Grupul francez PSA Peugeot Citroen va reduce la jumatate numarul de modele produse si va transforma automobilele "DS" ale Citroen intr-o marca separata, in incercarea de a reveni pe profit in urmatorii trei ani.
Peugeot, cel mai mare producator auto francez si al doilea din Europa, spera sa ajunga la o marja de profit operational de 2% din vanzari pana in anul 2018 si tinteste o profitabilitate de 5% in perioada 2019-2023, a declarat luni directorul general al companiei, Carlos Tavares, care a prezentat noua strategie, transmite Bloomberg.
Tavares (55 de ani) a devenit CEO la Peugeot la finele lunii martie si va fi resposabil de reorganizarea companiei, care a acumulat pierderi nete de peste 7,5 miliarde euro in ultimii doi ani si jumatate.
Noua strategie se bazeaza pe reducerea numarului de modele produse la 26, de la 45 in prezent, precum si pe extinderea agresiva pe piete din afara Europei, finantata partial prin planul de recapitalizare in urma caruia compania va fi controlata de statul francez, compania chineza de stat Dongfeng Motor si familia Peugeot.
Dongfen si guvernul francez vor contribui cu parti aproximativ egale la o majorare de capital de 3 miliarde euro, preluand in schimb cate 14% din actiunile Peugeot, potrivit unui acord anuntat in luna februarie. Familia Peugeot va detine, dupa operatiune, 14% din titluri, fata de 25,5% in prezent.
Tavares a fost, pana anul trecut, director de operatiuni la Renault, principalul concurent al Peugeot.... mai mult
Luni, 14 Aprilie 2014, ora 15:07
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto din Europa, ar putea vinde o participatie la grup constructorului chinez de vehicule Dongfeng Motor, pentru finantarea extinderii activitatilor in afara continentului, au declarat doua surse apropiate situatiei, transmite Bloomberg.
Discutiile sunt in faza preliminara si nu a fost luata o decizie, au spus sursele.
Vanzarea participatiei ar putea face ca familia Peugeot, care detine in prezent 25,5% din titluri, sa piarda controlul asupra grupului.
Peugeot a inregistrat in primul semestru pierderi operationale la divizia auto in valoare de 510 milioane de euro si pierde cota de piata in Europa in favoarea Volkswagen, liderul regiunii.
Pentru extinderea activitatilor in strainatate, Peugeot s-a asociat deja cu Dongfeng, iar in iulie au inaugurat o a treia uzina comuna, in vederea fabricarii a patru modele in China.
Purtatorii de cuvant ai Peugeot si Dongfeng au refuzat sa comenteze.
"Nu trebuie sa ne opunem schimbarilor, in special intr-o situatie atat de dificila. Conditiile s-au schimbat in industria auto si trebuie sa ne adaptam la noul mediu", a declarat Serge Maffi, lider al sindicatului GSEA la Peugeot.
Directorul general al grupului, Philippe Varin, intentioneaza sa elimine 11.200 de locuri de munca in Franta pana in 2015 si sa inchida o fabrica de asamblare in Aulnay, langa Paris. mai mult
Joi, 19 Septembrie 2013, ora 08:43
Ford Europe, GM Europe, Fiat si Peugeot-Citroen vor inregistra in acest an pierderi cumulate de 4,9 miliarde de euro in Europa, similare cu cele din 2012, din cauza cererii care se afla la cel mai redus nivel din ultimele doua decenii, anticipeaza Moody's.
Actiunile companiilor din sectorul auto au fost cotate in scadere miercuri, in urma publicarii raportului agentiei de evaluare financiara, care considera ca situatia de pe piata europeana "este de nesuportat", transmite CNBC.
Aceste companii vor fi afectate in mod special pentru ca sunt mai vulnerabile la declinul vanzarilor de masini din Spania, Italia si Franta, potrivit Moody's.
"Continuam sa anticipam ca vanzarile de vehicule usoare in Europa vor scadea cu 5% in acest an", avertizeaza Moody's, adaugand ca marjele de profit ale companiilor mentionate vor fi sub presiune din cauza supracapacitatii de productie si a cererii reduse din Europa Occidentala.
Conform analizei, estimarile reduse referitoare la vanzarile de masini in Franta si Italia vor fi compensate de cresterea peste asteptari din Marea Britanie. La nivel global este prognozat pentru acest an un avans de 3,2% al livrarilor de vehicule.
In luna iunie, vanzarile de masini din Uniunea Europeana au scazut la cel mai redus nivel din 1996, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar analistii au avertizat ca datele vor continua sa se inrautateasca.
Moody's considera ca vanzarile auto din Europa Occidentala au... mai mult
Joi, 05 Septembrie 2013, ora 09:03
General Motors Corp (GM) si PSA Peugeot Citroen si-au prezentat joi planurile de colaborare pentru o noua serie de masini mici si minivanuri bazate pe tehnologia companiei franceze, astfel incat costurile de dezvoltare sa se distribuie la mai multe firme si modele, transmite Reuters.
Vicepresedintele GM, Steve Girsky, si directorul general al Peugeot, Philippe Varin, au declarat, la o conferinta de presa comuna, ca urmeaza sa fie adoptate decizii dificile privind locul in care vor fi construite diferitele modele ale celor doua companii.
'Noile produse vor veni pe piata in 2016', a afirmat oficialul GM.
Pentru a echilibra tranzactia prin care stilul Peugeot va sprijini viitoarele versiuni ale unor modele Opel, Corsa, Meriva si Zafira, centrul GM din Ruesselsheim, Germania, va dezvolta succesoarele modelelor Peugeot 2008 si Citroen C3 Picasso, au anuntat Varin si Girsky. Opel este filiala din Europa a General Motors.
'Din ceea ce vedem noi acum, nu va exista un impact negativ al acestei aliante asupra resurselor fiecarei parti', a raspuns seful Peugeot cand a fost intrebat de posibilitatea concedierii unor angajati.
Recent, GM si Peugeot au anuntat ca vor cauta sa dezvolte o noua generatie de motoare mici pe benzina si vor explora 'initiative industriale si produse in America Latina sau alte piete emergente in expansiune'. Alianta dintre cele doua companii avea ca obiectiv realizarea unor economii anuale de 2 miliarde de dolari in urmatorii cinci ani.
Din... mai mult
Vineri, 25 Ianuarie 2013, ora 08:52
Conducerea grupului auto francez PSA Peugeot-Citroen a decis ca filialele nationale de pe pietele din Europa ale celor doua marci sa functioneze sub aceeasi umbrela. Romania nu va fi afectata de aceasta decizie pentru ca la noi nu exista decat subsidiara Citroen, brandul Peugeot fiind reprezentat de importatorul oficial, TrustMotors.
Cele doua marci vor fuziona pe pietele din Europa, ca parte a strategiei de reducere a costurilor. Birourile Peugeot si Citroen din Germania se vor afla printre primele care vor face trecerea la noua varianta de functionare, iar Elvetia este urmatoarea tara europeana care va aplica decizia, unde Citroen este deja prezenta cu o filiala puternica.
Purtatoarea de cuvant a constructorului Citroen, Valerie Gillot, a declarat pentru Bloomberg ca si celelalte reprezentante nationale vor urma sinergia politicii generale a grupului auto francez, insa decizia va fi luata pe plan local acolo unde nu sunt prezente ambele marci. "Entitatile locale vor comunica decizia, fiecare in parte, pentru piata auto pe care activeaza", a declarat Gillot.
Cuvant de ordine - reducerea costurilor
PSA Peugeot Citroen a luat aceasta decizie ca masura de reducere a costurilor si pentru a genera bani gheata, in conditiile in care vanzarile pe piata auto europeana, principala sursa de venit a grupului, sunt in scadere drastica.
Grupul auto tocmai a semnat o intelegere luna aceasta prin care este de acord sa-si vanda sediul central din Paris, o cladire veche... mai mult
Luni, 23 Aprilie 2012, ora 18:14
PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producator auto francez, a raportat pierderi pentru prima jumatate a anului, in contexul in care a scazut productia, ca sa faca fata unei crize care a decimat industria auto globala, scrie Bloomberg. Pierderile grupului au fost de 962 milioane euro, sau 4,24 euro/actiune, comparativ cu un profit de 733 milioane euro, sau 3,21 euro/actiune, in perioada similara din 2008. Veniturile au scazut cu 22%, la 23,5 miliarde euro. Pierderile arata "conditiile dure de pe pietele europene", conform directorului executiv al companiei, Philippe Varin, care a explicat ca noile modele lansate nu au putut compensa pierderile din piete. Producatorul francez de automobile a anuntat recent scaderea cu 14% a vanzarilor in primele sase luni ale anului,informeaza NewsIn. Exceptand vanzarile de componente destinate asamblarii (CKD), PSA Peugeot a anuntat o reducere cu 17.5% a vanzarilor, la 1,386 milioane autoturisme.Industria producatoare de masini a fost grav afectata de o criza fara precedent, fabricantii fiind nevoiti sa reduca productia si sa recurga la concedieri, ca reactie la reducerea vanzarilor.Guvernele s-au implicat pentru a reduce aceasta problema precum oferirea de credite si introducerea de prime de casare pentru a sustine producatorii. mai mult
Miercuri, 29 Iulie 2009, ora 10:34