Termenul de activare a unui numar portat va fi, incepand de luni, de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii se reduce de la zece la trei zile lucratoare, se arata intr-un comunicat al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii(ANCOM).
Decizia ANCOM privind modificarea conditiilor tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon a intrat in vigoare la data de 2 septembrie 2012.
Astfel, termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare.
Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare se reduce la patru ore in loc de cinci ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la trei ore in loc de patru ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).
In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe semestrul I din 2012 fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 30 de minute pentru numerele mobile.
Peste 800.000 de numere au fost portate din 21... mai mult
Luni, 03 Septembrie 2012, ora 13:16
Numarul de portari a depasit cifra de 800.000, de la lansarea portabilitatii, in 21 octombrie 2008. Proportia intre numerele fixe si cele mobile portate se mentine relativ aceeasi, 68% din totalul numerelor portate, peste 550.000, fiind numere de telefonie mobila.
Pana la data de 31 iulie 2012 s-au portat 813.582 numere de telefon, dintre care 553.154 numere de telefonie mobila si 260.428 numere de telefonie fixa.
Telefonia fixa
In cele doua luni din anul 2008 in care portabilitatea numerelor a fost posibila au fost realizate 15.681 de portari, in 2009 180.239, in 2010 221.219 numere, iar in anul 2011 numarul portarilor a fost de 260.256. Cele mai multe portari (34.696) au fost realizate in luna decembrie 2011.
De la inceputul anului 2012 si pana la aceasta data au fost portate un total de 136.187 de numere, dintre care 96.820 au fost numere de telefonie mobila si 39.367 au fost numere de telefonie fixa (o medie lunara de 19.455 de portari).
Anul acesta, cele mai multe portari au fost inregistrate in luna ianuarie (27.823 numere).
Cele mai multe numere de telefonie fixa au fost portate in Bucuresti (76.663 de numere), urmat de judetul Cluj, cu 19.008 de numere portate, Timis (14.740) si Prahova (14.370).
Telefonia mobila
In ceea ce priveste telefonia mobila, datele statistice arata ca se porteaza mai frecvent utilizatorii cu abonament decat cei care folosesc o cartela preplatita. Astfel, din numarul total de utilizatori de telefonie mobila care... mai mult
Joi, 02 August 2012, ora 18:46
Termenul de activare a unui numar portat va fi de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene, iar durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii se reduce de la 10 la 3 zile lucratoare, potrivit Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la patru zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.
Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare.
Din momentul intrarii in vigoare a prezentei decizii durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare va fi redusa la 4 ore in loc de 5 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila).
In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 40 de minute pentru numerele mobile.
Decizia ANCOM introduce si o serie de prevederi legate de portarea prin intermediul unui numar cu caracter provizoriu.
Abonatii se vor putea porta si fara asignarea de catre furnizorul acceptor a unui numar de... mai mult
Miercuri, 04 Aprilie 2012, ora 19:04