Oficialii Comisiei Europene discuta stabilirea unei noi tinte de interzicere a vanzarilor de masini cu motoare pe benzina si motorina, iar aceasta ar putea fi 2035.
"Bruxelles-ul pregateste condamnarea la moarte a motoarelor termice", titreaza publicatia Politico, care citeaza trei oficiali europeni.
Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente in Green Deal, care prevedeau atingerea emisiilor zero in 2050.
Acum, oficialii Comisiei analizeaza posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% pana in 2030, mult peste obiectivul de 37,5% mentionat initial. Pana in 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor.
Proiectul va fi prezentat la 14 iulie, apoi ar urma sa intre in discutia statelor membre si a Parlamentului European.
Multi producatori de automobile au inceput sa produca masini electrice, insa doar Volvo si Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate pana in 2030.
Audi, divizie a grupului german Volkswagen AG, va renunta din 2026 la masinile cu motor pe benzina si motorina, a anuntat publicatia Sueddeutsche Zeitung. De asemenea, nu vor mai fi vandute nici modele hibride.
Reprezentantii constructorilor auto spun ca planurile Comisiei Europene ar impune o trecere rapida la vehiculele pe baterii, fara a lua in considerare alternativele.
Constructorii auto cer Uniunii Europene si statelor membre sa creasca dramatic cheltuielile pentru instalarea de... mai mult
Marti, 22 Iunie 2021, ora 10:58
Imbunatatirea sistemelor hardware la masinile cu motoare Diesel Euro 5 este in plin avant. Producatorii coopereaza cu atelierele auto si se asteapta la cifre de afaceri de sute de milioane de euro.
Cam cinci milioane de autoturisme cu motoare Diesel Euro 5 circula pe strazile Germaniei. Pentru ca aceste automobile emit noxe de oxid de azot peste limitele permise, conducatorii auto care le detin risca sa nu mai aiba voie in curand sa circule cu ele in numeroase orase germane.
Dupa ce, vreme indelungata dupa scandalul de poluare privind motoarele Diesel, producatorii auto nu s-au declarat dispusi decat sa imbunatateasca software-ul din aceste masini Euro 5, o masura insuficienta, Oficiul federal de Transport a emis de curand primele autorizatii de upgrade la hardware-ul automobilelor in cauza.
Iar cererea pentru noua tehnologie explodeaza. Doar firma specializata Twintec Baumot a inregistrat in cateva saptamani aproape 14.000 de comenzi pentru instalarea sistemului BNox.
Pentru mult timp, producatorii auto au respins strict modernizarea autoturismelor construite de ei cu astfel de sisteme hardware. Inginerii de la Twintec, din cadrul Baumot Group AG, au demonstrat deja cu doi ani in urma pe un model VW-Passat ca sistemul lor BNox reduce emisiile de oxid de azot mult sub normele prevazute pentru motoarele Diesel Euro 5.
Iar rezultatele furnizate de acesti ingineri au fost verificate si confirmate independent de respectatul ADAC (Automobil Clubul German).... mai mult
Marti, 29 Octombrie 2019, ora 15:52
Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a afirmat miercuri ca planul sau de a lupta impotriva poluarii in orase, prin reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, nu implica folosirea banilor platitorilor de taxe sau a proprietarilor de masini, transmite Reuters.
"Conceptia mea actuala este ca nu vom apela la banii contribuabililor sau ai proprietarilor de masini. Aceasta inseamna ca producatorii auto din Germania vor trebui sa creeze cadrul care sa-i ajute sa recastige increderea", a declarat Scheuer pentru postul de televiziune ZDF.
Vineri, Guvernul de la Berlin va fi gazda unui summit la nivel inalt pentru a se ajunge la un acord vizand reducerea poluarii cauzate de vehiculele diesel fara a se recurge la interdictii.
Surse guvernamentale au declarat pentru Reuters ca vor participa ministrii Mediului - Svenja Schulze - si ai Economiei - Peter Altmaier - la aceasta reuniune. Parerile oficialilor germani privind reducerea poluarii cauzate de vehiculele diesel sunt diferite. In timp ce ministrul Mediului este in favoarea unor costuri de 3.000 de euro per vehicul pentru reconfigurarea sistemului hardware, ministrul Transporturilor doreste subventii pentru proprietarii vehiculelor echipate cu motoare diesel mai vechi care achizitioneaza modele noi, mai putin poluante. Ministrul Mediului a scris pe Twitter ca problema nu poate fi rezolvata fara reconfigurarea sistemului hardware si a adaugat: "cel mai corect si... mai mult
Miercuri, 26 Septembrie 2018, ora 12:10
Impunerea de restrictii de circulatie pentru autovehiculele cu motoare diesel reprezinta cea mai buna modalitate de a proteja cetatenii de efectele poluarii, a decis un tribunal administrativ din orasul german Stuttgart.
Tribunalul administrativ din Stuttgart, capitala landului german Baden-Wurttemberg, a admis, vineri, o solicitare a organizatiei ecologice Deutsche Umwelthilfe in sensul impunerii de interdictii vehiculelor poluante, relateaza publicatia Stuttgarter Zeitung.
Instanta a stabilit ca impunerea de restrictii de circulatie pentru masinile cu motoare diesel constituie cea mai eficienta modalitate de protejare efectiva a cetatenilor de efectele negative ale noxelor.
Decizia este reprezentativa pentru Germania si pentru alte tari din Uniunea Europeana, unde au aparut solicitari de interzicere a vehiculelor diesel deoarece nu respecta standardele comunitare privind poluarea. Guvernul Germaniei a semnalat ca se opune unor masuri locale unilaterale impotriva masinilor diesel, angajandu-se sa insiste ca producatorii de vehicule sa implementeze tehnologii mai ecologice.
Mai multe companii auto sunt acuzate ca au sisteme de manipulare a emisiilor poluante la motoare diesel. ...citeste mai departe despre "Viata grea pentru motoarele diesel - o instanta din Germania a fost de acord cu restrictionarea lor" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 29 Iulie 2017, ora 22:54
Volvo a anuntat ca va renunta complet la dezvoltarea motoarelor diesel incepand cu 2023.
Aceasta decizie a fost luata din cauza costului ridicat pentru a reduce poluarea cauzata de noxele emise de aceste motoare, conform Financial Express.
Pana in 2023, Volvo va continua sa respecte standardele existente pentru motoarele actuale diesel, dezvoltate in 2013.
Din 2023, insa, Volvo nu va mai produce motoare diesel, conform unui anunt facut de presedintele executiv Hakan Samuelsson.
In locul lor, Volvo va miza pe motoare electrice si hibride. Primul vehicul suta la suta electric de la Volvo este asteptat in 2019, in incercarea de a rivaliza cu Tesla Model 3.
Volvo se asteapta ca preturile masinilor diesel sa creasca in anii urmatori, din cauza costurilor tot mai ridicate pentru respectarea normelor de poluare. Astfel, masinile hibrid si cele electrice vor deveni o alternativa tot mai buna.
C.S. ...citeste mai departe despre "Volvo nu va mai produce deloc masini diesel" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 17 Mai 2017, ora 14:16
Circa 29 de milioane de masini echipate cu motoare diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limita autorizata prin lege.
Cifrele sunt facute publice in urma unui studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat, luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relateaza AFP.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului.
In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja ...citeste mai departe despre "29 de milioane de masini diesel din UE emit gaze poluante peste limita permisa" pe Ziare.com mai mult
Luni, 19 Septembrie 2016, ora 14:08
Scandalul urias in care este implicat grupul Volkswagen, acuzat ca a instalat un soft pe mai multe modele proprii pentru a pacali testele de noxe din Statele Unite, ar putea reprezenta doar varful icebergului.
Jurnalistii francezi sustin ca toate motoarele diesel moderne polueaza considerabil mai mult decat anunta producatorii.
Portalul Caradisiac citeaza doua studii independente realizate in Franta potrivit carora motoarele diesel sunt mult mai poluante.
De vina ar fi, noteaza sursa citata, modul in care se realizeaza asa-numitele teste de noxe. Daca in Statele Unite acestea sunt efectuate in conditii de laborator, cu autoturismul pe un stand tehnic, in Europa ele sunt realizate dupa ciclul NEDC, care consta intr-un ciclu de 11 kilometri parcursi in 20 de minute pentru a simula conditiile de trafic.
Totusi, un ONG european, T&E (Transport & Environnement), a descoperit in urma ...citeste mai departe despre "Scandalul Volkswagen este doar inceputul: Francezii fac o dezvaluire socanta despre motoarele diesel" pe Ziare.com mai mult
Joi, 24 Septembrie 2015, ora 11:05
Testele pe drumuri dezvaluie ca masinile emit gaze care depasesc de sapte ori nivelul permis al emisiilor de gaze, atunci cand sunt testate in conditii reale de trafic.
In plus, 9 din 10 masini cu motor diesel despasesc limita de poluare a Uniunii Europene, potrivit unui raport citat de The Guardian.
Astfel, cand sunt testate pe drumuri, in trafic, aceste masini depasesc noile limite de poluare impuse de UE, spre deosebire de testele pe circuite. Nivelul emisiilor de gaze este in medie de 7 ori mai mare, insa exista si masini care emit de 22 de ori mai mult noxe decat limita permisa.
Mai ingijorator este ca modele ale fiecarui producator auto important au depasit limita atunci cand au fost ...citeste mai departe despre "Cat de mult polueaza masinile diesel - de pana la 22 de ori peste limita" pe Ziare.com mai mult
Luni, 14 Septembrie 2015, ora 23:04