La 7 ani de la startul lucrarilor si 3,22 miliarde de lei, magistrala 5 de metrou Drumul Taberei este departe de a fi data in folosinta bucurestenilor.
Un document obtinut de Profit.ro arata ca in 4 din cele 10 statii lucrarile de amenajare abia au inceput sau nu au inceput deloc.
Iata care sunt statiile cu probleme:
Statia Raul Doamnei - lucrari de finisaje 0%Statia Academia Militara - lucrari de finisaje 0,5%Statia Parc Drumul Taberei - lucrari de finisaje 12%Statia Eroilor 2 - lucrari de finisaje 32%
In cazul celorlalte statii, gradul de executie a finisajelor variaza intre 83-85%.
La finalul anului ar trebui sa inceapa probele cu trenuri, iar ministrul Transporturilor a anuntat saptamana aceasta ca inaugurarea se amana pana in primul trimestru al anului viitor. Insa avand in vedere ritmul lucrarilor, si acest termen ar putea fi considerat optimist.
Pe de alta parte, lucrarile fac obiectul unei anchete a OLAF, dupa cum a anuntat institutia europeana la inceputul lunii februarie, proiectul fiind finantat de Uniunea Europeana. OLAF a anuntat ca "nu exista un termen strict pentru finalizarea investigatiilor".
Citeste si:
Metroul din Drumul Taberei nu va fi gata nici in 2018. Iata de ceOLAF confirma investigatia de la Metrorex privind fondurile europene pentru Magistrala 5 ...citeste mai departe despre "Metroul din Drumul Taberei, departe de start: In unele statii nici n-au inceput lucrarile de amenajare" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 11 Februarie 2018, ora 23:27
Statiile de metrou Laminorului si Straulesti de pe Magistrala 4 vor fi date in folosinta vineri, a anuntat Metrorex.
Fostul ministru al Transporturilor Sorin Buse spunea anul trecut ca Magistrala 4 de metrou Gara de Nord - Lac Straulesti va fi inaugurata pe 19 decembrie 2016.
Statiile Laminorului si Straulesti sunt aferente sectiunii Parc Bazilescu - Straulesti din Magistrala 4 de metrou, cu o lungime de 2,1 kilometri.
Valoarea totala a proiectului se ridica la 1,115 miliarde lei (252,4 milioane euro).
Lucrarile, care sunt intarziate cu aproape doi ani, sunt executate de firma italiana Astaldi, aceeasi care lucreaza si la metroul din Drumul Taberei.
Vezi si cum arata statiile de metrou Orizont, Favorit si Drumul Taberei 34, de pe Magistrala 5, care ar trebui sa fie date in folosinta anul acesta, insa predarea a fost amanata pentru 2018. ...citeste mai departe despre "Bucurestenii au de maine inca doua statii de metrou" pe Ziare.com mai mult
Joi, 30 Martie 2017, ora 17:06
Lucrarile de executie la cel de-al doilea tunel de pe interstatia Straulesti - Laminorului, incepute la 20 iulie, s-au finalizat vineri, dupa ce Tunelling Boring Machine a spart peretele mulat si a intrat in statia Laminorului.
Lucrarile au fost efectuate pe Magistrala 4 a metroului bucurestean, pe sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti, care are o lungime de 607 metri liniari.
Magistrala 4 extinsa cu doua statii -Laminorului si Straulesti
Potrivit Metrorex, lucrarile s-au derulat in conditii tehnice de siguranta, cu functionarea corespunzatoare a tuturor instalatiilor care concura la realizarea acestui tip de lucrari.
Metrorex estimeaza ca in prima parte a anului 2016 structura tunelelor va fi gata. Termenul preconizat pentru finalizarea sectiunii Parc Bazilescu - Straulesti este al doilea semestru al anului viitor.
Pas important pentru lucrarile de la magistrala M4 de metrou, spre Laminorului (Video)
"Magistrala 4: Racordul 2. Sectiunea Parc Bazilescu - Straulesti" ...citeste mai departe despre "Progrese la Magistrala 4: Cand vom avea metrou pana la Lacul Straulesti" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 04 Septembrie 2015, ora 17:20
Utilajul Tunelling Boring Machine (TBM) "Sfanta Parascheva" va incepe cel tarziu pe 15 august sapaturile la tunelul prin care va trece a doua linie dinspre Straulesti spre Laminorului, a anuntat, miercuri, directorul general al Metrorex, Catalin Homor.
TBM a strapuns, miercuri, peretele mulat la intrarea in statia Laminorului.
"Se produce perforarea peretilor mulati si strapungerea TBM a peretilor statiei, inclusiv intrarea in volumul statiei. Este un moment important pentru Bucuresti. Este o prima etapa foarte dificila parcursa cu ceas elvetian.
Lucrarile au fost realizate intr-un timp mai scurt decat era programat. Asta ne face sa speram ca lucrurile nu vor intarzia sa fie finalizate conform graficului. Obstacolele sunt inerente. Daca n-am fi lucrat, n-ar fi existat obstacole. Obstacolele intalnite sunt ordinare", a spus Homor, prezent la statia Laminorului.
Aberatia zilei: Cartita Sfanta Parascheva sapa la metrou
El a precizat ca pe aceasta linie TBM a avansat cu o ...citeste mai departe despre "Pas important pentru lucrarile de la magistrala M4 de metrou, spre Laminorului" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 10 Iunie 2015, ora 16:41
Lista lucrarilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finantare de catre Guvern include noua proiecte de autostrazi, parti din tronsonul metrou Dr Taberei-Universitate, dar si legatura de metrou cu aeroportul Henri Coanda, despre care premierul Ponta afirma ca nu ar fi eficienta.
Pe lista au fost incluse 21 de proiecte care vor fi finantate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile si de la bugetul de stat si alte 4 proiecte care vor fi finantate integral de la bugetul de stat, toate cu o valoare mai mare de 100 milioane lei.
Care sunt cele 21 de proiecte
Cele 21 de proiecte selectate de Guvern sunt autostrazile Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva si Lugoj-Dumbrava), Sebes-Turda, Orastie-Sibiu, Arad-Timisoara si by-pass Arad, Cernavoda-Constanta, Nadlac-Arad si Timisoara-Lugoj, largirea la 4 benzi a centurii Bucuresti Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura Bucuresti-Domnesti), reabilitarea DN56 Craiova-Calafat, constructia variantei de ocolire a oraselor Deva-Orastie la standard de autostrada si a variantei de ocolire a orasului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului), Magistrala 5 de metrou tronsonul Drumul Taberei-Universitate (sectiunea Raul Doamnei-Hasdeu), Magistrala 5 de metrou tronsonul Universitate-Pantelimon (statia si depoul Valea Ialomitei), reabilitarea liniei de cale ferata Brasov-Simeria (sectiunea Coslariu - Sighisoara si... mai mult
Miercuri, 13 Noiembrie 2013, ora 16:55
Lucrarile de constructii la magistrala de metrou Gara de Nord - Otopeni vor demara in iarna acestui an, iar in perioada octombrie - noiembrie va fi lansata licitatia pentru selectarea constructorului, a declarat vineri, Gheorghe Udriste, director general Metrorex.
"In toamna vom lansa licitatia pentru construirea metroului Gara de Nord - Aeroport Otopeni, iar din iarna incep lucrarile. In 2013, vom avea lucrari pe patru tronsoane de metrou, Drumul Taberei - Eroilor, Universitate - Pantelimon, Parc Bazilescu - Lac Straulesti si Gara de Nord - Otopeni", a declarat Gheorghe Udriste.
Acesta a precizat ca Metrorex a obtinut deja zece milioane de franci elvetieni de la Guvernul Elvetiei pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, care va face legatura cu sudul Capitalei.
De asemenea, acesta a subliniat ca exista posibilitatea ca aceste lucrari sa fie co-finantate din fonduri europene incepand din 2014.
Valoarea investitiilor pentru realizarea noilor tronsoane de metrou
Magistrala care va face legatura intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni este estimata la 1,5 miliarde de euro.
Lungimea estimata a traseului este de 14 kilometri, iar numarul de statii propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrarilor la structura de rezistenta este preconizata la 60 de luni. Finantarea investitiei urmeaza sa fie asigurata din credit extern (garantat de stat) si alocatie de la bugetul de stat.
Pentru finantarea proiectului... mai mult
Vineri, 20 Iulie 2012, ora 10:32