Ministrul delegat pentru IMM, Mediul de Afaceri si Turism, Maria Grapini, a declarat duminica, la Realitatea TV, ca a lansat o competitie pentru a face sub-branduri in turism.
"In conditiile respectarii reglementarilor legate de utilizarea fondurilor europene, am gandit, impreuna cu specialistii si autoritatea pentru turism, din minister si din sectorul privat, cum sa facem sa folosim cat mai tintit si mai eficient banii si am lansat o competitie pentru a face sub-branduri. (...)
Eu trebuie sa duc produsul foarte aproape de imaginatia turistului. Si, daca produsul este turismul balnear, atunci trebuie sa avem un brand pentru turism balnear si tot ce inseamna statiune si zona balneara sa o branduim cu brandul de turism balnear. Trebuie sa avem un brand pentru turism cultural, pentru ca, slava Domnului, avem ce simboluri sa alegem pentru turismul cultural, istoric. Trebuie sa avem pentru ecoturism, pentru ca Romania, din 2012, pe baza unei directive, a inceput sa isi delimiteze zone de ecoturism", a explicat Grapini.
Aceasta a mentionat ca, in ceea ce priveste brandul turistic al Romaniei, frunza, trebuie facut un studiu de impact si ca a declansat procedura pentru a selecta firma ce va face acest lucru.
"In ceea ce priveste brand-ul, frunza, noi eram obligati sa facem studiul de impact. Am declansat procedura pentru a selecta firma care sa faca acest studiu. Nu este gata, asteptam rezultatele. Nu am spus niciodata ca voi arunca brand-ul la cos", a precizat... mai mult
Duminica, 09 Iunie 2013, ora 18:12
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) aloca 1,7 milioane de lei, fara TVA, pentru achizitionarea unor servicii de realizare a unei campanii media pentru promovarea Regio - Programul Operational Regional in presa scrisa si pe Internet.
Potrivit anuntului de participare publicat joi pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice, se vor realiza si difuza 64 de publireportaje adaptate pentru presa nationala (cate unul pentru fiecare proiect in parte).
In fiecare saptamana vor fi prezentate cate doua publireportaje. Fiecare publireportaj va fi publicat in trei ziare nationale pe saptamana, in zile diferite, astfel incat sa fie acoperit intervalul de difuzare luni-joi. Vor fi omise zilele de vineri, sambata si duminica din planul de difuzare.
De asemenea, vor fi realizate si difuzate alte 64 de publireportaje adaptate pentru mediul on-line (cate unul pentru fiecare proiect in parte). In fiecare saptamana vor fi prezentate cate doua publireportaje. Fiecare publireportaj va fi afisat pe 3 site-uri de stiri pe saptamana, in zile diferite, astfel incat sa fie acoperit intervalul de difuzare luni-joi. Vor fi omise zilele de vineri, sambata si duminica din planul de difuzare.
Banii provin din fonduri europene (Programul Operational Regional 2007-2013).
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 31 decembrie, ora 10:00. MDRT va organiza in 10 ianuarie 2013 o licitatie deschisa, in urma careia se va allege... mai mult
Joi, 22 Noiembrie 2012, ora 12:03
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) va organiza pe 29 noiembrie o licitatie deschisa pentru atribuirea unui contract privind realizarea de materiale promotionale (brosuri) pentru promovarea turistica a Romaniei, a carui valoare se ridica la 4,3 milioane lei, fara TVA.
Potrivit unui anunt de pe e-licitatie.ro, criteriul de atribuire va fi pretul cel mai scazut, iar durata contractului va fi de sase luni de la data atribuirii.
La sursele de finantare sunt mentionate fonduri europene nerambursabile, Fondul European pentru Dezvoltare Regionala..
Contractul este impartit in 13 loturi si trebuie depuse oferte pentru unul sau mai multe loturi. mai mult
Sambata, 13 Octombrie 2012, ora 16:24
Presedintele Organizatiei Nationale Elene de Turism, Konstantinos Zikos, a declarat, sambata, in statiunea Mamaia, ca pentru a putea fi adusi turisti straini in Romania, toate ''formele de turism'' ale tarii noastre ar trebui promovate atat in Grecia, cat si in toate marile orase ale Europei.
"Romania ar trebui sa faca promovarea tuturor formelor de turism in strainatate. Eu am ajuns aici dupa ce am avut posibilitatea sa cunosc anumite persoane. Practic lumea nu stie despre Romania.
De aceea, institutiile din Romania ar trebui sa faca promovare in toate orasele din Europa, trebuie sa se cladeasca brandul Romania, ceea ce nu se face de pe o zi pe alta, dar este posibil", a spus Zikos, intr-o conferinta de presa.
Potrivit acestuia, pentru a se face promovare turistica "nu este vorba" numai de bani, ci si de dispozitia institutiilor de a face asta, de hotararea guvernului de a vrea sa promoveze Romania, iar pe de alta parte este nevoie de idei bune si inteligente pe partea de marketing.
"Nu am auzit in ultimul timp sa fie invitati ziaristi greci in Romania pentru un info-trip, ca sa cunoasca aceasta tara si sa o promoveze in Grecia. Idei simple si inteligente ar putea usor-usor sa deschida brandul Romaniei", a afirmat reprezentantul organizatiei elene, mentionand ca este deschis oricaror propuneri de colaborare cu partea romana.
Presedinta Asociatiei Litoral - Delta Dunarii, Corina Martin, a declarat ca Grecia are un birou de turism in Romania si promoveaza... mai mult
Duminica, 29 Aprilie 2012, ora 09:10
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) a facut publica lista cu platile efectuate intre 3 ianuarie-17 februarie 2012, cea mai mare suma, de 8,12 mil. lei, fiind alocata pentru plata catre BRD a creantei aferenta serviciilor de promovare a Romaniei la gala in care a boxat Lucian Bute.
Plata salariilor pentru personalul MDRT s-a ridicat in ianuarie la 2,56 milioane lei, iar in februarie la 2,78 milioane lei.
MDRT a mai dat, printre altele, in perioada mentionata, 277.421 lei pe servicii de demolare catre Socum Trans, 127.665 lei catre Euromedia Group pentru panouri publicitare si inchiriere spatii panotaj sau 20.671 lei catre 2M Digital pentru piese de schimb si service pentru fotocopiatoare.
Pentru carburant s-au dat circa 117.000 lei catre OMV Petrom Marketing.
Totodata, au mai fost platiti 3,62 milioane lei catre SC Media Investment Communication pentru difuzare spoturi promovare pe canale internationale si 1,39 milioane lei catre aceeasi firma pentru difuzare spoturi promovare pe canale nationale. mai mult
Duminica, 19 Februarie 2012, ora 17:15
Operatiunea de demolare a hotelului Histria din Mamaia a fost reluata, marti. Alte peste 100 de constructii la nivel national sunt in curs de evaluare din punct de vedere a autorizatiilor de constructie, a declarat Bogdan Oprea, purtator de cuvant al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.
"Dupa demolarea etajului patru, a mansardei si a anexelor Hotelului Histria, pentru care nu exista autorizatie de constructie, alte 100 - 110 constructii, la nivel national, sunt in evaluare. Pe litoral este posibil sa fie 40 de constructii fara autorizatie de constructie sau cu autorizatii emise ilegal, insa nu avem o situatie. Acum se demoleaza in Mamaia, apoi vor urma celelalte statiuni de pe litoral", a afirmat Bogdan Oprea.
Oficialul MDRT a precizat ca, pana in prezent, au fost verificate peste 150 de constructii, in ultimul an.
"MDRT deruleaza o campanie de demolare a constructiilor ilegale, la nivel national. S-au verificat peste 150 de constructii, in ultimul an, din care o parte au fost demolate sau urmeaza, iar o parte detin autorizatii de constructie legale."
"Campania a fost demarata de doi ani de minister, deoarece se investesc bani europeni in marketing, in promovarea destinatiilor turistice, iar daca dorim ca turistii sa revina in Romania, trebuie sa facem ordine in haos. In cazul statiunilor de pe litoral, este foarte clar ca nu pot exista constructii la mai putin de 200 de metri de la linia apei, pe plaja', a precizat purtatorul de cuvant al MDRT.... mai mult
Marti, 03 Ianuarie 2012, ora 14:40
Camera Deputatilor a primit, miercuri, raportul Curtii de Conturi privind modul de cheltuire a banilor publici de catre Ministerul Turismului in 2009, insa documentul nu consemneaza abateri de la legalitate care sa determine prejudicii si nici fapte penale, dar constata alte incalcari ale legii, informeaza NewsIn.Secretarul Camerei Deputatilor, Sever Voinescu, a anuntat ca deputatii vor primi spre informare raportul privind legalitatea cheltuirii banilor publici pentru actiunile de promovare a turismului de catre Ministerul Turismului, in 2009, elaborat de Curtea de Conturi la solicitarea Comisiei parlamentare de ancheta.
"In urma verificarilor, echipa de control a Curtii de Conturi nu a consemnat abateri de la legalitate si regularitate care sa determine producerea de prejudicii si nici fapte pentru care exista indicii ca au fost savarsite cu incalcarea legii penale.
Cu toate acestea, s-au constatat abateri de la legalitate si regularitatate", se arata in raport.
Potrivit documentului, principalele deficiente consemnate se refera la nerespectarea prevederilor legale in vigoare privind exercitarea controlului financiar preventiv propriu si a controlului financiar preventiv delegat, certificarea in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii platilor, precum si modul de intocmire si utilizare a documentelor financiar contabile.
CC precizeaza ca, prin decizia din 10 martie 2010, a dispus Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului masuri pentru inlaturarea... mai mult
Miercuri, 07 Aprilie 2010, ora 17:40