Ministerul Transporturilor si Metrorex au semnat miercuri, 4 noiembrie, contractul de finantare pentru proiectul Magistralei 6 de metrou catre Aeroportul Henri Coanda - Otopeni.
Investitia ar trebui sa fie finalizata pana la 15 noiembrie 2026.
Magistrala 1 Mai - Aeroportul Henri Coanda - Otopeni va avea 14.2 kilometri si va cuprinde 12 statii, potrivit unui comunicat Metrorex, citat in adevarul.ro.
Obiectivul contractului este finantarea nerambursabila de catre AM POIM. Valoarea totala este de 6.333.594.004,58 de lei, din care valoarea totala eligibila este de 2.776.820.282 de lei.
Finantarea nerambursabila este de 2.360.297.239,70 de lei, fiind acordata din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare, valoare echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata. ...citeste mai departe despre "Oficial: 6,33 miliarde de lei alocati pentru metroul spre Aeroportul Otopeni. Cand trebuie terminata investitia" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 04 Noiembrie 2020, ora 21:17
Documentatia privind proiectarea si executia liniei de metrou spre aeroportul Otopeni, Lotul 1, va fi urcata de Metrorex in SEAP/SICAP, la inceputul saptamanii viitoare, potrivit ministrului Transporturilor, Razvan Cuc.
"In primele zile ale saptamanii viitoare, Metrorex va urca, in SEAP/SICAP, documentatia privind proiectarea si executia proiectului 'Legatura retele de metrou a municipiului Bucuresti cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni' - magistrala M6, Lotul 1 statiile 1 Mai - Tokio", a scris ministrul Cuc pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, acesta a anuntat ca Autoritatea pentru Reforma Feroviara a finalizat documentatia privind achizitia primului lot de 40 de rame regionale, destinate operatorilor de transport feroviar de calatori, documentatie ce va fi urcata in Sistemul Electronic SEAP/SICAP, in prima parte a saptamanii urmatoare.
Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, a aprobat alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Constructia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo) ", inclus de autoritatile romane in Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).
Conform unui comunicat al Executivului comunitar, cofinantarea europeana este destinata constructiei unei sectiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cat urmeaza sa aiba la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coanda Otopeni) din Bucuresti. Aceasta va asigura legatura cu linia de metrou M4... mai mult
Duminica, 10 Martie 2019, ora 13:09
Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, a aprobat miercuri alocarea sumei de 517 milioane de euro pentru proiectul major "Constructia liniei de metrou 6 (1 Mai - Tokyo) ", inclus de autoritatile romane in Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), informeaza un comunicat al Executivului comunitar.
Cofinantarea europeana este destinata constructiei unei sectiuni de 6 kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cat urmeaza sa aiba la final Magistrala 6 de metrou (Gara de Nord - Aeroport Henri Coanda Otopeni) din Bucuresti. Aceasta va asigura legatura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord - Lac Straulesti).
Totodata, proiectul prevede constructia a sase noi statii de metrou subterane intre zona 1 Mai si complexul comercial Baneasa, acolo unde urmeaza sa fie amplasata statia Tokyo, precum si achizitionarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu cate sase vagoane.
"Aceasta investitie de la Fondul de Coeziune va imbunatati viata de zi cu zi pentru 1,8 milioane de cetateni care vor beneficia de conexiuni de transport mai bune spre mai multe destinatii din Bucuresti. Sper ca pana in 2023, care este termenul prevazut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astazi, autoritatile romane sa gaseasca solutii pentru finalizarea Magistralei 6, astfel incat sa se poata circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai pana la Aeroportul International Otopeni", a declarat comisarul european pentru politica regionala, Corina... mai mult
Miercuri, 13 Februarie 2019, ora 14:23
Ministerul Transporturilor a aprobat si transmis la Comisia Europeana cererea de finantare pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, cu o valoare totala a proiectului de circa 1,392 miliarde de euro.
"Ministerul Transporturilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat si transmis la Comisia Europeana, in data de 24 decembrie 2017, cererea de finantare pentru proiectul major Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni) ", se mentioneaza intr-un comunicat al MT, remis miercuri AGERPRES.
Obiectul cererii de finantare 'Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni) ' este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe intre Bucuresti si Otopeni, respectiv intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou.
Valoarea totala a proiectului este de 1.391.634.272 euro. mai mult
Miercuri, 27 Decembrie 2017, ora 17:46
Magistrala de metrou care va lega Capitala de aeroportul din Otopeni presupune ca statul sa cumpere mai multe terenuri din zona, iar pe lista celor ce vor fi expropriati se numara companii precum Romexpo si Mega Image.
Potrivit unui proiect de hotarare de guvern publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor statul va cumpara de la privati aproape 58.000 de metri patrati de teren pentru viitoarea linie de transport subteran.
Suma necesara ajunge astfel la 26,5 milioane de euro.
Potrivit Digi 24, cei mai multi bani din exproprieri vor merge la Romexpo - centrul expozitional controlat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei - care va incasa 9,6 milioane de euro, pentru a ceda 14.000 de metri patrati de teren.
In calea viitoarei magistrale de metrou se afla si 3.000 de metri patrati detinuti de Hyundai Romania, Auto Rom si BRD, care vor imparti 2,7 milioane de euro.
Lantul comercial Mega Image va trebui sa puna la dispzoitia constructorilor 3.550 de metri patrati, ...citeste mai departe despre "Exproprieri de milioane de euro pentru metroul spre aeroportul Otopeni: Cine va incasa cei mai multi bani" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 28 Septembrie 2016, ora 10:47
Magistrala de metrou care va lega Capitala de aeroportul din Otopeni presupune ca statul sa cumpere mai multe terenuri din zona, iar pe lista celor ce vor fi expropriati se numara companii precum Romexpo si Mega Image.
Potrivit unui proiect de hotarare de guvern publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor statul va cumpara de la privati aproape 58.000 de metri patrati de teren pentru viitoarea linie de transport subteran.
Suma necesara ajunge astfel la 26,5 milioane de euro.
Potrivit Digi 24, cei mai multi bani din exproprieri vor merge la Romexpo - centrul expozitional controlat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei - care va incasa 9,6 milioane de euro, pentru a ceda 14.000 de metri patrati de teren.
In calea viitoarei magistrale de metrou se afla si 3.000 de metri patrati detinuti de Hyundai Romania, Auto Rom si BRD, care vor imparti 2,7 milioane de euro.
Lantul comercial Mega Image va trebui sa puna la dispzoitia constructorilor 3.550 de metri patrati, ...citeste mai departe despre "Exproprieri de milioane de euro pentru metroul spre aeroportul Otopeni: Cine va incasa cei mai multi bani" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 28 Septembrie 2016, ora 10:47
Linia de metrou care leaga Aeroportul Henri Coanda de Bucuresti este, din pacate, ineficienta din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici macar costul de intretinere, nu numai investitia, considera premierul Victor Ponta.
Seful Executivului a facut aceasta afirmatie in timp ce astepta ca scutul de forare sa strapunga peretele statiei de metrou Orizont, pe santierul de constructie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, in contextul in care a anuntat ca pentru linia de metrou spre aeroportul Henri Coanda-Otopeni au fost alocati bani doar pentru studii de fezabilitate.
"Sigur ca e o chestiune moderna sa ai legatura de metrou cu aeroportul, orice capitala are chestia asta, dar problema e sa ai si trafic, ca, daca n-ai trafic, ai bagat banii si nu-ti scoti nici banii de intretinere", le-a spus premierul ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, si reprezentantilor constructorului, firma Astaldi, implicati in proiectul din Drumul Taberei.
Oficiali din Ministerul Transporturilor au precizat ca viitoarea linie preia si calatorii care s-ar indrepta spre zonele de locuit din zona de nord a Capitalei, o zona in plina dezvoltare, precum si pe cei care s-ar duce la cumparaturi in centrele comerciale aflate in preajma.
"Stiu ca sunt si mall-uri, cu toate celelalte, dar cati se duc cu metroul la mall ? Stiti vreunul care merge cu metroul la mall ?", i-a intrebat Ponta.
"Mai merg. Acum s-a... mai mult
Vineri, 08 Noiembrie 2013, ora 16:01
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, doreste continuarea constructiei Magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.
Manescu s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.
Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.
"Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi", a declarat Manescu, citata intr-un comunicat al ministerului.
Pozitia japonezilor
Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizeaza demararea unor... mai mult
Miercuri, 25 Septembrie 2013, ora 08:44
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri ca investitia pentru Magistrala 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.
"In ceea ce priveste legatura dintre Gara de Nord si Otopeni, Magistrala 6, asa cum este numita, dati-mi voie sa va spun ca un miliard si vreo 200 de milioane de euro cat este estimarea pentru aceasta magistrala, mie personal mi se pare uriasa, si eu nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta.
Daca aceasta magistrala nu va face decat legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va ganditi ca nivelul maxim de pasageri pe care il poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care il are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo suta de ori mai mare.
Suntem intr-o situatie usor delicata, pentru ca exista un contract cu japonezii, eu o sa propun Guvernului sa inlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pana aproape de aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si eventual sa o introducem in subteran, in zona aeroportului Otopeni, si sa avem o legatura de zece ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar", a spus ministrul, intr-o conferinta de presa.... mai mult
Miercuri, 03 Iulie 2013, ora 16:16