"O mare realizare" a anuntat guvernul german in solutionarea scandalului manipularii noxelor poluante ale automobilelor Diesel. Este, de fapt, un compromis jenant, cu multe semne de intrebare.
Nu, nu conduc un automobil cu motorizare Diesel, ca sa lamurim lucrurile de la bun inceput. Dar pot sa-i inteleg pe acei soferi care s-au saturat de tot scandalul poluarii motoarelor Diesel, dupa trei ani de circ politic pe acest subiect. Pe cei care acum sunt dezamagiti si furiosi.
Pentru ca, o data la cateva saptamani, ei mai aud o serie de vesti proaste. Cum ca nivelul poluarii cu oxid de azot, poluare generata de motoarele Diesel nedotate corespunzator, a depasit din nou toate limitele acceptabile. Cum ca tot mai multe orase germane anunta interdictii de circulatie pentru autoturismele pe motorina. In plus, si in al treilea an al crizei Diesel inca mai sunt facute publice noi cazuri de inselare a clientilor de catre constructorii de automobile.
Iar acum? Sa fie totul din nou in regula dupa ultimul asa-numit summit Diesel organizat de Guvernul de la Berlin? Au fost rezolvate problemele? Nici vorba. Este vorba de un compromis jenant incheiat de partidele guvernamentale CDU, CSU si SPD intr-o sedinta de noapte. O sedinta cu un rezultat care este orice, dar nu o reparatie adevarata pentru soferii Diesel.
Sa amintim de situatia din SUA, unde orice posesor al unui automobil cu motor Diesel afectat de frauda privind emisiile poluante are dreptul sa il dea pur si simplu... mai mult
Miercuri, 03 Octombrie 2018, ora 15:25
In plina campanie electorala, Angela Merkel da o lovitura neasteptata gigantilor din industria auto anuntand ca Germania ar putea impune restrictii la vanzarea masinilor noi cu motorizare bazata exclusiv pe tehnologia combustiei interne.
Volkswagen, Mercedes si BMW vor trebui sa faca pasi rapizi pentru a imbratisa total tehnologiile hibrid si electrice, daca este ca viitorul guvern german sa impuna restrictii similare celor anuntate de Franta, Marea Britanie sau India, anunta CNN Money.
Orizontul de timp in care va interveni noua legislatie nu este deocamdata clar, dupa cum recunoaste chiar Merkel, intr-un interviu acordat revistei Super Illu. "Nu pot da un an cu exactitate, dar abordarea este corecta tinand cont ca investim deja in infrastructura si tehnologia dedicata masinilor electrice, ceea ce face posibila o schimbare radicala", a explicat aceasta.
Motorul cu ardere interna a fost patentat in 1886 de Carl Benz iar 130 de ani mai tarziu Mercedes, Volkswagen si BMW reprezinta cea mai importanta componenta din industria germana, cu venituri extrem de importante generate din export.
Pentru Merkel, noua atitudine este oarecum surprinzatoatre, dar trebuie privita si prin prisma presiunii puse de public dupa scandalul masinilor poluante izbucnit in curtea Volkswagen in urma cu 2 ani si extins acum la toti producatorii auto din tara, acuzati ca au constituit un cartel menit sa ascunda deficientele motoarelor diesel.
Noul scandal a dus la rechemarea in service... mai mult
Marti, 22 August 2017, ora 05:10
1Cat de afectata e industria germana auto? La asa-numitul summit Diesel, se va cauta gasirea unei solutii de depasire a actualei crize. Pe seama contribuabililor?
Miercuri se intalnesc la Berlin marii producatori auto din Germania la summit-ul Diesel, mai precis la "Forumul national Diesel", potrivit denumirii sale oficiale.
Invitatia a fost lansata de ministrul federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt, si de ministrul Mediului, Barbara Hendricks.
Scopul reuniunii este adoptarea de masuri menite sa reduca emisiile nocive ale automobilelor cu motor Diesel. La discutii vor participa si reprezentanti ai altor ministere si oficii de resort din landurile federale. Nu insa si din partea cancelariei federale, dupa cum s-a comunicat la o conferinta de presa saptamana trecuta.
Bransa auto se autodistruge
Producatorii de automobile se vor gasi intr-o situatie incomoda la summit. Deja de aproximativ doi ani sunt supusi criticilor. Renumele acestei branse atat de importante pentru economia germana e la pamant. Si clasa politica e interesata de rezolvarea problemei. Bransa auto ofera aproape 800.000 de locuri de munca in Germania si acopera o cincime din intregul volum de export.
Totul a inceput cu descoperirea manipularilor VW in toamna anului 2015. De atunci ies la iveala nereguli la tot mai multe concerne auto. Si ca si cum toate acestea n-ar fi fost de ajuns, de saptamana trecuta producatorii auto sunt banuiti ca ar fi cazut la o intelegere ilegala.... mai mult
Marti, 01 August 2017, ora 21:51
2Companiile din domeniul auto incearca sa gaseasca noi metode prin care sa reduca dependenta oamenilor de combustibilii fosili. Chiar daca masinile electrice au inceput sa fie prezente in numar tot mai mare pe soselele din intreaga lume, pana la dominatia lor mai este destul de mult timp.
Compania germana Sunfire GhbH, din orasul Dresda, sustine ca a gasit solutia pentru a transforma apa si dioxidul de carbon in combustibil pentru masini si chiar in kerosen, scrie Engadget.
Totul este posibil datorita unui proces chimic denumit Fischer-Tropsch si unor celule ...citeste mai departe despre "Aparatul care transforma apa in benzina si motorina" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 23 Noiembrie 2014, ora 11:00