ceilalti sa iti spuna ca esti sarit de pe fix" - Larry Ellison, fondatorul Oracle.
"Eu gandesc in termeni mari si nu mi-e teama sa imi asum riscuri" - Eike Batista, antreprenor in domeniul mineritului si extractiei de petrol, cel mai bogat om din Brazilia.
"Pentru noi, cresterea este un stil de viata si trebuie sa crestem mereu" -... mai mult
Miercuri, 16 Mai 2012, ora 19:02
Te gandesti sa iti incepi o afacere? Este bine sa stii ca o idee geniala nu este suficienta, ca ai nevoie creativitate, si sa fii pregatit oricand de esec.
Afla care sunt recomandarile unor antreprenori de succes precum fondatorul Mashable sau Flickr pentru tinerii oameni de afaceri, potrivit Businessinsider.
Nu iti fie teama de esec
Inventatorul Spanx si fondatorul Sara Blakely le recomanda antreprenorilor care incep o afacere sa nu se le fie teama de esec.
"Tatal meu obisnuia sa ne intrebe in fiecare saptamana ce nu ne-a iesit. Daca spuneam ca nu avem nicio nereusita era foarte dezamagit.
Asta ne-a schimbat perceptia, esecul nu este cel mai rau lucru care ti se poate intampla, a nu incerca este mai grav decat sa nu reusesti".
Spatiu pentru creativitate
Fondatorul Mashable, Peter Cashmore le recomanda oamenilor de afaceri sa nu uite de creativitate.
"Ai nevoie de spatiu pentru a incerca lucruri noi si pentru a crea. Ai nevoie de timp pentru a trece de la a da sfaturi la creativitate.
In plus, toate aceste treceri produc stres. Daca esti o persoana creativa si vrei sa ramai asa, acorda-ti spatiu si timp pentru aceasta activitate".
Asigura-te ca ai toate promisiunile in scris
Marcia Kilgore, fondatorul Bliss Spa ii sfatuieste pe oamenii de afaceri sa obtina in scris toate promisiunile partenerilor de afaceri.
"Asigura-te ca partenerii de afaceri iti dau in scris promisiunile lor. Cand esti la inceput, toata lumea tinde sa fie... mai mult
Miercuri, 21 Martie 2012, ora 08:14
Timpul inseamna bani, spune o zicala pe care oamenii de afaceri o inteleg cel mai bine. Chiar daca acestia nu au foarte mult timp la dispozitie, pentru lectura, exista cateva carti pe care ar trebui sa le citeasca, in asa fel incat sa se asigure de succesul propriului business.
WorldWideBrands este una dintre cartile recomandate oamenilor de afaceri, pentru ca prezinta pe larg aspectele neprevazute din evolutia unor companii de top atat nationale, cat si internationale si felul in care au reusit sa isi fidelizeze sute de mii de consumatori.
In linii mari, cartea trateaza problema relatiei dintre brand si consumator. Volumul a aparut pe 8 noiembrie si costa 49 de lei, in Librariile Carturesti.
Good to Great, o carte semnata de Jim Collins, este recomandata de mai multi oameni de afaceri, printre care antreprenorul roman Marius Ghenea. Volumul poate fi cumparat pentru aproximativ 112 lei.
De acelasi autor poti studia Excelenta in afaceri, pentru care vei plati 35 de lei. Asa cum ii sugereaza si titlul, din paginile cartii vei afla secrete despre cum sa gestionezi businessul, tehnici de management, dar si sfaturi despre cum sa obtii profit.
Cartea Blue Ocean Strategy a fost scrisa de Chan Kim si Renee Mauborgne. Cei doi isi propun sa prezinte o alternativa la teoria "oceanului rosu", scenariul de marketing in care competitorii se ataca reciproc pentru a-si mari cota de piata.
Pentru Economia crizelor vei plati 75 de lei si vei putea citi randuri scrise de... mai mult
Sambata, 10 Decembrie 2011, ora 00:00
Cum gestionezi banii, in perioada de criza, in care orice decizie pripita te poate costa o avere si tehnicile traditionale pentru investitii nu mai au aceeasi importanta? Ai putea urma sfaturile expertilor care iti ofera cateva ponturi utile.
Cumpara si pastreza pe riscul propriu
In zilele acestea devine din ce in ce mai riscant sa cumperi actiuni si sa le pastrezi pana cand vei considera ca poti primi un profit suficient de mare. Prin urmare, in niciun caz sa nu te concentrezi pe o strategie de tipul "cumpara si pastreaza". Dimpotriva, trebuie sa fii pregatit sa vinzi actiunile si sa te reprofilezi pe alte companii, titreaza Forbes.
Un portofoliu diversificat nu te protejeaza
In timpul prabusirii bursiere petrecuta intre octombrie 2007 si martie 2009, indicele S&P 500 a pierdut 57%. Aproape niciun sector nu este imun. Chiar si miliardarul Warren Buffett sustinea ca un portofoliu diversificat de investitii "te protejeaza impotriva ignorantei", dar nu are foarte mult sens pentru cei investitorii amatori.
Taxele sunt o strategie de investitii
In conditiile in care expertii estimeaza o rata de profit in medie, de 6% pe an, taxele vor face o mare diferenta in veniturile finale, dupa plata impozitelor. Din aceasta cauza, trebuie sa fii flexibil si sa mentii un raport eficient intre impozite si venituri.
Invata sa profiti de pe urma volatilitatii
Volatilitatea ramane o constanta a pietelor si din aceasta cauza trebuie sa inveti sa profiti de pe urma ei.... mai mult
Vineri, 18 Noiembrie 2011, ora 09:30
Reducerea numarului de bugetari, asumarea cu nume si prenume a ceea ce au semnat de catre toti cei care participa la elaborarea si la executia bugetului si analiza fezabilitatii investitiilor incepute si viitoare - acestea sunt principalele sfaturi pe care le dau oamenii de afaceri si directorii de multinationale guvernantilor care lucreaza la bugetul pentru anul 2012.
Directorul general al Campofrio, Ovidiu Wencz, considera ca ar trebui revizuita structura de personal in raport cu media europeana, iar daca se constata ca sunt prea multi sa se reduca numarul lor, informeaza Mediafax, citand Ziarul Financiar.
Potrivit Ziarului Financiar, la finele lui iulie 2011 erau inregistrati, conform datelor Institutului de Statistica, 199.000 de functionari in administratia publica si aparare, adica cu 40.000 mai mult decat in decembrie 2004, cand PDL si PNL au venit la putere.
Mihai Matyas, directorul general al La Fantana, considera ca o cooperare mai buna a Guvernului cu mediul de afaceri ar putea conduce la elaborarea unui proiect de buget realist pentru 2012.
Ovidiu Wencz de la Campofrio sustine ca este important sa se faca o analiza de fezabilitate a investitiilor, sa existe un proces transparent de cheltuire a banilor publici si persoane care sa isi asume raspunderea pentru cheltuirea lor.
Pe de alta parte, Dan Ostahie, presedintele Altex spune ca cel mai important lucru pentru Romania este stabilirea unor obiective comune pentru Banca Nationala, Guvern si... mai mult
Marti, 08 Noiembrie 2011, ora 08:12
Cei care vor sa devina antreprenori sunt persoane pline de energie si entuziasm, insa de cele mai multe ori se dovedeste ca au o perceptie idealista, gresita asupra realitatii de a-si deschide propria afacere. Circula o multime de zvonuri, imprastiate adesea de cei care n-au avut de fapt nici cel mai mic contact cu antreprenoriatul. Te-ai gandit sa dai si tu lovitura, sa inventezi un nou Facebook sau Twitter, sa fii propriul tau patron si sa poti face tot ceea ce crezi ca nu poti realiza din postura de angajat? Poate ar trebui sa vezi si partea mai putin frumoasa a povestilor de succes. Pentru ca 99,9% din proaspetii antreprenori n-au apucat sa vada ce se intampla in realitate cand ai o afacere decat dupa ce au inceput-o. Carol Roth, specialist in strategii de afaceri, demonteaza cele mai cunoscute cinci mituri despre antreprenoriat, enuntand si un adevar universal valabil, in paginile publicatiei Portfolio.1. Ai ocazia sa faci ceea ce-ti place Oamenii cred ca, daca-ti place sa faci ceva anume si iti deschizi o afacere in acel domeniu ori una axata pe mica ta placere, doar asta vei face. Nimic mai gresit. Daca ai de condus o afacere, va trebui sa te ocupi de o multime de lucruri, inclusiv unele neplacute ori fara nicio legatura cu obiectul activitatii tale placute.
Tu vei avea grija si de contabilitate, de marketing, vei alerga dupa clienti, vei avea de rezolvat o multime de treburi strict administrative si multe altele. Nu te poti gandi ca asa vei face... mai mult
Vineri, 29 Aprilie 2011, ora 23:29